Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2004, 08:44
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Hier kun je mijn nieuwe track beluisteren. Het duur wel wat lang. Het is met Fruity loops gemaakt, enjoy.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2004, 10:02
Verwijderd
Pastiche en transformatie.

l'Enfant Avant levert met Massas Pihetitas een pastiche van ideëen, die af en aan in elkaar overvloeien. Het bijna 28 minuten tellende nummer is een wirwar van stijlen, dat afwisselend verrast en dan weer in slaap wiegt.

Het mag vaststaan dat Massas Pihetitas niet voor het grote publiek is geschreven - al is het alleen al vanwege de lengte. De titel van de song is op zijn minst vreemd en onherkenbaar en staat symbool voor wat komen gaat. Inhoudelijk laat het nummer zich niet makkelijk in een hokje duwen; het meest duidelijk zou de omschrijving Kraftwerk meets Pink Floyd meets Thai-pop zijn.

Het gebruik van geluiden is verfrissend: geen presets, zoals je veelal hoort, maar een keuze uit rauwe, vieze geluiden die op hun beurt af en toe tegenover kinderklanken zijn gezet. De beats zijn simpel, soms wat weinig afwisselend, maar functioneel. Opvallend is dat de introductie van de beat ondanks zijn late entree, naar mijn smaak precies goed getimed is. De melodiethema's zijn niet te complex, wat de drukke entourage beter te verhappen maakt.

De opbouw van Massas Pihetitas maakt l'Enfant Avant verdacht. Het nummer bestaat uit verschillende thema's, die elkaar niet altijd even gladjes en overtuigend vinden. Dat wijst erop dat hij in ieder geval zonder voorbereiding heeft geschreven - de ballon heeft losgelaten en het zelf een doel heeft laten vinden. Ook zou het op besluitenloosheid kunnen wijzen, maar het meest voor de hand liggend is de typisch postmodernistische drang om verschillende stylen te combineren. Het resultaat is divers: thema's als electropop, thaipop, new age en gabber volgen elkaar zonder schroom op.

Toch blijft het daarbij: opeenvolging van stijlen. Nergens is een echte fusie van stijlen te bekennen. Het nummer is daardoor ook te lang geworden om de interesse vast te houden - er gebeurt te veel en daardoor te weinig. Enerzijds worden we bedolven onder een berg ideëen, terwijl we anderzijds zelf moeten uitzoeken hoe deze in elkaar passen, want l'Enfant Avant laat da gedeelte aan ons over.

Verder krijgt het aanbod aan verschillende beats in de tweede helft van het nummer een wat gezochte indruk, waarbij bewust is gekozen voor uiterst verschillende stijlen in plaats van voor muzikaliteit. Dat blijkt ook als op tweederde van de tijd de ideëen op zijn en de aandacht evenzo.

Minder is meer zou mijn oma hebben gezegd en in dit geval ben ik het met haar eens. In dit nummer zou zeker meer hebben gezeten als het minder zou zijn geweest. Minder tijd, minder stijlen, meer fusie.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 15:06
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Bedankt voor je mooie woorden Alluman, zowaar een officieuze review. Laat me wat dingen vertellen over de totstandkoming van de track, zodat het een en ander misschien iets duidelijker wordt.

Het nummer is inderdaad vrij bewust in drie ongeveer even lange stukken verdeeld. Na wat kennismaking start de beat en is het eerste "thema" geboren, een wat rustgevend stuk. Dit kabbelt wat voort tot ongeveer 9 minuten, meen ik, waarna een crescendo start. Die symboliseert zo ongeveer een straf, misschien van een hogere macht. Alles wordt in ieder geval overspoelt en er niks meer. Ver gezocht misschien, maar het derde deel is dan meer een rauwstuk en een stuk herinnering aan het eerste thema.

Zelf ben ik maar half tevreden, ik vind het laatste deel wat zwak, veel zwakker dan de eerste twee en ben van plan het misschien te vervangen of zelfs weg te laten. Dat de overgangen niet zo super zijn weet ik, echt drastisch zijn ze echter ook weer niet. De track is ook in een vrij lang tijdsbestek gemaakt, ik heb maanden niet kunnen werken waardoor ik de draad volledig kwijt was. Vandaar misschien wat gekke sprongen.

Ik wil nog even opmerken dat ik niet bewust stijlen probeer te combineren. De muziek ontstaat compleet ad hoc, ik probeer gewoon te luisteren naar de klanken en een opbouw te creeren, maar ik leer nog maar wat. Oh, ik heb ook heus wel invloeden, maar niet meer dan onbewust.

Mocht je geinteresseerd zijn, dan is hier nog een oudere track te beluisteren. Verder: site.

Bedankt voor je reply. ik hoop dat je het nog eens zal luisteren !
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 17:47
Verwijderd
zzooooo chill!!! echt meesterlijk
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 23:13
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 20-05-2004 @ 16:06 :
Bedankt voor je mooie woorden Alluman, zowaar een officieuze review. Laat me wat dingen vertellen over de totstandkoming van de track, zodat het een en ander misschien iets duidelijker wordt.

Het nummer is inderdaad vrij bewust in drie ongeveer even lange stukken verdeeld. Na wat kennismaking start de beat en is het eerste "thema" geboren, een wat rustgevend stuk. Dit kabbelt wat voort tot ongeveer 9 minuten, meen ik, waarna een crescendo start. Die symboliseert zo ongeveer een straf, misschien van een hogere macht. Alles wordt in ieder geval overspoelt en er niks meer. Ver gezocht misschien, maar het derde deel is dan meer een rauwstuk en een stuk herinnering aan het eerste thema.

Zelf ben ik maar half tevreden, ik vind het laatste deel wat zwak, veel zwakker dan de eerste twee en ben van plan het misschien te vervangen of zelfs weg te laten. Dat de overgangen niet zo super zijn weet ik, echt drastisch zijn ze echter ook weer niet. De track is ook in een vrij lang tijdsbestek gemaakt, ik heb maanden niet kunnen werken waardoor ik de draad volledig kwijt was. Vandaar misschien wat gekke sprongen.

Ik wil nog even opmerken dat ik niet bewust stijlen probeer te combineren. De muziek ontstaat compleet ad hoc, ik probeer gewoon te luisteren naar de klanken en een opbouw te creeren, maar ik leer nog maar wat. Oh, ik heb ook heus wel invloeden, maar niet meer dan onbewust.

Mocht je geinteresseerd zijn, dan is hier nog een oudere track te beluisteren. Verder: site.

Bedankt voor je reply. ik hoop dat je het nog eens zal luisteren !
Mmm, volgens mij sluit dit wel redelijk aan bij wat ik in gedachten had ... Graag gedaan overigens. De ene hand wast de andere: ik leer serieus bekritiseren en jij leert misschien iets van mijn kritieken
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 07:34
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
[WO] cultuurwetenschap media journalistiek - Ah op die fiets (: Kijk zo hebben we er inderdaad allebei wat aan. Verklaart ook waarom je vaak voor de media opkomt (was me opgevallen).

Fishy bedankt !
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 09:00
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 21-05-2004 @ 08:34 :
[WO] cultuurwetenschap media journalistiek - Ah op die fiets (: Kijk zo hebben we er inderdaad allebei wat aan. Verklaart ook waarom je vaak voor de media opkomt (was me opgevallen).

Fishy bedankt !
...beroepsdeformatie...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 14:30
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
erg cool, knappe opbouw, goede melodielijnen met tof synthgebruik.. normaal gesproken hou ik 't meest van nummers die niet al te lang zijn, maar omdat je geen of weinig loops gebruikt (en da's knap als je fruityloops gebruikt) is de lengte niet echt een probleem.

het enige minpuntje vind ik het wat saaie drumwerk dat soms meer een metronoomfunctie heeft dan echt wat toevoegt, maar dat is niet op alle stukken zo.

Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 19:59
[BlisteX]
Avatar van [BlisteX]
[BlisteX] is offline
stop eens met het eeuwige labelgelul en post op HIER , daar zijn meer van dit soort labelgelulachtige mensen ofzo.. niet erg verder.. maar toch..
__________________
If you play this shit in you're car, you just beat my expectations of this crap by far
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 20:13
Verwijderd
Citaat:
[BlisteX] schreef op 22-05-2004 @ 20:59 :
[...]labelgelul[...]
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 20:43
Verwijderd


hmm
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 08:36
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
@blisty: wat doe ik, "de loser", nu weer fout Blisty ? Als je kritiek levert, doe dat dan alsjeblieft op die track, daar heb ik meer aan.

@poorleno: heb jij mijn liedje wel geluisterd ?

@konflict: hardstikke bedankt (: de drums lijken soms inderdaad niet interessant, ze hebben doorgaans ook meer een onderbouwende functie. In een nieuwer lied heb ik wat gekkere maatsoorten en zal de drum wat meer opvallen. Ben je van mening dat ik er allerlei fills in zou moeten doen om het spannender te maken ? Of denk je dat de luisteraar dat zelf wel kan invullen, ik het is niet moeilijk om te maken namelijk, als ik het wilde had ik het wel gedaan.
__________________
Lampaan.

Laatst gewijzigd op 23-05-2004 om 08:39.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 09:59
Tejay
Avatar van Tejay
Tejay is offline
kvind het idee lang niet slecht, ma er zijn toch enkele dingen die me verhinderen om het meer dan 1 keertje op te leggen.
vooral de lengte zit me toch wat dwars. ik denk dat je (mits enkele samples weg te laten) toch ergens rond de 10 minuten kan uitkomen hoor. en 10 minuten vind ik nog wel ok.
het lijkt me soms ook nogal wanordelijk. komt waarschijnlijk ook daar de aflossing van te veel samples na elkaar.
en mja, die climax op het einde van deel 1 voel ik niet zo komen eigenlijk, ma kan ook aan mij liggen

goed, ma ik denk mss iets te commercieel.
als je van die ene song 2 à 3 kortere maakt, dan zeg ik:
__________________
mohowzeg
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 10:44
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
[BlisteX] schreef op 22-05-2004 @ 20:59 :
stop eens met het eeuwige labelgelul en post op HIER , daar zijn meer van dit soort labelgelulachtige mensen ofzo.. niet erg verder.. maar toch..
labelgelul
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 16:12
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Bedankt voor de reply Tejay. Tja de lengte, ik dacht wel dat erover begonnen zou worden, de track is bedoeld als 1 track, dus heb ik het niet geknipt. Verder is het inderdaad ook niet dansmuziek of "commerciele" muziek, dus is al dat geknip in principe niet noodzakelijk. Wel ben ik het met je eens dat er in deze track te weinig eenheid te vinden is. Dat vind ik zelf ook jammer, het was wel enigszins als een eenheid bedoeld. Maar ja, ik experimenteer maar wat, en hopelijk leer ik gaanderweg

In het eerste deel zit trouwens geen climax, ten minste ik vind zelf van niet. Het begin is juist wat rustig aan, tranquil - in het tweede en misschien zelfs derde deel kun je wel spreken van een eventuele climax, hoewel ze mijns inziens niet sterk genoeg zijn (; Maar dat zal ik nooit vinden...

En konflict, wat dacht je van fills in de drums (zie vorige post) ?
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 16:53
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
EggeD schreef op 23-05-2004 @ 17:12 :
En konflict, wat dacht je van fills in de drums (zie vorige post) ?
nouja ik heb bij deze track af en toe het idee dat de drums overbodig zijn, en meer een soort van metronoomfunctie hebben..

je zou fills kunnen proberen, of andere drumsamples (met meer afwisseling ofzo?) om het wat interessanter te maken.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 17:08
Tejay
Avatar van Tejay
Tejay is offline
Citaat:
nouja ik heb bij deze track af en toe het idee dat de drums overbodig zijn, en meer een soort van metronoomfunctie hebben.
mja, dat heb ik ook wel.

ma het is idd maar wat proberen natuurlijk!
keep on the good work!
__________________
mohowzeg
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 09:29
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Welke draaigelegenheid heb je dan voor ogen EggeD?

Ik vind het eigenlijk wel heel erg lekker luisteren, juist omdat er afwisselend boeiende en minder boeiende stukken in zitten. De eenheid is inderdaad niet zo hoorbaar, hoe je het doet weet ik niet maar ik raad je aan om gewoon heel vaak meesterwerken als Autobahn en Shine on you, Crazy Diamond en Child in Time te luisteren. (Ik moest vooral aan Child in Time - van Deep Purple - denken)

Ik vind het begin wat té leeg, maar ik merk dat ik de laatste tijd weinig moet hebben van lange intro's. De climax aan het eind vind ik sterk zat hoor. Een paar minuten voor het einde is er zo'n regelmatig , bezwerend ritme dat dan nog eventjes heel dynamisch wordt en wegebd, goed gedaan.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-05-2004, 11:29
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
sorry kheb geen zin om een half boekwerk aan luchtige poëtische woorden neer te schrijven kvond een half uur luisteren al wel genoeg

maar goed:

@ 10:00 die geluiden klinken mij iets te standaard in de oren, dezelfde als die je in de ‘outro’ hoort.
omstreeks 16:45 iets te druk en de drums zijn ook weer op dat punt naar mijn mening zwak, dit alles gaat naar mijn smaak te lang door
omstreeks 24 minuten vind ik de panning+tempo veranderingen niet echt goed
en over het algemeen vind ik dat de drums niet mooi zijn maar de opbouw en compositie vind ik gaaf. Echt een minpunt vind ik af en toe de melodieën, het gebruik van bepaalde standaard samples en imo brakke drumpartijen maar de goede melodieën compenseren dat wel heel erg

zo.

edit: typo

Laatst gewijzigd op 24-05-2004 om 14:38.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 11:34
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
trouwens ook wel jammer dat de bitreet van de mp3 zo laag is
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 24-05-2004 @ 10:29 :
meesterwerken als Autobahn en Shine on you, Crazy Diamond en Child in Time te luisteren. (Ik moest vooral aan Child in Time - van Deep Purple - denken).
Met respect voor EggeD lijkt mij die vergelijking (nog) niet op zijn plaats...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 13:26
[BlisteX]
Avatar van [BlisteX]
[BlisteX] is offline
[QUOTE]EggeD schreef op 23-05-2004 @ 09:36 :
@blisty: wat doe ik, "de loser", nu weer fout Blisty ? Als je kritiek levert, doe dat dan alsjeblieft op die track, daar heb ik meer aan.

Ik vind je geen loser hoor, 'k weet niet. Ik vind de
intro zelfs wel leuk, maar hoe verder de track hoe slechter. Ga toch weg alluman met je 'geen presets' het klinkt als 1 grote preset, maybe heb je aan een knopje gedraait maar daarmee klinkt het niet meteen niet als een preset. wat btw labelgelul is ( ja ik doe het ook), maargoed. Ik ken maar wenig mensen die het voor elkaar krijgen mooie dingen uit fruityloops te halen, veel mensen krijgen altijd hetzelfde. Probeer eens wat andere programma's of verdiep je echt in fruityloops. Als je dat al gedaan heb, dan vind ik dat beangstwekkend. het nummer verzwakt gewoon , en ik weet dat de intentie niet is om aarsch te kicken maar wat hij wel moet doen (amuseren) doet hij bij mij iig ook niet


En kan je aub op houden met je blisty, ik weet dat je je moet bewijzen tegen me maar ik probeer je absoluut niet te kleineren of voor lul te zetten, dat jij dat wel doet zegt wel genoeg over jou lijkt me.+ Zolang ik steeds meer optredens krijgt en jij met fruityloops dit maakt hbe je daar btw helemaal geen recht toe... punt

En nu ga ik weer fijn met m'n leuke rs7000tje+aanhang aan de gang
__________________
If you play this shit in you're car, you just beat my expectations of this crap by far

Laatst gewijzigd op 24-05-2004 om 13:31.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 14:40
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
[QUOTE][BlisteX] schreef op 24-05-2004 @ 14:26 :
Citaat:
EggeD schreef op 23-05-2004 @ 09:36 :
@blisty: wat doe ik, "de loser", nu weer fout Blisty ? Als je kritiek levert, doe dat dan alsjeblieft op die track, daar heb ik meer aan.

Ik vind je geen loser hoor, 'k weet niet. Ik vind de
intro zelfs wel leuk, maar hoe verder de track hoe slechter. Ga toch weg alluman met je 'geen presets' het klinkt als 1 grote preset, maybe heb je aan een knopje gedraait maar daarmee klinkt het niet meteen niet als een preset. wat btw labelgelul is ( ja ik doe het ook), maargoed. Ik ken maar wenig mensen die het voor elkaar krijgen mooie dingen uit fruityloops te halen, veel mensen krijgen altijd hetzelfde. Probeer eens wat andere programma's of verdiep je echt in fruityloops. Als je dat al gedaan heb, dan vind ik dat beangstwekkend. het nummer verzwakt gewoon , en ik weet dat de intentie niet is om aarsch te kicken maar wat hij wel moet doen (amuseren) doet hij bij mij iig ook niet


En kan je aub op houden met je blisty, ik weet dat je je moet bewijzen tegen me maar ik probeer je absoluut niet te kleineren of voor lul te zetten, dat jij dat wel doet zegt wel genoeg over jou lijkt me.+ Zolang ik steeds meer optredens krijgt en jij met fruityloops dit maakt hbe je daar btw helemaal geen recht toe... punt

En nu ga ik weer fijn met m'n leuke rs7000tje+aanhang aan de gang
haha nu zeg jij series tegen iemand dat diegene zich moet bewijzen, hypocriet.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 14:53
Verwijderd
[QUOTE][BlisteX] schreef op 24-05-2004 @ 14:26 :
[B]
Citaat:
EggeD schreef op 23-05-2004 @ 09:36 :
Ga toch weg alluman met je 'geen presets' het klinkt als 1 grote preset, maybe heb je aan een knopje gedraait maar daarmee klinkt het niet meteen niet als een preset.
Met preset, bedoelde ik ook meer weinig gebruikte geluiden, dan zelf gemaakte geluiden.

Hoe het zij, ik kan niet meegaan in je muzikaal puritijnse houding. Ik hoor zeker geen goede track, maar wel een aardige poging. Het is te makkelijk om iemand de grond in boren. Respecteer dat iemand serieus feedback wil en kom dus niet alleen aan met 'het is allemaal niks' en 'het stelt allemaal niets voor'.

Je maakt me trouwens erg benieuwd naar wat jij dan produceert.

Tot slot voor de tweede keer: wat is nu 'labelgelul'?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 14:56
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
alluman schreef op 24-05-2004 @ 15:53 :
Je maakt me trouwens erg benieuwd naar wat jij dan produceert.
dat zijn we allemaal hier

maargoed, live spelen wil niets zeggen over je compositie-skills, en een rs7000 is beperkter dan een PC met goede software.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2004, 15:26
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
alluman schreef op 24-05-2004 @ 15:53 :
Hoe het zij, ik kan niet meegaan in je muzikaal puritijnse houding. Ik hoor zeker geen goede track, maar wel een aardige poging. Het is te makkelijk om iemand de grond in boren.
ik vind niet dat blistex zomaar hem in de grond heeft geboord omdat ie de track slecht vond.
ik vind de track immers ook niet echt super maar ik vind dat er gave melodieën in voor komen. maar daarmee boor ik het toch ook niet de grond in
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 24-05-2004 @ 16:26 :
ik vind niet dat blistex zomaar hem in de grond heeft geboord omdat ie de track slecht vond.
Jij vindt dit:
  1. "Ik vind je geen loser hoor, 'k weet niet. Ik vind de
    intro zelfs wel leuk, maar hoe verder de track hoe slechter. Ga toch weg alluman met je 'geen presets' het klinkt als 1 grote preset, maybe heb je aan een knopje gedraait maar daarmee klinkt het niet meteen niet als een preset. wat btw labelgelul is ( ja ik doe het ook), maargoed. Ik ken maar wenig mensen die het voor elkaar krijgen mooie dingen uit fruityloops te halen, veel mensen krijgen altijd hetzelfde. Probeer eens wat andere programma's of verdiep je echt in fruityloops. Als je dat al gedaan heb, dan vind ik dat beangstwekkend. het nummer verzwakt gewoon , en ik weet dat de intentie niet is om aarsch te kicken maar wat hij wel moet doen (amuseren) doet hij bij mij iig ook niet"
onderbouwd? Ik niet.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 17:52
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Bedankt voor de replies allen.

Het lijkt me niet nodig om me af te kraken als zijnde een serieuze muzikant, want dat is wel het laatste dat ik pretendeer te zijn. Ik bruis soms van ideeen en probeer dat met FL op mp3 te zetten, het is echt weinig meer dan hobbyisme. Wat ik wel hoop is dat ik, zoals ik al zei, steeds wat bijleer en toch gaanderweg een leuke stijl creeer, wat misschien mensen aanspreekt.

Ik ben me dus aan het verdiepen in FL, Blistex. Heel misschien ga ik ooit andere programma's downloaden of kopen, maar het trekt me allerminst aan, ze zijn allemaal zo commercieel, gelikt en volgens mij nog meer "preset". FL is nu eenmaal ook preset, ik heb nog geen goede microfoon of geluidrecorder - dat wil ik binnenkort misschien aanschaffen - dus ik kan weinig anders. Ik probeer wel goed te luisteren naar het geluid om het op elkaar aan te passen en het toch iets eigens te geven. Daarvoor draai ik inderdaad ook aan knopjes en dergelijke Verder zal ik je voortaan gewoon Blistex noemen, je zult het vast allemaal goed bedoelen. Bedenk alleen wel dat ik hoogstwaarschijnlijk heel anders tegen muziek aankijk als jij.

Alluman, ik ben het zelf met je eens dat dit nog "een poging tot" is, geen echt goed werk. En joah, dat het wat van een gare Floyd/Kraftwerk-fusie weg heeft... misschien. Ik zou mezelf meer zien als een of andere jonge Oldfield oid, maar ik vergelijk niet graag.

Nora, bedankt voor je visie. Ik ben het volstrekt eens met je laatste punt, dat gepan slaat nergens op - ik had zo genoeg van dat stuk dat ik er uit roekeloosheid maar dergelijke rigoreuze aanpassingen in ging doen. Als ik de track weer kan aanhoren hoop ik dat - en tegelijk eens heel dat laatste deel - aan te passen. De drums rond 16:40 zijn monotoon bedoeld, het effect is alleen wat gek geworden, maar ik vind het zelf wel aardig. De geluiden bij 10:00 en de outro zou ik niet direct presets noemen, er is aardig wat aan "getweaked" om het zo te zeggen. Ik hoop in de toekomst een wat gouder weegschaaltje te gebruiken, ook qua drums. Bedankt.

Het is trouwens niet voor niks maar 64kbit he q: Op hogere bitreet klinkt het veel schoner. De essentie is echter wel duidelijk bij de download.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 18:02
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
alluman schreef op 24-05-2004 @ 17:30 :
Jij vindt dit:
  1. "Ik vind je geen loser hoor, 'k weet niet. Ik vind de
    intro zelfs wel leuk, maar hoe verder de track hoe slechter. Ga toch weg alluman met je 'geen presets' het klinkt als 1 grote preset, maybe heb je aan een knopje gedraait maar daarmee klinkt het niet meteen niet als een preset. wat btw labelgelul is ( ja ik doe het ook), maargoed. Ik ken maar wenig mensen die het voor elkaar krijgen mooie dingen uit fruityloops te halen, veel mensen krijgen altijd hetzelfde. Probeer eens wat andere programma's of verdiep je echt in fruityloops. Als je dat al gedaan heb, dan vind ik dat beangstwekkend. het nummer verzwakt gewoon , en ik weet dat de intentie niet is om aarsch te kicken maar wat hij wel moet doen (amuseren) doet hij bij mij iig ook niet"
onderbouwd? Ik niet.
tja ehh hij beweert gewoon dat het slechter wordt naarmate de tijd verstrekt, ik zeg dat de drum partijen slecht zijn maar dat 'onderbouw' ik toch ook niet maar daar heb je niets over te zeggen
hij onderbouwt iig wel dat 'preset' punt
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 18:04
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Ik heb liever kritiek dan kritiek op kritiek, als je snapt wat ik bedoel
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 18:11
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
EggeD schreef op 24-05-2004 @ 18:52 :
Ik ben me dus aan het verdiepen in FL, Blistex. Heel misschien ga ik ooit andere programma's downloaden of kopen, maar het trekt me allerminst aan, ze zijn allemaal zo commercieel, gelikt en volgens mij nog meer "preset". FL is nu eenmaal ook preset, ik heb nog geen goede microfoon of geluidrecorder - dat wil ik binnenkort misschien aanschaffen - dus ik kan weinig anders.
'ze zijn allemaal zo commercieel' hmm, onzin: http://www.buzzmachines.com/ is een programma zoals FL dat bijvoorbeeld is en is gratis, dus niet commercieel. naar mijn mening is het ook niet gelikt en dat vind ik ook niet van andere programma's zoals cubase en logic. andere programma's zijn naar mijn idee 'minder preset' i.p.v. 'meer preset' zoals jij beweert (wat een termen ook 'meer preset/minder preset) maar goed wat ik dus echt onzin vind is dat 'FL preset is' dat jij mogelijk geen originele maar enkel preset geluiden uit FL weet te halen dat heeft denk ik te maken met jouw kunsten, want je kunt gemakkelijk een goede sound uit fruity loops halen die niet te herkennen valt, daarbij moet je natuurlijk niet de standaard samples/VSTi's en VSTfx's van FL zelf gebruiken (maar dan zelfs nog is het mogelijk om onaardse geluiden te maken)
en als laatste ook zonder 'microfoon of geluidsrecorder' kun je nog wat meer met FL en andere programma's hoor. hangt van jezelf af.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 22:16
Ghireft
Avatar van Ghireft
Ghireft is offline
Ik ben het vrijwel volledig eens met wat konflict en hi im nora zeggen.

dus ik kan er weinig aan toevoegen, ik zal zelf ook wel ff iets van mij posten
__________________
Did you ever walk into a room and forget why you walked in? I think that's how dogs spend their lives.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 23:31
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
alluman schreef op 24-05-2004 @ 13:38 :
Met respect voor EggeD lijkt mij die vergelijking (nog) niet op zijn plaats...
Associatie, geen vergelijking
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 06:45
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Preset, preset, Mijn prioriteiten liggen op het moment niet bij het zo onpreset laten klinken van m'n tracks, maar meer om het aanleren van het composeren ed. Het is maar net of je presets per se meteen "minder" wilt noemen. Ik zal wel ongelijk hebben over andere programma's, ik ben ook helemaal niet into andere programma's, niet zoals jij Nora, ik probeer gewoon wat te maken. Ik zie er in de korte termijn ook geen voordelen aan om ineens allerlei nieuwe dingen te gaan downloaden en me daar comfortabel in te gaan voelen. Eerst maar eens wat leren, zou ik zeggen. Maar toch bedankt dat je me wijst op de in feite onoriginaliteit. Misschien dat ik er later op ga letten.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.