Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2002, 14:59
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
... is het mogelijk?

Ik kwam een interessant artikel tegen, maar enkele gebeurtenissen die worden vermeldt heb ik nog niet kunnen controleren of ze waarheidsgetrouw zijn. Misschien dat andere mensen hier informatie over hebben.

An infant was born in an American hospital in 1935. The baby did not differ from others: he did the things that all babies do, such as sleep, eat, and dirtying his diapers. Unexpectedly, the baby died. When the body was dissected, it was discovered that the baby did not have a brain!

A German doctor, Professor Hufland, was once present at a dissection of the cranium of a patient, who allegedly died of a brain hemorrhage. The patient was of sound mind until his death. However, the results of the dissection were astounding. The man had about 30 milliliters of water instead of his brain.

Bacteriologist Louis Paster suffered from a brain hemorrhage at the age of 46. His right cerebral hemisphere stopped functioning. However, the scientists lived for 27 more years and made many
scientific discoveries.


http://english.pravda.ru/main/2002/09/02/35725.html
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2002, 15:06
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik vind het maar weinig geloofwaardig. Het zijn volgens mij gewoon broodje aap verhalen. Dat er geen bronnen bijstaan maakt het ook niet geloofwaardiger.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 15:07
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
dat je dit stukje overslaat!

Citaat:

In 1336, King Ludwig of Bavaria sentenced nobleman Ditz von Shaunburg and four of his associates to death. They were sentenced to death for rebelling against His Majesty and for disturbing the peace in the kingdom. The nobleman and his friends were to be beheaded. Before the execution, the king asked Ditz to express his final wish. The nobleman asked the king to forgive his friends if his beheaded body runs by them. Schaunburg specified that the convicted were supposed to get in a line with eight steps between each other. The king burst into laughter, but he promised to fulfill the nobleman’s last wish. Ditz got down on his knees in front of a block. The executioner cut his head off, but the body jumped up and ran by the other convicted people to the immense horror of the king and everyone who witnessed it. The beheaded body made 32 steps, having passed the last person in the line, tumbled down to the ground, and remained quiet. The king kept his promise.


Dat van die mensen die jaren leven zonder hersens lijkt me heel sterk.. Wat is dat uberhaupt voor russische site en die verhaaltjes van 70 tot 700 jaar terug, wat moet je daar van geloven?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 15:09
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Dat van die mensen die jaren leven zonder hersens lijkt me heel sterk.. Wat is dat uberhaupt voor russische site en die verhaaltjes van 70 tot 700 jaar terug, wat moet je daar van geloven?
Inderdaad, dit kunnen sensatieverhalen zijn. Daarom is het ook zo jammer dat er geen betere bronnen zijn te vinden.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 16:04
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Aah hier is deze topic.. Kwas em kwijt
Kzag em eerst bij F&L staan.. en toen was ie op eens weg

Maare et lijkt me ook niet echt waarschijnlijk.. Maar et verhaaltje is wel leuk
__________________
"Een doel is slechts belangrijk als idee. Het gaat om het werk dat tot het doel leidt. Dat vervult het leven met zin."
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 16:13
Steefjuh!!
Avatar van Steefjuh!!
Steefjuh!! is offline
Een mens kan iig niet zonder hersenen leven... Je hersenen sturen elke beweging in je lichaam aan... ook je hart... en als je hart niet meer klopt kan je het snel vergete..
__________________
Hallo
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 16:15
Martin The Martian
Martin The Martian is offline
denk niet dat het mogelijk is, ookal zijn er genoeg mensen waarvan het lijkt dat ze wel zo leven
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 16:31
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Steefjuh!! schreef:
Een mens kan iig niet zonder hersenen leven... Je hersenen sturen elke beweging in je lichaam aan... ook je hart... en als je hart niet meer klopt kan je het snel vergete..
kippen zonder koppen blijven wel rondrennen.. maar dat zijn stuipen. Heel anders dan onthoofd even langs je vrienden rennen..
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 16:33
Verwijderd
Ik denk dat het wel kan, dingen als ademen doe je gewoon met instinct, daar denk je niet bij na.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 16:35
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
perseus schreef:
Ik denk dat het wel kan, dingen als ademen doe je gewoon met instinct, daar denk je niet bij na.


en waar zit dat instinct?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 16:36
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Ik denk dat het wel kan, dingen als ademen doe je gewoon met instinct, daar denk je niet bij na.
En instinct zit in je longen?
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 16:39
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
oh ik was eerder legatus

Serieuzer, onbewust sturen je hersenen constant signalen naar alle delen van je lichaam om te vertellen wat 't moet doen. Hersenen zijn vooral een zenuwcentrum, en daardóór ook gedachtecentrum. Niet andersom.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 16:50
Duran
Duran is offline
Citaat:
Je hersenen sturen elke beweging in je lichaam aan... ook je hart... en als je hart niet meer klopt kan je het snel vergete..
Volgens mij kan het hart blijven kloppen, ook zonder aanwezigheid van hersenen, maar daar zijn dan wel speciale technieken van artsen voor nodig. Maar dat is weer een ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:52
Remqo
Avatar van Remqo
Remqo is offline
Ik snap nu eindelijk waar het begrip waterhoofd vandaan komt.

Het zijn iig leuke verhalen om te vertellen bij een kampvuurtje
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Coolkast schreef:




en waar zit dat instinct?
Ooit een kop van een levende kip afgehakt?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 20:31
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Ooit een kop van een levende kip afgehakt?
En hij loopt door omdat 'instinct' in z'n poten zit? Instinct alleen al is de verkeerde term.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 20:43
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
iets wat wel geloofwaardiger is over dat ene...
mijn geschiedenis lerares vertelde dat toen van een man z'n hoofd eraf werd gehakt onder de giejoetiene dat ie van te vore zij :"ik ga met mijn ogen knippere als mijn hoofd eraf is."
en dat dee ie inderdaad, zijn hoofd lach in het mandje en hij knipperde 5 keer met zijn oge...
ongeloofluk.. maar dan is het wel het stukje lichtaam met hersens dat functioneerd.
en dat bewijst dus weer dat je eigluk alleen herses nodig heb om iets te kunne aansture...
uhmm okeej, ik ben moe
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 22:14
Remqo
Avatar van Remqo
Remqo is offline
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef:
iets wat wel geloofwaardiger is over dat ene...
mijn geschiedenis lerares vertelde dat toen van een man z'n hoofd eraf werd gehakt onder de giejoetiene dat ie van te vore zij :"ik ga met mijn ogen knippere als mijn hoofd eraf is."
en dat dee ie inderdaad, zijn hoofd lach in het mandje en hij knipperde 5 keer met zijn oge...
ongeloofluk.. maar dan is het wel het stukje lichtaam met hersens dat functioneerd.
en dat bewijst dus weer dat je eigluk alleen herses nodig heb om iets te kunne aansture...
uhmm okeej, ik ben moe
dat verhaal heb ik ook gehoord, zo'n los hoofd leeft nog een paar seconden door. Dat komt (denk ik) omdat het laatste beetje bloed nog stofjes naar de hersenen brengen, zodat die nog heel eventjes kan functioneren.

een kip zonder kop die los rent, dat zijn gewoon stuipen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-09-2002, 15:39
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Draakiej schreef:

een kip zonder kop die los rent, dat zijn gewoon stuipen
zo is het maar net.

Je kan ook nog bewegen als je dood bent en in brand staat wist je dat?
Indiërs verbranden hun doden, die liggen dan op een houtstapel en dat gebeurt op zo'n manier dat het wel eens voor wil komen dat vlak nadat het lijk aangestoken wordt het lichaam door uitdroging samenkrimpt waardoor het lijkt alsof het lijk rechtop gaat zitten. Heb je geen hersens voor nodig maar om nou te zeggen dat dit bewijst dat je kunt leven zonder hersens...
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Coolkast schreef:


zo is het maar net.

Je kan ook nog bewegen als je dood bent en in brand staat wist je dat?
Indi�rs verbranden hun doden, die liggen dan op een houtstapel en dat gebeurt op zo'n manier dat het wel eens voor wil komen dat vlak nadat het lijk aangestoken wordt het lichaam door uitdroging samenkrimpt waardoor het lijkt alsof het lijk rechtop gaat zitten. Heb je geen hersens voor nodig maar om nou te zeggen dat dit bewijst dat je kunt leven zonder hersens...
Als je beweegt als je dood bent, wil dat niet zeggen dat je leeft idd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Medicatie....
Verwijderd
51 16-07-2009 00:41
Levensbeschouwing & Filosofie Wat na de dood?
Love & Peace
288 21-12-2006 21:13
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom uberhaupt iets geloven? (zoals het hiernamaals)
Boebsie
145 25-10-2006 15:56
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Muziek muziek = meer dan n hobby
FastDuck
47 08-03-2003 22:30
ARTistiek Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame!
Verwijderd
3 05-09-2001 08:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.