Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2005, 09:09
Verwijderd
American Beauty - Voor de zoveelste keer, maar hij blijft geweldig.

Arlington Road - Vermakelijk en apart einde.

Laatst gewijzigd op 30-06-2005 om 09:12.
Advertentie
Oud 30-06-2005, 10:28
kikounette
Avatar van kikounette
kikounette is offline
de sound of music of beter : la mélodie du bonheur zoals ie hier heet, want in frankrijk word alles lekker vertaald en nagesyngroniseerd.
was weer leuk
__________________
peng you
Oud 30-06-2005, 12:20
robertoo
Avatar van robertoo
robertoo is offline
War of the Worlds --> leuke film, goei verhaal en mooie effecten, en de sfeer is ook prima.
alleen te cliché soms en op het einde beetje slap uitgewerkt, mensen die dood moeten zijn leven nog enzo. gewoon jammer, want het had nog beter kunnen zijn! maar ondanks dat toch een vermakelijke film hoor
Oud 30-06-2005, 13:37
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
War of the Worlds ook.
Ik vond hem nogal tegenvallen, vooral het einde en de manier waarop dat werd gebracht was tenenkrommend. Ik wilde bijna gaan huilen.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 30-06-2005, 14:35
robertoo
Avatar van robertoo
robertoo is offline
Citaat:
dReZ schreef op 30-06-2005 @ 14:37 :
War of the Worlds ook.
Ik vond hem nogal tegenvallen, vooral het einde en de manier waarop dat werd gebracht was tenenkrommend. Ik wilde bijna gaan huilen.
ja, einde zuigde best wel heel erg he, alsof ze ineens geen geld en tijd meer hadden en maar ff snel een einde hebben gemaakt. best wel heel zonde eigenlijk
Oud 30-06-2005, 15:50
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
cookies fortune

leuke film, het sfeertje is wel grappig
Oud 30-06-2005, 16:00
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
robertoo schreef op 30-06-2005 @ 15:35 :
ja, einde zuigde best wel heel erg he, alsof ze ineens geen geld en tijd meer hadden en maar ff snel een einde hebben gemaakt. best wel heel zonde eigenlijk
ja, en ik weet niet hoe het in het boek zit, maar
Spoiler

hmm.
ik had beter naar Sin City kunnen gaan volgens mij
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 30-06-2005, 16:08
robertoo
Avatar van robertoo
robertoo is offline
Citaat:
dReZ schreef op 30-06-2005 @ 17:00 :
ja, en ik weet niet hoe het in het boek zit, maar
Spoiler

hmm.
ik had beter naar Sin City kunnen gaan volgens mij
ja, idd toen ze daar (boston) aankwamen vond ik eigenlijk al, maar ik moest eigenlijk best wel lachen toen ze hem zagen idd, en ik denk niet dat steven spielberg het zo bedoeld heeft
Oud 30-06-2005, 16:18
Cosa_nostra
Avatar van Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
school night massacre.

weer een lekkere slasher 5/10
__________________
Consider me fuckin' Willy fuckin' Wonka! This is my fucking chocolate factory! You got it? My factory!... the devil rejects
Oud 30-06-2005, 17:16
Verwijderd
eh die ene op tv. op eh weet niet meer eergister... ging over terroristen best goede film! ik dacht op sbs
Oud 30-06-2005, 17:33
PV
PV is offline
War of the Worlds uit 1953, best aardig om te zien, alleen het einde duurde maar 4 minuten ofzo, ineens was het afgelopen. Hadden ze wel wat langer mogen rekken.
Oud 30-06-2005, 17:43
robertoo
Avatar van robertoo
robertoo is offline
Citaat:
PV schreef op 30-06-2005 @ 18:33 :
War of the Worlds uit 1953, best aardig om te zien, alleen het einde duurde maar 4 minuten ofzo, ineens was het afgelopen. Hadden ze wel wat langer mogen rekken.
ja dat is dus ook het probleem bij de remake van spielberg, tis ineens klaar
Oud 30-06-2005, 18:16
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik heb het origineel altijd een zwakke film gevonden, dus ik ben benieuwd hoe Spielberg's versie is. Ik schat hem iets hoger in, eerlijk gezegd.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 30-06-2005, 20:55
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-06-2005 @ 19:16 :
Ik heb het origineel altijd een zwakke film gevonden, dus ik ben benieuwd hoe Spielberg's versie is. Ik schat hem iets hoger in, eerlijk gezegd.
Dat zou dan één van de weinige originele films zijn die minder is dan de remake.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 30-06-2005, 21:21
Verwijderd
The Piano. Blijft geweldig. Om de muziek, om het verhaal.
Oud 30-06-2005, 21:39
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 30-06-2005 @ 21:55 :
Dat zou dan één van de weinige originele films zijn die minder is dan de remake.
Och er zijn zat remakes die beter dan het origineel zijn.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 30-06-2005, 22:26
Citronella
Citronella is offline
Hitch - Stuk leuker dan ik had verwacht...
__________________
Freak Like Me~~~
Oud 30-06-2005, 22:58
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Sud pralad - 8/10

Mooie en boeiende karakterstudie met een goede narratie(afgezien van een paar ongeloofwaardige tijdssprongen en verschillen in pacing tussen de eerste en tweede helft) en een paar fantasievolle wendingen. De toon is optimistisch, maar de regisseur voorkomt dat het geheel vacuum wordt gezogen door sappyness.

Minpuntjes zijn de vaak hinderlijk pretentieuze editing en cinematografische aankleding, maar daar valt best overheen te stappen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Ads door Google
Oud 01-07-2005, 09:36
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
The forgotten --> apart maar begin wel spannend voordat je er achterkomt dat het aliens zijn dat viel tegen...

Simon --> top 5 beste nederlandse film..erg komisch/aandoenlijk en ook zielig..alles in een..voor ieder wat wils...blote tieten, emo-tv etcetc hijs echt goed...ik denk dat die film iedereen wel met 'iets' aanspreekt...
__________________
Broken......
Oud 01-07-2005, 10:14
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Armageddon {was op tv he }--> nog steeds vink het jammer dat die kutkomeet niet op aarde neerstort

War of the Worlds-->.zelfde commentaren als hierboven, leuke actie alleen slecht einde, en eigelijk is de hele film gewoon één grote achtervolging.

Batman Begins-->meesterlijke film, goed opgebouwd, goed acteerwerk, goede actie, alles goed

damn, kmoet echt minder naar pathé gaan, dit kost me te veel
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 01-07-2005, 10:20
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
War of the Worlds is zogenaamd slecht, maar BB is goed? That makes no logical sense whatsoever.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 01-07-2005, 10:28
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
War of the Worlds(1953)

Redelijk, ik had er meer van verwacht, dit valt in het niets vergeleken het hoorspel van welsh


Saw

beter dan verwacht, ik werd een beetje moe dat na the ring een horror hype was ontstaan, maar deze doet echt niet onder voor boven genoemde
Oud 01-07-2005, 10:37
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Snatch

Ik vond hem erg lijken op films als ocean's eleven. Er zaten wel grappige stukjes in. Het verhaal was verder niet bijzonder, en het einde had weinig speciaals...
Het was wel een leuk filmpje om eens te zien maar niet dat ik hem nu nog eens wil zien...
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Oud 01-07-2005, 12:08
Verwijderd
The Straight Story

Erg mooi gefilmd en goed geacteerd. Wel een cheesy moment hier en daar (Alvin Straight met een moralistische boodschap over familie/broers), maar voor de rest was het een prima film
Oud 01-07-2005, 12:11
Verwijderd
Saw in de bioscoop gisteren.

ik vond 'm wel bruut, maar had 'm 2 maanden geleden al een keer gezien bij iemand thuis ( )
Advertentie
Oud 01-07-2005, 12:17
paradigm shift
Avatar van paradigm shift
paradigm shift is offline
Big lebowski gister weer eens gekeken. Morgen naar War of the Worlds.
__________________
you are not a beautiful and unique snowflake. you are the same decaying organic matter as everything else.
Oud 01-07-2005, 12:31
Rioto
Citaat:
evil_angel schreef op 01-07-2005 @ 11:37 :
Snatch

Ik vond hem erg lijken op films als ocean's eleven. Er zaten wel grappige stukjes in. Het verhaal was verder niet bijzonder, en het einde had weinig speciaals...
Het was wel een leuk filmpje om eens te zien maar niet dat ik hem nu nog eens wil zien...
het eind was juist

anyway :

Lock stock & two smoking barrels , was wel ok vond ik snatch beter
Oud 01-07-2005, 15:16
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 01-07-2005 @ 11:20 :
War of the Worlds is zogenaamd slecht, maar BB is goed? That makes no logical sense whatsoever.
hoezo,wotw is ook gewoon slecht qua verhaal, en as op t eind de film ineens zonder echte clou eindigt, denk je eerder terug aan de slechte dingen v.d. film dan aan de goede
Batman Begins zit gewoon qua verhaal goed in elkaar
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 01-07-2005, 15:21
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 30-06-2005 @ 18:16 :
eh die ene op tv. op eh weet niet meer eergister... ging over terroristen best goede film! ik dacht op sbs
Arlington Road.

Ik begrijp alleen nooit dat mensen de titel van een film niet kunnen onthouden. Kijk je dan zoveel films dat je daarin het overzicht kwijt bent? Mijn moeder wel, maar die kijkt ook iedere film op tv die ze nog niet gezien heeft.
Oud 01-07-2005, 15:29
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
kalinho schreef op 01-07-2005 @ 16:16 :
hoezo,wotw is ook gewoon slecht qua verhaal, en as op t eind de film ineens zonder echte clou eindigt, denk je eerder terug aan de slechte dingen v.d. film dan aan de goede
Batman Begins zit gewoon qua verhaal goed in elkaar
Ik heb War nog niet gezien, moet ik zeggen. Maar Begins vond ik in verhalend opzicht vrij zwak, met name in de tweede helft. Nolan all over the place.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 01-07-2005, 21:13
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Trapped , voorspelbaar, maar wel vermakelijk (altijd leuk die Amerikaanse massahysterie), sommige dingen waren vaag, zoals die vrolijke mensen in dat café en het einde.. wie heeft de brand nou uiteindelijk gesticht??
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Oud 01-07-2005, 22:48
Verwijderd
Citaat:
kalinho schreef op 01-07-2005 @ 16:16 :
hoezo,wotw is ook gewoon slecht qua verhaal, en as op t eind de film ineens zonder echte clou eindigt, denk je eerder terug aan de slechte dingen v.d. film dan aan de goede
Batman Begins zit gewoon qua verhaal goed in elkaar
Wat een gelul! Batman Begins was veeeele malen slechter dan War of the worlds!

Ontopic:

War of the worlds

gisteren gezien, ik verwachtte heel veel, en ik was niet heel erg teleurgesteld. het einde is inderdaad tenenkrommend en het wordt te snel afgewikkeld, verder had ik wel willen weten hoe het in godesnaam mogelijk was dat
Spoiler
. Verder vond ik het wel een spannende film en beklemmend ook. Leuk bioscoopvermaak. En oja
Spoiler
.
Oud 02-07-2005, 07:01
Verwijderd
the wedding date Leuke love storie. Goed gespeeld en best origineel verhaal.

the prince and me Ook goed gespeeld alleen ontzettend voorspelbaar,
Oud 02-07-2005, 12:59
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Scent of a woman

Student Charlie Simms begeleidt de blinde en cynische kolonel b.d. Frank Slade (Al Pacino) op diens trip naar New York.

Erg goede film. Niet zozeer door het verhaal, dat nogal voorspelbaar is in de manier waarop de relatie tussen Charlie en Frank zich ontwikkelt, maar door het ijzersterke spel van Pacino. Wat kan die man toch geweldig acteren. Hij verveelt nooit.
Oud 02-07-2005, 16:39
Cosa_nostra
Avatar van Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
eye 10
de 3rde in de eye film reeks
4/10 wordt er niet beter op
__________________
Consider me fuckin' Willy fuckin' Wonka! This is my fucking chocolate factory! You got it? My factory!... the devil rejects
Oud 02-07-2005, 16:46
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Coffee and cigarettes (2003, Jim Jarmusch)

Hoewel de film volgens mij best vaak geprezen wordt, en t me interessant leek na er een stukje over gelezen te hebben, vond ik het een hoge irritatiefactor hebben. Ook momenten van plaatsvervangende schaamte, waar ik over t algemeen niet zo'n fan van ben. Maar naar het einde toe werd ie wel iets leuker, vooral toen er verbanden kwamen tussen de verschillende verhalen.

-----

11:14 (2003, Greg Marcks)

Een verknipte psychotische thriller over schijnbaar willekeurige maar zeer essentiële gebeurtenissen van 5 totaal verschillende karakters op 1 avond. De verhaallijnen komen uiteindelijk tot elkaar en leiden tot moord en bedrog. Welkom in Middleton!

Middleton is een rustig stadje, prettig om te wonen maar op deze avond is het helemaal mis. Verdwijnende lijken. Aangereden wild, dat geen wild blijkt te zijn. Een gewapende overval en Cheri die haar abortus schijnbaar door het gehele dorp wil laten financiëren. En dan wordt het 11:14 p.m. en wordt alles duidelijk...


Ja, interessant, best zieke stukjes soms maar wel heel vermakelijk. Aan het eind komen alle verhaalllijnen bij elkaar en snap je eindelijk hoe alles elkaar beïnvloed heeft, ik vond het goed uitgewerkt. Zeker aan te raden.
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.

Laatst gewijzigd op 02-07-2005 om 16:48.
Ads door Google
Oud 02-07-2005, 16:47
NIRV
Avatar van NIRV
NIRV is offline
what a girl wants
gister met verveling gekeken
__________________
Come As You Are
Oud 02-07-2005, 16:48
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
the piano, mooi maar minder indrukwekkend dan ik had verwacht.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Oud 02-07-2005, 17:22
Verwijderd
The girl in the cafe
Laatst twee keer op één avond op tv, en vanavond is 'ie weer te zien, op België 2.
Fijne, erg Britse film. Met twee hele fijne acteurs: Bill Nighy en Kelly MacDonald. Ja
Oud 02-07-2005, 18:04
Verwijderd
Matilda

You couldn't spell difficulty if your life depended on it.

Bril-jant.
Oud 02-07-2005, 19:20
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-06-2005 @ 22:39 :
Och er zijn zat remakes die beter dan het origineel zijn.
Dat is jouw mening ja.
Veel remakes die ik heb gezien zijn duidelijk minder. Denk aan Ocean's Eleven en Manchurian Candidate.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 02-07-2005, 19:25
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 02-07-2005 @ 20:20 :
Dat is jouw mening ja.
Veel remakes die ik heb gezien zijn duidelijk minder. Denk aan Ocean's Eleven en Manchurian Candidate.
Superieure remakes worden dan ook al bijna twintig jaar niet meer gemaakt, imo. Maar ze zijn er best in aardige aantallen
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 02-07-2005, 20:02
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
the streetfighter

oehhh ik had zo graag sonny chiba vs bruce lee gezien
Oud 02-07-2005, 20:30
punxnotdead
Avatar van punxnotdead
punxnotdead is offline
Mr & Ms Smith

mwoa, wel vermakelijk meer ook niet.
__________________
"I've got a fever and the only prescription is MORE COWBELL"
Oud 02-07-2005, 21:25
Verwijderd
Madagascar, eindelijk. En hij was vet
Oud 03-07-2005, 14:44
Verwijderd
The Rocky Horror Picture Show

Verschrikkelijk gay, maar ook wel op een koele manier erg freaky te noemen
Oud 03-07-2005, 15:01
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
white noise: Erg goed, en spannend ook wel...alleen beetje apart einde...
__________________
Broken......
Oud 03-07-2005, 16:57
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Time Machine, wel te doen...
__________________
Rodent of unusual size
Oud 03-07-2005, 16:59
Morda
Avatar van Morda
Morda is offline
wicker park met josh harnett
toen ik het verhaal las dacht ik dat het een vreselijk stomme film ging zijn maar hij is heel sterk.
zeer goed verhaal
Oud 03-07-2005, 19:36
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Iron Monkey

Verreweg de leukste versie van dit verhaal. Met uitstekende gevechtschoreografie en veel relativerende humor. De film ziet er trouwens erg mooi en broeierig uit.

Never mind the story telling.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Israel versus Hezbollah deel III
Verwijderd
500 27-07-2006 13:34
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.