Oud 13-09-2012, 14:00
Jim Verbeek
Jim Verbeek is offline
Hey allemaal, ik heb een probleempje waar ik me best wel voor schaam.
Ik heb namelijk zolang ik me kan herinneren een vrij strakke voorhuid, toen ik klein was kon ik mijn eikel nog wel zien maar op dit moment heb ik echt nog maar een piepklein gaatje. als ik plas blaast mijn voorhuid heel erg op omdat het plas er niet allemaal gelijk uit kan. eerst was dit alleen een beetje raar maar nu begin ik er echt last van te krijgen en begint het ook echt pijn te doen. Ik schaam me er erg voor en neem aan (weet bijna zeker) dat ik besneden moet worden. dit is opzich niet een groot probleem maar ik zit net weer op school en heb niet zo'n zin om mijn school problemen gelijk te combineren met een besnijdenis. is het mogelijk om een zalfje te krijgen dat de voorhuid wat wijder maakt tot dat ik moed heb verzamelt om een besnijdenis te nemen?

Mvg, Jim (niet mijn echte naam)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2012, 14:05
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je kan naar de huisarts en daar inderdaad een steroïdenzalfje regelen en daarmee proberen de boel wat op te rekken. Of je daarmee geholpen kan zijn weet ik niet, en als het pijn geeft is het wel echt belangrijk dat je er wat aan doet, want je kan nare ontstekingen krijgen als je er niet mee naar de huisarts gaat. En dan ben je nog langer van huis (of van school eigenlijk) dan met een kleine operatie.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 13-09-2012, 15:18
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Hoe oud ben je eigenlijk? Wat je ook kan proberen is in een warm bad zitten, je voorhuid een beetje masseren en een stukje omhoogtrekken. En dat afwisslen met langzaam proberen je voorhuid een stukje over je eikel te schuiven. Niet te ver en stoppen als het pijn doet. Als je dat elke dag doet zou ie wat op moeten rekken. En wat Pluis zegt. Succes!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2012, 16:16
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Een besnijdenis klinkt natuurlijk een beetje eng, maar het is een relatief kleine ingreep, dus je bent er echt niet dagen lang van uit de roulatie. Als het niet werkt met een steroïdenzalfje (zoals Pluis aanraadt) moet je er inderdaad niet te lang mee rondlopen.

Je kunt het ook in bad proberen zoals bloodyb aanraadt, maar als ik het zo lees zit het bij jou echt enorm strak, en dan denk ik niet dat het dan veel uithaalt... Maar goed, niet geschoten is altijd mis, een keertje proberen kan geen kwaad.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 13-09-2012, 19:22
Jim Verbeek
Jim Verbeek is offline
Citaat:
Een besnijdenis klinkt natuurlijk een beetje eng, maar het is een relatief kleine ingreep, dus je bent er echt niet dagen lang van uit de roulatie. Als het niet werkt met een steroïdenzalfje (zoals Pluis aanraadt) moet je er inderdaad niet te lang mee rondlopen.

Je kunt het ook in bad proberen zoals bloodyb aanraadt, maar als ik het zo lees zit het bij jou echt enorm strak, en dan denk ik niet dat het dan veel uithaalt... Maar goed, niet geschoten is altijd mis, een keertje proberen kan geen kwaad.
Hey, bedankt voor je reactie. ik heb mezelf over me schaamte heen gezet en heb het aan mijn ouders vertelt. maar heb jij enig idee wat ik kan verwachten? denk je dat mijn HA me eerst een zalfje voorschrijft of zou hij me direct naar het ziekenhuis sturen?
En als hij een zalfje geeft moet dat dan op recept? heb je enig idee? wat lijkt jou het meest logisch? denkje dat ik ook mijn broek uit moet doen of heb ik daar zelf de keuze toe? veel vragen
Met citaat reageren
Oud 13-09-2012, 21:40
Jim Verbeek
Jim Verbeek is offline
Hey allemaal. Oke mijn voorhuid huid is dus echt heel nauw, als ik plas blaast me voorhuid ook op als een soort ballonetje. Ik ga er dus mee naar de HA, maar ik ben een betje nerveus. Ik ben niet het typ dat even gauw zn broek omlaag doet. Hebben er mensen hier ervaringen? Denken jullie dat hij me gelijk doorstuurt naar het ziekenhuis om gelijk te laten besnijden? Of doen dokters dat niet zomaar? Ik heb gehoord dat er ook een zalfje bestaat die de boel wat losser maakt. Het lijkt mij heel fijn om dat eerst een tijdje te doen en dan later over te gaan op een besnijdenis. Maar in een notendop... Wat kan ik verwachten?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2012, 11:36
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Je hebt nog niet gezegd hoe oud je bent. Als je een jaar of 12 bent zou ik het eerst proberen met een zalfje zoals Pluis zei en rekoefeningen in bad. Als je naar je HA gaat zal je wel je broek uit moeten doen maar wat dan nog, het is echt niet de eerste piemel die ze zien. En als hij adviseert om te besnijden hoef je niet je hele voorhuid weg te laten halen. Ze kunnen ook een stukje weghalen of en V-vormig sneetje maken.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2012, 13:32
Jim Verbeek
Jim Verbeek is offline
Ik ben 14.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2012, 14:00
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dan zou ik het voorlopig even proberen met oprekken in het bad en evt. een zalfje vragen bij de HA. Volgens mij heet het Clobetasol.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2012, 14:01
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ga gewoon naar je huisarts. Die kan je het beste helpen en adviseren, en als je problemen echt zo ernstig zijn als je ze hier beschrijft zou ik direct na het weekend een afspraak maken, dan ben je er van af.

Ja, je zult je broek even moeten laten zakken zodat de huisarts het kan beoordelen, maar je huisarts begrijpt ook wel dat jij dat ongemakkelijk vindt en zal het niet langer laten duren dan nodig. De huisarts krijgt regelmatig patiënten met klachten op intieme plekken, dus die zal er niet vreemd van opkijken of je uitlachen, maar er gewoon professioneel mee omgaan (en als die dat niet doet is het tijd om een nieuwe huisarts te zoeken ). Je ouders hoeven ook helemaal niet bij dat onderzoek te zijn als je je daar prettiger bij voelt (die kunnen gewoon even wachten in de wachtkamer - of gewoon thuis blijven).
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 14-09-2012, 14:23
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Dan zou ik het voorlopig even proberen met oprekken in het bad en evt. een zalfje vragen bij de HA. Volgens mij heet het Clobetasol.
Nee, niet eventueel een zalfje, hij moet sowieso naar de huisarts voor een zalfje of misschien zelfs een verwijzing naar de uroloog. Het is niet alleen maar ongemakkelijk, zo'n vernauwing (de medische term is phimosis) kan ook vervelende complicaties geven en die wil je echt voorkomen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 14-09-2012, 14:30
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik vraag me af of bij zo'n strakke voorhuid dat de voorhuid opbolt bij het plassen een zalfje nog wel helpt
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 17-09-2012, 02:04
Verwijderd
Citaat:
Je hebt nog niet gezegd hoe oud je bent. Als je een jaar of 12 bent zou ik het eerst proberen met een zalfje zoals Pluis zei en rekoefeningen in bad. Als je naar je HA gaat zal je wel je broek uit moeten doen maar wat dan nog, het is echt niet de eerste piemel die ze zien. En als hij adviseert om te besnijden hoef je niet je hele voorhuid weg te laten halen. Ze kunnen ook een stukje weghalen of en V-vormig sneetje maken.
Dit zou ik zeker vragen idd! Je hoeft vaak niet de hele voorhuid weg te laten halen, maar dat moet je wel even vragen dan. Misschien dat je dan ook minder lang hoeft te herstellen.

Succes en take care.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2012, 11:45
Wernera
Wernera is offline
Had m'n broer ook gehad, en nadat hij geholpen was, was het al heel gauw over! Wat fijn dan!

Na die ingreep is het een dagje moeilijk met plassen, en daarvoor het volgende advies: plas dan:
1) onder de douche zodat het zout direct wordt weggespoeld en niet prikt, of
2) tijdens het plassen zittend op de wc , met een kannetje lauw water tezelfdertijd het lauwe water langzaam laten spoelen.
3) wees stoer en verbijt de pijn want het duurt maar even en na enkele seconden is de korte pijn weer weg!
Het is een heeeeeeel grote opluchting als het achter de rug is, SUCCES!!!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.