Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2004, 17:29
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen eigenlijk
En het is nogal raar..

Ongeveer 4 maanden geleden is het volgens mij begonnen.
Ik begon me te ergeren aan mensen die aten. De geluiden, de bewegingen, alles. Mijn vader is niet de meest nette man in kauwen.. (veel overdadig gelijk)_, dus ik zit regelmatig met mijn vingers in mijn oren om dat geluid niet te horen. Ik flip volledig bij die geluiden...

Herkent iemand dit of heeft iemand tips oid om er van af te komen?

Het is namelijk supervervelend..
__________________
Moooore than words..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2004, 17:32
11568
11568 is offline
Gewoon niet op letten en als je het toch hoort leg je je er maar bij neer. Dan kan je overal wel een probleem van gaan maken.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 17:33
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
Het ligt voor mij iets complexer.
Als je daar geen begrip voor op kunt brengen.
Moet jij wete.
__________________
Moooore than words..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 17:36
aboe
aboe is offline
*herkent*
Ik heb het vooral vaak als ik moe of chagerijnig ben. En dan moet ik ook snel weg bij diegene want kan me moeilijk inhouden
__________________
het veiligste is om te doen waar je bang voor bent
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 17:37
11568
11568 is offline
Naar de psychiater dan?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 17:52
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 11-10-2004 @ 18:37 :
Naar de psychiater dan?
als je niet normaal kan reageren, reageer dan niet zeg...

ontopic, ik heb daar ook heel erg last van, heb een hekel aan mensen die kauwgom kauwen, smakken (ook al vinden mensen dat ze niet smakken, voor mij klinkt dat wel zo). Wat ik doe is mn hoofd afwenden zodat ik het iig niet zie. En als het heel erg is doe ik mn oren dicht haha. Dit klinkt echt heel stom als ik het zo teruglees Maar kan er ook niks aan doen hehe
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 18:07
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
mn vader heeft dat. hij word er volgens mij beetje agressief van dan en zegt meteen heel kwaad dat je normaal moet eten zonder geluid.

ik heb het zelf ook een beetje
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 18:26
Sparkles
Avatar van Sparkles
Sparkles is offline
ik heb het gehad met mijn opa..(mijn opa en oma wonen naast ons in hetzelfde huis, maar eten 's avonds wel bij ons)
Hij heeft astma enzo en ademt heel zwaar en met het eten zit ik dus naast hem en ik heb een hele poos gehad dat ik niet naast hem wou zitten omdat ik het zwaar irri vond dat hij zo ademde..ik ergerde me echt dood!!
Maar het is overgegaan, ik bedacht me dat hij er niks aan kon doen...ik weet niet of het daardoor komt, maar het is over nu. Gelukkig want je kunt er echt last van hebben..
Ik hoop voor je dat het bij jou ook gauw overgaat..
__________________
what use is it to you what's on my mind
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 18:38
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb precies hetzelfde. Ik kan er gewoon niet tegen. Ik weet niet meer hoe ik moet zitten en wat ik moet doen als ik het hoor. Vooral als het ook nog stil is. Dan moet er muziek aan, of desnoods een praatprogramma. Ik ga dan altijd vragen of ze nou eens normaal kunnen eten zonder bijgeluiden en eens hun mond dicht willen houden (als ze eten).
Ach, zo heeft iedereen z'n afwijkingen. Ik zit er niet mee dat ik er niet tegen kan. Ik vind het gewoon niet netjes. Ik wil ook nog rustig kunnen eten, zonder dat ik geluiden hoor waar ik bijna misselijk van word.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 18:44
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
ik word er ook gek van, met volle mond praten, kouwen slikgeluiden mnee k kan er niet tegen, soms heb ik zelfs momenten dat ik het van mezelf niet kan accepteren
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:04
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Hier wou ik ook een topic over openen!

Ik heb er dus ook last van. Mijn vader eet altijd netjes met z'n mond dicht, maar als je de geluiden hoort zou je denken van niet. Mijn vader is niet zo heel vaak thuis en eet al helemaal niet vaak mee, maar juist daarom wil ik er niet teveel van zeggen. Bovendien weet ik dat ie er zelf ook niks aan kan doen, hij eet gewoon normaal maar maakt er veel geluid bij. Ik kan ook niet goed tegen mezelf als ik eet, als ik mezelf hoor kauwen word ik echt gek. Ik vind het vre-se-lijk om dat soort geluiden te horen, dus ik probeer vaak te eten met muziek aan. Misschien is dat voor jou ook een idee? Mijn moeder weet dat ik niet tegen eetgeluiden kan dus zij begrijpt wel waarom ik altijd een muziekje op zet. De rest van het gezin maakt er ook geen probleem van, want een muziekje op de achtergrond is best gezellig. Dus zodoende is het eten al een stuk dragelijker geworden.
Ik heb dat trouwens ook bij m'n oma als ze praat. Zij praat heeeel erg langzaam (en veel) en met veel vieze geluiden, alsof dr kunstgebit er niet goed in zit ofzo. Bij haar probeer ik er gewoon zo min mogelijk op te letten en me er niet teveel aan te storen.

Goed, hier heb je geloof ik niks aan, maar wou even mn verhaal kwijt. Maar misschien dat jij dus tijdens het eten ook wat muziek op kan zetten.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:13
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
muziek op en alleen naar je eigen bord kijken

maar dan ben je niet erg sociaal bezig en je komt er op die manier ook niet vanaf, dan kan je net zo goed alleen eten eigenlijk..

Dus eigenlijk is het antwoord van 11568 het antwoord.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:14
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
Wow

Ik dacht serieus dat ik de enige was.
Mijn ouders en de rest van de familie zeggen dat ik psychisch gestoord ben dat ik dat voel

Dionnetje :>> Mijn vader ook! ook! ook! [] Sorry, maar is zelfde situatie..

door dat mijn ouders er zo lacherig en boos over doen mag er geen muziek aan... ..
Ik weet echtn iet meer wat ik moet doen, het is zo vervelend, ik kan geen eens van mijn eten genietne..

Bedankt voor de reacties
__________________
Moooore than words..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:31
Freestyler*
Freestyler* is offline
mensen die een appel eten
dat vind ik walgelijk klinken
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:48
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 11-10-2004 @ 21:31 :
mensen die een appel eten
dat vind ik walgelijk klinken
en wortels
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:54
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 11-10-2004 @ 21:14 :
Dionnetje :>> Mijn vader ook! ook! ook! [] Sorry, maar is zelfde situatie..

door dat mijn ouders er zo lacherig en boos over doen mag er geen muziek aan... ..
Mijn ouders deden er ook altijd lacherig over. Doen ze eigenlijk nog steeds, ze denken altijd dat ik me aanstel. Maarja, gelukkig mag er muziek aan.. Als dat niet zou mogen zou ik idd niet meer van het eten kunnen genieten denk k. Of misschien wel van het eten, maar niet van 'het rustpunt van de dag, waarop het hele gezin samen is', zoals mijn moeder dat omschrijft.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:59
Verwijderd
Geen last van; verstand op nul en zelf eten

verder lijkt het bijna alsof jullie willen dat ik zeg dat sommigen van jullie wel een check kunnen gebruiken

Grim - zelf dus nooit last van, sowieso, denken terwijl je eet...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 21:13
Roxjuh
Avatar van Roxjuh
Roxjuh is offline
Mijn vader heeft het heel erg met vlees- "omdat het te taai is"..
WTF man, is vers vlees [God hoe zeg je dat ] en is dus absoluut niet taai En hij blijft het maar doen..
Mijn oma heeft hetzelfde als hierboven ergens beschreven staat, alsof haar kunstgebit loszit HEEEEELLL onsmakelijk..
Ik heb er vooral een giga hekel aan als mensen gapen en er dan een donders geluid bij maken *HEEEEUUUUUHH* of iets in die trend
En kauwgom.. Vriendin van mij smakt heeel erg met kauwgom, niet om aan te horen. We geven haar nu dus geen kauwgom meer

[En mijn ouders verklaarden me ook voor gek en zeiden dat ik moest ophouden met de "irritante puber" uithang ]
__________________
Ik ben apart.. Maar dat wist je vast wel :)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-10-2004, 21:28
Verwijderd
hekenbaar cool dak niet de enige ben

tjah...ik denk ook typisch hsp hoor ..

mijn moeder boert en smakt heel wat af .. ik heb geen tips helaas .. gewoon ergens anders aan denken,je focussen op hoe het eten smaakt..

heel veel sterkte want ik weet hoe ontieglijk irri het is
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 21:43
Verwijderd
Oh, ik herken dit zó goed Ik zit me ook altijd groen en geel te ergeren als iemand heel ranzig een boterham zit te eten en ook bij mij zijn het helaas mijn naaste huisgenoten die dat doen. De enige oplossing is gewoon zelf ook te eten, dan let je tenminste niet zo op hun gesmak
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 01:11
pipimädchen
Avatar van pipimädchen
pipimädchen is offline
Slaan.
__________________
once or twice i've killed three ducks
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 08:29
rosalietje
rosalietje is offline
ik kan er niet tegen als mensen in hun kopje gaan roeren of iets inschenken. Das net zoiets denk ik. Het is erg irritant.
Ik kan het gewoon niet aanhoren....
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 08:52
Verwijderd
hehe geweldig he, die herkenning
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 08:54
rosalietje
rosalietje is offline
ja ik dacht echt dat ik de enige was.....
Niet dus
__________________
its nice to be important, but is more important to be nice
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 15:25
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline


Idd, wat een herkeenning!
Ik dacht dat ik een uitgestorven ras was heee...

grim, jij bent de enige die een check nodig heeft..
__________________
Moooore than words..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2004, 16:39
Murazor
Avatar van Murazor
Murazor is offline
Ervaring. Heel onsmakelijk om iemand een pizza met zijn handen te zien eten en dan al die kaas slierten uit zijn/haar mond te zien hangen Muziek op en allene naar je eigen eten werkt idd. Een andere oplossing ben ik nog niet achter gekomen.
__________________
Signatures zijn gay en overrated.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 17:20
saartje 88
Avatar van saartje 88
saartje 88 is offline
ik begrijp wat je bedoelt, ieghl, vooral bij van die smakkende mensen. discman een idee??

het is vooral erg als het helemaal stil is en dan hoor je opeens, smak, smek, smkh smekl.

iegl baaaaaaaaaaaaaaaaah
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 17:24
saartje 88
Avatar van saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
dionnetje schreef op 11-10-2004 @ 21:54 :
Mijn ouders deden er ook altijd lacherig over. Doen ze eigenlijk nog steeds, ze denken altijd dat ik me aanstel. Maarja, gelukkig mag er muziek aan.. Als dat niet zou mogen zou ik idd niet meer van het eten kunnen genieten denk k. Of misschien wel van het eten, maar niet van 'het rustpunt van de dag, waarop het hele gezin samen is', zoals mijn moeder dat omschrijft.
ik weet wat je bedoelt. die van mij gingen expres (schrijf ik dat wel goed??) smakken en geluiden maken.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 12-10-2004 @ 09:52 :
hehe geweldig he, die herkenning
Ja super. Mijn vader doet dit dus ook heel erg. Bij alles wat hij eet slurpt hij. vraag me niet hoe maar echt bij alles. als hij gaat zitten: HEEEEEHEEEEE en dan dus zo hard dat als ik boven ben ik hoor als hij beneden gaat zitten. En net als roxjuh zegt over dat gapen dan maakt hij zo'n soort *HEEEEUUUUUHH* geluid erbij.

Ik erger me dr dood aan. Ik bedoel ik kan toch ook zacht gapen zodat niemand het hoort. Maar nee mijn vader kan dat niet. En ik heb het al zo vaak gezegd en gevraagt of het wat rustiger kan allemaal. Maar daar krijg ik alleen maar vervelende reacties op. Gaat hij heel hard lachen echt op zo'n vervelende manier. DAt ik me aanstel etc. Naja muziek aanzetten kan niet want dat mag niet van mn pa....Maja mijn vader schrokt zn eten ook altijd heel snel naar binnen waardoor je extra geluiden krijgt. Ik weet echt niet wat helpt, als zelfs vragen of het was zachter kan niet meer helpt.

(hier heeft niemand wat aan, maar t was wel fijn om even mijn verhaal kwijt te kunnen.)
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 18:31
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Het lastige vind ik altijd: Hoe meer je probeert er niet op te letten... Juist ja.

__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 18:40
Verwijderd
ik zat in de hema vandaag een kopje thee te drinken (kaneel hehe, erg lekker ) en achter mij zaten twee mannen zo ontzettend te smakken. Echt zó vies gewoon, ik kan daar ook heel erg slecht tegen. Krijg altijd de neiging om er wat van te zeggen, maar dat kan natuurlijk niet he haha.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 18:43
Dolby Surreal
Avatar van Dolby Surreal
Dolby Surreal is offline
Ik wacht altijd tot mijn vader klaar is met ontbijten voor ik naar beneden ga xD
En avondeten is altijd weer een marteling. Ugh. Gadverdamme. En laat iemand alsjeblieft sinaasappel-eten verbieden!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 12:10
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 12-10-2004 @ 18:20 :
het is vooral erg als het helemaal stil is en dan hoor je opeens, smak, smek, smkh smekl.
Inderdaad, als het echt helemaal stil is en je letterlijk alles kunt horen van wat daarbinnen gebeurt. Gewoon even een muziekje opzetten. En nee, je ouders luisteren dan maar eens naar jouw muziek.

Ja, ik zit ook vrij snel tegen het plafond als ik iemand echt kan horen kauwen. En dan vooral van brood ofzo, niet bij chips als het gewoon kraakt.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 19:20
Verwijderd
Ik herken het. Heb het meestal als ik chagerijnig of moe ben.
Ik ga gewoon ergens anders eten (voor tv/pc) of zet muziek aan.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 12:46
LMP
Avatar van LMP
LMP is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 11-10-2004 @ 18:29 :
Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen eigenlijk
En het is nogal raar..

Ongeveer 4 maanden geleden is het volgens mij begonnen.
Ik begon me te ergeren aan mensen die aten. De geluiden, de bewegingen, alles. Mijn vader is niet de meest nette man in kauwen.. (veel overdadig gelijk)_, dus ik zit regelmatig met mijn vingers in mijn oren om dat geluid niet te horen. Ik flip volledig bij die geluiden...

Herkent iemand dit of heeft iemand tips oid om er van af te komen?

Het is namelijk supervervelend..
Jij hebt frustraties. En dat heeft waarschijnlijk nix met eten te maken.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 22:16
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
ooow.. ik vind dit ook zo erg..
mijn vader en 2 broertjes doen het ook bij het eten..
en ik ben helaas gedwongen om allemaal samen te eten..
en als je er wat van zegt gaan ze het alleen nog maar erger doen.. expres... zo erg!
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-10-2004, 21:27
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
mijn ex had dit. die heeft asperger, een vorm van autisme. nu zeg ik niet dat jij dit hebt, maar het is een kenmerk daarvan.
hij voelde een enorme agressie in zich opkomen. zelfs als iemand waar hij van hield, zoals zn moeder bijvoorbeeld, smakgeluiden maakte, werd ie helemaal kwaad. misschien ligt het daar aan.
sterkte in elk geval..
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 21:41
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Luka schreef op 14-10-2004 @ 13:46 :
Jij hebt frustraties. En dat heeft waarschijnlijk nix met eten te maken.
Daar sluit ik me bij aan. Ik denk niet dat het zozeer met het smakken/eten te maken heeft, maar dat het EEN weg is om je frustraties te uiten (tegen iemand).
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 15:59
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
ik heb er ook een hekel aan. als mensen schrokken en luidruchtig smakken enzo. (oe bah, ook met van die kauwgomkauwers die het nodig vinden om te "klakken" met hun kauwgom, dat ze binnensmonds een belletje kapot zuigen oid).

bij mensen die ik ken probeer ik er vriendelijk wat van te zeggen. Bij de rest probeer ik het te negeren.
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 22:04
lingua
Avatar van lingua
lingua is offline
eetgeluiden...
Bij mij kunnen ze er ook wat van.
Vooral mijn vader. (bij de gerechten die die heel erg lekker vind is het et ergst)
Iel k hoor et gewoon voor me...
Maar als k er wat van zeg.........
__________________
Ik ben niet klein, ik sta gewoon ver weg!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 22:44
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
De ene dag erger ik me er dood aan bij mn moeder, en de andere dag weer niet. Heeft ook met chagrijnigheid te maken denk ik, dan ben ik sowieso licht-ontvlambaar.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 22:46
Verwijderd
Ik heb een ontzettende hekel aan mensen die langzaam eten.
25.000 keer kauwen op een hap, en het liefst met een hap in de mond nog even afgeleid worden. Dan kauwen ze niet verder! Of mensen die minstens 5 minuten een hap voor hun mond hebben hangen voordat de vork eindelijk naar binnen gaat.
Als ik ooit een restaurant open, noem ik het 'Move it or lose it!' Als je niet binnen 10 minuten je maaltijd verorberd hebt, moet je opzouten. Trage eters zijn zo godsgruwelijk irritant.

Nja, gerelateerd aan eten dus ik kwak mijn frustraties ook even neer.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 22:50
willemiserniet
willemiserniet is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 11-10-2004 @ 18:29 :
Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen eigenlijk
En het is nogal raar..

Ongeveer 4 maanden geleden is het volgens mij begonnen.
Ik begon me te ergeren aan mensen die aten. De geluiden, de bewegingen, alles. Mijn vader is niet de meest nette man in kauwen.. (veel overdadig gelijk)_, dus ik zit regelmatig met mijn vingers in mijn oren om dat geluid niet te horen. Ik flip volledig bij die geluiden...

Herkent iemand dit of heeft iemand tips oid om er van af te komen?

Het is namelijk supervervelend..
precies, dat ken ik ook,,, ik doe altijd de radio aan en focus me dan daar maar op
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-10-2004 @ 22:41 :
Daar sluit ik me bij aan. Ik denk niet dat het zozeer met het smakken/eten te maken heeft, maar dat het EEN weg is om je frustraties te uiten (tegen iemand).
Ik durf met zekerheid te stellen dat ik niet gefrustreerd ben op een of andere manier, maar ik erger me wel aan mensen die ranzig smakken. Smakken doet zich namelijk niet voor als je netjes eet en toevallig kan ik niet tegen mensen die niet netjes eten of in algemene zin geen manieren hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 13:13
Bisonkit
Avatar van Bisonkit
Bisonkit is offline
Nou doe mij maar gewoon een lama
__________________
Time flies like an arrow. Fruitflies like a banana.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.