Oud 01-12-2003, 18:49
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Volgende week moet ik mijn eerste week stage geven aan een tweede kleuterklas dus met 4-jarige kleuters. Het thema die week is 'kaarsen'. Nu moet ik met dat thema een schilderopdracht uitvoeren of tenminste een beeldende opdracht EN het moet met één van de technieken zijn die we in de les gezien hebben (dus schilderen met kaarsenvet zoals iemand me voorgesteld had zit er jammergenoeg niet in). De technieken en materialen die ik al gezien heb zijn:
- (alle soorten) krijt
- houtskool
- pastel
- neo-color
- stiften
- kleurpotloden
- verf
- vingerschilderen
- structuurverf
- zandschilderen
- druktechniek

Heeft er dus iemand een idee wat ik rond dit thema kan gaan doen, het mag ook niet al te vlug gedaan zijn (zoals vb. gewoon een kaars naschilderen duurt echt wel niet lang)? Alvast bedankt .

xxx
__________________
<~ Ik ben van niemand, alleen van mezelf!~>; no hope, no love, no glory... no happy ending; I should have kicked your ass instead!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2003, 18:53
Verwijderd
Tekenen met een kaars (kaarsvet dus) en dan met verf (als het even kan ecoline, dat werkt iig, andere verf zou je eerst uit moeten proberen, dat weet ik nl niet) er over heen mag ook niet? Dan zit er ook één van de technieken in die je in de les gezien hebt, alleen ook nog iets extra's.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 18:58
Verwijderd
Anders bv. een kaars tekenen met vetkrijt en dan met ecoline er over heen.

Of een blad vol kleuren met vetkrijt, dan zwarte plakaat verf (mengen met een beetje vloeibare zeep) er over heen en dan met scherpe dingen (als saté-prikkers) een kunstig kaarsje er in tekenen.

Of iets laten tekenen, wat er uit knippen (eventueel vloeipapier achter de gaatjes) en dan zo vouwen dat het blijft staan: kan er een kaarsje achter.

Kleurplaat kleuren (wel iets dat met kaarsen te maken heeft), verven met zonnebloemolie (placemat er onder!!!), laten drogen, kan voor het raam hangen, zie je de tekening aan beide kanten.

Of alle kleuters gewoon een kaars laten tekenen of kleuren, uit laten knippen en die allemaal op het raam of de muur ofzo hangen.

(Tekenen en kleuren met vier-jarigen duurt over het algemeen meestel niet zo kort...met tekenen zijn ze wel vaak snel klaar, met kleuren meestal wat minder, volgens mij...)
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 21:07
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ehm ik ben niet echt goed in het schatten wat kinderen wel en niet kunnen maar tekenen met kaarsvet is toch veel te moeilijk en gevaarlijk voor 4jarigen?!
Ik zou ze gewoon laten tekenen met krijt ofzo. desnoods met ecoline eroverheen, dan moet je wel vetkrijt gebruiken, erg mooi resultaat en zo gaaf vond ik dat als kind!
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 21:19
Verwijderd
Met vloeibaar kaarsvet is idd wel gevaarlijk, maar met kaarsen niet.
Waarom zou het te moeilijk zijn?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 09:27
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Laat ze een strook stevig papier beschilderen (hoe dan ook)
Maak een koker van dat papier en zet er een theelichtje in
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Sannetje schreef op 04-12-2003 @ 09:27:
Laat ze een strook stevig papier beschilderen (hoe dan ook)
Maak een koker van dat papier en zet er een theelichtje in
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit groep 1/2
Ingetjuhh
83 03-05-2005 23:37
De Kantine Wat staat er onder jou ctrl+v #2
0o-pearl-o0
499 20-11-2004 11:19
Flora & Fauna 'Haj zeehondje! Wat heb jij een mooie pels, die wil ik wel hebben!'
Dark Psycho
89 18-04-2004 22:05
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie spel voor kleuters
Angel Of Faith
7 16-11-2003 16:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.