Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2002, 10:29
Verwijderd
Wij hebben een katje van 5 maanden en we willen er graag nog een katje bij. Maar hier hebben we een hoop vragen over, misschien dat mensen hier ervaring hebben met het ‘erbij nemen van een kat’.

1) Hoe lang zat er tussen toen jullie een tweede kat namen?
2) Hebben jullie twee poezen, twee katers of een poes en een kater?
3) Muis (kat die we nu hebben) is nogal kieskeurig met alles, we weten dus niet of ze het katje die wij uitkiezen zal accepteren. Hoe hebben jullie dat gedaan?
4) Muis is nogal bazig. Zal ze een nieuw katje in ‘haar huis’ wel accepteren?
5) Muis kan niet tegen alleen zijn, zou een ander katje daar verandering in brengen? Dan zijn ze immers samen.
6) Muis is nu niet zo’n knuffel kat, wordt dat met een andere kat er bij niet nog minder?

Als je zelf nog iets hebt waarvan je denkt ‘dat is belangrijk’ of wat dan ook: ik hoor het graag. Alvast heel erg bedankt voor het reageren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2002, 11:57
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
1. Heb ik gisteren al beantwoord

2. De eerste was een kater de tweede een poes. Maar toen de poes erbij kwam was de kater al gecastreerd.

3. Eigenlijk weinig bij stilgestaan. We zagen een kleine poes in de dierenwinkel ( nogte jong om eigenlijk al verkocht te worden) en we vonden het zielig... Onze kat was ook vrij kieskeurig maar dat kwam op z'n pootjes terecht

4. Zij is de oudste kat dus er is wel kans dat zij dan de baas wordt over de andere kat maar dat is niet meteen een groot probleem. Als de nieuwe het beleid van muis hier en daar niet accepteerd denk ik dat deze wel ingrijpt

5. Ik denk het wel. We moesten een keer met een poes nr de dierenarts en de andere heeft de hele tijd aan de voordeur zitten wachten tot ze terug kwam. Ik denk dat ze dus zeker wel wat aan elkaar hebben.

6. Bij ons is dat alleen verbeterd eigenlijk Misschien is je tweede kat een erge knuffelaar een neemt Muis dat gedrag een beetje over?

6
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Wij hebben een katje van 5 maanden en we willen er graag nog een katje bij. Maar hier hebben we een hoop vragen over, misschien dat mensen hier ervaring hebben met het ‘erbij nemen van een kat’.

1) Hoe lang zat er tussen toen jullie een tweede kat namen?
2) Hebben jullie twee poezen, twee katers of een poes en een kater?
3) Muis (kat die we nu hebben) is nogal kieskeurig met alles, we weten dus niet of ze het katje die wij uitkiezen zal accepteren. Hoe hebben jullie dat gedaan?
4) Muis is nogal bazig. Zal ze een nieuw katje in ‘haar huis’ wel accepteren?
5) Muis kan niet tegen alleen zijn, zou een ander katje daar verandering in brengen? Dan zijn ze immers samen.
6) Muis is nu niet zo’n knuffel kat, wordt dat met een andere kat er bij niet nog minder?

Als je zelf nog iets hebt waarvan je denkt ‘dat is belangrijk’ of wat dan ook: ik hoor het graag. Alvast heel erg bedankt voor het reageren.
1) Niet lang, maar 2 katten zijn toen weer weggegaan en 1 hebben we toen gehouden, daarna hadden we na 9 jaar weer 2 katjes erbij. 9 jaar dus.

2) 3 katers en 1 poes.

3) Karel (mijn oudste kat die dus 9 jaar alleen was) is ook zo en wij wilden gewoon heel graag die andere katjes. Hij accepteert ze wel maar tolereert ze niet . Oftewel hij vindt het prima dat ze in huis wonen maar ze moeten niet te dicht bij hem komen. Echt vechten is het nooit, meestal gewoon een waarschuwing. Met de poes kan hij het trouwens vaak wel goed vinden.

4) zie antwoord hierboven.

5) Daar kan ik je niet bij helpen, Karel kon altijd al goed alleen zijn. Hij is een echte 'loner'.

6) Of juist meer. Dat je een soort strijd van aandacht krijgt. Karel kwam wel eens bij me, maar sinds ik die andere katten erbij heb is dat wat meer geworden. Alsof hij wilde laten zien dat ik nog altijd van HEM ben

Belangrijk: Wij hebben dus 3 katers, ze zijn alle 3 gecastreerd, maar toch sproeien ze. (Oftewel overal tegen aan piesen om hun terretorium te markeren.) Dus zorg dat je niet 2 katers hebt. Dat kan soms wel goed gaan als ze vanaf kitten af aan bij elkaar zijn, maar omdat Karel dus 9 jaar alleen is geweest... en de andere 2 doen het ook zovan: jamaar ik woon hier ook. De poes doet er trouwens niet aan mee.

Veel succes en knuffelplezier met het uitzoeken van een kat en met je eigen kat
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 17:20
Bast
Bast is offline
1) Hoe lang zat er tussen toen jullie een tweede kat namen?
De eerste keer: ongeveer 9 jaar. De 2e keer hebben we 2 zusjes uit het asiel gehaald en daar zat dus geen tijd tussen.

2)Hebben jullie twee poezen, twee katers of een poes en een kater?
Eerste keer: eerst een kater dan een poes.
Nu: 2 poezen

3)Muis (kat die we nu hebben) is nogal kieskeurig met alles, we weten dus niet of ze het katje die wij uitkiezen zal accepteren. Hoe hebben jullie dat gedaan?
We hebben de nieuwe kat gewoon 'losgelaten' in huis, zij begin meteen te verkennen en al snel kwamen de 2 katten elkaar dus tegen. In het begin hebben ze nog wel eens wat tikken aan elkaar uitgedeeld, maar na een tijd werd dat minder en daarna leefden ze zeg maar naast elkaar. Het waren geen dikke maatjes ofzo, maar ze accepteerden elkaars aanwezigheid.



4)Muis is nogal bazig. Zal ze een nieuw katje in ‘haar huis’ wel accepteren?
Ik neem aan van wel, maar ze zal wel duidelijk laten merken van wie het huis dus eigenlijk is. Zodra het nieuwe katje iets doet wat haar niet bevalt zal ze het waarschijnlijk laten merken ook!


5)Muis kan niet tegen alleen zijn, zou een ander katje daar verandering in brengen? Dan zijn ze immers samen.
Hangt ervanaf, sommige katten hechten zich aan mensen, anderen meer aan andere katten of allebei. Voor hetzelfde geld is Muis hardstikke blij met een nieuw huisgenootje om mee te spelen en ravotten...dat hangt van de speelsheid van Muis af


6)Muis is nu niet zo’n knuffel kat, wordt dat met een andere kat er bij niet nog minder?
Hangt echt weer helemaal van de kat af. Als muis zich alleen op mensen richt zal ze zich minder aantrekken vane en kat in huis en dus nog steeds de gezelligheid bij jullie zoeken. In het begin kan ze ook best pissig zijn op jullie omdat jullie dat rare nieuwe wezen in HAAR huis hebben gebracht en het nog leuk lijken te vinden ook.


En hoe logisch het ook klinkt: zorg ervoor dat er voldoende aandacht is voor Muis. Als er een nieuw katje in huis komt ben je automatisch geneigd daar meer aandacht aan te geven, let daar goed op en geef Muis evenveel aandacht. Doe ook niets waardoor Muis zich misschien buitengesloten gaat voelen (zoals Muis opsluiten in de slaapkamer om het nieuwe kitten rustig het huis te laten verkennen).

Maar het belangrijkste is misschien wel:
laat het de katten zelf uitzoeken
spring niet tussenbeide (tenzij het bloed op het behang zit), geef ze de tijd om aan elkaar te wennen en trek niet overhaast conclusies...

succes!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna De wet over dier doden met tegenaanval
Rerisen Phoenix
68 18-10-2007 09:15
Flora & Fauna hond vs poes
Verwijderd
98 21-02-2005 22:03
Verhalen & Gedichten Katten hebben geen remmen - stemmen.
Verwijderd
28 12-10-2004 16:49
Verhalen & Gedichten [Winnaar Verhalenwedstrijd] Kat van de Buren!
Verwijderd
30 05-09-2004 12:33
Flora & Fauna kat die overal in huis plast...
Verwijderd
22 07-09-2003 12:13
Flora & Fauna onze kat snurkt
Souris
23 16-01-2003 09:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.