Oud 21-08-2008, 14:33
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
In de zomer dronk ik altijd water e.d., maar nu het kouder wordt heb ik toch wel behoefte aan warm drinken. Nu is het probleem dat ik thee niet weg kan krijgen zonder er (heel) veel suiker in te gooien en ik zou graag iets minder suiker naar binnen werken. Nu zoek ik dus naar warm drinken zonder al te veel suiker (koffie is dus ook geen optie, want ik heb ook suiker nodig bij de koffie).

Het beste wat ik tot nu toe gevonden heb is warme melk, maar ik zoek iets beters.

Cheers.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2008, 14:39
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Heb je élk soort thee al geprobeerd? Er zijn zoveel smaken! En thee met melk, heb je dat wel eens gehad?
Zelfde geldt voor de koffie, veel smaken/soorten/combinaties.
Maar naast thee, koffie of warme melk, lust je chocolademelk?
Je kunt ook soep nemen, of bouillon oid.

Edit: oh en natuurlijk Glühwein <3.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 14:46
Verwijderd
Idd, alle soorten thee uitproberen. Kruidenthee en vruchtenthee vinden veel mensen die gewone thee alleen met suiker lusten ook zonder suiker goed te drinken.

En anders idd bv chocomel (is er ook suikervrij) of bouillon ofzo (al bevat dat wel heel veel zout, wat ook nier echt goed is).

Er schijnen ook mensen te zijn die warme ranja (siroop dus) lekker vinden...kan je ook nog uitproberen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 15:34
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Gebruik anders zoetjes in plaats van suiker? Of vind je dat vies smaken?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 17:07
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Zoetjes zijn nog ongezonder dan suiker + ik lust ze toch niet =-\

En ik heb al heel veel thee geprobeerd, het beste was groene thee appel maar zelfs dat is moeilijk weg te krijgen.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 17:11
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Waarom zijn zoetjes ongezond, en waarom is suiker ongezond?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 17:21
Verwijderd
En warme chocolademelk is geen optie? Dat is ook heel makkelijk te maken met zakjes en water uit de waterkoker.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 17:22
ogendicht
Avatar van ogendicht
ogendicht is offline
Toen ik thee nog niet weg kon krijgen zonder bakken suiker vond ik zoethoutthee echt een uitvinding. Deze was voor mij namelijk wel zoet genoeg, maar ik neem aan dat je deze al geprobeerd hebt?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 17:25
Verwijderd
En je kan ook proberen om telkens een beetje minder suiker in je thee te doen, dan kan je langzaam aan de smaak wennen en het leren lekker te vinden. Ik vond thee zonder suiker eerst heel bitter, nu drink ik bijna alleen nog maar thee zonder suiker, puur omdat ik 't gewend ben geraakt (en ik vind het nu dus ook lekker).
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 17:26
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Alle thee soorten met aardig wat zoethout zijn over het algemeen idd ook behoorlijk zoet zonder suiker. Je kunt ook sterremix thee proberen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 20:57
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Het beste wat ik tot nu toe gevonden heb is warme melk, maar ik zoek iets beters.
Ik vind sojamelk lekkerder dan 'gewone' melk, maar ik ben bang dat ik de enige ben .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 22:08
Verwijderd
En oplosthee (20 kruiden) van Zonnatura? Deze is al gezoet (erg zoet!) dus je hoeft er geen suiker meer bij te doen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 10:09
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Ik vind sojamelk lekkerder dan 'gewone' melk, maar ik ben bang dat ik de enige ben .
Nee hoor, ik ook
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 10:27
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Ik drink altijd gewone thee met 2 klontjes suiker en 1 lepeltje citroen, is misschien ook een optie als 2 klontjes niet teveel is...
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 16:31
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
turkese appeltjesthee
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 17:18
babbelientje
babbelientje is offline
anijsmelk?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 17:28
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Honing er doorheen doen?
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 23-08-2008, 13:05
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
En oplosthee (20 kruiden) van Zonnatura? Deze is al gezoet (erg zoet!) dus je hoeft er geen suiker meer bij te doen.
Ja, die wilde ik ook noemen. Ik vind die zelf veel te zoet, dus voor jou waarschijnlijk prima.
Anders kun je ook Turkse appelthee, de poeder versie, proberen. Of had je die nou al geprobeerd?
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-08-2008, 19:04
Verwijderd
Zouthouthee, sterremix, Marokkaanse thee, enz. al geprobeerd? Die vind ik het best te doen zonder suiker (vind het zelfs niet lekker met suiker - of in mijn geval dan zoetjes).

In de oplosthee (20 kruiden) van Zonnatura hoef je inderdaad geen suiker te doen...daar zit al een enorme berg suiker in (hoe denk je dat het anders zo zoet komt? ).
Met citaat reageren
Oud 23-08-2008, 20:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vond thee tot zo'n half jaar terug ook echt smerig. Maar tegenwoordig drink ik het wel met suiker. De enige soorten thee die ik ook zonder suiker drink zijn sinaasappelthee en kaneelthee. Misschien eens proberen. Of probeer anders een smaak die je het minst erg vindt en bouw met die thee de suiker af? Af en toe wat suiker is geen ramp.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2008, 21:41
Verwijderd
en thee met honing?

hier een hele lijst met recepten voor warme drankjes trouwens, misschien zit er iets tussen...
http://www.sandstorms-kookboek.nl/Re...20dranken.html
Met citaat reageren
Oud 23-08-2008, 21:45
Verwijderd
Sterrenmunt thee
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 04:10
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Waarom zijn zoetjes ongezond, en waarom is suiker ongezond?
Aspartaam <=> Caloriën
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Zouthouthee, sterremix, Marokkaanse thee, enz. al geprobeerd? Die vind ik het best te doen zonder suiker (vind het zelfs niet lekker met suiker - of in mijn geval dan zoetjes).

In de oplosthee (20 kruiden) van Zonnatura hoef je inderdaad geen suiker te doen...daar zit al een enorme berg suiker in (hoe denk je dat het anders zo zoet komt? ).
Druivensuiker en honing?
Ik snap het probleem van suiker in de thee doen sowieso niet zo..
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Druivensuiker en honing?
Volgens internet druivensuiker en rietsuiker (honing vind ik geen suiker). En ze worden als eerste ingrediënten genoemd (en ik heb eens gelezen dat de ingrediënten die als eerst genoemd staan er het meest in zitten).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2008, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Volgens internet druivensuiker en rietsuiker (honing vind ik geen suiker). En ze worden als eerste ingrediënten genoemd (en ik heb eens gelezen dat de ingrediënten die als eerst genoemd staan er het meest in zitten).
Ik wist niet dat er ook rietsuiker in zit, dan is het een ander verhaal.
En ik vind honing ook geen suiker, maar dat (honing en druivensuiker) zijn volgens de Zonnatura site de ingredienten waarmee het gezoet is.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 11:19
Verwijderd
Op de allergenenlijst van zonnatura (http://www.zonnatura.nl/download/all...dieetlijst.pdf) staat niet dat de thee vrij is van toegevoegde (riet-)suiker (sacharose). En ik heb net in de winkel even op de verpakking gekeken...daar staat (behalve druivensuiker) ook rietsuiker op vermeldt.

De Granenkoffie en Noten-Vruchtenkoffie dan weer wel (al kan daar natuurlijk nog wel druivensuiker ofzo inzitten)...misschien dat dat nog te drinken is? (Ik heb geen idee, heb het nog nooit geprobeerd...)

Laatst gewijzigd op 25-08-2008 om 17:46.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 12:04
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik ga heel cheezy zijn: Ceylon thee vind ik als een van de weinig soorten thee erg goed te doen. En Engelse Melange. Probeer jezelf een keer te 'dwingen' 2 dagen het zonder suiker te drinken, zelfs al vind je het vies.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Ik ga heel cheezy zijn: Ceylon thee vind ik als een van de weinig soorten thee erg goed te doen. En Engelse Melange. Probeer jezelf een keer te 'dwingen' 2 dagen het zonder suiker te drinken, zelfs al vind je het vies.
Ik wilde al zeggen, stel je niet aan en drink het gewoon twee weken, dan raak je er zó aan gewend.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 12:14
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
@ Topicstarter
Heb je wat aan de adviezen?
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 20:46
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Turkse appelthee is net warme appelsap
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 10:57
Lethe
Lethe is offline
Earl grey is zo lekker.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 16:14
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik wilde al zeggen, stel je niet aan en drink het gewoon twee weken, dan raak je er zó aan gewend.
Eigenlijk bedoel ik dat Ceylon een redelijk milde, niet bittere smaak heeft (dat is een reden waarom veel mensen het met suiker drinken). In tegenstelling tot bijvoorbeeld Earl Grey. Maar het is ook niet scherp, zoals bijvoorbeeld vruchtenthee of rooibos. Hierdoor is de overgang van gesuikerde naar ongesuikerde thee makkelijker.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 03-09-2008, 13:16
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Je kunt ook een meer hartige smaak toevoegen als je dat wilt. Groene thee met een stukje gember heeft al veel meer smaak dan gewone thee.
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Met citaat reageren
Oud 03-09-2008, 22:22
Verwijderd
Citaat:
anijsmelk?
munt thee? lekker fris enzo
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 10:30
Verwijderd
Ik heb ook thee leren drinken door zoethoutthee Die heeft tenminste een smaak.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-09-2008, 11:48
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Zouthouthee
Hihi

Thee drinken moet je leren (als je al heel je leven zoveel zoet naar binnenwerkt) dus leer het jezelf aan.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 21:20
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Of van die gekke chinese drankjes. Als je naar een chinese supermarkt gaat, hebben ze dingen als sesam drink en black bean drink. Moet je maar even vragen. Zit in zakjes en je moet er kokend water bij gooien enzo. Ik vind het nog best lekker en het lijjkt helemaal niet op thee. Zit ook niet zo veel suiker in als in chocomel. Ik zou het zeker even proberen als ik jou was! (al snap ik niet hoe iemand thee met melk niet lekker zou vinden )
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 18:30
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh, en bij de biologische winkel verkopen ze 's winters een warme appeldrank. Die heet "warme appeldrank" .
Dat is dus appelsap met allerlei winterse kruiden, die moet je opwarmen en dat is echt hemels. Word je heel warm van en heel blij! Heeeeel hard aan te raden!
Heb je iets aan de adviezen, TS?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 15:14
Spammie
Avatar van Spammie
Spammie is offline
Wat ook erg zoet is (absoluut geen suiker oid in doen!) is echte Turkse Granaatappelthee. We hebben hier thuis twee zakken staan met rose poeder. Je doet maar 1 schepje in je kopje en je vullingen knallen er zowat uit

(of hier)
__________________
Ik ben geen spammerd! Ik kon alleen even geen andere naam bedenken! Ik ben gewoon een onschuldige 25-jarige vrouw met een normaal leven!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2008, 16:56
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:

edit: Oh en natuurlijk glühwein <3.
<333333
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 13:17
Verwijderd
melk in je thee!?!

offuhm warme melk met anijs
offfuhm
cacao poeder met warme kokosmelk (60cent voor 3 blikjes) maar ik heb het zelf nooit gedronken..
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 18:34
Verwijderd
Yogi Tea? In veel bijzondere smaken verkrijgbaar (Mayan cacao spice, Mexican sweet chili <3)
of Fairy Tasty thee, verkrijgbaar in bijvoorbeeld kersen smaak.

Beide te vinden bij De Tuinen of andere semi-hippy zaakjes.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 18:36
Verwijderd
Of gewoon 100g donkere chocolade + rode chilipeper, kaneel, kruidnagel, etc + een kop kokend water in de blender gooien tot alles is opgelost. Heerlijk.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 09:01
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Yogi Tea? In veel bijzondere smaken verkrijgbaar (Mayan cacao spice, Mexican sweet chili <3)

Beide te vinden bij De Tuinen of andere semi-hippy zaakjes.
Ik drink nu de Lime Mint, erg lekker.
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.