Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2004, 14:00
Atje85
Atje85 is offline
Hoi, ik heb een adsl-abo met een usb modem.
Nu had ike erst een netwerk van 2 PCs die via netwerkkaarten met elkaar waren verbonden en de usb-modem zat gewoon op 1 PC.

Nu heb ik deze week een router MET ingebouwde adsl-modem gekocht waarop ik beide PCs(via netwerkkaarten) heb aangesloten en de telefoonlijn er ook op natuurlijk.

Maar nu heb ik die usb-modem niet meer nodig. Echter, er moet een 3e PC in het netwerk komen, maar die staat op een te grote afstand en t is veel moeite om een kabel helemaal naar de router te trekken.

Nu is mijn vraag: kan ik die usb-adsl modem op de 3e PC aansluiten en dan via een telefoonkabel, die op de modem zit, naar een verdeelblokje voor telefoonkabel sturen(1 in, 2 uit) en dan via de ene uitgang van dat blokje de kabel naar de splitter.
Want nu isset zo dat de tel.kabel van de router op de splitter zit, maar die wil ik dus ook in dat blokje met 2 ingangen doen.
Dus ingang 1: telkabel van 3e pc(via usbmodem)
en ingang 2: telkabel van router (pc1 en pc2 via adslmodem/router)

En dan t blokje met een tel.kabeltje verbinden met de splitter.


Kan dit??????


edit: nog 1 vraag; mag je een netwerkkabel en tel.kabel met een 'verlengblokje' verlengen naar de router of splitter of moet t 1 stuk zijn?

Laatst gewijzigd op 05-01-2004 om 14:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2004, 14:20
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
hahaha, vergeet het maar, anders verkoop jij dat usb-adsl-geval aan je buurman, en geeft hem jouw inloggegevens voor enkele eurootjes per maand!

dat vindt mr.ISP vast niet leuk
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 14:32
Puta
Avatar van Puta
Puta is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 05-01-2004 @ 15:00:
*onduidelijk verhaal *
goed ik snap niet zo veel van je verhaal maar waarom is het te veel werk om een utp kabel naar pc 3 te trekken wij hebben wel meer als 100 m kabel in huis werkt prima. Wrom zou het bikj jou nie kunnen? paar gaatjes boren klaar is kees
__________________
Soy una Puta Te Quieres Acostar Conmigo?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 14:54
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 05-01-2004 @ 15:20:
hahaha, vergeet het maar, anders verkoop jij dat usb-adsl-geval aan je buurman, en geeft hem jouw inloggegevens voor enkele eurootjes per maand!

dat vindt mr.ISP vast niet leuk
Ik betaal gewoon mn abo-geld en ik internet gewoon nog Dus waar heb je t nou over met je illegale shit, die 3e PC is gewoon van mij en staat bij mij in de 'tuinkamer'


Citaat:
Put@ schreef op 05-01-2004 @ 15:32:
goed ik snap niet zo veel van je verhaal maar waarom is het te veel werk om een utp kabel naar pc 3 te trekken wij hebben wel meer als 100 m kabel in huis werkt prima. Wrom zou het bikj jou nie kunnen? paar gaatjes boren klaar is kees
Omdat als t ook op deze manier kan, ik liever geen moeite wil doen om de halve tuin weer open te halen, omdat de kabels ondergronds lopen en de onderkant van het huis weer in te gaan, en een gat groter te maken en 50m kabel langs de randen, onder de tapijt etc. wil halen!!!!!!!

Laatst gewijzigd op 05-01-2004 om 15:28.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 15:08
Puta
Avatar van Puta
Puta is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 05-01-2004 @ 15:54:
wat lul je nou allemaal

Als je t niet snapt, reageer dan niet!
je vraagt hulp maar reageert als een debiel? Jij bent degene die hier onduidelijke zinnen formuleerd. Wat je vraagt kan niet. als je slim was geweest had je een router gekocht die draadloos internet ondersteunt.
__________________
Soy una Puta Te Quieres Acostar Conmigo?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 15:29
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Put@ schreef op 05-01-2004 @ 16:08:
je vraagt hulp maar reageert als een debiel? Jij bent degene die hier onduidelijke zinnen formuleerd. Wat je vraagt kan niet. als je slim was geweest had je een router gekocht die draadloos internet ondersteunt.
Nee, jij reageert als een debiel
Wat boeit jou t waarom t veel moeite is voor mij, dat is mijn vraag niet

Ja, die 50 euro duurder is, plus 3 draadloze kaarten van 40 euro en dan zit ik op 170, ik heb geen geld teveel ofzo, ik moet bezuinigen

En waarom zou dat niet kunnen? Ik dacht dat je t niet snapte ??
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 15:42
Puta
Avatar van Puta
Puta is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 05-01-2004 @ 16:29:
Nee, jij reageert als een debiel
Wat boeit jou t waarom t veel moeite is voor mij, dat is mijn vraag niet

Ja, die 50 euro duurder is, plus 3 draadloze kaarten van 40 euro en dan zit ik op 170, ik heb geen geld teveel ofzo, ik moet bezuinigen

En waarom zou dat niet kunnen? Ik dacht dat je t niet snapte ??
nee je hoeft maar 1 draadloze kaart te kopen die andere 2 pc's kan je via de normale usb kabel laten lopen En waarom het niet kan, je kan niet 2x inbellen op 1 verbinding. Want dat is je plan toch?
__________________
Soy una Puta Te Quieres Acostar Conmigo?

Laatst gewijzigd op 05-01-2004 om 15:45.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 16:23
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Put@ schreef op 05-01-2004 @ 16:42:
nee je hoeft maar 1 draadloze kaart te kopen die andere 2 pc's kan je via de normale usb kabel laten lopen En waarom het niet kan, je kan niet 2x inbellen op 1 verbinding. Want dat is je plan toch?
Als de router draadloos is dan kun je er toch geen netwerkkabel op aansluiten? (het zijn geen usb kabels)
Ben ik nog steeds 70 euro duurder uit ofzo, no way.

Ja dat vraag ik mij dus af, want je kan bijv. wel 2 telefoontoestellen via 1 lijn laten lopen (dus geen isdn), en dan doe je die 2 stekkerstjes ook zo op elkaar en dan in de stopcontact vanwaar het verder loopt als 1 lijn.

Dus waarom zou t met adsl niet kunnen dan??
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 16:55
Puta
Avatar van Puta
Puta is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 05-01-2004 @ 17:23:
Als de router draadloos is dan kun je er toch geen netwerkkabel op aansluiten? (het zijn geen usb kabels)
Ben ik nog steeds 70 euro duurder uit ofzo, no way.

Ja dat vraag ik mij dus af, want je kan bijv. wel 2 telefoontoestellen via 1 lijn laten lopen (dus geen isdn), en dan doe je die 2 stekkerstjes ook zo op elkaar en dan in de stopcontact vanwaar het verder loopt als 1 lijn.

Dus waarom zou t met adsl niet kunnen dan??
bij de draadloze routers die ik ken kunnen ook gewoon utp kabels op worden aangesloten, sorry in mn vorige post zei ik usb ik bedoelde dus utp (netwerkkabels) 2x inbellen op een adsl verbinding kan echt niet, een telefoonlijn werkt heel anders als een adsl verbinding al is het omdat een tel lijn analoog is.
__________________
Soy una Puta Te Quieres Acostar Conmigo?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 16:58
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Put@ schreef op 05-01-2004 @ 17:55:
bij de draadloze routers die ik ken kunnen ook gewoon utp kabels op worden aangesloten, sorry in mn vorige post zei ik usb ik bedoelde dus utp (netwerkkabels) 2x inbellen op een adsl verbinding kan echt niet, een telefoonlijn werkt heel anders als een adsl verbinding al is het omdat een tel lijn analoog is.
oke..maar stel dat iemand 4 PCs heeft en 4 adsl-usb modems, verder geen router etc. kan ie dan maar van 1 modem gebruik maken?

maar aan een draadloze router heb ik nix, omdat t een usb modem is, dus dan moet die pc waarop de modem zit telkens weer aanstaan omdat anders de modem uitvalt en een usb-router is 145 euro een 2in1 ding is rond de 200

tel lijn is analoog, adsl toch ook, t gaat allemaal via de splitter toch, ook de 2 telefoontoestellen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 17:02
Tuinkabouter !!
Avatar van Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Voorkant D-Link wireless router:



Achterkant D-Link Wireless Router:



Die kabel in de router loopt naar de grote switch, die op zijn beurt weer verbonden is met de server.
__________________
Wie typefouten vindt in bovenstaande post, mag ze houden.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 17:08
Tuinkabouter !!
Avatar van Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 05-01-2004 @ 17:58:
maar aan een draadloze router heb ik nix, omdat t een usb modem is, dus dan moet die pc waarop de modem zit telkens weer aanstaan omdat anders de modem uitvalt
Dat klopt. Maar had dan ook gewoon een ethernetmodem aangevraagd, dan had je een bult minder gezeik. Maar dat een pc dag en nacht aanstaat is toch niet erg ? Als je nou zorgt dat de modem op een downloadpc staat of als je nog een computer hebt die stof staat te verzamelen gooi daar dan je modem op, koop die DI-514 van rond de 80 euro, een bijbehorend netwerkkaartje voor de tuinkamerpc en bekabel de rest gewoon
__________________
Wie typefouten vindt in bovenstaande post, mag ze houden.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 17:08
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 05-01-2004 @ 15:54:
Ik betaal gewoon mn abo-geld en ik internet gewoon nog Dus waar heb je t nou over met je illegale shit, die 3e PC is gewoon van mij en staat bij mij in de 'tuinkamer'
je mist m'n punt volledig. Je mag niet twee keer tegelijk inbellen, dat is dus illegaal, en technisch gezien gaan die adsl-modem's elkaar ontzettend storen.

Citaat:
Omdat als t ook op deze manier kan, ik liever geen moeite wil doen om de halve tuin weer open te halen, omdat de kabels ondergronds lopen en de onderkant van het huis weer in te gaan, en een gat groter te maken en 50m kabel langs de randen, onder de tapijt etc. wil halen!!!!!!!
als je slim bent, kijk je hoeveel aders de telefoonlijn naar je tuin toe heeft. Als die er vier heeft, zou ik er voor de lol een UTP pluggetje aan knijpen. Dan ben je wel je telefoonlijn kwijt, maar me een beetje geluk krijg je wel een ranzige netwerkkabel die waarschijnlijk prima werkt
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 17:49
Atje85
Atje85 is offline
nog 1 vraag; mag je een netwerkkabel met een 'verlengblokje' verlengen naar de router of moet t 1 stuk zijn?

Laatst gewijzigd op 05-01-2004 om 18:10.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 17:53
Tuinkabouter !!
Avatar van Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 05-01-2004 @ 18:49:
nog 1 vraag; mag je een netwerkkabel en tel.kabel met een 'verlengblokje' verlengen naar de router of splitter of moet t 1 stuk zijn?
Repeater heet zoiets en ja dat mag, maar je telkabel is er niet op gemaakt, zeker de platte telkabel niet. Je gebruikt die dingen voor afstanden -> 30 meter
__________________
Wie typefouten vindt in bovenstaande post, mag ze houden.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:08
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
meyer3 schreef op 05-01-2004 @ 18:08:
Dat klopt. Maar had dan ook gewoon een ethernetmodem aangevraagd, dan had je een bult minder gezeik. Maar dat een pc dag en nacht aanstaat is toch niet erg ? Als je nou zorgt dat de modem op een downloadpc staat of als je nog een computer hebt die stof staat te verzamelen gooi daar dan je modem op, koop die DI-514 van rond de 80 euro, een bijbehorend netwerkkaartje voor de tuinkamerpc en bekabel de rest gewoon
Ja, 2 jaar geleden heb ik daar niet aan gedacht


Anyway, zo een PC heb ik niet en t is wel een probleem dat ie aanstaat(doet er verder niet toe waarom)

Mijn volgende mogelijkheid is dus om de UTP kabel te verlengen van de 3e PC en die dan ook in de router te pluggen.
Kan dit met een verleng blok?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:10
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
meyer3 schreef op 05-01-2004 @ 18:53:
Repeater heet zoiets en ja dat mag, maar je telkabel is er niet op gemaakt, zeker de platte telkabel niet. Je gebruikt die dingen voor afstanden -> 30 meter
Repeater?

Het is toch wel zo een gewone blok he met aan beide kanten zo een aansluiting?

Oops, t moet een UTP kabel zijn, want die moet natuurlijk op de router
Gaat dus niet om een platte telkabel.
Vraag is dus:
''Kan je een netwerkkabel met een 'verlengblokje' verlengen naar de router toe of moet t 1 stuk zijn?''
http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Sto...&sectionID=131

is die goed?

Laatst gewijzigd op 05-01-2004 om 18:16.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:38
Puta
Avatar van Puta
Puta is offline
tis een utp koppelstuk dus dit gaat wel werken
__________________
Soy una Puta Te Quieres Acostar Conmigo?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-01-2004, 20:15
Atje85
Atje85 is offline
oke, alles opgelost
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.