Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2003, 06:30
Verwijderd
Hey,
Ik zou graag de mening, of advies of weet ik wat willen hebben over hmm de volgende paar kleine "probleempjes"
Mjah Ik heb nu zo'n ongeveer twee maand last van veel hoofdpijn, en had daarvoor echt nooit hoofdpijn.
Ik slaap zeer slecht, dus neem dutjes overdag inmiddels om toch voldoende te krijgen, maar de laatste tijd lijkt het wel of ik gewoon altijd moe ben.
Ik krijg dus in principe slaap genoeg momenteel maar toch schijnt het niet te werken. Ik heb zeer grote concentratie problemen ( gelukkig niet ten koste van mijn cijfers wat die zijn GELUKKIG nog steeds goed als ik niet veel doe, ik doe toch al nooit wat maar dat ter zijde )
Ik heb een krantenwijk dus moet 6 dagen in de week om 5 uur opstaan.. heb daar niet zoveel problemen mee.
Ik wordt helemaal tureluurs van mezelf.. weet niet wat ik met mezelf aan moet en bluuuuuh.
Ik neem inmiddels vitamines dr bij, en merk dat dat op zich wel goed doe...
Maar ik vraag me toch serieus af of mijn lichaam mischien oververmoeid is o.i.d?
Ik zou al een afspraak met de dokter maken, maar die w8 ik even af, ik ga namelijk aan de pil.. en mja ga eerst maar het es rustig aan doen voor een weekje om te zien hoe het er dan voor staat
Help, ik zit zo echt niet lekker in mn vel en het gaat ook ten koste van mn humeur onderhand wie heeft er enig idee wat dit is?

( Ik moest me ook al laten testen op mono, maar dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk sinds ik hoogst waarschijnlijk al een drager ben )
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 06:48
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef:
Hey,
Ik zou graag de mening, of advies of weet ik wat willen hebben over hmm de volgende paar kleine "probleempjes"
Mjah Ik heb nu zo'n ongeveer twee maand last van veel hoofdpijn, en had daarvoor echt nooit hoofdpijn.
Ik slaap zeer slecht, dus neem dutjes overdag inmiddels om toch voldoende te krijgen, maar de laatste tijd lijkt het wel of ik gewoon altijd moe ben.
Ik krijg dus in principe slaap genoeg momenteel maar toch schijnt het niet te werken. Ik heb zeer grote concentratie problemen ( gelukkig niet ten koste van mijn cijfers wat die zijn GELUKKIG nog steeds goed als ik niet veel doe, ik doe toch al nooit wat maar dat ter zijde )
Ik heb een krantenwijk dus moet 6 dagen in de week om 5 uur opstaan.. heb daar niet zoveel problemen mee.
Ik wordt helemaal tureluurs van mezelf.. weet niet wat ik met mezelf aan moet en bluuuuuh.
Ik neem inmiddels vitamines dr bij, en merk dat dat op zich wel goed doe...
Maar ik vraag me toch serieus af of mijn lichaam mischien oververmoeid is o.i.d?
Ik zou al een afspraak met de dokter maken, maar die w8 ik even af, ik ga namelijk aan de pil.. en mja ga eerst maar het es rustig aan doen voor een weekje om te zien hoe het er dan voor staat
Help, ik zit zo echt niet lekker in mn vel en het gaat ook ten koste van mn humeur onderhand wie heeft er enig idee wat dit is?
Ik kan je verhaal niet helemaal volgen...ben je bv gestresst omdat je moe bent of ben je moe omdat je gestresst bent? En dat je genoeg slaap krijgt door die dutjes overdag, hoeft niet uit te maken, je lichaam komt pas na een bepaalde tijd in de rem slaap (bij scimmia is dat anders natuurlijk ) en dan pas rust je uit. Bij die kleine dutjes kom je over het algemeen (volgens mij) niet in je rem slaap en rust je 'geest' dus ook niet uit. Plus dat regelmaat ook belangrijk is om goed uit te rusten, dus altijd ongeveer dezelfde tijd naar bed en rond de zelfde tijd weer op. Ik weet niet of je ook moeilijk in slaap komt? Maar probeer dan om voor je gaat slapen geen drukke/spannende dingen te doen (geen thrillers kijken en/of lezen dus, maar ga lekker in bad ofzo), zorg ervoor dat je kamer niet te warm is en dat er genoeg zuurstof is (raam een stukje open bv en iig verwarming uit). Naja, dis zo'n beetje wat ik kan verzinnen. En zorg ook over de dag voor genoeg ontspanning.

Waarom wacht je met je afspraak bij de dokter omdat je aan de pil gaat ('maar die w8 ik even af, ik ga namelijk aan de pil')? Dat snap ik ook niet helemaal.

Hopelijk gaat het over. Sterkte en succes.

Citaat:
( Ik moest me ook al laten testen op mono, maar dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk sinds ik hoogst waarschijnlijk al een drager ben )
Wat is mono?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 07:29
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
misschien meot je eenn tijdje sytoppen met je krantenwijk..

en verder zou ik bijhouden wanneer je hoofdpijn hebt, waar die zit , of het vaker gebeurt nadat je iets gedaan hebt enzo..en hoe je het het beste wegkrijgt (bijv. bij mij ontspannen, een bep pijnstiller, slapen) hou dat gewoon een paar weekjes bij en ga daarna naar de huisarts..

hoofdpijn is nooit zonder een reden..

ik heb bijv ookal 2 maanden hoofdpijn, de hele dag door behalve als ik me ontspan, nu blijkt dat ik spanningshoofdpijn heb..
het kan heel veel zijn, allen 2 maanden lang hoofdpijn is niet normaal...

en over de slaap.. misschien heb je gewoon wat meer nodig dan de gemiddelde mens.. maar misschien, tja niet echt in jou wgeval maar je kan ook moe worden van teveel slaap.. ik denk dat je gewoon met je oude levensstijl kan dorogaan alleen die krantenwijk wat rustiger aan moet doen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 06:04
Verwijderd
Mono is pfeiffer... als je het zo spelt. Ben de nederlandse sellign aan het kwijt raken.
Aan mijn dutjes heb ik toch vrij veel, kom snel aan de rem slaap toe omdat mijn lichaam er an gewend is dat ik nooit lang kan slapen. Ofzoiets
De hoofdpijn zit vrijwel altijd rechts-boven in mijn voorhoofd, heel irritant, van die hoofdpijn dat je je ogen dicht moet knijpen.
Heb vanochtend nog met mn mams een gesprek hierover gehad... Zij zegt dat ik het rustiger aan moet doen, ik denk een factor die hele erg heeft gespeeld is dat ik heel erg ingezeten heb over een bepaald aantal situaties, en nu nog steeds wel een beetje.
Dat ik nu niet naar de doc wil, ik ben bang dat hij me met mijn hoofdpijnen en slaaproblemen niet de eerste drie maand-pakket van de pil wil doen. (moet nog heen) dus ik wil eerst graag zien of ik dit dan ook kan oplossen door stress verminderen.
Heb vandaag een aantal dingen in gezien, met hulp van anderen dat ik helemaal niet goed op mezelf lette, en dat ik er echt niet altijd voor anderen kan zijn als je er zelf onderdoorgaat. Beetje psychish dus allemaal.
ik had eerst 6 uur slaap per n8 nodig en was totaal niet moe overdag.. nu zit ik zo op de 8 en heb op school in de middag echt moeite met wakker blijven om van concetreren al niet te spreken. NIet gezond.....
mjah komt wel weer goed, gauw
dankuwel voor de tips. Ik denk dat ik gewoon niet slaap door al de druk... denk ik. Maar nu de hoofdpijnen nog.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 06:54
Pasboy
Pasboy is offline
Als ik jou was zou ik stoppen met de krantenwijk ik had er ook een op de vroege morgen en ik voelde me nooit fit en was moe toen ben ik gestopt en het hielp veel.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 07:22
Verwijderd
Ook hoofdpijnen kunnen door stress en druk komen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie slaapproblemen [enquête]
Verwijderd
101 12-04-2005 19:23
Lichaam & Gezondheid Slapenproblemen!!! HELP! =(
Ilsuuuh
46 25-12-2004 09:32
Psychologie Vragen aan Borderliners
kleinedraak
5 21-01-2003 19:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.