Oud 06-10-2007, 23:53
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Ik heb een probleempje met windows media player. Toen ik laatst een film opende, begon hij gigantisch te kraken. En sindsdien is deze vervelende kraak te horen bij alles wat ik open met de mediaplayer. Ik weet niet of het komt door die ene film (het was niet echt een goede versie van de film...) of dat het kraken toevallig is begonnen toen ik die film opende, maar weet iemand wat dit zou kunnen zijn en hoe ik er vanaf kom?
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2007, 00:39
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
kijk even of het wel goed werkt met VLC zoniet.. dan zal het wel aan de film liggen..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 01:23
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Ligt 't niet gewoon aan je boxen?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 09:58
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
kijk even of het wel goed werkt met VLC zoniet.. dan zal het wel aan de film liggen..
"En sindsdien is deze vervelende kraak te horen bij alles wat ik open met de mediaplayer"
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 09:59
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Kijk idd. of het niet aan de boxen of kabels ligt. Als alles er goed inzit, proberen de laatste drivers van internet te halen en te installeren. Ik had ook gekraak met mijn geluidskaart onder Vista; dat is weg sinds de laatste driver versie.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 11:36
Verwijderd
Ik had het vroeger op een langzame computer met Winamp. Als de processor te zwaar belast werd, kwam de muziek en versnipperd en krakerig uit. Misschien kan het ook zoiets zijn? Op zich valt dat geluid wel te onderscheiden van kapotte boxen, dus zou je moeten kunnen zeggen of het een software of een hardware probleem is.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 12:53
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Bedankt voor het meedenken. Het ligt in ieder geval niet aan m'n boxen, want hij doet het wel gewoon goed als ik het met een andere speler (bsplayer) afspeel. Ik denk trouwens niet dat het aan die ene film ligt, want als ik die met bsplayer afspeel doet ie het wel gewoon. Hoe kom ik aan 'de laatste drivers van internet'? (ik heb overigens geen windows vista). Ik denk niet dat het komt doordat mn computer te zwaar belast is, want ten eerste doet hij het altijd, ook als ik verder niets doe, en ten tweede heb ik best een snele computer (1gb intern geheugen als ik dat goed zeg)
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 15:14
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Als 'ie te zwaar belast is kan je dat vaak zien in taakbeheer (ctrl+alt+del) onder "Prestaties" (bij CPU).
Om dat uit te sluiten kan je dat eens proberen tijdens het kijken van de film.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 10:15
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Nee, dat is niet zo. En het is ook niet alleen bij films hoor, ook gewoon bij muziek. Kan het niet zo zijn dat er een instelling verkeerd is? Kan ik ergens de instellingen resetten ofzo?
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 16:29
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Hij kraakt nog steeds...
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 20:29
Verwijderd
Heb je de nieuwste versie (voor XP) van de Windows Media Player al? Zo niet, misschien gaat het weg als je 'm installeert:
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/nl/mp10/

En anders kun je de installatie misschien toch eens opnieuw uitvoeren?

Ik had zelf ook last van gekraak. Maar ik had/heb Windows Vista. Na het installeren van de nieuwste versie van de driver voor mijn videokaart verdween het gekraak.

Heb je zelf niet een nieuw apparaat geïnstalleerd rond die tijd?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 13:36
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Die link die jij geeft is naar een site waar je wmp10 kunt downloaden, maar ik heb 11. Ik ben al een keer terug gegaan naar versie 10, maar die kraakte ook. Vervolgens heb ik 11 weer gedownload, maar die kraakte toen nog steeds....
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 13:40
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Wat is een driver voor een videokaart?
Overigens doet ie het niet alleen bij films hè, ook gewoon bij muziek.
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 17:05
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Wat is een driver voor een videokaart?
Driver vertaalt naar het Nederlands is Stuurprogramma.
En is een specifiek stuk software dat een verbinding legt tussen de hardware en het besturingssysteem.

Om de nieuwste driver te downloaden, moet je eerst uitzoeken wat voor een geluidskaart hebt.
Of het is een losse kaart of is het geintegreert in je moederbord.
Je kan een aantal dingen doen:
  • Rechtermuisknop op Mijn computer -> hardware -> apparaatbeheer en kijkt bij multimedia.
    Daar staat het weergegeven.
  • Of je download een hardwaredetectieprogramma, zoals everest homeedition en zoekt uit wat voor geluidsonderdelen je hebt.
  • Of je opent de kast van je computer en kijkt er ff in.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Die link die jij geeft is naar een site waar je wmp10 kunt downloaden, maar ik heb 11. Ik ben al een keer terug gegaan naar versie 10, maar die kraakte ook. Vervolgens heb ik 11 weer gedownload, maar die kraakte toen nog steeds....
Als ik de pagina van Microsoft moet geloven dan is WMP 11 er alleen voor Vista:
http://www.microsoft.com/windows/win.../windowsvista/
Maar dan brengen ze het zo dat het zo lijkt, blijkbaar.

Maar werkt dus in ieder geval niet (herinstalleren).

Laatst gewijzigd op 29-10-2007 om 21:16.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Wat is een driver voor een videokaart?
Overigens doet ie het niet alleen bij films hè, ook gewoon bij muziek.
Hm, je zei dat het gekraak alleen zo is bij Windows Media Player, en niet bij andere players, zoals VLC of BSPlayer. Dan zal het ook wel niet aan een driver liggen.

Los daarvan kan het wel zo zijn dat als je ook bij muziek of ander geluid gekraak hoort je wel een update van de videodriver, of misschien een andere driver die storing met de geluidsdrivers veroorzaakt moet downloaden.

Maar dat is hier blijkbaar niet het geval (was wel in mijn geval zo, maar die was iets anders), want je hebt het dus alleen met Windows Media Player toch?

Verder speelt het beeld wel gewoon af?

Staan de instellingen van de grafische equalizer misschien niet normaal? Nu afspelen -> Opties -> Grafische equalizer (bij mij, WMP 11)
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 14:15
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Inderdaad, dat was het! Alle balkjes bij de grafische equalizer stonden op de een of andere manier allemaal maximaal omhoog. Nu ze weer normaal staan kraakt ie niet meer. Hartelijk bedankt
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, dat was het! Alle balkjes bij de grafische equalizer stonden op de een of andere manier allemaal maximaal omhoog. Nu ze weer normaal staan kraakt ie niet meer. Hartelijk bedankt
Mooi dat ie het weer goed doet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware EULA Microsoft
balkey
52 20-09-2007 21:57
Software & Hardware Divx
punkrock-bastard
9 02-12-2001 01:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.