Oud 19-04-2002, 18:53
de abt van sion
de abt van sion is offline
Wat een prachtig bericht, zojuist in de NRC. Iemand is op het idee gekomen om luie medestudenten die met anderen "meeliften" te verklikken. Jarenlang hebben we moeten toezien hoe bepaalde luie mensen bij groepswerk anderen laten werken, zelf niets doen en wel delen in het goede cijfer.
Moge er snel een eind komen aan deze wantoestand.

Laat alsjeblieft snel duidelijk worden wie deze "meelifters" zijn, want... wie eens steelt, is altijd een dief...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2002, 19:09
Verwijderd
[QUOTE]de abt van sion schreef:
Wat een prachtig bericht, zojuist in de NRC. Iemand is op het idee gekomen om luie medestudenten die met anderen "meeliften" te verklikken.

beetje kinderachtig... ze merken 't vanzelf wel dat het zo niet langer kan. Die mensen moeten 't zelf weten dat ze andermans werk overschrijven. Zolang ik er niet echt m'n best op heb gedaan (beter gezegd.. niet verschrikkelijk veel moeite voor hoefde te toen) of 't echt iets van "mezelf" is kan 't me niet zo heel veel schelen. Al kan ik er omgekeerd.. dat ik de vragende ben, slecht tegen. Ik maak 't liever zelf.. stuudjesachtig misschien.. maar 't gaat vaak net zo snel

wie zegt overigens dat jij dat zelf nooit doet... volgens mij schrijft iedereen wel eens wat over (ook ik.) en doen de meesten 't liefst zo min mogelijk bij groepswerk.


Jarenlang hebben we moeten toezien
je zou ze er toevallig ook op kunnen aanspreken en er in 't vervolg niet meer mee samenwerken.

hoe bepaalde luie mensen bij groepswerk anderen laten werken, zelf niets doen en wel delen in het goede cijfer.
tja.. blijft idd. vervelend.


wie eens steelt, is altijd een dief...

niet mee eens.. maar daar is al eens discussie over gevoerd.

Laatst gewijzigd op 19-04-2002 om 19:47.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 19:30
PV
PV is offline
Heb dat ook gehoord ja, op een site kan je dat dan melden vraag me af wat dat voor nut heeft. Je kan toch veel beter die persoon zelf ermee confronteren, als ie dan nog niet veranderd er wat van tegen een docent zeggen ofzo. Het gaat toch niet de hele wereld aan?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 20:29
Verwijderd
Gewoon door de mand laten vallen die meelifters. Vantevoren een duidelijke taakverdeling maken en die aan de docent(e) voorleggen. Vooral geen medelijden tonen zonder geldige reden en de taakverdeling in het werkstuk duidelijk vermelden. Als er gaten zitten in het werkstuk, kan de docent(e) zo zien aan wie het ligt en kunnen er maatregelen worden getroffen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 20:36
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
PV schreef:
Het gaat toch niet de hele wereld aan?
Juist wel. Deze mensen solliciteren ook. En hebben dus ook goede punten. Als de personeelschef in een soort "zwartboek" kan zien wie dit op grote schaal heeft gedaan, kan hij zo iemand weren.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 20:37
PV
PV is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Juist wel. Deze mensen solliciteren ook. En hebben dus ook goede punten. Als de personeelschef in een soort "zwartboek" kan zien wie dit op grote schaal heeft gedaan, kan hij zo iemand weren.
Dat vind ik nogal hard. Je moet diegene wel een kans geven het goed te doen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 21:32
tacidvs
tacidvs is offline
Een kans geven het goed te doen? Wat hebben ze dan de hele tijd gedaan toen ze opgelijdt werden? Kansen genoeg. Op de brandstapel ermee. :_)
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 22:18
PV
PV is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Een kans geven het goed te doen? Wat hebben ze dan de hele tijd gedaan toen ze opgelijdt werden? Kansen genoeg. Op de brandstapel ermee. :_)

jij dus ook? oplEIden

ik bedoel maar dat je eerst er iets van moet zeggen enzow, dat ze de kans krijgen het beter te doen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 22:28
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
PV schreef:
ik bedoel maar dat je eerst er iets van moet zeggen enzow, dat ze de kans krijgen het beter te doen.
Uiteraard moet je er eerst iets van zeggen. Maar we kennen allemaal van die mensen die desondanks jarenlang kunnen blijven profiteren. En om die mensen gaat het.
In een zwartboek ermee, want straks heb je hen als collega (die hetzelfde verdient als jij...).
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 12:35
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
ik ga geen gebruik maken van die kliklijn want ik ben er in feite zelf één
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 12:41
PV
PV is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Uiteraard moet je er eerst iets van zeggen. Maar we kennen allemaal van die mensen die desondanks jarenlang kunnen blijven profiteren. En om die mensen gaat het.
In een zwartboek ermee, want straks heb je hen als collega (die hetzelfde verdient als jij...).
Dat zal mij wat kunnen schelen of ze dan hetzelfde verdienen. Ik denk eigenlijk niet dat je het redt op die manier, als je zelf helemaal niks doet red je het nooit.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 14:40
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
PV schreef:
Dat zal mij wat kunnen schelen of ze dan hetzelfde verdienen. Ik denk eigenlijk niet dat je het redt op die manier, als je zelf helemaal niks doet red je het nooit.
Dat zou je nog wel eens lelijk tegen kunnen vallen. Stel: jij verdient E 50000 per jaar, en je moet er hard voor werken, en de ander verdient hetzelfde zonder er iets voor te doen, maar door van jouw werk mee te profiteren...
Dat gaat heel erg wringen... En jawel, er zijn mensen die dit gedrag jarenlang vol kunnen houden, en sommigen zelfs hun hele "werkzame" leven lang.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
ik ga geen gebruik maken van die kliklijn want ik ben er in feite zelf één
Pardon?!?
Jij moet dus op de brandstapel, toch tacidvs?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 16:05
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
DutchECK schreef:


Pardon?!?
Jij moet dus op de brandstapel, toch tacidvs?
hoe ben jij hier op s.com terecht gekomen dan?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 17:56
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
Ik wordt gek van al die klik lijnen, er is er nu ook al een voor cup a soup, en voor illigale software. Waar gaat dit heen.
Ja ik wil even melden dat mijn buurman niet zijn handen wast na het plassen!!!
Nee, ik doe het al heel anders, je koopt de antwoorden boeken, en door mijn systeem kan de hele klas kan mee liften, dus ook geen gezeik meer.
Ik ken nog een rijmpje: Klik spaan halve maan je mag niet door mijn straatje gaan, hondje zal je bijten, poesje zal je krabben, dat komt van al dat babbelen!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:


hoe ben jij hier op s.com terecht gekomen dan?
Op het forum bedoel je. Ik ben aangeraden door andijvie
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 18:09
TMan
Avatar van TMan
TMan is offline
Ik lift zelf altijd meej
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 18:11
PV
PV is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Dat zou je nog wel eens lelijk tegen kunnen vallen. Stel: jij verdient E 50000 per jaar, en je moet er hard voor werken, en de ander verdient hetzelfde zonder er iets voor te doen, maar door van jouw werk mee te profiteren...
Dat gaat heel erg wringen... En jawel, er zijn mensen die dit gedrag jarenlang vol kunnen houden, en sommigen zelfs hun hele "werkzame" leven lang.
Op school misschien, maar als je werkt Ieder heeft dan toch zijn eigen taken die die dan moet uitvoeren. Jij maakt dat, jij ontwikkelt dat, etc. Als iemand het dan niet of niet goed doet valt dat vanzelf op.
Sorry maar ik geloof niet dat je het lang vol kunt houden helemaal niks te doen op je werk.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-04-2002, 20:46
scara
scara is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Gewoon door de mand laten vallen die meelifters. Vantevoren een duidelijke taakverdeling maken en die aan de docent(e) voorleggen. Vooral geen medelijden tonen zonder geldige reden en de taakverdeling in het werkstuk duidelijk vermelden. Als er gaten zitten in het werkstuk, kan de docent(e) zo zien aan wie het ligt en kunnen er maatregelen worden getroffen.
tzou je zelf maar eens moeten overkomen, dat je eens niet echt super-veel tijd hebt en je zelf weinig van een werkstuk maakt, en je medeleerlingen je gaan verklikken bij je leraar.
Ik heb het zelf meegemaakt, en het gevolg was een mooie buis op het einde van et eerste semester voor godsdienst (gelukkig nu wel al opgehaald)
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 21:50
Verwijderd
Citaat:
scara schreef:

tzou je zelf maar eens moeten overkomen, dat je eens niet echt super-veel tijd hebt en je zelf weinig van een werkstuk maakt, en je medeleerlingen je gaan verklikken bij je leraar.
Ik heb het zelf meegemaakt, en het gevolg was een mooie buis op het einde van et eerste semester voor godsdienst (gelukkig nu wel al opgehaald)
Daarom zeg ik ook: zonder geldige reden. Ik doe dat trouwens alleen bij mensen waarvan ik weet dat het klaplopers zijn wat werkstukken betreft. Bij mensen die ik vertrouw maak ik gewoon een taakverdeling waar altijd nog wat aan te sleutelen valt.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 22:07
de abt van sion
de abt van sion is offline
En ik heb het ook niet over mensen die normaalgesproken altijd hun best doen en nu eens een keer geen tijd hebben, ik heb het over mensen die er bekend om staan dat ze altijd willen profiteren. En daar zijn er nog altijd te veel van.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 02:28
PV
PV is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
En ik heb het ook niet over mensen die normaalgesproken altijd hun best doen en nu eens een keer geen tijd hebben, ik heb het over mensen die er bekend om staan dat ze altijd willen profiteren. En daar zijn er nog altijd te veel van.
Als de studie / het werk juist zijn en de mede-leerlingen niet achterlijk ofzo raakt zo iemand echt niet ver.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 08:22
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
PV schreef:


Als de studie / het werk juist zijn en de mede-leerlingen niet achterlijk ofzo raakt zo iemand echt niet ver.
Nee, dat niet. Maar moet dat een reden zijn om maar van je te laten profiteren?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.