Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2005, 19:58
zienna
Avatar van zienna
zienna is offline
als vrouwelijke puber weet ik natuurlijk dat lesbishe gevoelens best wel normaal zijn tegenover vriendinnen en gewoon extreem mooie meiden... maar wat nou als je al 2 keer dolverliefd bent geworden op een meid en de jongens niet meer ziet staan?! vroeger was ik altijd de grote jongensgek, en nu betrap ik me er zelf op dat ik niet anders naar een jongen of man kijk dan naar een gemiddeld schilderij...
dus wat denken jullie? lesbish, bi of een normale fase die wel overgaat in een paar jaar? en hebben jullie dit soort dingen ooit gehad?
__________________
"The big difference between fiction and reality? fiction has to make sense." ~ Tom Clancy
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 20:07
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
lesbisch

Ik heb (toen ik ook ongeveer 16 was) vroeger heel erg nagedacht over lesbi enzo, maar ik ben nog nooit verliefd geweest op een meisje. Ik werd alleen ook pas heel laat verliefd op een jongen, dus ik kende heel lang het verliefde gevoel niet.
Ik denk dat jij in een fase kán zitten. Misschien ook niet. Je was eerst jongensgek, nu kijk je voornamelijk naar meisjes... Misschien ben je een beetje je grenzen aan het verkennen.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 20:21
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Lekker afwachten wie je nu weer leuk gaat vinden en jezelf niet meteen in een hokje proppen, dat kun je nog altijd doen als je meer zekerheid over jezelf hebt.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 20:21
Kratos
Kratos is offline
Ik zou zeggen lesbisch
bi bestaat voor mij niet(ik geloof er niet in)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 06:56
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Hoe moet ik dat nou voor jou bepalen?

Bij mij was 't ws een fase. Maar ik sluit niks uit.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 08:56
Reemface
Avatar van Reemface
Reemface is offline
Ik denk dat je gewoon moet afwachten en je leven moet laten gaan hoe het gaat. Je hoeft jezelf natuurlijk niet in een hokje in te delen. Wie weet bevalt naderhand de relatie met een meid helemaal niet, en dan kan je jezelf eigenlijk niet lesbisch noemen, maar wie weet bevalt het ook weer wel!

Je moet gewoon wat ervaring opbouwen, dan kom je er vanzelf achter!
__________________
Zin om een gemeen geintje bij je vrienden uit te halen? blaatsms.nl Kijk daar!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 09:06
Musick
Avatar van Musick
Musick is offline
Citaat:
Kratos schreef op 07-09-2005 @ 21:21 :
Ik zou zeggen lesbisch
bi bestaat voor mij niet(ik geloof er niet in)
Bisexualiteit is (nja, naar mijn mening) niet iets waar je in gelooft of niet, sommige mensen vallen gewoon op de persoon en niet op het geslacht. Waarom zou dat niet kunnen?
__________________
Everybody's looking for somebody's arms to fall into.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 09:15
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
je bent een pot
__________________
Bruut for president (y)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 09:20
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Musick schreef op 08-09-2005 @ 10:06 :
Bisexualiteit is (nja, naar mijn mening) niet iets waar je in gelooft of niet, sommige mensen vallen gewoon op de persoon en niet op het geslacht. Waarom zou dat niet kunnen?
Daar er betrouwbaar onderzoek is gedaan naar de genetische bepaaldheid van het al dan niet homoseksueel zijn waar uit bleek dat het idd genetisch is bepaald of je homoseksueel of hetero bent, maar waar volgens mij niets over biseksualiteit naar voren kwam, is het best realistisch om niet in biseksualiteit te geloven. Dat zullen dan ofwel homoseksuele mensen zijn die ook aan de norm willen voldoen en dus doen alsof, of heteroseksuele mensen die erg openminded zijn of gevonden willen worden.

Zelf geloof ik echter wel in biseksualiteit.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 10:00
Musick
Avatar van Musick
Musick is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 08-09-2005 @ 10:20 :
Daar er betrouwbaar onderzoek is gedaan naar de genetische bepaaldheid van het al dan niet homoseksueel zijn waar uit bleek dat het idd genetisch is bepaald of je homoseksueel of hetero bent, maar waar volgens mij niets over biseksualiteit naar voren kwam, is het best realistisch om niet in biseksualiteit te geloven. Dat zullen dan ofwel homoseksuele mensen zijn die ook aan de norm willen voldoen en dus doen alsof, of heteroseksuele mensen die erg openminded zijn of gevonden willen worden.

Zelf geloof ik echter wel in biseksualiteit.
Je hebt op zich wel een punt ja. Want veel pubers e. d. (mag ik dat zeggen als ik zelf 16 ben?) zijn dan "bisexueel" (leuk om erbij te horen enzo) maar als je naar de volwassenen kijkt zijn ze gewoon hetero of homo/lesbisch.
Maargoed, ik heb toch een beetje mijn twijfels. Ik denk dat het wel kan op zich, dat je echt gewoon, nouja, verliefd kan zijn op jongens en meisjes.
__________________
Everybody's looking for somebody's arms to fall into.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 10:13
Verwijderd
Spoiler


Hoe moeten wij dat nou idd voor jou bepalen? Gewoon ff afwachten.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 10:49
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Iemands gedrag kan je aan een bepaalde fase toeschrijven. Verliefdheid heeft met een gevoel te maken (en minder met gedrag) dus dat kan je beter gewoon nemen (of laten) zoals het is. En dan zou het misschien toch nog kunnen dat je je die gevoelens zelf aanpraat. Een mens is een raar diertje.

Maar proficiat, je bent waarschijnlijk niet zoals 90% van je vrienden of van de bevolking. Neem jeezlf een paar jaar de tijd, experimenteer wat, en je merkt vanzelf wel wat je wél bent. Als ik je toch in een hokje mag duwen: lesbisch. Veel mensen die ik ken die lesbisch zijn, hebben een verhaal dat op een soortgelijke manier begint. En (om Peter Visser te citeren) Nou, daa is niets mis meej
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 10:57
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Ertur schreef op 08-09-2005 @ 11:13 :
Spoiler


Hoe moeten wij dat nou idd voor jou bepalen? Gewoon ff afwachten.




trouwens ik denk dat je even moet afwachten. het kan een fase zijn
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 12:19
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Ga lekker experimenteren. Vooral zo rond je 16e ben je 1 grote hoop hormonen en die heb je niet altijd onder controle, in die periode kan er dus ook veel twijfel ontstaan over seksuele geaardheid. Door te gaan experimenteren en het tijd te geven kom je er vanzelf achter hoe het met jou persoonlijk zit.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 12:56
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Probeer in contact te komen met meisje die het zelfde voelen zoals jij. Je kan bijvoorbeeld de site van het coc of expreszo bezoeken voor informatie. Ik weet dat het coc aan gespreksgroepen doet.
Daarnaast kan je ook holebi-fora opzoeken en vragen stellen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 13:07
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 08-09-2005 @ 10:20 :
Daar er betrouwbaar onderzoek is gedaan naar de genetische bepaaldheid van het al dan niet homoseksueel zijn waar uit bleek dat het idd genetisch is bepaald of je homoseksueel of hetero bent, maar waar volgens mij niets over biseksualiteit naar voren kwam, is het best realistisch om niet in biseksualiteit te geloven. Dat zullen dan ofwel homoseksuele mensen zijn die ook aan de norm willen voldoen en dus doen alsof, of heteroseksuele mensen die erg openminded zijn of gevonden willen worden.

Zelf geloof ik echter wel in biseksualiteit.
Kom maar op met dat onderzoek dan.

+ in die onderzoeken kijken ze ook nooit naar biseksualieit maar naar ofwel aantrekking tot hetzelfde geslacht, ofwel naar het andere, kan ook tegelijk, maar dat komt dan idd niet naar voren uit die onderzoeken. Bovendien zijn ze zo druk bezig met homoseksualiteit dat biseksualiteit achteraan moet wachten.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 19:04
zienna
Avatar van zienna
zienna is offline
hey, enorm bedankt voor het reageren... en ja, ik heb zelf ook van een onderzoek onder mannen gehoord die hetero/bi/homo waren, veel van de bi-mannen bleken gewoon homo te zijn. maja, ik zal het advies van experimenteren opvolgen (ja die grote beurt komt nog wel ) en ik probeer al in contact te komen met andere bi/lesbi/homo mensen
nogmaals, bedankt allemaal...
__________________
"The big difference between fiction and reality? fiction has to make sense." ~ Tom Clancy
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 20:11
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
nee,dat is geen fase.
je bent het of niet.

maar het kan wel dat je nieuwschierig bent om sex te hebben met hetzelfde geslacht,dat hoeft dan nog niet te zijn dat je ook bi/lesbische bent

maar idd,probeer gewoon wat je fijn vindt.
misschien heb je wat aan *klik*
daar kan je ook nog van alles vragen
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:47
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 08-09-2005 @ 14:07 :
Kom maar op met dat onderzoek dan.

+ in die onderzoeken kijken ze ook nooit naar biseksualieit maar naar ofwel aantrekking tot hetzelfde geslacht, ofwel naar het andere, kan ook tegelijk, maar dat komt dan idd niet naar voren uit die onderzoeken. Bovendien zijn ze zo druk bezig met homoseksualiteit dat biseksualiteit achteraan moet wachten.
Ik ga er morgen voor je achteraan in de uni database .
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:03
Rocks
Rocks is offline
Iedereen is wel een beetje bi... Er zijn al genoeg studies geweest in het verleden waaruit bleek dat niemand 100% homoseksueel of heteroseksueel

15-16-17 is een leeftijd waarin je erg "onzeker" bent, en niet alleen door hormonen en zo. Je bent stilaan jouw plekje in de wereld aan het zoeken. En bij het zoeken hoort nu eenmaal experimenteren. En dan vind je vanzelf wel je ware "ik", geen probleem

Je moet er wel voor zorgen dat je later geen spijt krijgt van het geëxperimenteer. Ik blijf erbij dat 15 tot 17 jarigen vaak te vlug bepaalde stappen zetten, omdat ze denken dat ze er klaar voor zijn... En dan worden wel bepaalde "betekennisen" van dingen als sex vergeten.

Ik vind ook wel dat er tegenwoordig te veel mensen zijn die zich "outen" als bi / homoseksueel. Ik ben er van overtuigd dat een enorm grote groep van die mensen het slechts is om op te vallen (meestal valt het ook op dat zo'n mensen na 1 "relatie" of wat gekus terug hetero wordt)

Tot slot: < 15 en zich profieleren als bi / homoseksueel vind ik onzin. Ze staan maar in het begin van hun "veranderingen"... Afwachten dus
__________________
waarom kon dat kotleven niet blijven duren? - UT VIVAT, CRESCEAT, FLOREATQUE CAERULEUS! - schachten, ad fundum!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:12
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
zienna schreef op 07-09-2005 @ 20:58 :
als vrouwelijke puber weet ik natuurlijk dat lesbishe gevoelens best wel normaal zijn tegenover vriendinnen en gewoon extreem mooie meiden... maar wat nou als je al 2 keer dolverliefd bent geworden op een meid en de jongens niet meer ziet staan?! vroeger was ik altijd de grote jongensgek, en nu betrap ik me er zelf op dat ik niet anders naar een jongen of man kijk dan naar een gemiddeld schilderij...
dus wat denken jullie? lesbish, bi of een normale fase die wel overgaat in een paar jaar? en hebben jullie dit soort dingen ooit gehad?
Ik denk dat jij dat zelf beter weet. Fases en expirimenten zijn er altijd, maar homoseksualiteit is niet echt iets dat 'overgaat'.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 06:48
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 08-09-2005 @ 22:47 :
Ik ga er morgen voor je achteraan in de uni database .
Dank.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:52
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Rocks schreef op 08-09-2005 @ 23:03 :

Ik vind ook wel dat er tegenwoordig te veel mensen zijn die zich "outen" als bi / homoseksueel. Ik ben er van overtuigd dat een enorm grote groep van die mensen het slechts is om op te vallen (meestal valt het ook op dat zo'n mensen na 1 "relatie" of wat gekus terug hetero wordt)

Tot slot: < 15 en zich profieleren als bi / homoseksueel vind ik onzin. Ze staan maar in het begin van hun "veranderingen"... Afwachten dus
Op welke leeftijd wist jij dan wat jouw geaardheid is/was?
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 14:40
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Vice schreef op 09-09-2005 @ 13:52 :
Op welke leeftijd wist jij dan wat jouw geaardheid is/was?
En dat is nou een hele goede vraag. Ik ken een paar jongens (via MSN) die op hun 10de d'r al zeker van waren. En die zijn nu 16/17 en daar nog steeds zeker van. Ik denk dat er heel veel mensen zijn waarvoor het gewoon duidelijk is. Ikzelf wist bijv. al snel (10-11) dat ik 100x niets voor mannen voelde en wel voor vrouwen.

Ik zou tegen de topic-starter zeggen: volg je hart. Verliefdheid herken je wel en als dat op een meisje gericht is zal het wel duidelijk zijn. Ik denk dat je je ook niet zoveel zorgen moet maken om een misstap te begaan. Een ex-vriendin van mij had een tijdje geleden ook een keer geprobeerd een relatie te starten met een meisje. Dit kelderde (zoals ik had verwacht) gelijk. Ik heb niet het idee dat er iets is in die ervaring die ze als schadelijk heeft ervaren.

Veel suc6
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 18:00
Kratos
Kratos is offline
Keb ook over die onderzoeken gelezen. En daar blijkt toch echt vaak uit dat Bisexualiteit niet bestaat... Ik kan ook niet precies uitleggen waarom. Ik ken ook een heleboel homo's en die zegge ook ja je bent homo of niet als je er tussen twijfelt ben je gewoon homo.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 18:16
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
Kratos schreef op 07-09-2005 @ 21:21 :
Ik zou zeggen lesbisch
bi bestaat voor mij niet(ik geloof er niet in)
wtf bedoel je
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 00:38
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
zienna schreef op 07-09-2005 @ 20:58 :
als vrouwelijke puber weet ik natuurlijk dat lesbishe gevoelens best wel normaal zijn tegenover vriendinnen en gewoon extreem mooie meiden... maar wat nou als je al 2 keer dolverliefd bent geworden op een meid en de jongens niet meer ziet staan?! vroeger was ik altijd de grote jongensgek, en nu betrap ik me er zelf op dat ik niet anders naar een jongen of man kijk dan naar een gemiddeld schilderij...
dus wat denken jullie? lesbish, bi of een normale fase die wel overgaat in een paar jaar? en hebben jullie dit soort dingen ooit gehad?
je hebt alle tijd om te experimenteren. je komt er vroeg of laat echt wel achter en je lijkt me erg openstaand tegenover homoseksualiteit dus het zou bij jou ook niet het geval zijn dat je het gaat vedringen en dat je op je 50e alsnog uit de kast komt?
meid, je zit in de leeftijd om te ontdekken wie/wat je bent e.d.
néém die tijd
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 16:50
Kratos
Kratos is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 13-09-2005 @ 19:16 :
wtf bedoel je
Ik bedoel dat ik niet denk dat je bisexueel kan zijn.
Als je denkt dat je bi bent ben je waarschijnlijk gewoon lesbisch(of homo)
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 19:35
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Kratos schreef op 18-09-2005 @ 17:50 :
Ik bedoel dat ik niet denk dat je bisexueel kan zijn.
Als je denkt dat je bi bent ben je waarschijnlijk gewoon lesbisch(of homo)
of hetero
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 20:43
*Chiiara*
*Chiiara* is offline
Wacht een jaartje! Ik heb een jaar gezegd dat ik bi was. Maar het was meer grenzen verkennen, daar kwam ik later achter.
Beslis als je 17 bent! en denk er vooral niet teveel over na
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 22:43
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Overgens word ik een beetje moe van opmerkingen dat het misschien een fase is. Je zegt toch ook niet tegen iemand die denkt hetero te zijn het het een fase kan zijn.
M'n moeder kreeg ook wel eens te horen dat het bij mij een fase is. Gelukkig ging ze daar nooit serieus op in.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 23:08
Verwijderd
Maakt het iets uit? Lesbisch of niet, fase of niet, ik zou er gewoon niet te veel bij stil staan. Je bent wie je bent en daar verander je niks aan. Dus in plaats van de dubben hoe je jezelf 't beste kunt noemen, kun je beter gewoon wachten en zien waar je terechtkomt. Het is niet zo dat je, als je niet weet dat je lesbisch bent, ineens 'onterecht' verliefd wordt op een jongen, hoor.

Daarbij is er niks leukers dan de vraag "Wat ben je nu eigenlijk qua geaardheid?" te beantwoorden met "Geen idee."
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 00:11
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 19-09-2005 @ 00:08 :
Maakt het iets uit?
De spijker op de kop.

Lekker boeie!
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 19-09-2005 @ 01:11 :
De spijker op de kop.

Lekker boeie!
Ja, ik ben erg goed met spijkers.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 15:31
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 23-09-2005 @ 10:23 :
Ja, ik ben erg goed met spijkers.
Dat beeld krijg ik nooit meer uit mn kop .
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 18:42
Verwijderd
Citaat:
NyteWolf schreef op 23-09-2005 @ 16:31 :
Dat beeld krijg ik nooit meer uit mn kop .
Welk beeld, vieze hentaikijker?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 20:22
Ikhebogen
Citaat:
Kruimel schreef op 07-09-2005 @ 21:21 :
Lekker afwachten wie je nu weer leuk gaat vinden en jezelf niet meteen in een hokje proppen, dat kun je nog altijd doen als je meer zekerheid over jezelf hebt.
Mee eens
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 20:49
Ruby
Avatar van Ruby
Ruby is offline
Gewoon kijken wat je bent, je hebt geen label nodig.. Je hebt nog tijd zat! Ben het dus eens met Kruimel
__________________
Wolf <3 // Look at the cute puppy! :bloos:
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 08:42
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 08-09-2005 @ 10:20 :
Daar er betrouwbaar onderzoek is gedaan naar de genetische bepaaldheid van het al dan niet homoseksueel zijn waar uit bleek dat het idd genetisch is bepaald of je homoseksueel of hetero bent, maar waar volgens mij niets over biseksualiteit naar voren kwam, is het best realistisch om niet in biseksualiteit te geloven. Dat zullen dan ofwel homoseksuele mensen zijn die ook aan de norm willen voldoen en dus doen alsof, of heteroseksuele mensen die erg openminded zijn of gevonden willen worden.

Zelf geloof ik echter wel in biseksualiteit.
Al gevonden?
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 08:49
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Als ik bijv. naar veronica's lekkerste kijk, kijk ik veel liever naar de vrouwen dan naar de mannen. Maar ik vind niet dat ik lesbisch of bi ben. Tsja, volgens mij zijn die grenzen gewoon niet zo duidelijk aanwezig.

Pas als je echt totaal geen gevoelens kunt hebben voor een man en dus altijd een voorkeur hebt voor vrouwen ed... Ja okay.

Ik zou het gewoon lekker afwachten. Misschien word je wel ooit nog eens verliefd op een man, weet jij veel. Moet je het dan perse nu weten?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.