Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2002, 23:51
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Uhmpra schreef:
ow, dus wanneer gaan we de VS bevrijden?
Dat klinkt wel gevat en controversiëel, maar het is gewoon bullshit. Met een geharmoniseerd GDP p/c van $24.996 staan ze zeer hoog, hoger nog dan onze $21.101.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2002, 13:01
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Citaat:
dystopia schreef:


Deze reactie kan ik begrijpen. Amerika bemoeit zich met de hele wereld, en dat irriteert bij een aantal mensen behoorlijk. Daarom is die taak ook niet aan Amerika besteed. Juist organisaties als de VN moeten wel proberen te praten.

Alleen maar afwachten heeft IMHO geen nut.

Het geweld in '91/Golfoorlog heeft iig weinig effect gehad. De man is ook niet opgepakt. Ik vraag mij af of het deze keer wel gaat lukken. Wat zijn de argumenten voor dat het deze keer wel met geweld wordt opgelost?
klopt, dat was ook de kritiek van veel mensen (bondgenoten) na de golf oorlog, de VS had eigenlijk door moeten gaan totdat ze Saddam hadden.
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 13:43
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Stff schreef:


klopt, dat was ook de kritiek van veel mensen (bondgenoten) na de golf oorlog, de VS had eigenlijk door moeten gaan totdat ze Saddam hadden.
Dat was dan een guerilla oorlog geworden, en daar heeft de VS een beetje een trauma aan over gehouden.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:


Dat was dan een guerilla oorlog geworden, en daar heeft de VS een beetje een trauma aan over gehouden.
euhm

guerillas moeten zich verstoppen...

waar kan je je verstoppen in de woestijn?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 16:20
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Havock schreef:
euhm

guerillas moeten zich verstoppen...

waar kan je je verstoppen in de woestijn?
Ook in Irak zijn steden, fyi. En in steden is het goed guerrilla voeren.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 09:13
Uhmpra
Uhmpra is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Dat klinkt wel gevat en controversiëel, maar het is gewoon bullshit. Met een geharmoniseerd GDP p/c van $24.996 staan ze zeer hoog, hoger nog dan onze $21.101.
ik hoop dat je snapt dat ik er niet op doelde dat het land gemiddeld gezien zo arm is als een derdewereldland, want dat is idd niet zo

wat ik wel bedoelde is dat in de VS een gigantisch groot deel van de bevolking weldegelijk heel erg arm is, iets wat niet terug te zien is in een gemiddelde zoals jij dat geeft (dat omhoog getrokken wordt door een kleine groep extreem rijke mensen),
verder hoop ik dat je weet dat de presidenten van de VS vaak ook extreem rijk zijn (en dus in paleizen wonen), waardoor de beschrijving die jij gaf van een land waar wij (als weldoeners en mensen met 'gezond verstand' of gewoon westerse engerds met dubbel moraal???, sorry let maar ff niet hierop) in zouden mogen grijpen ook op de VS zou kunnen slaan ipv een land als Irak,

jou 'common sense' is zeer relatief en afhankelijk van het punt waaruit je kijkt (en het lijkt me dus zeer onverstandig om jou 'common sense' te gebruiken in dit soort situaties)
__________________
Let maar niet op mij, ik wacht en vul slechts mijn tijd... || bleh
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 20:10
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef:
Ook in Irak zijn steden, fyi. En in steden is het goed guerrilla voeren.
zoveel steden zijn er niet in irak ¬_¬'

en sinds troepen meestal BUITEN steden gelegerd zijn
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 11:07
Buzzzfuzzz.vs
Avatar van Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
VOOR
__________________
Kijk ook eens op mijn site www.panzertracks.vze.com
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 12:13
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Dat was dan een guerilla oorlog geworden, en daar heeft de VS een beetje een trauma aan over gehouden.
Het is totaal geen guerilla oorlog geworden ik denk dat je de golfoorlog een beetje verwardt met vietnam. Amerika stopte gewoon met het dieper intrekken van Irak om dat het doel "het bevrijden van Koeweit" bereikt was.
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 12:19
Dr_KlawChi
Dr_KlawChi is offline
Citaat:
Havock schreef:


zoveel steden zijn er niet in irak ¬_¬'

Hoe weet jij dat nou? Een paar jaar geleden voordat SADDAM aan de macht kwam in IRAK was een IRAAKSE DINAR $ 4 waard.
Dat kan je gewoon opzoeken...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 14:33
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Tox schreef:

Het is totaal geen guerilla oorlog geworden ik denk dat je de golfoorlog een beetje verwardt met vietnam.
Ik had het dan ook over Vietnam
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 14:35
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Ook in Irak zijn steden, fyi. En in steden is het goed guerrilla voeren.
Dat niet alleen. Een woestijn is niet alleen zand, en tussen rotsen e.d. kun je je prima verstoppen. Bovendien is het amerikaanse leger niet zo goed getrained in het oorlogje spelen in het zand als de elitetroepen van Saddam.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 16:03
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Uhmpra schreef:

maaruhm hoe reageer je dan op mensen die het niet erg vinden dat pim vermoord is en zeggen dat geweld de oplossing is?
Met geweld
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 16:25
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Dat niet alleen. Een woestijn is niet alleen zand, en tussen rotsen e.d. kun je je prima verstoppen. Bovendien is het amerikaanse leger niet zo goed getrained in het oorlogje spelen in het zand als de elitetroepen van Saddam.
dacht je dat nu werkelijk?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 17:29
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
TefnachT schreef:


dacht je dat nu werkelijk?
precies, die mannen van de verenigde staten zijn dat wel
en oorlogje spelen, sorry hoor dat is al helemaal misplaatst
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 18:25
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

dacht je dat nu werkelijk?
Ja, in de VS ligt ook zoooo veel woestijn
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 18:31
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Ja, in de VS ligt ook zoooo veel woestijn
euh...... ja en ze trainen overal te wereld.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 18:34
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
TefnachT schreef:


euh...... ja en ze trainen overal te wereld.
Idd. En de troepen van Saddam trainen ALLEEN in de woestijn, en hebben dus in verhouding veel meer ervaring daarin.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 19:05
schuldige omstander
schuldige omstander is offline
tegen, werkt alleen maar escalerend, en ik weet al zo ongeveer waar de raketten van Saddam gaan landen......
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 19:09
schuldige omstander
schuldige omstander is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Idd. En de troepen van Saddam trainen ALLEEN in de woestijn, en hebben dus in verhouding veel meer ervaring daarin.

Lui van de taliban hebben meer dan 10 jaar in afghanistan gevochten, in de bergen daar. Kennen ze dus op hun duimpje, maar toch worden ze verslagen door de amerikanen die daar nog nooit zijn geweest. Enneh, herinner jij je de vorige oorlog in Irak, er werd vooral gebombardeerd. En als jij net stel bommen op je kop hebt gehad, heb jij echt niet meer zo'n zin in vechten, was in golfoorlog ook het geval. Maar ik ben iig tegen zo'n aanval.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 19:59
Verwijderd
tegen. heeft de VS enig concreet, onweerlegbaar bewijs dat Irak van plan is ze met massavernietigingswapens aan te vallen?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 21:17
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
schuldige omstander schreef:



Lui van de taliban hebben meer dan 10 jaar in afghanistan gevochten, in de bergen daar. Kennen ze dus op hun duimpje, maar toch worden ze verslagen door de amerikanen die daar nog nooit zijn geweest. Enneh, herinner jij je de vorige oorlog in Irak, er werd vooral gebombardeerd. En als jij net stel bommen op je kop hebt gehad, heb jij echt niet meer zo'n zin in vechten, was in golfoorlog ook het geval. Maar ik ben iig tegen zo'n aanval.
taliban is verscholen, niet verslagen
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 21:48
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Idd. En de troepen van Saddam trainen ALLEEN in de woestijn, en hebben dus in verhouding veel meer ervaring daarin.
er zijn ook amerikaanse eenheden die alleen in de woestijn trainen. Bovendien is hun uitrusting beter en hun moraal ligt hoger
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 21:52
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
lijkt me sterk dat evt. oorlog in woestijn word uitgevochten. eerder in steden en dorpen enz. aangezien saddam minderheid heeft enz.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 22:09
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
de vs moet een keertje zelf binnengevallen worden
ze hebben daar meer massavernietigingswapens dan in welk ander land dan ook
en als er zon labiele figuur als bush aan de macht is vrees ik echt voor me leven


[sarcasme]
ow nee, wacht
die massavernietigingswapens van de VS is alleen voor zelfbescherming he?

waar heb ik dat eerder gehoord...
iets van: in moelijke tijden moet de Ubermensch zich tegen de anderen kunnen beschermen met onconventionele middelen
(zoiets)

zo rond 1938

Laatst gewijzigd op 13-08-2002 om 22:14.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 23:00
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
TefnachT schreef:


er zijn ook amerikaanse eenheden die alleen in de woestijn trainen. Bovendien is hun uitrusting beter en hun moraal ligt hoger
zekers, vele malen hoger
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 00:16
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ratsja schreef:


zekers, vele malen hoger
Goh, jij was er bij zeker

Veel van Saddams elitetroepen plegen zelfmoord als dat nodig is, dat zul je een manneke uit de VS niet snel zien doen.

Het enige waar de VS op voorloopt is de uitrusting van hun manschappen, maar een grondoorlog in Irak zal ze altijd een HOOP levens gaan kosten.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 07:19
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Goh, jij was er bij zeker

Veel van Saddams elitetroepen plegen zelfmoord als dat nodig is, dat zul je een manneke uit de VS niet snel zien doen.

Het enige waar de VS op voorloopt is de uitrusting van hun manschappen, maar een grondoorlog in Irak zal ze altijd een HOOP levens gaan kosten.
oorlog kost altijd levens
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 10:05
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ratsja schreef:


oorlog kost altijd levens
No shit sherlock. Maar er is een verschil tussen tien en tienduizend nietwaar? Bovendien GING het daar helemaal niet om.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 10:17
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Chimera schreef:


No shit sherlock. Maar er is een verschil tussen tien en tienduizend nietwaar? Bovendien GING het daar helemaal niet om.
ga jij nu maar eens eerst jouw stelling onderbouwen want hij heeft wel gelijk
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 11:47
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
TefnachT schreef:


ga jij nu maar eens eerst jouw stelling onderbouwen want hij heeft wel gelijk
Ga jij eerst maar eens INHOUDELIJK in op mijn posts.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 11:49
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Ga jij eerst maar eens INHOUDELIJK in op mijn posts.
ik heb je al vierkant uitgeluld met inhoudelijke posts. Dus wat kom je met domme reacties?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 14:31
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
TefnachT schreef:


ik heb je al vierkant uitgeluld met inhoudelijke posts. Dus wat kom je met domme reacties?
Vierkant uitgeluld? LOL! Ik herhaal:

Dat de uitrusting beter is klopt, de VS is rijker en technologisch verder dan Irak, maar qua moraal halen ze het niet bij mensen die in staat zijn zelfmoord te plegen voor The Big Boss. Nu jij weer.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 14:36
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Vierkant uitgeluld? LOL! Ik herhaal:

Dat de uitrusting beter is klopt, de VS is rijker en technologisch verder dan Irak, maar qua moraal halen ze het niet bij mensen die in staat zijn zelfmoord te plegen voor The Big Boss. Nu jij weer.
zijn toch een hoop van die lui overgelopen in de golfoorlog als ik het me goed herinner? ach kan ook een propagandastunt zijn geweest :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 14:38
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef:


zijn toch een hoop van die lui overgelopen in de golfoorlog als ik het me goed herinner? ach kan ook een propagandastunt zijn geweest :/
Verwar de boeren-met-wapens niet met de elitetroepen van Saddam. Die laatste zullen eerder sterven voor hun vaderland dan zich overgeven.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 14:46
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Verwar de boeren-met-wapens niet met de elitetroepen van Saddam. Die laatste zullen eerder sterven voor hun vaderland dan zich overgeven.
ok sorry van die opmerking daarnet. Maar de vaderlands liefde van amerikanen ligt heel hoog. Hoger dan dat van de gemiddelde soldaat van saddam. Ook amerikanen zullen voor hun vlag sterven
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 15:03
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

Ook amerikanen zullen voor hun vlag sterven
Dat betwijfel ik. Zelfmoordacties zijn erg niet-westers.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 15:08
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Day 40: Sunday, Feb. 24

Gen. Norman Schwarzkopf hails first day of allied ground offensive as "dramatic success." Allied casualties are very light; more than 5,500 Iraqis are captured.

Day 41: Saturday, Feb. 25

U.S. officials report four U.S. soldiers killed, 21 wounded in first two days of allied ground assault; nearly 20,000 Iraqis taken prisoner; 270 tanks destroyed.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 15:52
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Chimera schreef:


No shit sherlock. Maar er is een verschil tussen tien en tienduizend nietwaar? Bovendien GING het daar helemaal niet om.
jij had het over oorlog op de grond, ik betwijfel ook
of 10000 irakezen beter zijn als 10000 usa soldaten in een grondoorlog en ! een oorlog hoeft men niet via de grond uit te voeren.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 15:59
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ratsja schreef:


jij had het over oorlog op de grond, ik betwijfel ook
of 10000 irakezen beter zijn als 10000 usa soldaten in een grondoorlog en ! een oorlog hoeft men niet via de grond uit te voeren.
Je kunt een land niet innemen met vliegtuigen kerel.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 16:10
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Je kunt een land niet innemen met vliegtuigen kerel.
niet ?
lijkt me wel hoor, eerst via de lucht alles primair aanpakken
de rest via de grond, maar waarom moeten ze irak innemen ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 16:14
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
ratsja schreef:


niet ?
lijkt me wel hoor, eerst via de lucht alles primair aanpakken
de rest via de grond, maar waarom moeten ze irak innemen ?
hmm om saddam uit de weg te ruimen. om een nieuw bestuur te plaatsen. om het land te helpen opbvouwen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 16:17
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ratsja schreef:


niet ?
lijkt me wel hoor, eerst via de lucht alles primair aanpakken
de rest via de grond, maar waarom moeten ze irak innemen ?
"Rest via de grond"

Q.e.d.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 17:28
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Chimera schreef:


"Rest via de grond"

Q.e.d.
jah

verzwakking heet dat
die grondtroepen daar stellen niet zo veel voor hoor
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 17:29
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Joostje schreef:


hmm om saddam uit de weg te ruimen. om een nieuw bestuur te plaatsen. om het land te helpen opbvouwen.
zekers, maar een heel land innemen en beheersen, moeilijk hoor.
er zijn ook nog steeds arme landen met hongersnood, dat punt is er ook nog.
de wereld is een chaos , dat is duidelijk
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 17:40
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
ik vind bush echt een klootzak
de oorlog tegen afghanistan kostte 100 miljoen $ per dag
weet je hoeveel derde wereldlanden je daarmee kan helpen

ipv met dat geld de malaria te bestrijden gaat hij ff stoer lopen doen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 18:28
Blubz0rz
Avatar van Blubz0rz
Blubz0rz is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Day 40: Sunday, Feb. 24

Gen. Norman Schwarzkopf hails first day of allied ground offensive as "dramatic success." Allied casualties are very light; more than 5,500 Iraqis are captured.

Day 41: Saturday, Feb. 25

U.S. officials report four U.S. soldiers killed, 21 wounded in first two days of allied ground assault; nearly 20,000 Iraqis taken prisoner; 270 tanks destroyed.
Je gelooft toch zelf niet dat de VS maar 4 doden nodig had om 20.000 Irakezen gevangen te nemen?? Zoiets heet propaganda.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 19:11
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Blubz0rz schreef:


Je gelooft toch zelf niet dat de VS maar 4 doden nodig had om 20.000 Irakezen gevangen te nemen?? Zoiets heet propaganda.
weet je dan niet dat amerikanen supermensen zijn??
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 19:36
Verwijderd
Citaat:
CraigDavid schreef:
weet je dan niet dat amerikanen supermensen zijn??
ja net als laatst in afghanistan, een amerikaanse soldaat wist dat een paar afghanen hun pistool zouden gaan trekken, en schoot daarom het hele groepje af! wat een slimmerd zeg!

mensen, amerika doet het trouwens niet om de koerden te 'bevrijden' maar omdat ze "bang zijn voor de as van het kwaad" en denken dat irak kernbommen heeft.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 20:32
schuldige omstander
schuldige omstander is offline
Citaat:
Chimera schreef:


"Rest via de grond"

Q.e.d.
Amerikanen hebben grote luchtvloot en behoorlijk wat kruisrakketten, daarmee kun je idd verzet breken en het dan afmaken via de grond. Waarom denk je anders dat er uberhaupt gebombardeerd wordt? Wordt in veel oorlogen gedaan, is begonnen in WO II en sindsdien in bijna elke grote oorlog.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.