Oud 24-04-2004, 19:53
shampooflesje
shampooflesje is offline
Hallo,

als je een voedselvergiftiging hebt, hoe lang duurt het dan meestal voordat je niet meer over hoeft te geven?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 20:15
Verwijderd
Volgens mij mag het nooit langer dan 4 dagen duren, maar ik weet het niet helemaal zeker. Duurt het langer, dan moet je iig naar de huisarts. Mijn moeder zei dat ooit eens...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 20:45
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
zo lang? volgens mij ben je dan al lang verdroogd . ik zou na 1 dag de arts al waarschuwen.

ik heb hier overigens ook een vraagje over: kun je eigenlijk iets doen bij een voedselvergiftiging?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 20:47
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 24-04-2004 @ 20:45 :
zo lang? volgens mij ben je dan al lang verdroogd
Ligt eraan, als je voldoende drinkt en niet continu overgeeft, zal het met dat uitdrogen in vier dagen wel meevallen, denk ik.

Citaat:
ik heb hier overigens ook een vraagje over: kun je eigenlijk iets doen bij een voedselvergiftiging?
Ligt er aan hoe ernstig de voedselvergiftiging is, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 21:01
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 24-04-2004 @ 20:45 :
zo lang? volgens mij ben je dan al lang verdroogd . ik zou na 1 dag de arts al waarschuwen.
Je moet natuurlijk wel veel blijven drinken. En dat is, voor zover ik weet, ook het enige wat je zelf bij voedselvergiftiging kan doen; veel drinken.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 21:23
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-04-2004 @ 21:01 :
Je moet natuurlijk wel veel blijven drinken. En dat is, voor zover ik weet, ook het enige wat je zelf bij voedselvergiftiging kan doen; veel drinken.
mjah, maar dat komt er toch allemaal weer uit? lijkt me niet slim veel te gaan drinken als je maag zo van streek is. wel als het wat minder wordt natuurlijk.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 21:31
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 24-04-2004 @ 21:23 :
mjah, maar dat komt er toch allemaal weer uit? lijkt me niet slim veel te gaan drinken als je maag zo van streek is. wel als het wat minder wordt natuurlijk.
Juist als je veel overgeeft (of diarree hebt), moet je er wel voor zorgen dat je voldoende vocht binnen krijgt. Geen tientallen liters, maar wel voldoende.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 21:36
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-04-2004 @ 21:31 :
Juist als je veel overgeeft (of diarree hebt), moet je er wel voor zorgen dat je voldoende vocht binnen krijgt. Geen tientallen liters, maar wel voldoende.
maar dan raakt je maag toch juist nog meer van streek? als alles er weer uit komt...
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 24-04-2004 @ 21:36 :
maar dan raakt je maag toch juist nog meer van streek? als alles er weer uit komt...
'k zou het niet weten, mij lijkt dat uitdroging meer gevolgen heeft...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 21:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ekki schreef op 24-04-2004 @ 20:45 :
ik heb hier overigens ook een vraagje over: kun je eigenlijk iets doen bij een voedselvergiftiging?
Norit helpt vaak wel tegen voedselvergiftiging, het is alleen wel heel vies. Verder voldoende drinken om uitdroging te voorkomen en ook zorgen dat je voldoende zout binnenkrijgt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 22:28
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 24-04-2004 @ 21:36 :
maar dan raakt je maag toch juist nog meer van streek? als alles er weer uit komt...
Als je niet meteen liters naar binnen gooit, moet dat niet zo veel uitmaken. Gewoon de hele dag door af en toe een slok en alleen een glas wanneer je denkt dat je maag het aan kan.
Verder kan je er norit bij nemen, dan hou je het makkelijker binnen. Maar ook met norit moet je echt góed drinken.
Oh ja, en zout natuurlijk (zoals de persoon boven me zegt), dat helpt ook met het binnenhouden van vocht. Maar niet te veel, dan droog je weer uit.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 23:56
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Als je steeds moet overgeven, moet je absoluut geen water drinken, want dat komt er toch weer uit, en dan droog je uit. Alleen je mond spoelen met water, maar zeker niet veel water gaan drinken, want dat heeft helemaal geen zin. Zeker als je koorts hebt, kan het op n gegeven moment ook gevaarlijk worden om veel te gaan drinken terwijl je ook steeds moet overgeven. Je hebt het vocht in je lichaam veel te hard nodig, en als je steeds alles uitkotst, verlies je heel veel vocht
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Skittles schreef op 24-04-2004 @ 23:56 :
Als je steeds moet overgeven, moet je absoluut geen water drinken, want dat komt er toch weer uit, en dan droog je uit. Alleen je mond spoelen met water, maar zeker niet veel water gaan drinken, want dat heeft helemaal geen zin. Zeker als je koorts hebt, kan het op n gegeven moment ook gevaarlijk worden om veel te gaan drinken terwijl je ook steeds moet overgeven. Je hebt het vocht in je lichaam veel te hard nodig, en als je steeds alles uitkotst, verlies je heel veel vocht
Mijn is dus verteld dat je júist moet drinken, maar telkens een slokje. Niet drinken is absoluut niet goed.

En als je zó moet overgeven dat je níets binnenhoudt, mag je er sowieso niet lang zelf mee rondlopen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 01:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-04-2004 @ 00:03 :
Mijn is dus verteld dat je júist moet drinken, maar telkens een slokje. Niet drinken is absoluut niet goed.

En als je zó moet overgeven dat je níets binnenhoudt, mag je er sowieso niet lang zelf mee rondlopen.
mij is dat ook altijd verteld ja.
Ik heb eens bij een voedselvergiftiging niets gedronken en was binnen no time uitgedroogd. Dat gevoel wil je echt niet meemaken. Dan liever een paar keer meer boven de wc hangen.
De opdracht van de apotheker was toen om tóch heel veel te gaan drinken en ik kreeg ook zakjes met extra zout ed. Dus volgens mij is drinken wel heel belangrijk!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 07:29
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 25-04-2004 @ 01:10 :
mij is dat ook altijd verteld ja.
Ik heb eens bij een voedselvergiftiging niets gedronken en was binnen no time uitgedroogd. Dat gevoel wil je echt niet meemaken. Dan liever een paar keer meer boven de wc hangen.
De opdracht van de apotheker was toen om tóch heel veel te gaan drinken en ik kreeg ook zakjes met extra zout ed. Dus volgens mij is drinken wel heel belangrijk!
Idd. En overgeven doe je vaak toch wel, ook als je niks drinkt...en als je je mond spoelt met water krijg je ook niks binnen qua vocht en raak je (lijkt mij) dus nog eerder uitgedroogd.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 09:27
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Skittles schreef op 24-04-2004 @ 23:56 :
Als je steeds moet overgeven, moet je absoluut geen water drinken, want dat komt er toch weer uit, en dan droog je uit. Alleen je mond spoelen met water, maar zeker niet veel water gaan drinken, want dat heeft helemaal geen zin. Zeker als je koorts hebt, kan het op n gegeven moment ook gevaarlijk worden om veel te gaan drinken terwijl je ook steeds moet overgeven. Je hebt het vocht in je lichaam veel te hard nodig, en als je steeds alles uitkotst, verlies je heel veel vocht
Ik denk dat als je zover bent als jij beschrijft het toch wel tijd wordt om je maag leeg te pompen.
Een kleine voedselvergifting duurt volgens mij niet meer dan een dag (als je alles er uitgespuugd en gepoept hebt).
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 14:25
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 25-04-2004 @ 09:27 :
Ik denk dat als je zover bent als jij beschrijft het toch wel tijd wordt om je maag leeg te pompen.
Een kleine voedselvergifting duurt volgens mij niet meer dan een dag (als je alles er uitgespuugd en gepoept hebt).
Nee hoor, het hoeft helemaal niet ernstig te zijn, maar als je steeds moet overgeven reageert je maag heftig op alles wat je weer binnen krijgt....ook al is dat maar een klein beetje water. Dat wil niet gelijk zeggen dat je ernstig ziek bent, want ik heb dat ook altijd als ik gewoon alleen moet overgeven.....en dan hoeft mijn maag echt niet leeggepompt te worden.
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 14:41
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Er ss een groot verschil met een echte voedselvergifteging, buik griep en wat voor soort voedselvergifteging.

Buik griep lijkt op een voedselvergifteging, alleen je houd wel vocht vast.
Bij een echte zware voedselvergifteging heeft veel drinken geen nut.
Na 5minuten kots je het weer uit.
Je hebt antibiotica nodig anders ga je gewoon dood.
Verder heb je bij het vocht nodig een mengsel van zout zodat je lichaam wel je vocht vast kan houden.

Buikgriep lijkt op voedselvergifteging dit duurt 4 dagen of langer wat je er aan kan doen is dairee pillen nemen om de diaree te stoppen.

Wat je bij beide moet nemen als voedsel is geen vettig eten.

wat kan je eten:

rosbief
rookvlees
huttekaas
appel met kaneel
basterdsuiker geen gewoon suiker
witte rijst met kaneel

wat moet niet eten of drinken:

kaas
vettig vlees
sinaasappelsap
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 14:56
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Het overgeven bij een voedeslvergitiging kan 24 tot 48 uur aanhouden, daarna moet je even een arts waarschuwen (als je dus nog geen slok water binnen kan houden.

Elke keer dat je over hebt gegeven moet je een slok water drinken tegen uitdroging, zelfs als die er meteen weer uit komt.
Het hoeft geen grote slok te zijn in één keer, steeds een 'nipje' van het glas.

Je kan ook (zet-)pillen tegen de misselijkheid halen (Domperidon) maar die niet te snel gebruiken bij een voedselvergiftiging, eerst moet je er zeker van zijn dat écht alles eruit is en je dus alleen nog maar gal spugt.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 15:05
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef op 25-04-2004 @ 14:41 :

Bij een echte zware voedselvergifteging heeft veel drinken geen nut.
Na 5minuten kots je het weer uit.
Je hebt antibiotica nodig anders ga je gewoon dood.
Verder heb je bij het vocht nodig een mengsel van zout zodat je lichaam wel je vocht vast kan houden.

Buikgriep lijkt op voedselvergifteging dit duurt 4 dagen of langer wat je er aan kan doen is dairee pillen nemen om de diaree te stoppen.

Wat je bij beide moet nemen als voedsel is geen vettig eten.

wat kan je eten:

rosbief
rookvlees
huttekaas
appel met kaneel
basterdsuiker geen gewoon suiker
witte rijst met kaneel

wat moet niet eten of drinken:

kaas
vettig vlees
sinaasappelsap
Je hebt ook nog een lichte voedselvergiftiging...
Maar ik zou nóóit rosbief eten wanneer je maag van streek is, sowieso geen vlees en ook geen kaas (ook geen hele jonge kaas als hutenkase). Wat je wél kan eten is beschuitjes met appen en kaneel, maar nooit te veel. Witte rijst met kaneel kan ook nog. Maar eet echt niet teveel zware dingen, rijst is toch vrij zwaar hoor.
En verder lauwe thee en water drinken. Sapjes pas wanneer het een stuk beter gaat.

Daarnaast kan een buikgriep ook best 1 dag duren. Als het langer dan 4 dagen duurt, moet je norit gaan slikken of iets anders, anders droog je alsnog uit.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.