Oud 02-02-2004, 20:16
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Ik kom vanmiddag van de mondhygieniste en die zei dat ik onstoken tandvlees had en dat dat ook kon veroorzaken dat je tanden op een gegeven momont los gingen zitten. Nu zit ik nu kauwgom te eten en ik voel zo aan me boventand en help! het lijkt net alsof hij los zit! echt heel erg bewegen kan niet, maar ik voel een soort van veschuiving en ik hoor ook geluidje erbij...nou weet ik niet of ik mij wer eens druk maak om niks of dat t echt zo is...

ik kom dus van de tandarts en dan ga ik er direct extra op lette, maar hiero, het voelt alsof hij opeens los zit.

is dat normaal als je boventand zeg maar, die tanden waar je mee bijt, die twee middelste zeg maar, is t normaal?

wat moet ik doen? en heeft iemand dit weleens gehad?
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 20:21
Verwijderd
Ik heb zoiets gehad, tandarts zei dat ik goed moest poetsen en m'n tandvlees moest masseren met een tandenborstel, daarnaast er niet aan wiebelen of trekken, gewoon laten zitten. Na een tijdje zit hij dan weer gewoon vast

Zorg dat je tandvlees goed gezond blijft, dan vallen je tanden er ook niet uit. Je kan daarvoor goed parodontax gebruiken en je hebt er ook mondwatertjes voor.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 20:24
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-02-2004 @ 20:21:
Ik heb zoiets gehad, tandarts zei dat ik goed moest poetsen en m'n tandvlees moest masseren met een tandenborstel, daarnaast er niet aan wiebelen of trekken, gewoon laten zitten. Na een tijdje zit hij dan weer gewoon vast

Zorg dat je tandvlees goed gezond blijft, dan vallen je tanden er ook niet uit. Je kan daarvoor goed parodontax gebruiken en je hebt er ook mondwatertjes voor.

eng zeg....de tandarts zei ook tegen mij dat ik me tandvlees moest masseren, met een zachte tandenborstel, en ik moest flossen en met tandenstokers aan de gang...best een hoop gedoe. Ik vind t allemaal eng.....
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 20:25
Verwijderd
Citaat:
HelpMePlease schreef op 02-02-2004 @ 20:24:
Ik vind t allemaal eng.....
Waarom is het eng? Je tanden vallen er echt niet zo maar uit.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 20:34
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-02-2004 @ 20:25:
Waarom is het eng? Je tanden vallen er echt niet zo maar uit.
haha nee dat weet ik, maar toch dat gevoel, zo onnatuurljk gevoel dat zon tand opeens loszit, zou jij dat niet eng vinden dan?
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 20:36
Verwijderd
Citaat:
HelpMePlease schreef op 02-02-2004 @ 20:34:
haha nee dat weet ik, maar toch dat gevoel, zo onnatuurljk gevoel dat zon tand opeens loszit, zou jij dat niet eng vinden dan?
Ze zitten bij mij wel vaker los. Zodra ze ook weer vast gaan zitten en ik ze niet meer dan een milimeter (of twee) kan bewegen, geloof ik het wel. Wanneer ik zou twijfelen, dan zou ik een afspraak met m'n tandarts maken en zou ik hem vragen of het normaal is.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 20:59
Verwijderd
Citaat:
HelpMePlease schreef op 02-02-2004 @ 20:24:
eng zeg....de tandarts zei ook tegen mij dat ik me tandvlees moest masseren, met een zachte tandenborstel, en ik moest flossen en met tandenstokers aan de gang...best een hoop gedoe. Ik vind t allemaal eng.....
Hoop gedoe wel idd, maar beter dan een kunstgebitje En tja, als je dat gewoon goed blijft onderhouden erna, blijft het ook wel goed
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 21:45
Stormkraai
Stormkraai is offline
Krijg je wel genoeg vitames binnen? Een gebrek aan vitames e.d. zorgt voor losse tanden. Als je gewoon relatief normaal eet hoef je je nergens zorgen om te maken wat betreft dit.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 22:43
Verwijderd
Om het even heel kort samen te vatten: Ervoor zorgen dat je voortaan goed poetst en voldoende vitamine C en D (die toch ook?) binnenkrijgt.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 23:36
Verwijderd
Een paar jaar geleden was m'n tandvlees ook wat ontstoken en toen werd ik helemaal gek. Ik ging er vanalles over nalezen, was doodsbang dat m'n tanden los zouden gaan zitten en dat ik parodontitis zou krijgen.. net als op van die plaatjes waar je de tandhalzen helemaal kon zien..

Iig voelde ik toen ook weleens aan m'n tanden en dacht dat ze los zaten, maar het was niet zo hoor. Sindsdien droom ik weleens dat m'n tanden los zitten/ eruit vallen.

Ik durfde toen echt een paar weken amper m'n tanden te poetsen.. ik deed het heel voorzichtig. Maar dat is dus onzin, gewoon goed poetsen, niet te voorzichtig zijn! Eerst doet het pijn en bloedt het misschien, maar dat gaat vanzelf over en dan wordt het weer gezond.

Maargoed, je tanden gaan pas loszitten als je tandvlees echt zeg maar los om je tanden heen hangt, helemaal naar beneden gezakt. Dat heb je vast niet, het is gewoon wat ontstoken denk ik.

Je kunt vanalles doen.. poetsen met parodontax, spoelen met kamille thee, pyralvex op doen.. (da's een bruin desinfecterend spulletje, je smeert het met een klein kwastje op je tandvlees. Gewoon bij de apotheek te koop. Helpt wel, maar je moet daarna wel weer ff poetsen, anders zijn je tanden dus bruinig. ).
En flossen natuurlijk, met een tandenstoker erlangs..

Nou ja, hier laat ik het maar bij. Succes, het valt vast wel mee.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 23:39
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 02-02-2004 @ 23:36:
Een paar jaar geleden was m'n tandvlees ook wat ontstoken en toen werd ik helemaal gek. Ik ging er vanalles over nalezen, was doodsbang dat m'n tanden los zouden gaan zitten en dat ik parodontitis zou krijgen.. net als op van die plaatjes waar je de tandhalzen helemaal kon zien..
Het universele syndroom van de medische student.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 23:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik heb het ook wel eens, is irritant, maar ze zitten er allemaal nog in.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 23:40
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 02-02-2004 @ 23:39:
Het universele syndroom van de medische student.
Ik was toen 14 ofzo hoor.. geen medische student
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 15:42
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Tanden goed verzorgen, elke dag flossen, regelmatig poetsen en gezond eten.

Ik droom er wel eens over dat m'n tanden los zitten/eruit gaan. (afgelopen nacht nog) en ik word dan altijd zo geschrookken wakker, echt vreselijk vind ik het.
- voegt niet veel toe, maar ik kan me dus wel beetje voorstellen hoe je je voelt -
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 15:57
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 03-02-2004 @ 15:42:
Ik droom er wel eens over dat m'n tanden los zitten/eruit gaan. (afgelopen nacht nog) en ik word dan altijd zo geschrookken wakker, echt vreselijk vind ik het.
Dat ken ik ja. Tanden die ontzettend pijn doen en los zitten enzo. Dood- en DOODeng
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 18:41
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik heb dus al een tijdje last van een kies die pijn doet op t moment dat ik bv heel hard van een drempel af knal (vreemd maar echt waar) en ik kon het niet thuisbrengen ofzo en ik kon normaliter de juiste kies ook niet aanwijzen
nu ging ik dus net ff voelen en blijkt er dus ook wat beweging alleen in die kies te zitten.. ga ik volgende maand bij mn controle toch ff vragen of de tandarts ff fotos maakt want hij doet ook pijn.. maar echt op van die momenten als ik dus van een drempel affiets of als ik bv spring ofzo (jah stom ik kan het niet beter uitleggen ) of als ik met mn hoofd schud
khoop niet dat er verder iets mee is dan..
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 19:24
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
al eens gedacht dat er een ontsteking onder kan zitten???

Maarre over dat ontstoken tandvlees, veel poetsen en tandenstokers gebruiken...

ik heb het ook vaak
__________________
Mama van Ashley en Michelle
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 19:56
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
zal ik jullie eens wat vertellen: Ik heb nog maar 8 tanden ofzo gewisseld raar he
__________________
;-)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 08:10
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Heleentju! schreef op 03-02-2004 @ 19:56:
zal ik jullie eens wat vertellen: Ik heb nog maar 8 tanden ofzo gewisseld raar he
Joh vorig jaar heeft mijn tandarts mijn laatste melkkies getrokken

Maar 8 is misschien wel erg weinig
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 16:20
boer
Avatar van boer
boer is offline
ik wisselde ook op m'n 17 pas m'n laatste tand
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Labradortips?
Pauline <3
39 05-07-2012 23:18
Flora & Fauna Onhandelbare Fjord
Skilly
60 09-03-2007 12:49
Verhalen & Gedichten (stukje ter ontspanning) Misantropie der niet-slapenden
Rita Pavlovic
1 06-09-2006 15:23
Psychologie Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer.
SpaRood
28 19-08-2004 03:11
Lichaam & Gezondheid Syndroom van Down
AlopiA
9 18-11-2003 14:01
ARTistiek [verhaal] Ik mis iets.
KrizzZzZZzzjE :P
5 24-09-2002 17:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.