Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2005, 07:42
Hydrogen
Hydrogen is offline
Had het de afgelopen dagen in de reclame gezien van Tros Radar en uit vele onderzoeken bleek gewoon dat melk ongezond is. Heb vandaag een beetje gesurft en het begint me steeds door te dringen hoe we hier in Nederland aan het lijntje zijn gehouden door de overheid. De overheid moest en moet zijn overschot kwijt hebben en promoot dit aan schoolkinderen om zo'n een gunstige invloed op de economie te hebben. Het wordt tijd dat we wakker worden en melk verwerpen. Ik ben namelijk boos, omdat ik 18 jaar lang veel melk heb gedronken, omdat ik namelijk gestimuleerd werd. Het was o zo gezond en je groeide ervan. Mijn neus! Wat vinden jullie hiervan? Want we hebben het hier niet alleen over MELK, maar ook over alle MELKPRODUCTEN!!

Voor de geinteresseerden:
Melk is ongezond 1

Melk is ongezond 2

Melk is ongezond 3
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 07:58
Verwijderd
Volgens mij was het allang bekend dat melk voor mensen die ouder zijn dan de 'borstvoedingsleeftijd' lang niet zo gezond was als altijd gedacht werd...?

Ik heb vroeger ook (heel) veel melk gedronken en ook veel yoghurt ed gegeten. Nu al een aantal jaar amper, omdat ik er niet goed tegen kan.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 07:59
Verwijderd
Hè, bah.
Je mag ook niks meer drinken tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 08:06
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Echt, kan me geen bal schelen eerlijk gezegt. Tegenwoordig is bijna alles ongezond, gaat een beetje ver allemaal. Ik vind melk gewoon heel erg lekker, dus blijf het zeker ook drinken.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 08:09
kliwie
kliwie is offline
nog een site:

http://www.veganisme.non-profit.nl/info/viv_002.htm
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 08:15
Verwijderd
Geldt het eigenlijk ook voor halfvolle melk en magere melk enzo?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 08:21
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-04-2005 @ 09:15 :
Geldt het eigenlijk ook voor halfvolle melk en magere melk enzo?
wel als het gaat om dat lactose verhaal maar in magere melk zitten (bijna) geen vetten en dus ook (bijna) geen slechte vetten. dus dat geldt dan voor magere melk niet. in magere melk zit geen cholestrol volgens mij
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 08:25
Verwijderd
Op E&D staat vrijwel hetzelfde topic...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 09:17
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Ieke schreef op 26-04-2005 @ 09:06 :
Echt, kan me geen bal schelen eerlijk gezegt. Tegenwoordig is bijna alles ongezond, gaat een beetje ver allemaal. Ik vind melk gewoon heel erg lekker, dus blijf het zeker ook drinken.
en sommige mensen zitten nogal lang in de "Borstvoedingsleeftijd"
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 09:25
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Oooo dus het was toch waar wat die leraar zei... Moet het vandaag maar zeggen.

ontopic: Alles is ongezond en gelukkig vindt ik melk niet zo lekker. Maar in andere landen wordt er toch ook gezegtrink melk daar wordt je sterk van?

Dus......
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 09:39
Verwijderd
Ik heb maar meteen van die plantaardige sojamelk gekocht alleen ik durf er niet aan te beginnen, het lijkt me redelijk ranzig... Weet iemand of het een beetje smaakt?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 09:39
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Ik heb de sites geleest dus het kan kloppen...

Lees:

Ik ben geboren met Astma, en dronk toen ik klein was tot een leftijd van 5 erg veel melk. 2 glaasjes per dag.
Elke dag had ik lopende neus en last van astma.

Ik ging daarna van me 6de tot 12de naar Curaçao. Daar dronk ik nauwelijks melk want het was duur. Messchien dronk ik maar nog net 1 keer per week wat melk. Later werd dat 1 keer per maand. Daar had ik geen last meer van Astma.

Nu ben ik weer in Nederland. Ik drink nog steeds niet echt veel melk. Wel yoghurt enzo. Ik vindt de melk van nederland niet lekker oftewel gepastiruiseerde melk (of hoe je het ook schrijf).

Maar ik heb nu nog steeds geen last meer van me Astma. Dus ik bedoel dat ik het zomaar krijg.
Ik heb er nu alleen maar last van als ik keihard ga rennen en dan opeens ga zitten. Door de hoge warmte voel ik me dan niet mer goed.

Dus messchien is dat melk wel waar
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 09:42
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Mwah, storm in een glas water. Er was al lang bekend dat melk veel minder goed voor je is dan in eerste instantie gedacht, zoals ook Leonoor al zei. Tegenwoordig krijg je van alles kanker en je gaat anyhow dood van alles wat je overconsumeert, dus ook van melk en dat is wat naar mijn idee de wetenschappers die gisteren aan het woord kwamen probeerden te zeggen.

Trouwens, wat ik wel grappig vind is dat er nogal wordt geschermd met 'wetenschappelijk onderzoek'. Indirect bewijs uit wetenschappelijk onderzoek, zoals in het verband tussen kanker en zuivelconsumptie, overtuigt sommige wetenschappers wel en andere niet. Ook al zijn er maar twee onderzoeken waaruit een indirect verband is af te leiden, dan wordt dat als de waarheid gepresenteerd.

Wat me opviel aan de uitzending van Radar gisteravond is dat een verhoogd risico op botbreuken en kanker door elkaar werden gebruikt, terwijl voor de eerste beter bewijs is dan voor de tweede.
Bovendien: voor een verhoogd risico op botbreuken moet je ook naar andere factoren kijken en dat wordt vaak vergeten; waar nog meer naar is gekeken. Trouwens dat geldt niet alleen voor botbreuken.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 09:43
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-04-2005 @ 10:39 :
Ik heb maar meteen van die plantaardige sojamelk gekocht alleen ik durf er niet aan te beginnen, het lijkt me redelijk ranzig... Weet iemand of het een beetje smaakt?
Bleh, veel zoeter dan melk. Ik vind het vies, maarja wie ben ik
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 09:44
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-04-2005 @ 10:39 :
Ik heb maar meteen van die plantaardige sojamelk gekocht alleen ik durf er niet aan te beginnen, het lijkt me redelijk ranzig... Weet iemand of het een beetje smaakt?
Het zal wel smaken volgens me leraar is het harstikke lekker.. Zelf nog nooit geproeft. Hoe ziet dat melk eruit btw?
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 09:54
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Skilly schreef op 26-04-2005 @ 10:44 :
Het zal wel smaken volgens me leraar is het harstikke lekker.. Zelf nog nooit geproeft. Hoe ziet dat melk eruit btw?
Zelfde als melk, iets dunner en het smaakt nogal wat zoeter dan gewone melk.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 10:15
Verwijderd
Wat in de voedingsmiddelentechnologie op tijdstip 1 helemaal geweldig en gezond wordt beschouwd, zelfs krachtens uitgebreid onderzoek, wordt op tijdstip 2 ineens beschouwd als ongezond en niet aan te raden. Dat gaat al jaren zo. Niets nieuws onder de zon.

Voor alles geldt: doe het met mate. Wie vijf liter melk per dag naar binnen klokte was altijd al dom bezig.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-04-2005 @ 10:39 :
Ik heb maar meteen van die plantaardige sojamelk gekocht alleen ik durf er niet aan te beginnen, het lijkt me redelijk ranzig... Weet iemand of het een beetje smaakt?
Het schijnt heel goed voor je te zijn, m'n moeder drinkt het vaak.. maar ik vond het vreselijk vies. Maar ik heb alleen de suikervrije een keer geproefd, dus daar kan het ook aan liggen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 10:28
Kreator
Avatar van Kreator
Kreator is offline
Alles is giftig, het gaat alleen om de mate waarin iets giftig is. Als je een paar kilo aardappelen eet ga je dood omdat in aardappels een gifstof (solanine) zit. Als je 6 liter water naar binnen spoelt ga je ook dood.

Dus al dat geblaat dat het ongezond is, fuck it, leven in Nederland is gezien de luchtkwaliteit zo veel dodelijker dat het geen zin heeft om je druk te maken over iets onbeduidends als melk.
__________________
Sterf, kuthoer.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 10:58
Chill
Avatar van Chill
Chill is offline
Schijt daaraan echt, ik blijf lekker melk drinken.
__________________
You silly cunt!!!! Doe de stofzuiger
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 11:20
Tugurio
Tugurio is offline
Dus dat die bodybuilders altijd zeggen drink veel melk om te groeien (lees: meer massa etc krijgen) is ook niet waar?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 11:27
FreeZzze
FreeZzze is offline
Citaat:
Kreator schreef op 26-04-2005 @ 11:28 :
Alles is giftig, het gaat alleen om de mate waarin iets giftig is.
Mee eens!!! Maar ik denk wel dat je geen melk moet drinken als je lactose intolerant bent... Ik heb daardoor tot m'n twaalfde altijd last gehad van buikpijn en bijna onverklaarbare hoofdpijnen gehad! Maar het is zo lekker ... Ik denk wel dat je niet meer dan drie glazen ofzo moet drinken, je weet maar nooit...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 11:29
FreeZzze
FreeZzze is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-04-2005 @ 10:39 :
Ik heb maar meteen van die plantaardige sojamelk gekocht alleen ik durf er niet aan te beginnen, het lijkt me redelijk ranzig... Weet iemand of het een beetje smaakt?
Het smaakt wel lekker hoor wel goed schudden anders krijg je van die ranzige bolletjes
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-04-2005 @ 10:39 :
Ik heb maar meteen van die plantaardige sojamelk gekocht alleen ik durf er niet aan te beginnen, het lijkt me redelijk ranzig... Weet iemand of het een beetje smaakt?
Je hebt ze ook met een smaakje he? Vanille, aardbei, chocolade, bosvruchten en ook perzik geloof ik. Ik gebruik de naturel (wel gezoet en gezouten) altijd voor m'n havermoutpap, veel lekkerder dan gewone melk. 'Rauw' vind ik het niet echt lekker, maar ik denk dat het iets is wat je ook moet leren drinken.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 11:51
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
Ben ik blij dat ik nooit geen melk drink
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 12:11
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 26-04-2005 @ 12:40 :
Je hebt ze ook met een smaakje he? Vanille, aardbei, chocolade, bosvruchten en ook perzik geloof ik.
Ik vind die sojamelkprodukten eigenlijk stukken lekkerder.

Alleen heb ik de sojamelk zonder smaak nog nooit geproefd maar ik vermoed dat ook die me wel zou bevallen...het is alleen nogal duur in vgl met echte melk.

edit: maar ik kan me wel voorstellen dat wanneer sojamelk verwerkt wordt in sommige gerechten/recepten, het minder smakelijk is.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 13:16
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Tugurio schreef op 26-04-2005 @ 12:20 :
Dus dat die bodybuilders altijd zeggen drink veel melk om te groeien (lees: meer massa etc krijgen) is ook niet waar?
Natuurlijk is dat wel waar alleen is melk alleen niet genoeg. Daarbij is het een individuele kwestie, als je last krijgt van je ingewanden als je (veel) melk drinkt, drink het dan gewoon niet. Simpel.

Verder heb ik geeneens zin om op dit programma in te gaan, tegenover dit programma staan weer hele artikelen vol met tegen argumenten. Calcium en prostaatkanker? Dat krijg je overal van. Een tekort aan calcium is ook weer niet goed, eveneens moet calcium voldoende magnesium als antagonist hebben, ongeveer 2:1

Verzadigde vetten in melk? Sluit dan meteen de Mac, burger king en KFC ook maar, samen met alle patat en pizza tenten.

Lactose? De een heeft er meer last van dan de ander, negeroide personen en aziaten hebben er meer last van dan de gemiddelde blanke. Juist het niet drinken van melk werkt lactose intollerantie sneller in de hand.

CLA in melk? Tuurlijk, alleen erg weinig. CLA zou niet werken? Natuurlijk werkt het, het is alleen geen wondermiddel.

Wat betreft die spiermassa: Casseine (melkproteine) in het bijzonder uit melk zelf is een uitsatekende proteine bron maar daar is imo ook alles mee gezegd. Melk bevat teveel lactose en vet en in dat opzicht zijn er vele betere producten.

Hou gewoon het midden en vind zelf uit of melk iets voor je is of niet.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae

Laatst gewijzigd op 26-04-2005 om 13:19.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 13:20
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
oh oh, ik hou van mijn toetjes! En chocolademelk en ijs en en en

Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 13:24
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
ik weet het niet, maar goed ze zullen er wel meer onderzoek naar gaan doen. Maarja, opzich is het wel vreemd dat alleen de mens melk blijft drink terwijl alle andere organismen daar mee stoppen na een bepaalde periode.

ik maar me er niet zo zorgen om, en anders gaan we over op water
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 13:25
bench140
Avatar van bench140
bench140 is offline
Wat nou melk is ongezond? Alles waar te voor staat is ongezond. Weer een leuk excuus voor de mensen die geen melk lusten
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 14:43
Hydrogen
Hydrogen is offline
Heb je de teksten gelezen. Het gaat niet om de mate van melk drinken. Het gaat om het feit dat je na je 3e jaar veel lagere concentratie lactase hebt en dus dat je melksuiker in veel mindere mate kunt omzetten. Dit veroorzaakt dus slijmlaag op je ingewanden en zorgt voor minder goed opname van voedingsstoffen.
Uit dat onderzoek is gebleken bij consumptie van 2 glazen melk of meer er een verhoogde kans was van 45% op een gebroken heup.
Ik vind dat je eerst de teksten moet lezen voordat je een oordeel velt. Ik heb ook astma en ik drink met plezier sinds mijn geboorte melk, maar met deze feiten weet ik het niet meer.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 14:45
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 26-04-2005 @ 14:16 :
Natuurlijk is dat wel waar alleen is melk alleen niet genoeg. Daarbij is het een individuele kwestie, als je last krijgt van je ingewanden als je (veel) melk drinkt, drink het dan gewoon niet. Simpel.

Verder heb ik geeneens zin om op dit programma in te gaan, tegenover dit programma staan weer hele artikelen vol met tegen argumenten. Calcium en prostaatkanker? Dat krijg je overal van. Een tekort aan calcium is ook weer niet goed, eveneens moet calcium voldoende magnesium als antagonist hebben, ongeveer 2:1

Verzadigde vetten in melk? Sluit dan meteen de Mac, burger king en KFC ook maar, samen met alle patat en pizza tenten.

Lactose? De een heeft er meer last van dan de ander, negeroide personen en aziaten hebben er meer last van dan de gemiddelde blanke. Juist het niet drinken van melk werkt lactose intollerantie sneller in de hand.

CLA in melk? Tuurlijk, alleen erg weinig. CLA zou niet werken? Natuurlijk werkt het, het is alleen geen wondermiddel.

Wat betreft die spiermassa: Casseine (melkproteine) in het bijzonder uit melk zelf is een uitsatekende proteine bron maar daar is imo ook alles mee gezegd. Melk bevat teveel lactose en vet en in dat opzicht zijn er vele betere producten.

Hou gewoon het midden en vind zelf uit of melk iets voor je is of niet.
Het gaat niet om het feit dat het ongezond is, het gaat om de mythe die tientallen jaren heerst dat melk gezond is. De promotie van de overheid in de jaren dertig tot nu toe is alleen vanwege economische redenen. Hoe anders raak je je melkoverschot kwijt? Zolang mensen hierin blijven geloven, zal er geen overschot zijn.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 14:57
Snuitermans
Snuitermans is offline
Ik meen dat over hetzelfde onderwerp een goed jaar geleden ook al een boel geschreven danwel bericht is.
__________________
Fingerspitzengefühl.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 15:39
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Tja ik vraag het me toch sterk af hoor.

Bijvoorbeeld die relatie tussen botbreuken en melkconsumptie. Is dat een causaal verband of een indirecte link?
Misschien gaan veel mensen die gevoelig zijn voor botbreuken wel veel melk drinken. En dan breken ze toch iets. Zie je wel: melkdrinkers breken veel vaker iets! Tja, miscshien drinken ze wel melk, omdat ze denken dat het botbreuken kan helpen voorkomen!
Maar goed. Ik heb me er niet in verdiept, ook geen behoefte aan
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 16:02
JH
JH is offline
Nu is het natuurlijk ook wel logisch dat als je opgroeid, je ook minder melk gaat drinken kijk maar eens naar de dierenwereld. Er zijn genoeg zoogdieren die eerst via borstvoeding opgroeien en als ze oud genoeg zijn gaan ze over op de voeding die zij normaal gesproken eten. Wij mensen wijken daar nogal van af, en dat zou dus best wel eens wat minder goed kunnen zijn dan we denken.
Overigens tegenwoordig heeft alles wel zijn nadelige kanten, zolang je alles met mate gebruikt zit et wel goed volgens mij.

Voor bier maak ik dan wel een uitzondering
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 17:18
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
hmm ik blijf gewoon melk drinken hoor, er zit ook wel een goede kant aan melk
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 17:22
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Er is ookal een topic hierover op E&D.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 17:56
*Finding*Niki*
Avatar van *Finding*Niki*
*Finding*Niki* is offline
Eindelijk word ik geloofd! ik zeg dat al Járen!
Zelf heb ik nooit melk gekregen van mijn moeder omdat zij dit al wist/vond en omdat ik toen ik klein was koemelkallergie had!
daarom drink ik al heel mijn leven sojadrink.
even voor de mensen die wat willen weten over SOJAdrink:
*ik zelf vind de zoete het lekkerst.
*je hebt ook sojadrink ZONDER toevoeging van zout&zoetstof(honing?!)
*je moet het leren drinken,ik lust zelf ook geen melk..het is een kwestie van gewenning.
*de gezoete drink ziet er wat geliger uit dat melk
*de ongezoete is lichter van kleur

Daarnaast is het logisch dat ze zeggen dat je van melk groeit:
er zitten zoveel afvalstoffen van groeihormonen in die de koeien krijgen... dus.. dat spreekt voor zich!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 18:08
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Roos schreef op 26-04-2005 @ 16:39 :
Tja ik vraag het me toch sterk af hoor.

Bijvoorbeeld die relatie tussen botbreuken en melkconsumptie. Is dat een causaal verband of een indirecte link?
Misschien gaan veel mensen die gevoelig zijn voor botbreuken wel veel melk drinken. En dan breken ze toch iets. Zie je wel: melkdrinkers breken veel vaker iets! Tja, miscshien drinken ze wel melk, omdat ze denken dat het botbreuken kan helpen voorkomen!
Maar goed. Ik heb me er niet in verdiept, ook geen behoefte aan
Over melk en breuken:

Citaat:
Children who avoid drinking cow's milk are at increased risk for prepubertal bone fractures.

Goulding A, Rockell JE, Black RE, Grant AM, Jones IE, Williams SM.

Department of Medical and Surgical Sciences, University of Otago Medical School, Dunedin, New Zealand. ailsa.gouldingstonebow.otago.ac.nz

The full fracture histories of 50 children (30 girls and 20 boys, age range 3 to 13 years) who had avoided drinking cow's milk for prolonged periods were compared with those in a birth cohort of more than 1,000 children from the same city. Children who avoided milk did not use calcium-rich food substitutes appropriately and had low dietary calcium intakes and low bone mineral density values. Many were overweight (22 of 50). Significantly more of the children who avoided milk reported fractures (16 observed vs 6 expected, chi(2)=31.0, P<.001, df=5). They also experienced more total fractures than the birth cohort population (22 observed vs 8 expected, chi(2)=33.6, P<.001, df=5). All of the fractures occurred before puberty, the majority (18 of 22) being associated with only slight trauma. Forearm fractures were especially common (12 fractures). We conclude that young children avoiding milk are prone to fracture.

PMID: 14760576 [PubMed - indexed for MEDLINE]
Citaat:
Hydrogen schreef op 26-04-2005 @ 15:43 :
Heb je de teksten gelezen. Het gaat niet om de mate van melk drinken. Het gaat om het feit dat je na je 3e jaar veel lagere concentratie lactase hebt en dus dat je melksuiker in veel mindere mate kunt omzetten. Dit veroorzaakt dus slijmlaag op je ingewanden en zorgt voor minder goed opname van voedingsstoffen.
Uit dat onderzoek is gebleken bij consumptie van 2 glazen melk of meer er een verhoogde kans was van 45% op een gebroken heup.
Ik vind dat je eerst de teksten moet lezen voordat je een oordeel velt. Ik heb ook astma en ik drink met plezier sinds mijn geboorte melk, maar met deze feiten weet ik het niet meer.
Hier nog een artikel uit een s&f van verleden jaar mbt de (on)gezondheid van melk. Kun je het niet lezen, sla ze even op en open ze met Paint.

Het geweldige horror onderzoek van de 45% meer kans op gebroken heupen word ook nog aangehaald op blz 4.

Blz 1

Blz 2

Blz 3

Blz 4
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae

Laatst gewijzigd op 26-04-2005 om 18:16.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 18:22
Verwijderd
Dan vind ik het toch erg bijzonder dat mijn reumatologe mij aanraadde melk te drinken.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 19:50
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Neiu schreef op 26-04-2005 @ 10:42 :
Mwah, storm in een glas water.
Ik neem aan dat je in plaats daarvan "storm in een glas melk" bedoelt...
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 21:03
boer
Avatar van boer
boer is offline
(bijna) alles is ongezond als je er teveel van drinkt/eet. Het is zelfs zo dat water kankerverwekkend is.
__________________
ik zeg maar wat
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 23:55
the_conquer
the_conquer is offline
als boer is dat misschien niet heel slim om te zeggen
of je doet niet in melkvee
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 15:13
emmawatson4ever
Avatar van emmawatson4ever
emmawatson4ever is offline
tegenwoordig is niks meer goed voor je dus ik blijf gewoon melk drinken hoor. Ik laat me niet tegenhouden door die berichten ik bedoel als je daarop zou letten zou je helemaal niks meer kunnen eten of drinken en dat is ook niet gezond. Dus pech voor die berichten melk drink ik toch wel
__________________
als je van zwemmen slank word wat doen walvissen dan verkeerd
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 15:25
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Tsja, de veganistische hooligans moeten ook wat te rellen hebben natuurlijk. Schenk voor mij nog maar een glas in.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 18:31
love_me
Avatar van love_me
love_me is offline
ik drink het toch al niet ben er allergisch voor
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 19:21
Kreator
Avatar van Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Vaal schreef op 28-04-2005 @ 16:25 :
Tsja, de veganistische hooligans moeten ook wat te rellen hebben natuurlijk. Schenk voor mij nog maar een glas in.
Juist ja.
__________________
Sterf, kuthoer.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 11:09
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik denk dat er verschillende kanten aan zitten. Het zal misschien minder gezond zijn dan ons altijd werd voorgehouden maar om nu dan helemaal geen melk meer te drinken lijkt me ook niet gezond.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 12:00
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Je kan ook sojamelk drinken.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 13:23
Sneaksie Thief
Avatar van Sneaksie Thief
Sneaksie Thief is offline
Tsss, gewoon een glas melk per dag is goed voor je tis heus niet ongezond... behalve als je d'r allergisch voor bent of als je extreem veel melk drinkt elke dag; alles met mate.
__________________
''Yous stinksie human! Go washies yousselves...''
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Melk ongezond??
synbitz
15 17-03-2011 10:27
De Kantine Saaipagne en bitterballen # 790
Verwijderd
500 01-01-2010 22:47
Lifestyle wat je stom vindt
ragdoll
500 08-01-2008 14:24
Eten & Drinken De mythes rond melk
770
10 08-05-2005 12:40
Lichaam & Gezondheid Melk
mimima
57 15-09-2004 21:12
Lichaam & Gezondheid Melk is gif
romy17
76 31-10-2002 15:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.