Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2006, 11:22
Verwijderd
Ik wil een computer gaan kopen en zag deze aanbieding. Ik hoor van velen dat medion niet echt goed is. Ik wil er graag de sims 2 op spelen en muziek kunnen downloaden. hier een linkje waar wat uitgebreider over verteld wordt.

http://www.medion.de/md8818/nl/


en dan doorklikken informatie.




Naar volgende aanbieding
Naar aanbiedingenoverzicht
MD 8818 entertainment-pc
met Intel® CoreTM 2 Duo-processor
klik hier voor meer informatie
per stuk
799.-


E6300 Beste desktop-processor ter wereld
De nieuwe Intel® CoreTM 2 Duo-processor E6300
2MB L2-cache, 1066 MHz FSB
De Intel® CoreTM 2 Duo-processor koppelt
laag Dual Core-technologie aan baanbrekend
laag energieverbruik.

• 1024 MB werkgeheugen
DDR2 SDRAM met 533 MHz 64-bits
• 320 GB harde schijf,
8 MB cache, S-ATA 300-interface,
supersnelle 7200 tpm
• Dual Layer dvd-/cd-brander met
LightScribetechnologie 16x Dual Layer
• Multi-Standard dvd-/cd-brander
• Dvd-station 16x dvd-rom
• Geïntegreerde netwerkcontroller,
Fast Ethernet 10/100 Mbit/s
• Geïntegreerde WLAN 54Mbit/s,
compatibel met IEEE 802.11g 802.11b.
De perfecte toegang tot de draadloze
netwerktechnologie, thuis en op kantoor.
• 8-kanaals High Definition Audio;
digitale thuisbioscoopervaring met
optimaal geluid. Alleen in combinatie
met geschikte luidsprekersystemen
(niet inbegrepen).
• Data-bay voor externe harde schijf.
Veilige haven voor uw gegevens!
Een fantastische oplossing voor uw
video-, audio- en fotogegevens.
Sluit uw externe Medion HDDrive2go
harde schijf (niet meegeleverd, apart
te verkrijgen) aan zonder kabels.
Simpel en oneindig uit te breiden.
• Multimedia via één druk op de knop.
Genieten van televisie, video, foto of
muziek via één simpele druk op de knop.
Supersimpel met de afstandsbediening
te bedienen.
• Voorbereid voor Windows® VistaTM Premium.
De MD 8818 is voorbereid op een
mogelijke update op een later tijdstip
naar Windows® VistaTM Home Premium.
De aanschaf van dit voor Windows
VistaTM gekwalificeerde computersysteem
met Windows® XP Media Center Edition
geeft u het recht op een gratis upgrade van
Windows® VistaTM Home Premium* Medion OEM-versie
* Er worden extra verzend- en verwerkingskosten
in rekening gebracht.

Inclusief:
• Draadloze afstandsbediening
• Draadloos toetsenbord
• Optische draadloze muis
• Multimedia luidsprekers

Aansluitingen voorzijde:
• 2x USB
• 1x Firewire
• 1x microfoon
• 1x hoofdtelefoon
• 1x Audio-In
• 1x Composite-In
• 1x S-Video-In
Geïntegreerde USB 2.0
Flash-kaartlezer leest
en beschrijft alle gangbare
Flash-kaarten

Aansluitingen achterzijde:
• 2x PS/2-poort
(muis, toetsenbord)
• COM-poort
• LPT1 (parallelle poort)
• optische en coax
S/P-DIF-audioverbindingen
• 4x USB-poort
• Netwerkaansluiting
• Firewire (IEEE 1394)
• Side Surround Line Out
• Center/supwoofer
• Back Surround
• Line In
• 1x DVI-I
• 1x VGA
• 1x HDMI

Antenne-ingangen:
• analoog

TV-Out-aansluitingen:
• 1x S-Video
• 1x Composite
• 1x Component
• 1x SCART

Softwarepakket:
OEM-versies voorgeïnstalleerd en/of geleverd
op cd/dvd of Recovery-dvd
• Microsoft® Windows Media Center Edition 2005
• Medion Home Cinema enhanced
PowerDirector 5 SE
PowerProducer 3
PowerDVD 7
MediaShow
• Bullguard Internet Security-pakket
Inclusief updates gedurende 90 dagen
via internet (gratis registratie vereist).
• Nero Essentials
Nero Burning ROM 7
Essentials 3
Nero Recode 2SE Essentials 3
Nero Express Essentials 3
Nero Vision Express
Essentials 3
• Microsoft® Works 8.5
• Compuserve voorgeïnstalleerd
Advertentie
Oud 29-11-2006, 12:18
J-roenn
J-roenn is offline
voor dat geld kan je idd beter een systeem kopen bij de computerboer op de hoek, heb niks dan problemen gehad met medion, gebruiken vooral partijen hardware die door andere hardwarebouwers niet door de tests heen zijn gekomen, hebben slechte warmte afvoer, en sowieso vaak brakke moederboards, grafische kaarten en voedingen, om over het geheugen maar niet te spreken.
af te raden dus.
Oud 29-11-2006, 12:23
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 29-11-2006 @ 13:18 :
gebruiken vooral partijen hardware die door andere hardwarebouwers niet door de tests heen zijn gekomen
Wow! Bewijs dat maar eens dan

Verder komen de mainboards en videokaarten bij MSI vandaan, de voedingen bij Fortron (= A-merk) en het geheugen is vaak Samsung. Seagate-harde schijven en (iig in de 8818) een LG brander. Ik zie qua merken het probleem niet echt eigenlijk, het is niet alsof er derderangs troep in die dingen zit.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 29-11-2006 om 12:26.
Oud 29-11-2006, 13:58
J-roenn
J-roenn is offline
tsjah, bewijzen gaat lastig, maar het is meer ervaringen die ik heb met meerdere ( rond de 10 ) medion systemen, in het medion-systeem van mijn ouders zat een asus moederboard, zonder de asus naam er op, maar exact dezelfde lay-out, en instabiel als dat kreng was, het vertraagde gewoon het systeem zodat ik met een athlon (xp?) 1700+ bij benchmarks beter scoorde dan de medion met een 2,4 ghz cpu.
verder heb ik bij 2 medion systemen meegemaakt dat het geheugen brak was ( lees kwam niet door memtest heen ) en fortron voedingen, tsjah eigenlijk niet echt een A-merk vind ik, bungelt ( qua zowel prijs als kwaliteit ) tussen de A en B merken in, zeker niet zo slecht als qtek of sweex, maar ook zeker geen seasonic of tagan.

Harde schijven en Optical drives, tsjah heb je mij niet horen zeggen dat dat troep is.

ik repareer en bouw regelmatig voor familie/vrienden/kennissen systemen, en ik zie gewoon dat medion vaker dan gemiddeld kapot gaat.
Oud 29-11-2006, 14:31
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Tja. Ik vind 3 kapotte systemen niet echt significant eigenlijk FSP Group is wel degelijk een A-merk en zeker vegelijkbaar met bijv. Seasonic, elke review die je leest bevestigt dat; ze zijn bijv. ook de OEM voor merken als Zalman, AOpen en Thermaltake. En dat Medion-PC's vaker dan gemiddeld kapot gaan hoeft natuurlijk niet zo te zijn, misschien hebben wel gewoon bovengemiddeld veel mensen zo'n ding, weet jij veel. De onderdelen die erin zitten zijn in principe gewoon goed... natuurlijk bezuinigen ze wel op dingen, zo zit er in die PC waar dit topic over gaat bijv. een (goedkopere) VIA chipset, maar toch denk ik dat dit voor de gemiddelde consument een prima PC is. Goed, je kunt misschien zelf zo'n ding in elkaar zetten en nog iets goedkoper uit zijn, maar dat is voor een gewone consument die gewoon wil computeren natuurlijk niet interessant.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 29-11-2006 om 14:36.
Oud 29-11-2006, 15:30
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Eh, ontbreekt de videokaart niet in die configuratie?

Oh wacht, op de site staat dat er een GayForce 7650GS in zit, mwoah, daar moet je sims2 wel mee kunnen doen.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Oud 29-11-2006, 15:38
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 29-11-2006 @ 13:18 :
voor dat geld kan je idd beter een systeem kopen bij de computerboer op de hoek, heb niks dan problemen gehad met medion, gebruiken vooral partijen hardware die door andere hardwarebouwers niet door de tests heen zijn gekomen, hebben slechte warmte afvoer, en sowieso vaak brakke moederboards, grafische kaarten en voedingen, om over het geheugen maar niet te spreken.
af te raden dus.
Op je puntje over de warmteafvoer na lees ik hier alleen maar uit de duim gezogen onzin.

Zoals marco al aangaf gebruikt Medion bijna allemaal A-merken en dan absoluut geen afgekeurde troep. Ik heb zelf een medion PC staan van 3 jaar oud die het echt perfect doet, alleen is de warmte een probleem.
Oud 29-11-2006, 16:15
Verwijderd
ik wilde hem kopen maar hij was uitverkocht!!! overal!!!
Oud 29-11-2006, 16:16
Verwijderd
Ik heb een Medion PC (een iets oudere versie) en ik moet zeggen, het bevalt me goed. Geen warmte komt ervan af. Geluidloos behalve het rekenwerk tijdens gamen. Graphic's zijn redelijk goed, ik kan oblivion op medium spelen. Geluid is mwah, het bestuursprogramma daarbij is wel , wel vaak conflicten met skype erbij gehad. Ik mag niet klagen wat voor pc ik kreeg voor de prijs. (Vader heeft HP uit hetzelfde jaar, dat ding is veel minder qua kracht + vreemde resetsituatie's vergeleken met mijn aldi pc en het koste ook nog eens veel meer)

Qua service bij schade hoor ik in mijn omgeving redelijk goede verhalen in mijn omgeving.
Oud 29-11-2006, 16:20
Verwijderd
ja, ik kan hem nog op inet bestellen.
Oud 29-11-2006, 16:22
Verwijderd
onee, ik zie het niet staan, ziet iemand het staan?
Oud 29-11-2006, 16:31
Verwijderd
heeft er iemand anders nog tips voor een computer?
Oud 29-11-2006, 16:40
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ehm, een Dell? Dimension E520 met ongeveer dezelfde specificaties als die Medion komt op €699, alleen de videokaart is slechter.

Anders ga je gewoon naar een willekeurige PC boer en vraag je wat die voor je in elkaar kan zetten.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 29-11-2006, 16:51
Verwijderd
oke dat kan ook ja, pfffoe hee ik baal wel
Oud 29-11-2006, 17:08
Verwijderd
http://www1.euro.dell.com/content/pr...hs1&l=nl&s=dhs

deze bedoel je, is ie veel slechter dan?
Oud 29-11-2006, 17:08
Verwijderd
er zit geen toetsenbord etc bij he?
Oud 29-11-2006, 17:09
Verwijderd
Koop een Dimension desktop en op Inspiron Notebooks met standaard 512MB geheugen en ontvang GRATIS een upgrade naar 1024MB!


dit staat bij de aanbiedingen bij als ik die pc zou kopen
Oud 29-11-2006, 17:25
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ja, en? Is idd een actie dat je nu "gratis" dubbel geheugen (dus 1024MB ipv 512) krijgt. Als je de garantie op 1 jaar collect & return zet is 'ie 699, zit wel een toetsenbord en muis bij. De videokaart is slechter ja, maar als je niet al te veeleisend bent kun je er denk ik wel De Sims mee spelen...
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Ads door Google
Oud 29-11-2006, 17:29
Verwijderd
ja ik weet niet ff kijken hoeveel de sims nodig had.

Systeemeisen:
Pentium 3 600Mhz
32MB Videokaart
256MB Ram
Windows 98/ME/XP/2000
3,5 Gb Harddiskspace



ja ik denk dat ik alleen spellen zoals sims wil gaan spelen. en voor muziek is die dus wel goed?
Oud 29-11-2006, 17:52
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Uhuh.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 29-11-2006, 17:52
Verwijderd
http://configure2.euro.dell.com/del...hsftdppdesktop1


________________
Oud 29-11-2006, 18:16
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 29-11-2006 @ 18:29 :
ja ik weet niet ff kijken hoeveel de sims nodig had.

Systeemeisen:
Pentium 3 600Mhz
32MB Videokaart
256MB Ram
Windows 98/ME/XP/2000
3,5 Gb Harddiskspace

ja ik denk dat ik alleen spellen zoals sims wil gaan spelen. en voor muziek is die dus wel goed?
Er is nogal een verschil tussen sims en sims2. Dat laatste is veel zwaarder. En sims 1 gebruikt ook graag wat geheugen.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Oud 29-11-2006, 19:30
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Medion zou ik niet zo snel afraden. Dell wel.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 29-11-2006, 19:42
Verwijderd
De sims 2 (zonder uitbreidingen) loopt goed op een intel pentium M715 processor, 1,5 ghz. De videokaart s een Mobility Radeon 9700/64 mb. Dus op de medion moet die het makkelijk kunnen.
Oud 29-11-2006, 19:57
Verwijderd
ok maar die medion is niet meer te koop en kan iemand mij vertellen wat er zo slecht is aan dell?
Advertentie
Oud 29-11-2006, 19:59
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Er mankeert niet zoveel aan Dell hoor...
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 29-11-2006, 20:00
Verwijderd
krijg van veel te horen dat die video kaart niet zo best is.
het is oko nooit goed
Oud 29-11-2006, 20:05
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Nee, die is ook niet zo best, maar De Sims 2 zal er heus wel een beetje redelijk op draaien. Ik ken mensen met veel slechtere videokaarten en die spelen het ook.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 29-11-2006, 20:13
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 29-11-2006 @ 21:05 :
Nee, die is ook niet zo best, maar De Sims 2 zal er heus wel een beetje redelijk op draaien. Ik ken mensen met veel slechtere videokaarten en die spelen het ook.
een beetje klinkt hoopvol haha
Oud 29-11-2006, 20:14
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 29-11-2006 @ 21:13 :
Behalve dat er nooit een degelijke videokaart bij zit.
Ja, dat is wel een beetje jammer. Daarentegen hebben verreweg de meeste mensen ook niet echt een supergoede kaart nodig
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 29-11-2006, 20:15
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
M@rco schreef op 29-11-2006 @ 21:14 :
Ja, dat is wel een beetje jammer. Daarentegen hebben verreweg de meeste mensen ook niet echt een supergoede kaart nodig
Jup. Hoewel ik nu net zit te kijken en ze nu ook bij goedkope desktops de optie tot een bescheiden (lees: niet shared memory) videokaart hebben. Kwa laptops is het natuurlijk huilen.
Oud 29-11-2006, 20:25
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 29-11-2006 @ 21:13 :
een beetje klinkt hoopvol haha
Mwah, ik denk dat het zeker met die X1300 Pro gewoon speelbaar gaat zijn, het is ook al een wat ouder spel. En zoals ik zei, mensen in mijn omgeving met veel slechtere videokaarten spelen dat spel ook dag en nacht, dus het zal allemaal best meevallen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 29-11-2006, 20:25
Verwijderd
hmmmmmm ik denk dat ik er toch weinig spellen op ga spelen alleen sims 2 achtige spellen
Oud 29-11-2006, 22:10
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 29-11-2006 @ 21:25 :
hmmmmmm ik denk dat ik er toch weinig spellen op ga spelen alleen sims 2 achtige spellen
En dat kan, net als muziek beluisteren, zowat op elke nieuwe pc.

Volgens mij ben je trouwens nog veel goedkoper af als je nu gewoon een playstation 2 koopt. Dat kost nog 100 euro, en dan kan je 'alles' van spellen spelen.
__________________
Let's fantasize a revolution
Oud 30-11-2006, 09:42
J-roenn
J-roenn is offline
blijf er bij dat je gewoon voor dat geld bij de computerwinkel op de hoek een veel leukere en beter op elkaar afgestemde pc kan kopen.

verder is dell dus duidelijk ( zeker qua service ) een stuk beter dan medion.
Oud 30-11-2006, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 29-11-2006 @ 23:10 :
En dat kan, net als muziek beluisteren, zowat op elke nieuwe pc.

Volgens mij ben je trouwens nog veel goedkoper af als je nu gewoon een playstation 2 koopt. Dat kost nog 100 euro, en dan kan je 'alles' van spellen spelen.
nee want ik wil gewoon internetten en msnen etc.
Ads door Google
Oud 30-11-2006, 19:35
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 30-11-2006 @ 10:42 :
verder is dell dus duidelijk ( zeker qua service ) een stuk beter dan medion.
Onzin. Daarnaast is Dell duurder.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 01-12-2006, 13:27
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-11-2006 @ 20:35 :
Onzin. Daarnaast is Dell duurder.
dell staat bij hardware problemen de volgende dag met een bekwame monteur op de stoep met het vervangende onderdeel, wat bij je thuis binnen een kwartier - half uur is geinstalleerd, en medion moet je dat ding opsturen en krijg je m ( met geluk ) een maand later terug, maar dan blijkt de harde schijf ineens gewist en al je persoonlijke data pleite.
Oud 01-12-2006, 14:02
Verwijderd
o oke, dus bij dell komen ze wel thuis. ik zit te tobben over die "slechte video"kaart bij dell, of valt dat wel mee.
Oud 01-12-2006, 14:27
Verwijderd
spawn zegt dat dit een goede is:

http://www.perfect-systems.nl/info.a...tmas-PC-5200+-(250GB---1GB---EN7300GS---DVDR)
Oud 01-12-2006, 15:41
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 01-12-2006 @ 15:27 :
spawn zegt dat dit een goede is:

http://www.perfect-systems.nl/info.a...tmas-PC-5200+-(250GB---1GB---EN7300GS---DVDR)
iig beter dan die medion, zitten wat minder frutsels op, maar je hebt tenminste een stabiel moederboard.

probeer btw ook wat minder te dubbelposten, want soms zie ik 4 posts van je achter elkaar, daarvoor hebben we natuurlijk de knop

en dat ze bij dell thuiskomen klopt, maar dan moet je die wel selecteren als optie. vind t sowieso vreemd dat hun normaal gesproken maar zo weinig garantie ( 90 dagen ) geven.
Oud 01-12-2006, 15:53
Verwijderd
ja oke, ik heb het laten zien aan mijn vader, maar die vind het niet verstandig over internet( niet dell maar die tweede)
en bij de lok. comp. boer is het enorm duur allemaal!
Oud 01-12-2006, 16:24
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 01-12-2006 @ 16:53 :
ja oke, ik heb het laten zien aan mijn vader, maar die vind het niet verstandig over internet( niet dell maar die tweede)
en bij de lok. comp. boer is het enorm duur allemaal!
waar woon je ergenst ?

als je wilt weten welke winkels over internet betrouwbaar zijn dan kan je kijken bij shopsurvey.tweakers.net , daar is redelijk uit af te leiden of een zaak betrouwbaar is.
Oud 01-12-2006, 17:22
Verwijderd
bij utrecht montfoort
Oud 02-12-2006, 11:15
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 01-12-2006 @ 15:02 :
o oke, dus bij dell komen ze wel thuis. ik zit te tobben over die "slechte video"kaart bij dell, of valt dat wel mee.
Als je toch alleen maar De Sims speelt is dat echt niet zo'n probleem Wel die X1300 Pro nemen dan, die is toch wel een stukje beter dan die GS.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 02-12-2006, 16:01
J-roenn
J-roenn is offline
dit is een redelijke goedkope shop, die vast ook wel op aanvraag een systeem in elkaar zetten,

http://www.computeronderdeel.com/
Oud 02-12-2006, 16:25
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 01-12-2006 @ 15:27 :
spawn zegt dat dit een goede is:

http://www.perfect-systems.nl/info.a...tmas-PC-5200+-(250GB---1GB---EN7300GS---DVDR)
Dat snap ik dan niet echt. De processor is langzamer en de videokaart dezelfde als die standaard in die Dell zit...

Zie echt geen reden om dit systeem boven die Dell te verkiezen
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 03-12-2006, 10:16
Verwijderd
hmmm.....ik weet wel dat mij nex slechte ervaringen had met dell, maarja
Oud 03-12-2006, 14:20
J-roenn
J-roenn is offline
als je daar de ati radeon x1300 inzet, en de rest standaard laat heb je wel een leuk systeem.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.