Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Hoeveel kunnen jullie per kwartiel herkansen?
1x 15 39.47%
2x 7 18.42%
3x 2 5.26%
3x of meer 14 36.84%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2004, 21:12
Runnerf
Runnerf is offline
hoe zit het bij jullie met de Herkansingsmogelijkheden?
bij mij (4Havo) krijg je 1 herkansing per kwartiel, als je die niet gebruikt dan kun je die meenemen naar het volgende kwartiel. volgens mij is 1 herkansing per kwartiel heel weinig . wat vinden jullie hiervan?

het vierde kwartiel herkans ik niks, maar kunnen jullie je herkansing dan meenemen naar het eerste kwartiel van het volgende jaar?

kben benieuwd..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2004, 21:26
jet
Avatar van jet
jet is offline
wij hebben er 1 per kwatraal. dit kan je niet meenemen naar de volgende. en in 1 kwartaal mag je 2 keer herkansen..

andere scholen in de buurt hier hebben 25% regel..
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 21:41
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Wij mogen 2 proefwerken per periode herkansen. Niet na de laatste periode, dus in totaal 6 in het jaar.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 21:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Niet echt handig om het in te delen per kwartaal... je had beter per jaar kunnen doen.
Bij ons waren het er 5 per jaar: 1 per termijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 22:14
Verwijderd
VWO 5

1 in het eerst half jaar en 2 in het 2de halfjaar, of andersom. Best weinig 3 in totaal.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 22:23
Verwijderd
Doe het even per toetsweek:

We hebben 4 toetsweken en uit elke toetsweek mag je max. 1 SE-toets herkansen. Dus in totaal mag je 4 SE-toetsen herkansen. In een heel uiterst geval wordt er een gratis herkansing gegeven, maar dan moet er echt wat aan de hand zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 22:39
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
wij mogen er 3 per jaar herkansen.
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 22:57
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
In Havo 4 mochten wij er maar 2 per jaar in de 5e ook trouwens... dus jullie hebben niets te klagen
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 23:30
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Wij hadden in de examenklas 5 periodes, eigenlijk 4.5.
De laatste periode mocht je niets herkansen.

Maar die drie periodes ervoor mocht je in totaal 3 dingen herkansen, en dan mocht je een herkansing opsparen, maar max 2 per periode. dus een keer 1 herkansing, een keer 2 herkansingen en een keer 0 herkansingen, bijvoorbeeld.

in de niet-examenklassen mocht je gewoon 1 per periode herkansen, maar dat wilden ze veranderen in het systeem dat hierboven staat.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 00:00
Verwijderd
Dat zijn er best veel.
Op het VWO hadden wij er 5 voor de gehele 2e-fase periode (dus 5 per 3 jaar, en als je bleef zitten had je dus helemaal pech)

En bovendien werd er elke keer dat je je handelingsdelen niet op tijd af had (leesdossiers ed.) een herkansing van je afgepakt...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 00:04
Verwijderd
Citaat:
iemand of niemand schreef op 27-06-2004 @ 23:23 :
Doe het even per toetsweek:

We hebben 4 toetsweken en uit elke toetsweek mag je max. 1 SE-toets herkansen. Dus in totaal mag je 4 SE-toetsen herkansen. In een heel uiterst geval wordt er een gratis herkansing gegeven, maar dan moet er echt wat aan de hand zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 06:13
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik meen me te herinneren dat ik vroeger 2 herkansingen per jaar mocht doen. Geen idee eigenlijk
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 06:35
psssyche
Avatar van psssyche
psssyche is offline
Op onze school ligt het aan het aantal vakken, dat aantal moet je delen door de helft (heb je een oneven aantal dan naar boven afronden)... Ik heb elf vakken (HAVO 4 Economie en Maatschappij), dus zes herkansingen/inhaalmomenten. Ben je dus ziek geweest tijdens een toets dan gaat er een moment af, maar heb je een legitieme reden dan willen ze nog wel eens van de regels afwijken. Daarnaast kan je eigenlijk maar twee vakken herkansen op het einde van het jaar (eerder niet), en niet eens twee toetsen van hetzelfde vak.

Beetje ingewikkeld dus!
__________________
De nacht was donker zwart, toen zij stond voor de ontzaglijke poort en toegang vroeg.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 07:23
Verwijderd
over het algemeen is de regel bij ons op school dat je in de tweede fase gewoon 1 toets mag herkansen per periode.

in de 3hv klassen verschilt het nogal moet ik zeggen ; sommige klassen mogen 1 toets en 1 so en andere klassen zoals mijn klas : 2 toetsen en 2 so's
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 07:32
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ow trouwens je poll klopt niet. Wat moet je invullen als je 3 keer een herkansing krijgt? "3x" of "3x.... of meer"?

__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 07:51
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Citaat:
StarGirl schreef op 27-06-2004 @ 22:41 :
Wij mogen 2 proefwerken per periode herkansen. Niet na de laatste periode, dus in totaal 6 in het jaar.
Aanvulling: In de 6e mogen we 3 PTA-toetsen herkansen. Dus ook toetsen uit de 4e en 5e, als ze maar PTA zijn. Dit komt bovenop de gewone herkansingen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 09:49
Runnerf
Runnerf is offline
Sorry Qamra, je hebt gelijk
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 10:03
Verwijderd
Op de middelbare was het volgens mij één per kwartaal...maar zeker weten doe ik het niet. Nu mag het gewoon zo vaak als je wilt (min of meer dan ).
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-06-2004, 10:13
fib
Avatar van fib
fib is offline
Na elke blok mogen we 1 PTA toets of Practische opdracht herkansen. We hebben meestal 6 blokken per jaar (eindexamenklassen hebben er 4). Verder mag je in je eindexamenjaar één vak in het geheel herkansen waar je geen centraal examen in doet.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 10:19
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Wij hebben 4 tentamenweken per jaar, je mag per jaar drie herkansingen doen maar niet meer dan twee per tentamenweek. Je mag de herkansingen niet meenenemen naar volgend jaar. En aan het eind van de zesde mag je nog een herkansing doen in een vak dat je niet afsluit met een centraal examen, maar alleen als je er onvoldoende voor staat.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 10:25
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Wij hebben aan het einde van het jaar steeds een herkansingsweek. In die week mag je je herkansingen gebruiken. Je begint altijd met 7 herkansingen maar als je een handelingsdeel niet haalt dan ben je een herkansing kwijt. Maar laten we zeggen twee per kwartaal.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 10:33
Verwijderd
Wij hebben twee tentamenweken en in elke week mag je 2 tentamens herkansen. Dus totaal 4 in een jaar, van de in mijn geval 18 tentamens.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 10:51
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Wij mogen van de 1e en 2e toetsweek bij mekaar een vak uit je profiel/vrije deel herkansen, en een vak uit het gemeenschappelijke deel. En dan beide toetsen <_<

Maar voor de meeste exacte vakken geld er de wegstreepregeling. Dat je dus aan het eind van 6V één SE-cijfer kan wegstrepen..
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 12:13
Nyawa
Eén per kwartaal (van de herkansbare toetsen dan, ongeveer 50% van de toetsen is herkansbaar), in het laatste kwartaal mag je alleen SE's herkansen, dus geen gewone toetsen. Verder mag je niet vaker dan 2 keer in het jaar hetzelfde vak herkansen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 12:18
NN
NN is offline
Op het VWO mocht ik dacht ik één vak per periode overdoen.

Nu op de uni is dat per studiejaar één herkansing per vak. Je kan dus jaren over een vak doen als je het niet snel haalt.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2004, 13:15
Verwijderd
Alle vakken mogen 2x per jaar herkanst worden zolang ze nog gegeven worden, oftewel je krijgt 2 pogingen per jaar om een vak te halen. In een uitzonderlijk geval kunnen er extra herkansingen toegekend worden.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 13:31
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
wij hebben er 1 per 2 kwartalen. dus 2 in een jaar. en als je m niet gebruikt, mag je m niet meenemen. dat is pas weinig...
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 14:09
Miep#1
Miep#1 is offline
Weet t niet precies. Het verschilt per vak bij ons... Sommige vakken mag je 2 pw. per jaar herkansen, anderen helemaal geen....
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 16:20
Verwijderd
wij mogen er 10 per jaar . (mits je een onvoldoende hebt voor een pw)

Om dat ze nu vinden dat we er vergeleken met andere scholen wel erg veel hebben gaan we waarschijnlijk terug naar 5 per jaar, waarvan max. 2 per periode ofzo
Voordeel is dat voldoendes dan waarschijnlijk ook herkanst mogen worden (en gymnasium krijgt waarschijnlijk nog een extra herkansing )
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 16:21
Verwijderd
periode A,B,C iedereen 1
periode D 2
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 17:12
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Wel gaar dat het verschil zo groot is, want mensen met weinig herkansingen gaan dan waarschijnlijk met een slechter gemiddelde hun eindexamen in (hoe minder SE's je herkanst, hoe lager je cijfers..) en hebben dus een lagere slagingskans..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 19:05
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
FMathers schreef op 28-06-2004 @ 18:12 :
Wel gaar dat het verschil zo groot is, want mensen met weinig herkansingen gaan dan waarschijnlijk met een slechter gemiddelde hun eindexamen in (hoe minder SE's je herkanst, hoe lager je cijfers..) en hebben dus een lagere slagingskans..
Tsja. Ik had ook heel weinig herkansingskansen (meen ik me te herinneren iig) en toch slaagde 97% van de havo. En ja we hadden veel uitvallers, maar verspreidt over de 4 voorgaande jaren en niet specifiek voor jaar 4 of 5.

En trouwens, je kan het ook in 1 keer halen. Plus dat je bergen met dingen hebt om je cijfer op te halen.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 19:18
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik zeg ook niet dat je het niet kan halen, sowieso vind ik het belachelijk dat iedereen 4en haalt voor zn CE, omdat 'ze toch al een 8 staan'. Maar de kansen zijn zo wel ongelijk.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 21:36
Verwijderd
De poll is niet volledig want wij kregen er op de middelbare school maar 2 per jaar (1 per semester). En die mocht je dan niet voor hetzelfde vak gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 22:58
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
5 vakken. Per vak zo'n 4 toetsen. Bij elk vak is er een herkansingsmogelijkheid wanneer je:

tussen de 5 en de 5.5 staat,
niet meer dan 1 onvoldoende heb gehaald,
voldaan hebt aan de aanwezigheidsplicht.

De herkansing heeft de vorm van een reparatietoets waarin in 1 toets de gehele stof van het vak wordt doorgenomen en de uitkomst van die toets bepaalt of je een 5 danwel een 6 krijgt voor dat vak.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 08:30
Dwarfie
Dwarfie is offline
Een vak kun je 1 keer herkansen. De herkansing is in juli of augustus. De reguliere tentamens zijn in december/januari en in mei/juni.
__________________
ok
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-06-2004, 10:48
fractuur
fractuur is offline
0,85 ofzo... We hadden 6 blokken, en we mogen er 5 herkansen; de eerste is dan nog een SE van de laatste repweek van het vorige jaar. Redelijk weinig, maar in vergelijking met andere scholen weer heel veel.. Daar zouden zeeens regels voor moeten opstellen.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons kan je een keer per kwartaal herkansen. We hebben vier toetsweken in een jaar en na iedere toetsweek kan je een onvoldoende SE-toets herkansen. Als je je herkansing niet gebruikt dan vervalt deze, je kan hem niet meenemen. In de laatste toetsweek die voor de eindexamenkandidaten twee weken duurde mochten wij er twee herkansen omdat wij in het eindexamenjaar maar drie toetsweken hebben.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:57
Verwijderd
Wij hebben in de 4e (havo) twee toetsweken gehad, en in totaal 5 herkansingen. Het is niet dat je die 5 moet verdelen over de 2 toetsweken, als je ze voor de laatste toetsweek wilt gebruiken mag dat ook. De herkansingen die je niet gebruikt gaan niet mee naar de 5e.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 11:58
Adrenaline
Adrenaline is offline
2 per tentamenweek.

Weet iemanand trouwens hoe dit zit? -->
Ik sta nu een 5.0 voor Wisk A12 en een 5.0 voor Ak. Ik kom met één tiende tekort voor een 5.5 voor Ak, maar als ik mijn her doe en daar een beter cijfer voor haal dan ik nu heb, telt dat alsnog niet mee voor mijn rapportcijfer. (en dat terwijl het tentamencijfer toch wel meespeelt in de tot stand koming van je eindcijfer) :/
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 12:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Adrenaline schreef op 29-06-2004 @ 12:58 :
2 per tentamenweek.

Weet iemanand trouwens hoe dit zit? -->
Ik sta nu een 5.0 voor Wisk A12 en een 5.0 voor Ak. Ik kom met één tiende tekort voor een 5.5 voor Ak, maar als ik mijn her doe en daar een beter cijfer voor haal dan ik nu heb, telt dat alsnog niet mee voor mijn rapportcijfer. (en dat terwijl het tentamencijfer toch wel meespeelt in de tot stand koming van je eindcijfer) :/
en je vraag is..?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 15:58
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Toen ik nog op de middelbare school zat hadden wij 5 herkansingen voor alle Tweede Fase jaren. (Niet allemaal nodig gehad overigens)
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 18:01
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Toen ik nog op de middelbare school zat mocht ik elke kwartaal 1 toets herkansen. Je mocht de herkansingen niet meenemen naar een volgende toetsweek.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 19:29
the tourist
the tourist is offline
Er zijn 6 periodes in een jaar bij mij op school en elke periode mag je iets herkansen. 6 herkansingen per jaar dus.

Toen ik in de 4e zat mochten we pas in de 3e periode voor het eerst iets herkansen, dus dat jaar hadden we 4 herkansingen. Nu hebben mensen in de 4e wel gewoon 6 herkansingen. In een examenjaar heb je maar 5 periodes en in de laatste periode mag je niets herkansen, dus heb je er 4. De laatste periode heb je wel nog een herkansing voor een SE-vak (Frans 1, Duits 1, enz. dat zijn vaak herkansingen die je oude cijfer volledig vervangen).
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 19:38
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
FMathers schreef op 28-06-2004 @ 18:12 :
Wel gaar dat het verschil zo groot is, want mensen met weinig herkansingen gaan dan waarschijnlijk met een slechter gemiddelde hun eindexamen in (hoe minder SE's je herkanst, hoe lager je cijfers..) en hebben dus een lagere slagingskans..
Als je veel herkansingen hebt, zorgt dat er misschien bij sommige mensen voor dat ze minder hun best gaan doen voor de eerste toets, omdat ze toch al weten dat ze hem gaan herkansen. Van de 14 herkansingen die ik heb gedaan heb ik er trouwens bij maar ongeveer 4 een hoger cijfer gehaald

De toetsen zijn ook niet op elke school even zwaar, dat zegt ook veel over de gemiddeldes voor de examens. En op sommige scholen (zoals die van mij) tellen álle cijfers vanaf het begin van de 4e mee voor het examen, dan is het ook logisch dat je wat meer herkansingen krijgt dan op scholen waar dat niet het geval is (of juist niet )
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 20:54
Linda1985
Linda1985 is offline
wij hadden 2 herkansingen over het hele schooljaar
Tijdens de eerste herkansing mocht je alleen iets herkansen uit periode 1 en 2 en tijdens de tweede herkansing mocht je alleen iets herkansen uit periode 3
__________________
Eej...Houdoe he!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 22:01
Verwijderd
Bij mij op school had je 100% herkansingsmogelijkheid: je mocht ieder SE 1x herkansen Zeldzaam, maar wel zeer relaxt
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 13:29
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
herkansingen, leuk

In de bovenbouw, niet-examenklassen hebben we 5 toetsweken, en je mag behalve bij de laatste toetsweek steeds 1 toets herkansen. In de laatste toetsweek en praktische opdrachten mocht je niet herkansen. Om te kunnen herkansen moest je cijfer 5,4 of lager zijn.

Maar in de examenklassen werd het pas echt leuk, dus maak uw borst maar nat, want dit gaat nog heel wat tekst worden

Ik heb maar liefs 7 herkansingen gedaan, terwijl ik maar 3 schoolexamenweken heb gehad (en de eindexamens, uiteraard) De volgende herkansingsregelingen bestaan bij ons op school, in de eindexamenklassen voor het vwo:

De normale herkansingsregeling, d.w.z 1 toets of mondeling per schoolexamenweek, ook al had je er een voldoende voor.

De afsluitende vakkenherkansing, d.w.z 1 toets of mondeling voor een vak wat je met 5,4 of lager afsluit en waar je geen centraal schriftelijk eindexamen in doet.

De speciale herkansingsregeling, d.w.z. een herkansing voor frans 1 en duits 1 omdat in deze vakken heel veel onvoldoendes zijn gevallen. je deed automatisch mee als het in poging 1 niet gelukt was, maar je moest je heel strikt aan de lessen en aan het huiswerk houden om aan die herkansing te mogen deelnemen.

De normale herkansingsregeling voor het centraal schriftelijk eindexamen.

ik heb van alle 7 gebruik gemaakt en het leverde in 5 gevallen veel betere cijfers op , 1 was een bijzondere omstandigheid, maar leverde toch ook weer niet superlaag op, en hoewel ik geslaagd ben heb ik ook een herkansing gedaan in een eindexamen. Hiervan hoor ik de uitslag nog.

Laatst gewijzigd op 30-06-2004 om 13:32.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 10:49
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
1 herkansing mogelijkheid per halfjaar ofzo, bij nederlands, je mag dan zoveel je wilt inhalen/herkansen, je moet er extra werk voor maken
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 12:42
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Wij (de proefkonijnen) mochten alles herkansen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Herkansingen
Sanctus
45 09-07-2006 12:47
Eindexamens 2005 Examenstress door extreme hype?
ExVaal
31 27-05-2005 01:58
Algemene schoolzaken Rechten: welke stad raden jullie mij aan?
*Novah*
124 06-06-2004 11:39
Algemene schoolzaken handelingsdelenstraf.....
alpha
21 27-06-2002 20:50
Algemene schoolzaken herkansingsregeling
NN
10 05-02-2002 15:55
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen herkansingsregeling
NN
3 03-02-2002 18:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.