Oud 07-08-2005, 14:10
Maharani
Maharani is offline
Ok, ik weet niet of deze topic hier hoort.

Ik heb dus een telefoon te koop gezet, nu wilt iemand uit het buitenland die telefoon kopen. Maar ik wil eerst het geld op mijn rekening gestort krijgen. Is het verstanding om mijn rekeningnummer via email naar hem te sturen? Kan hij geen dingen met mijn rekeningnummer doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2005, 14:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hehe, hoe zou hij anders het geld over moeten maken naar jouw rekening?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 14:20
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ja, met een rekeningnummer kan-ie geld overmaken naar jouw rekening. meer niet.

sowieso, hoe moet-ie t anders doen ?

(je zou eventueel een paypal account aan kunnen maken trouwens, als je dat beter vertrouwt).
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 14:23
Maharani
Maharani is offline
Citaat:
Balance schreef op 07-08-2005 @ 14:19 :
Hehe, hoe zou hij anders het geld over moeten maken naar jouw rekening?
Maar kan hij er geen misbruik van maken, met je 'haha'
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 14:24
Maharani
Maharani is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-08-2005 @ 14:20 :
ja, met een rekeningnummer kan-ie geld overmaken naar jouw rekening. meer niet.

sowieso, hoe moet-ie t anders doen ?

(je zou eventueel een paypal account aan kunnen maken trouwens, als je dat beter vertrouwt).
Wat is een paypal account?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 14:27
Verwijderd
-->wgr
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 15:00
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
goed op letten !! chek eerst ff de marktplaats fora en die van speurders.. er zijn op dit moment heeeeeeeeeeeeeeeeel veel oplichters die vanuit het buitenland werken ! Op die fora's staat veel info !
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 15:19
Maharani
Maharani is offline
Citaat:
*** Sido *** schreef op 07-08-2005 @ 15:00 :
goed op letten !! chek eerst ff de marktplaats fora en die van speurders.. er zijn op dit moment heeeeeeeeeeeeeeeeel veel oplichters die vanuit het buitenland werken ! Op die fora's staat veel info !
Waar moet ik opletten? Geen rekening geven?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 15:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Zaara schreef op 07-08-2005 @ 15:19 :
Waar moet ik opletten? Geen rekening geven?
natuurlijk wel. Pas de telefoon opsturen als je het geld binnen hebt. Dan is er niets aan de hand.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 16:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Zaara schreef op 07-08-2005 @ 14:23 :
Maar kan hij er geen misbruik van maken, met je 'haha'
Nee hij kan daar geen misbruik van maken. Het is heel gebruikelijk om je bankrekeningnummer door te geven aan iemand van wie je geld ontvangt. Zonder dat nummer kan iemand namelijk geen geld overmaken; hij moet de bank toch duidelijk weten te maken naar wie dat geld dan moet worden verstuurd?
Vaak heb je trouwens ook de naam en woonplaats nodig van de persoon van wie de bankrekening is, dus dat moet je waarschijnlijk ook meemailen.

En wacht inderdaad eerst op het geld en stuur de telefoon pas op als je het geld echt binnen hebt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 16:26
Maharani
Maharani is offline
Ja ik weet ook heus wel dat hij mijn rekeningnummer nodig heeft om het geld over te maken.

Maar ik wilde alleen zeker weten dat hij er geen duistere dingen mee kan doen.

Dat is alles.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 16:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik geef ook alleen maar antwoord
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 16:48
The0
The0 is offline
Welk buitenland als ik vragen mag? Ik zou EXTREEM huiverig zijn bij het verkopen aan het buitenland. Ik kan me ook niet voorstellen dat er geen nederlander is die jou (uiteraard redelijke) prijs wil betalen voor die telefoon..
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 17:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
The0 schreef op 07-08-2005 @ 16:48 :
Welk buitenland als ik vragen mag? Ik zou EXTREEM huiverig zijn bij het verkopen aan het buitenland. Ik kan me ook niet voorstellen dat er geen nederlander is die jou (uiteraard redelijke) prijs wil betalen voor die telefoon..
waarom zou je dan extreem huiverig zijn om te verkopen aan het buitenland?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 17:59
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Lees dit topic ook eens heel goed door .
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 18:37
Verwijderd
Op die bonnetjes die uit een flappentap komen en die in de buurt van zo'n ding altijd rondslingeren staat ook ten laste van welk rekeningnummer het gekomen is, en op een kassabon met PIN idem dito. Gebeurt daar iets mee? Nee.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 20:35
Forumschorum
Avatar van Forumschorum
Forumschorum is offline
Met je rekening nummer kan hij niets anders dan geld over maken, hij kan er niets afhalen.

Ik denk dat jij in de war bent met credit card nummer, dat is wel gevaarlijk.
__________________
In het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 21:08
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Waar ben je in vredesnaam bang voor?
Dat hij met je rekeningnummer naar zijn plaatselijke bank huppelt en vraagt of al het geld op die rekening naar de zijne gestuurd kan worden?
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-08-2005, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Zaara schreef op 07-08-2005 @ 16:26 :
Ja ik weet ook heus wel dat hij mijn rekeningnummer nodig heeft om het geld over te maken.

Doe niet zo aangebrand. Je vraagt zelf of het verstandig is om het rekeningnummer te geven. Niet alleen is het verstandig, het is het minimale wat je moet doen als iemand geld aan je wilt geven, dus of het nu verstandig is of niet, je zult het toch moeten doen. Je moet ook nog je naam en woonplaats doorgeven.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 00:58
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
geef je achternaam door, je IBAN rekening nummer (dat is je eigen rekeningnummer met nog een paar getallen ervoor) en het BIC nummer. Meer heeft niemand nodig.

IBAN en BIC vind je op je rekeningafschrift.

Voorzichtig met voornamen, als je Marie heet en je bankrekening staat op naam van M.J.Pietersen, dan komt het niet aan en stort je bank het weer fijn terug naar die kerel na een paar dagen.
Ja, dat is idioot, maar veel banken werken nu eenmaal zo
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 03:31
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
The0 schreef op 07-08-2005 @ 16:48 :
Welk buitenland als ik vragen mag? Ik zou EXTREEM huiverig zijn bij het verkopen aan het buitenland. Ik kan me ook niet voorstellen dat er geen nederlander is die jou (uiteraard redelijke) prijs wil betalen voor die telefoon..
Haha, wat kansloos
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 04:50
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
ik heb van die mailtjes gehad uit nigeria of engeland met vage lettertypes kleurtjes en spellingsfouten, naar aanleiding van een advertentie die ze hadden gezien op marktplaats betreft een telefoon. maar ik had bij de advertentie in de categorie gezet GEZOCHT, maar ze wouden hem dus kopen. heb er niet op gereageerd, zie zo dat het nep is. ik heb wel ergens gelezen iets over fraude/oplichting uit nigeria via internet dus leek me wel zo verstandig. en ten tweede doe ik zoiezo niks met buitenland behalve via ebay wat ik wel oke vind via paypal en usersystem.
__________________
If you give yourself to the journey, the journey gives itself to you
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Zaara schreef op 07-08-2005 @ 16:26 :
Ja ik weet ook heus wel dat hij mijn rekeningnummer nodig heeft om het geld over te maken.

Maar ik wilde alleen zeker weten dat hij er geen duistere dingen mee kan doen.

Dat is alles.
Met iemands bankrekening kan je niets duisters. Alleen geld overmaken naar die rekening, en dat is de bedoeling.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 13:08
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
BESTE VERKOPER,
ZAG IK UW PRODUCT (GEGEVENSKABEL) OP MARKTPLAAT EN IK ZOU HOUDEN VAN HET VOOR MIJN ECHTGENOOT TE KOPEN WGO OP WERKEND CONTRACT IN NIGERIA IS, WGO ME OM IETS VAN DEZE AARD VROEG. Ik zal BETALING DOOR het GRAM VERRICHTEN van het GELD ZODRA ik een POSITIEVE TERUGKOPPELING VAN U KRIJG. Ik HEB een voeden-Ex REKENING OOK VOOR VERZENDING. U MOET OOK ME VERZEKEREN DAT het PUNT IN GOEDE VOORWAARDE IS EN OOK de BETALING UITVOEREN ik UW VOLLEDIG NAMEN EN ADRES nodig zal HEBBEN. Ik HEB een EOF-EX REKENING EN EOF-EX KAN het PUNT AAN de BESTEMMING VERSCHEPEN REGUIRED ZO SPOEDIG MOGELIJK ANTWOORDEN ME.
Ik ZAL BW KOPEND IT VOOR 120 EURO
DANK.
SANDRA CAWTHORN

weer één, en weer zo vaag babelfish nl en caps, snap iemand wat zij bedoelt? ik heb trouwens niet eens een gegevenskabel te koop
__________________
If you give yourself to the journey, the journey gives itself to you
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 08-08-2005 @ 13:08 :
[...]

weer één, en weer zo vaag babelfish nl en caps, snap iemand wat zij bedoelt? ik heb trouwens niet eens een gegevenskabel te koop
Ze wil een kabel van je kopen, en daarvoor wil ze je volledige naam en adres en rekeningnummer. Lekker niet doen dus

Sowieso zou ik niet snel buiten EU-landen dingen gaan verkopen, gevoelsmatig vind ik EU-landen 'veiliger'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2005, 14:59
Lok5
Lok5 is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 08-08-2005 @ 13:08 :
BESTE VERKOPER,

Het lijkt wel alsof er zo een freetranslation is toegepast.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 08-08-2005 @ 13:08 :
(...)

weer één, en weer zo vaag babelfish nl en caps, snap iemand wat zij bedoelt? ik heb trouwens niet eens een gegevenskabel te koop
Er staat in normaal Nederlands: 'Hoi, wij zijn een bende die probeert over internet mensen op te lichten, maar omdat alleen volslagen braindead debielen hierin trappen hebben we helaas nog niet zoveel geld verdiend op die manier'.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 15:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 17:25
nobodysbitch
Avatar van nobodysbitch
nobodysbitch is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 08-08-2005 @ 13:29 :
Ze wil een kabel van je kopen, en daarvoor wil ze je volledige naam en adres en rekeningnummer. Lekker niet doen dus

Sowieso zou ik niet snel buiten EU-landen dingen gaan verkopen, gevoelsmatig vind ik EU-landen 'veiliger'.
Buitenland is ook veel gedoe met geld overmaken enzo...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 17:30
Verwijderd
Citaat:
nobodysbitch schreef op 08-08-2005 @ 17:25 :
Buitenland is ook veel gedoe met geld overmaken enzo...
Idd, en verzendkosten stijgen ook snel. Binnen de EU valt dat geloof ik nog wel mee.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 22:19
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
hehe, nou een persoon kan met jou nummer dus wel iets betalen via automatische incasso, dan word er geld van je rekening gehaalt. Maar je kunt in zo geval van fraude de bank contacteren zodat ze het bedrag terug storten.
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 22:23
Verwijderd
Citaat:
MrOizo schreef op 08-08-2005 @ 22:19 :
hehe, nou een persoon kan met jou nummer dus wel iets betalen via automatische incasso, dan word er geld van je rekening gehaalt. Maar je kunt in zo geval van fraude de bank contacteren zodat ze het bedrag terug storten.
Idd, dat kan je gewoon terug krijgen, vaak zonder moeite. Banken zijn daar super makkelijk in, ik geloof ook dat rekeningnummers waar zo'n valse incasso naar toe gaat, worden afgesloten of op een zwarte lijst komen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 12:17
The0
The0 is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 08-08-2005 @ 03:31 :
Haha, wat kansloos
Je zou niet de eerste zijn die zijn laptop een niet traceerbare adres in nigeria stuurt om daar vervolgens nooit ene cent van terug te zien. Maar als jij DAT niet kansloos vind, so be it.
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 14:31
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
jezus, iedereen mag mijn rek. nr weten hoor.
__________________
Je praat geen poep maar wat ruik ik dan ?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 14:40
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 07-08-2005 @ 21:08 :
Waar ben je in vredesnaam bang voor?
Dat hij met je rekeningnummer naar zijn plaatselijke bank huppelt en vraagt of al het geld op die rekening naar de zijne gestuurd kan worden?
Nou ja goed, een incasso is natuurlijk altijd uit te voeren. Maar ook daarvoor zou ik niet te bang zijn
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-08-2005 @ 14:40 :
Nou ja goed, een incasso is natuurlijk altijd uit te voeren. Maar ook daarvoor zou ik niet te bang zijn
Hoe wou je een incasso op een willekeurig rekeningnummer uitvoeren?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-08-2005, 16:39
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-08-2005 @ 14:42 :
Hoe wou je een incasso op een willekeurig rekeningnummer uitvoeren?
Gewoon, tussen de overige 3000 normale/maandelijkse incasso opdrachten zetten. De bank gaat het heus niet controleren ofzo hoor...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 20:51
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-08-2005 @ 14:42 :
Hoe wou je een incasso op een willekeurig rekeningnummer uitvoeren?
Net als elke andere incasso.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 00:33
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
eddie schreef op 09-08-2005 @ 16:39 :
Gewoon, tussen de overige 3000 normale/maandelijkse incasso opdrachten zetten. De bank gaat het heus niet controleren ofzo hoor...
zeker wel of je moet wel een heel onbetrouwbare bank hebben. Zonder machtiging komen ze nergens.
__________________
Единый, могучий Советски
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Sartre schreef op 10-08-2005 @ 00:33 :
zeker wel of je moet wel een heel onbetrouwbare bank hebben. Zonder machtiging komen ze nergens.
Niet.

De bank incasseert gewoon zonder controle. Pas bij een klacht van degene waarvan geincasseerd wordt, gaan ze vragen of er wel een machtiging is.

Of dacht jij dat een bank alle 123.489.654.184.113.801 incasso's per maand, iedere maand gaat controleren?

Een bedrijf stuurt een Cliep03 (incasso-)bestand naar Interpay die het gewoon verwerkt.
Machtiging? Welke machtiging?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 12:59
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Sartre schreef op 10-08-2005 @ 00:33 :
zeker wel of je moet wel een heel onbetrouwbare bank hebben. Zonder machtiging komen ze nergens.
Maar die machtiging is geen persoonlijke machtiging, noch hoeft er tegenwoordig een handtekening onder te staan.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 13:10
Verwijderd
Daarom moet je zelf je afschriften goed bekijken Klopt er iets niet, dan halen ze die incasso terug, geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 13:34
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-08-2005 @ 13:10 :
Daarom moet je zelf je afschriften goed bekijken Klopt er iets niet, dan halen ze die incasso terug, geen probleem.
Dat kun je gewoon bij de bank laten doen, dan hebben zij een probleem. Maar als dan blijkt dat je weldegelijk hebt gemachtigd, wordt die schade wel op jou verhaald.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 19:56
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Zaara schreef op 07-08-2005 @ 14:24 :
Wat is een paypal account?
Klik op de smilie, en je weet het....

Ik gebruik voor mijn buitenlandse betalingen (CD's ed ) al geruime tijd met tevredenheid paypal, en heb daar nog nooit problemen mee gehad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Rekeningnummer gegeven
RiiFlow
2 12-08-2009 23:09
Werk, Geld & Recht [Centraal] Belasting topic 2007
dwight88
500 11-08-2008 19:39
Werk, Geld & Recht Uit huis? Hoe te betalen..?
Lorelei
86 13-09-2007 01:13
Muziek Meeting
Roxy
284 27-05-2003 23:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.