Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2002, 16:52
Verwijderd
Ik kreeg laatst een e-mail van een vrouw die een actie is begonnen om ervoor te zorgen dat iedereen de hulp die diegene verdient vergoed kan krijgen..

Op dit moment zijn er namelijk hele rare regels waardoor het voor kan komen dat men hulp vaak zelf moet betalen omdat het bijv. niet via het riagg is. Hulp via het riagg wordt onvoorwaardelijk vergoed, maar wanneer er ander soort hulp nodig is die niet (wat als snel zo is) aan bepaalde eisen voldoet moet je het zelf betalen, wat echt ontzettend duur kan zijn. Mijn moeder heeft ook last van dit probleem.

Op de site http://www.angelfire.com/me4/steunpuntsglgm/index.html
staat informatie

Ook heeft ze een petitie gestart en roept iedereen op deze te tekenen, dit kun je doen via
http://petitiehulpopmaat.write2me.nl/post.php

Echt, dit is een heel groot probleem. Mijn moeder moet de therapie die ze nu nodig heeft (hypnotherapie) zelf betalen, zij was slachtoffer van seksueel geweld en dit is bijna haar laatste stap naar weer gelukkig zijn.

iedereen alvast bedankt
xxx Kim
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2002, 16:54
Verwijderd
nou, ik probeerde de eerste link even en die werkt dus niet..

Maar wanneer je de petitie tekent zal daar denk ik ook wel ergens een link voor meer info staan..

sorry!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 19:11
kleine wicca
kleine wicca is offline
ik kan dr idd niet egt uitkomen met die links.
Maar houdt dit ook in dat menen die normaal niet zo snel hulp zouden zoeken tog beter en sneller hulp kunnen krijgen?
Ik zie namelijk heel veel het volgende: Mensen willen wel hulp, voelen zich balen en komen er niet meer alleen uit, maar ze willen het aan niemand vertellen, jah ik weet het, dit is vaak zo, maar het komt ook doordat "hulp" tog vaak iets is wat heen eng en serieus overkomt.
Het lijkt mij heel nuttig ervoor te zorgen dat er instanties zijn die op de een of andere manier meer bereikbaar zijn.
Ik heb et ook gehad. Op school en ijglijk in me hele leven voelde ik me niet meer zo goed, de mentor moest toen alleerlei commisies zover krijgen dat ik met een pedagoge mocht praten. Toen het dan eindelijk zover was, werden mn ouders er ook weer bijgehaald, en dat wilde ik helemaal niet en het duurde zo lang En ik heb dr geen flikker aan gehad en ik dnek dat het nog veel te vaak op die manier gaat. I werd toen pas egt gek, toen dat wijf ging zitten zeggen dat ze mijn probleem niet zag en toen mn ouders er ook nog zo bij zaten. Daarom denk ik dat et van groot belang is dat jongeren meer zelf moeten kunnen bepalen wat ze nou van hulp willen met of zonder ouders en dat het wat minder moeilijk moet zij om hulp te krijgen....dus.....is dat dit?
greetz... wicca
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 19:22
Verwijderd
De link naar het gastenboek doet het wel.. Als je daar nu eerst even lees berichten klikt, dan kun je daar op hulp op maat klikken waar het duidelijk uitgelegd staat, ik kan die tekst anders ook nog wel even hier neerzetten, doe ik zo even.

Maar het gaat er vooral om hulp beter vergoed te krijgen, mijn moeder is owk bijv. duizenden guldens kwijt, wat gewoon niet normaal is. terwijl als het via riagg zou gaan het haar nix zou kosten. Tis gewoon echt belachelijk geregeld. Kzal de tekst even neerzetten
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 19:24
Verwijderd
dit is de tekst op de site van die vrouw:

Zoals jullie misschien wel weten ben ik een vereniging aan het oprichten Omdat ik het niet eens ben met het beleid die men in Den Haag voert betreft Seksueel Misbruikte en Lichamelijk en Geestelijk mishandelde overlevers. Waar het mij om gaat en waarvan ik hoop dat jullie mijn aktie willen ondersteunen:

Nederland hout er een zeer krom beleid erop na de geestelijke gezondheidszorg. Ikzelf heb bijna 2 jaar hypnotherapie gehad die bij mij zeker goed heeft geholpen. Alleen moest ik alle kosten zelf betalen. Ruim +-7000 gulden was ik kwijt. Ik heb er zelf een lening voor moeten afsluiten om mijn therapie te uberhaubt te kunnen betalen. Terwijl er voor daders wel betaalde mogelijkheden zijn.

Wat ik zeer krom ervaar is het volgende:

Indien een hypnotherapeut/haptotherapeut/of andere alternatieve therapeut, Psychotherapeut is en via het RIAGG zou werken dan wordt een therapie zonder pardon vergoedt door de verzekering Zou een Hypnotherapeut /Haptotherapeut ook psychotherapeut zijn en een overeenkomst hebben met een zorgverzekeraar dan wordt de therapie ook zonder meer vergoedt. Ik ervaar dit als zeer onrechtvaardig. Ik kan er niets aan doen. De regels zijn zoals ze zijn. Maar met mij zijn er veel meer mensen die met hetzelfde probleem worstelen. Ik ben absoluut niet de enige. 1/3 van de vrouwen krijgt te maken met seksueel misbruik/geweld (dan heb ik nog niet gesproken over jongens en mannen)

Wat wij willen is HULP OP MAAT. Daar gaat het mij om. Dat is toch het nieuw beleid? Maar ik merk daar niets van van die hulp op maat en van een vraaggericht zorgaanbod. Ik heb ook bijna 2 jaar Psychotherapie gehad en die hielp gewoon niet. Maar die werd gewoon vergoedt. Niemand maakte zich zorgen om dat weggegooid geld. Hoezo is de gezondheid duur? Ik voel mij zeer onrechtvaardig behandeld doordat hulpverleners en zorgverzekeraars bepalen wat goed voor mij is en voor vele andere lotgenoten. Maar daar hebben wij als mishandelde/seksueel misbruikte en incest overlevende altijd al last van dat andere bepalen wat goed voor ons is. Iemand die hulp vraagt weet doorgaans wat goed is en wat niet goed voor 'm is Daarom Steun mijn aktie. Ik hoop dat ik de mensen in Den Haag duidelijk kan maken,dat goede Hulp noodzakelijk is om een trauma als Seksueel Misbruik/Geweld of Geestelijk en/of Lichamelijk Mishandeling te kunnen verwerken. Dat wij niet allemaal gebaat zijn bij het Riagg of Maatschappelijk werk. Dat ieder mens en behoefte verschillend is. En dat wij overlevende een keuze moeten krijgen!!!!!!!!!

VUL JE GEGEVENS IN EN PROTESTEER,hiermee laat je zien dat wij HULP OP MAAT willen. Ik wil rond 1 januari 2003 ruim 10.000 berichten verzamelen en dit aanbieden aan de aankomende Minister van Volksgezondheid in Nederland.

Ik hoop dat je bereid bent mee te willen doen aan deze aktie te steunen.

bedankt voor het invullen!!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 15:39
Verwijderd
sorry hoor,

maar ff uppen

tis echt belangrijk
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 20:51
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Links werken niet nee... misschien kun je haar ff mailen, dat ze het op bvb. geocities zet? Die zijn iig HEEEL wat beter dan Angelfire (rotservice).

Maarre, is het iemand van zw? (Vroeg ik me af...)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 20:52
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
sorry hoor,

maar ff uppen

tis echt belangrijk
*up* ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 13:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.