Oud 19-12-2001, 19:44
Verwijderd
zie mijn vraag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2001, 20:30
Lateralus
Avatar van Lateralus
Lateralus is offline
je krijgt pas een gymnasium diploma als je grieks en latijn hebt gehad, maar na de derde klas mag je een van beiden laten vallen. ik heb nu ook alleen nog maar grieks.

op sommige scholen kun je wel kiezen om alleen grieks te doen, maar dan krijg je een 'VWO-met-grieks-diploma'
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 20:42
Sophia
Sophia is offline
Mijn broer heeft twee jaar geleden examen Grieks gedaan, en hij heeft een gymnasiumdiploma! Ik heb zelf alleen Latijn, en ik heb gehoord dat ik ook een gymnasiumdiploma krijg. Verschilt dit soms per school?
__________________
Rome sweet Rome...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 21:46
gelteksten.com
gelteksten.com is offline
Volgens mij is het toch echt zo dat je met een van de twee klassieke talen al een gym-diploma krijgt...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 22:26
laura-temp
laura-temp is offline
Citaat:
System of a Deftone schreef:
je krijgt pas een gymnasium diploma als je grieks en latijn hebt gehad, maar na de derde klas mag je een van beiden laten vallen. ik heb nu ook alleen nog maar grieks.

op sommige scholen kun je wel kiezen om alleen grieks te doen, maar dan krijg je een 'VWO-met-grieks-diploma'

Ja, dat is bij ons ook zo. Het maakt volgens mij niet zoveel uit voor je diploma, als je maar een van de twee klassieke talen in je examen hebt gehad.
__________________
doeixx laura
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 22:42
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Citaat:
laura schreef:

Ja, dat is bij ons ook zo. Het maakt volgens mij niet zoveel uit voor je diploma, als je maar een van de twee klassieke talen in je examen hebt gehad.
Ja, dat maakt wel degelijk verschil. Om een gymnasiumdiploma te kunnen krijgen MOET je minstens één jaar Latijn EN Grieks hebben gehad en examen doen in minstens één klassieke taal. Nooit Grieks gehad en examen gedaan met Latijn? Jammer maar helaas. Proficiat met je diploma Atheneum met Latijn, maar gymnasium, nee.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 08:48
Lateralus
Avatar van Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
Sophia schreef:
Mijn broer heeft twee jaar geleden examen Grieks gedaan, en hij heeft een gymnasiumdiploma! Ik heb zelf alleen Latijn, en ik heb gehoord dat ik ook een gymnasiumdiploma krijg. Verschilt dit soms per school?
nee, verschilt niet per school, is wettelijk vastgelegd. als jouw broer een gynmnasium diploma heeft gekregen met alleen grieks, dan moet hij eerst ook latijn hebben gehad.
misschien VINDT jouw broer wel dat het een gymnasium diploma is...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 12:38
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
ik krijg een gymnasiumdiploma met alleen latijn...
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 23:16
Sammytjuh
Sammytjuh is offline
Ons is verteld dat je je gymnasiumdiploma pas krijgt als je latijn of grieks of beide in je examenpakket hebt. maar jah, kan het ook fout gehoord hebben natuurlijk
__________________
lalalalalalalalalalalalalala
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 23:48
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Citaat:
Boogie schreef:
ik krijg een gymnasiumdiploma met alleen latijn...
En NOOIT Grieks gehad? Kan niet. Dan heb je verkeerd begrepen wat je school je heeft verteld, of je school heeft je fout voorgelicht, of je school reikt ten onrechte gymnasium-diploma's uit. In jouw geval is het ook nog van belang of je alleen KCV doet of naast KCV ook nog CKV. Als je geen CKV hebt gedaan en ook nooit Grieks hebt gehad, is er een ernstig probleem. Je mag geen gymnasium-diploma krijgen omdat je nooit Grieks hebt gedaan, en geen atheneum-diploma omdat je geen CKV hebt gedaan. Probeer in ieder geval zo gauw mogelijk echte duidelijkheid te krijgen van je school, schriftelijk, om zeer onaangename verrassingen te voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 15:51
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
t lijkt me dan dat je (en zo is t bij ons op school) je gymdiploma krijgt als je in 1 van de 2 klassieke talen examen hebt gedaan maar allebeo de talen wel hebt gehad. anders krijg je volgens mij dat nog maar een zeer klein gedeelte van alle vwo diploma's in nederland ook echt een gymnasiumdiploma is
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 21:13
Sophia
Sophia is offline
Citaat:
System of a Deftone schreef:
nee, verschilt niet per school, is wettelijk vastgelegd. als jouw broer een gynmnasium diploma heeft gekregen met alleen grieks, dan moet hij eerst ook latijn hebben gehad.
misschien VINDT jouw broer wel dat het een gymnasium diploma is...
Hij heeft in ieder geval de eerste drie/vier jaar Latijn erbij gehad,dus vandaar dat hij een ECHT :-) gymnasiumdiploma heeft.....

__________________
Rome sweet Rome...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 22:39
boullionblokje
boullionblokje is offline
Joeperzzz!! Dan krijg ik een gymnasium diploma...ok, oud nieuws maar was het toch waard om gemeld te worden!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Ik kan geen gymnasium doen
Hoogscoren
35 03-02-2015 11:45
Psychologie Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur
Verwijderd
8 21-06-2012 18:20
Algemene schoolzaken Gymnasium vs. Atheneum
FastJapie
238 24-04-2012 20:07
Algemene schoolzaken Verschil tussen atheneum en gymnasium
Romy93
18 01-10-2011 18:49
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Waarom ben jij gymnasium gaan doen?
Cherry Springs
16 18-08-2008 21:50
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Discussie... Klassieke talen op het Atheneum? Ja of Nee?
3 leerlingen
9 18-04-2008 16:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.