Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2012, 17:03
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
hallo allemaal!

ik ben behoorlijk heel erg verlegen.. ik zeg niet vaak iets, maar dan is het ook nog zo dat als ik dan eindelijk eens wat zeg, dat het er in een zacht piepstemmetje uitkomt.. en dat zorgt er dan meestal ook voor dat ik de rest van de dag niks meer durf te zeggen ><
ik denk niet dat jullie me kunnen goed helpen maar misschien hebben jullie wat tips? als ik met vrienden ben ofzo praat ik gewoon normaal, maar met andere mensen komt dat piepstemmetje steeds naar boven :/
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 17:47
Verwijderd
Oefenen op het piepstemmetje niet gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 17:55
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ja dat probeer ik altijd, en dan verandert het meestal in een beetje arrogante stem.. hebik het gevoel dan
want dan gaak lager en serieuzer praten en dat wilik ook weer niet Dx
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 21:45
Verwijderd
Aan je stem kan je niet veel veranderen
Aan het verlegen zijn wel
Iedereen heeft iets om zich voor te schamen
Maar ben je verlegen of durf je niks te zeggen door je stem?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 22:21
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ik ben echt verlegen, dat ligt niet persee aan mn stem.. maar hij maaktet wel een stuk slechter ><
en hoe kan je iets veranderen aan het verlegen zijn dan? want ik ben al mn hele leven zowat verlegen behalve tegen mn familie en vrienden :/
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 22:27
Verwijderd
Ik ben zelf ook erg verlegen en het helpt om een onderwerp te hebben
Bijv als iemand uit je klas de zelfde Hobby heeft probeer er dan eens over te praten. Wat ik ook altijd doe is 's ochtends het nieuws kijken of nu.nl lezen zodat ik ook onderwerpen heb om over te praten
Verwacht geen diepgaande gesprekken maar dit is wel een manier om te trainen niet verlegen te zijn
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 23:40
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
das wel een goede tip
maar niet veel meiden hebben dezelfde hobbies als mij.. jongens opzich wel maar ik ben nog erger verlegen tegen jongens dan meiden ;o
maar opzich zeg ik soms ook wel dingen, maar ik heb gewoon het gevoel alsof mensen me niet mogen.. datik daarom ook meer verlegen doe ><
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 07:36
Verwijderd
Je lijkt egt heel erg op mij XD
Alleen ben ik een jongen en ik ben juist erger verlegen tegen meiden
Wat zijn je hobies dan?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 08:05
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
tghehe :3
computerspelletjes, eehm.. maar shoppen vindik ook wel leuk ^^
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 12:10
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ontopic reageren graag Als jullie het over hobby's willen hebben dan kan dat via PM of op de Kantine/Tieners & Pubers.
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 01-04-2012 om 12:16.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 18:49
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Mijn zus noemde me vroeger altijd "pieperd" dus dat zegt wel genoeg over mijn stem vroeger. Fijne van die hoge stem is wel dat ik er erg mooi mee kan zingen, dus uiteindelijk ben ik er wel blij mee. En die stem wordt vanzelf ietsje lager als je ouder wordt.
Als je graag wil praten over hoe je van je verlegenheid af wil komen, dan denk ik dat je topic beter op zijn plek is op het subforum psychologie. Dit subforum gaat meer over de puur lichamelijke kant van dingen, dus in dit geval de hoge stem.
Laat maar weten wat je wil.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 18:59
Sam...
Avatar van Sam...
Sam... is offline
Als het op verlegenheid aan komt, kun je het beste gewoon contact zoeken met mensen, door bijvoorbeeld bij een club te gaan of ergens te werken, zo moet je wel met mensen praten en kun je over je verlegenheid heen komen. Zelf heb ik een socialevaardigheidscursus gevolgd, dit heeft veel geholpen, ook ben ik gaan werken en daardoor veel losser geworden. Probeer gewoon zo veel mogelijk met mensen om te gaan en niet bang te zijn voor wat ze denken over je stem, ik weet zeker dat het goed komt als je een maal meer zelfvertrouwen hebt. succes
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 19:24
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ik wil het liefst over de stem blijven praten, want ik heb al vaker op forums van verlegenheid gekeken,
en tsjah als je mooi kan zingen zou ik er ook wel blij mee zijn maar volgensmij kan ik dat niet xD
maar ik wou idd een baantje gaan zoeken enzo, misschien dat dat een beetje helpt, ik heb eerder op sova training gezeten, maar dat heeft niet geholpen.. maar dat kan misschien ook zijn omdat ik de opdrachten niet uitvoerde omdat ik daar te lui voor was.. echt slecht.. misschien moet ik dat boekje een keer opzoeken en de opdrachten uitvoeren ;o
en ik denk ook dat mensen me gewoon niet mogen en me raar vinden.. of als ik in een grote groep ben, dan zetik dat stemmetje dus weer op en dan kan ik gewoon niet weer normaal gaan praten :/
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 21:09
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Oke, dat is goed. Dan plaats ik hier even een fizzle fluffy naamzoek want zij heeft een berg stemtraining gehad dus zij heeft vast goeie tips!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 21:53
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ok bedankt!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 13:16
Verwijderd
Je kunt je stem ook oefenen om zekerder te klinken door het thuis te overdrijven. Gewoon dagelijks een stukje tekst voorlezen (bijvoorbeeld uit een schoolboek, dan leer je er meteen wat van ) met lage, harde stem, en daarin zo overdrijven dat je in het echt niet op die manier zou willen klinken. Dat zorgt ervoor dat je op andere momenten vanzelf een klein beetje lager en harder gaat praten.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 16:20
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
klinkt grappig xD
maar ik ga het proberen, bedankt! ^^
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 22:03
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh ik heb trouwens de naamzoek niet gemist maar TS heeft me al gePM'd
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Leeftijdsverschil
Autumn.
38 11-12-2008 20:52
De Kantine Weerwolfspel #36
Verwijderd
497 25-07-2007 23:17
Films, TV & Radio Harry Potter algemeen #7
Verwijderd
500 16-04-2007 19:26
Liefde & Relatie Twijfels over mijn lange relatie
Innocence
51 27-02-2005 18:38
De Kantine weg willen
LucyWillow
51 11-05-2004 11:29
Muziek Hele foute irritante liedjes
Rocksaan
62 12-07-2002 00:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.