Oud 23-07-2002, 13:59
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Zie titel, wie herkent dit of kent iemand met dit probleem.
Zo veel denken en diep denken, met diepe inslagen en zeer divers, dat je er gewoon raar van in je hoofd word.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2002, 14:06
Verwijderd
Oh, dat heb ik bijna elke avond

Vooral kut als je om 2 uur 's nachts nog wakker in je bed ligt en een bepaalde gebeurtenis uit je leven (kan van alles zijn) vanuit tientallen verschillende ooghoeken bekijkt .. daar word je niet goed van

Soms is het echter ook volstrekt theoretisch.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 16:33
iamre18
iamre18 is offline
Ik herken dit wel dennis, misschien niet in een extreme mate, maar ik denk soms zo veel over van alles en nog wat (ook het verleden) dat ik er hoofdpijn van krijg. Ik probeer dan wat rustiger te worden, door evn niets te doen(tv kijken ofzo) maar als het 's avonds voorkomt, wanneer ik in bed lig, dan vind ik het erg lastig er wat tegen te doen....ik probeer dan aan leuke dingen te denken, in de hoop dat ik in slaap val of rustiger wordt....maar dat lukt me lang niet altijd...

(K)(K)(K)LUliefsss
Mariamne
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 21:27
*Butterfly*
*Butterfly* is offline
Ik herken het helemaal. Daarom loop ik ook eigenlijk altijd met hoofdpijn rond.....stresshoofdpijn zei de dokter. Ken er verder niks aan doen, het denken kun je toch nie uitschakelen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 22:32
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Citaat:
******** schreef:
Oh, dat heb ik bijna elke avond

Vooral kut als je om 2 uur 's nachts nog wakker in je bed ligt en een bepaalde gebeurtenis uit je leven (kan van alles zijn) vanuit tientallen verschillende ooghoeken bekijkt .. daar word je niet goed van

Soms is het echter ook volstrekt theoretisch.
Of als je een gebeurtenis al van te voren helemaal uitdenkt,hoe je hoopt dat die gebeurtenis afloopt en dan heb je nog 10 andere manieren bedacht over hoe iets af kan lopen. Tsja, het zal allemaal wel ergens goed voor zijn dat denken.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 23:29
RenT
RenT is offline
No offence hoor, maar zou dit niet typisch een voorbeeld van een placebo effect zijn??

PS. Biologisch gezien is het onmogelijk fysisch pijn te krijgen van iets psychisch als denken, omdat de link tussen lichaam en geest nog nooit (wetenschappelijk) verklaard/bewezen is.
__________________
Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 23:33
OrangeWedge
Avatar van OrangeWedge
OrangeWedge is offline
Algemene opmerking / Share of Knowledge:

Hoofdpijn is vaak het probleem van een verkeerde lichaams-houding of vocht-tekort in het lichaam (met name de hersenen).

Overmatig denken lijkt me uitzonderlijk, eerder stress (heeft vaak weer verband met lichaamshouding/verandering in voedings-patroon).

Je kan een folder bij huisarts halen waarin staat - hoe te herkennen wat voor 'n hoofdpijn je hebt.
__________________
Emancipation is definitely a bitch!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 23:36
OrangeWedge
Avatar van OrangeWedge
OrangeWedge is offline
Citaat:
RenT schreef:

PS. Biologisch gezien is het onmogelijk fysisch pijn te krijgen van iets psychisch als denken, omdat de link tussen lichaam en geest nog nooit (wetenschappelijk) verklaard/bewezen is. [/B]
Sorry het is onlangs bewezen geacht dat lichaam en geest 1 ding zijn en niet zoals voorheen gedacht werdt dat het 2 verschillende dingen zijn.

Zij zijn samen eender, lichaam en geest hebben dus voortdurend sex!...
i wanna be human! jk
__________________
Emancipation is definitely a bitch!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 00:33
RenT
RenT is offline
Citaat:
OrangeWedge schreef:
Sorry het is onlangs bewezen geacht dat lichaam en geest 1 ding zijn en niet zoals voorheen gedacht werdt dat het 2 verschillende dingen zijn.
Bron?
Want as far as I know is de link tussen die rare stroompjes in je hersennen en t denken nog steeds niet gelegd. Maar ik kan t mis hebben
__________________
Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 01:54
DreamLord
DreamLord is offline
Ik heb daar nog nooit last van gehad.
Wel heb ik dat ik savonds niet kan slapen als ik steeds lig te denken
Maarja, dat vind ik dan ook weer logisch.

Maar hoofdpijn krijgen van teveel nadenken, nee...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 08:58
Verwijderd
Citaat:
ABrules schreef:
Of als je een gebeurtenis al van te voren helemaal uitdenkt,hoe je hoopt dat die gebeurtenis afloopt en dan heb je nog 10 andere manieren bedacht over hoe iets af kan lopen. Tsja, het zal allemaal wel ergens goed voor zijn dat denken.
Yup, dat heb ik ook nog :/

Vooral als ik iemand ga ontmoeten of naar de tandarts moet .. zulke dingen gaan echt duizend keer door mijn hoofd
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 09:03
Verwijderd
Citaat:
OrangeWedge schreef:
Overmatig denken lijkt me uitzonderlijk, eerder stress (heeft vaak weer verband met lichaamshouding/verandering in voedings-patroon).
Mijn 'overmatige denken' leidt vaak tot stress .. dus indirect is het wel mogelijk lijkt me.

Als ik ergens over in zit of over een bepaald probleem nadenk (ook al is het niet meer dan een puzzeltje), dan kan ik mij daarin zo verdiepen dat mijn eetlust verdwijnt, ik soms zelfs lichtjes begin te trillen en mijn hele hoofd zwaar aanvoelt (een bepaalde druk van alle kanten).

Een soort hyperfocus dus .. en die leidt vaak genoeg tot echte hoofdpijn

Ik heb het nu meer onder controle, maar als kind wouden ze mij al medicijnen voorschrijven, omdat ik te druk / gespannen was.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 20:00
kleine wicca
kleine wicca is offline
jahoor, is volgens mij ook best normaal en ook nog es erug irritant...........btje mediteren helpt wel es.............
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 13:47
funest
Avatar van funest
funest is offline
Citaat:
ratsja schreef:
Zie titel, wie herkent dit of kent iemand met dit probleem.
Zo veel denken en diep denken, met diepe inslagen en zeer divers, dat je er gewoon raar van in je hoofd word.
heb ik afgelopen jaar erg veel last van gehad, ik werd er echt gek van, ik dacht over alles echt te lang en teveel na....
op een gegeven moment mezelf uitproberen te putte om zo minder na te kunne denken door gebrek aan energie, maar da werkte ook nie echt want dan kreeg ik wel koppijn van te weinig rust...
er is vrij weinig aan te doen denk ik...maar als ik nu echt nie kan slapen doordat me hoofd te vol zit met dingen ga ik soms mediteren en dan slaap ik echt heel goed...

hoewel ik laatste tijd niet echt veel last meer van heb gelukkig
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 13:57
girl18
Avatar van girl18
girl18 is offline
daarom denk ik nooit meer.. niet dat ik dom ben hoor.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 18:50
Roozie
Avatar van Roozie
Roozie is offline
Ik herken mezelf in ******** (gáán we weer) maar ik ben wel een meisje dat haar hersens non-stop laat draaien. Op een gegeven moment word je daar zo moe van dat je niet meer kan slapen van die vermoeidheid/hoofdpijn. Dan lig ik zo een paar uur te malen in mijn slaap ook al gaat het over niets, soms is het iets wat ik niet begrijp, niet ken wat een hele nacht door mijn hoofd stoomt.
Het is soms best lastig, ik was ook best vaak moe na school, erge hoofdpijn omdat het leek dat mijn hersens dan 'vol' waren. Dan had je je erg geconcentreerd op iets en dan ondertussen dacht je aan 6 dingen tegelijk.
Ik kan ook al wil ik alles mijn hersens niet stopzetten.. gelukkig de laatste tijd véél beter slapen en dit maakt me veel gelukkiger.

Herkennen jullie dit?
__________________
Green eyes, you're the sparklight
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 18:54
Desp
Desp is offline
Ik denk ook continu, aan vanalles.. kom dan ook op de meest rare momenten met ingevingen die ik volkomen logisch vind...

Soms zit ik uren te debatteren in mijn hoofd, een soort oplossing te zoeken voor een stelling die ik mezelf heb opgelegd. Ik probeer dan zo objectief mogelijk mijn mening te vormen, door telkens opnieuw argumenten af te wegen.. Soms gaat het zo snel, zo tja.. bruut eigenlijk, dat ik er echt hoofdpijn van krijg, ja...

Ik kan echt uren gewoon op de bank zitten denken, op zich wel fijn... Maar met slapen, of iets belangrijks, zit het wel in de weg...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Roozie schreef:
Ik herken mezelf in ******** (gáán we weer)
Hmm, herken je dan zoveel in mij? Of vind je dat ik teveel zeik op het forum?

Citaat:
Herkennen jullie dit?
Ik had het vroeger ook, wanneer ik van school kwam, dat ik meestal een 'zwaar hoofd' had. Ik dacht over veel dingen na, behalve school zelf

Ben je trouwens ook onzeker? Het valt me namelijk op dat veelal de onzekere personen eerder geneigd zijn zich druk te maken over allerlei dingen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-07-2002, 18:56
Desp
Desp is offline
Citaat:
Roozie schreef:
Ik herken mezelf in ******** (gáán we weer) maar ik ben wel een meisje dat haar hersens non-stop laat draaien. Op een gegeven moment word je daar zo moe van dat je niet meer kan slapen van die vermoeidheid/hoofdpijn. Dan lig ik zo een paar uur te malen in mijn slaap ook al gaat het over niets, soms is het iets wat ik niet begrijp, niet ken wat een hele nacht door mijn hoofd stoomt.
Het is soms best lastig, ik was ook best vaak moe na school, erge hoofdpijn omdat het leek dat mijn hersens dan 'vol' waren. Dan had je je erg geconcentreerd op iets en dan ondertussen dacht je aan 6 dingen tegelijk.
Ik kan ook al wil ik alles mijn hersens niet stopzetten.. gelukkig de laatste tijd véél beter slapen en dit maakt me veel gelukkiger.

Herkennen jullie dit?
Ik kan mijn denken ook echt niet stopzetten, niet even pauze nemen, meteen verder redeneren of met iets anders bezig... heel vlijtig eigenlijk... wel vermoeiend
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 18:57
Desp
Desp is offline
Citaat:
******** schreef:


Ben je trouwens ook onzeker? Het valt me namelijk op dat veelal de onzekere personen eerder geneigd zijn zich druk te maken over allerlei dingen.
Ik denk dat dit laatste komt omdat onzekere personen vaak meer zelfbewust zijn, dat hangt denk ik wel samen met veel nadenken over handelingen of andere zaken.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 19:04
Roozie
Avatar van Roozie
Roozie is offline
Citaat:
******** schreef:
Hmm, herken je dan zoveel in mij? Of vind je dat ik teveel zeik op het forum?

Ik had het vroeger ook, wanneer ik van school kwam, dat ik meestal een 'zwaar hoofd' had. Ik dacht over veel dingen na, behalve school zelf

Ben je trouwens ook onzeker? Het valt me namelijk op dat veelal de onzekere personen eerder geneigd zijn zich druk te maken over allerlei dingen.
nee ik was wel onzeker maar ik heb mezelf een soort van nieuwe houding aangepraat dat ik me niet meer zo druk moet maken. Dit gaat heel erg goed, ik merk dat ik me sowiezo niet meer erger aan andere mensen en dat ik me niet druk maak over wat anderen van me denken. ik was niet heel erg onzeker maar wel een bepaalde dosis die de meeste meisjes wel hebben gehad. Verder gaat nu alles echt perfect en ik heb t ontzettend naar mijn zin.
Wel denk ik dat onzeker zijn voor een groot deel met dat overmatig denken te maken heeft.

en ik herken mezelf niet in jou maar in dat gedeelte wat je beschreef.. het geval bij mij is dat ik mezelf in héél veel dingen herken, bijvoorbeeld in zo'n verhaal van 'ben jij hoogsensitief' dan ben je heel gevoelig voor geluiden, koffie enz en dan denk ik gelijk yep that's me! dus vandaar die opmerking.
__________________
Green eyes, you're the sparklight
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Roozie schreef:
het geval bij mij is dat ik mezelf in héél veel dingen herken, bijvoorbeeld in zo'n verhaal van 'ben jij hoogsensitief' dan ben je heel gevoelig voor geluiden, koffie enz en dan denk ik gelijk yep that's me! dus vandaar die opmerking.
Ach so

Ik denk dat dit wel meer mensen hebben
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 19:12
Roozie
Avatar van Roozie
Roozie is offline
Citaat:
******** schreef:
Ach so

Ik denk dat dit wel meer mensen hebben

ik heb ook gepost in de topic "psychologie studeren en niet sterk in je schoenen staan" heb daar eigenlijk een beetje dezelfde dingen gezegd.
__________________
Green eyes, you're the sparklight
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Roozie schreef:
ik heb ook gepost in de topic "psychologie studeren en niet sterk in je schoenen staan" heb daar eigenlijk een beetje dezelfde dingen gezegd.
Dat wist ik al
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 19:24
Roozie
Avatar van Roozie
Roozie is offline
Citaat:
******** schreef:
Dat wist ik al
ben je t er mee eens dan of vind je t dom en naief wat ik daar zeg?!!
Het stomme is dat ik mijn gedachten niet echt prachtig kan verwoordden.. één grote wirwar
__________________
Green eyes, you're the sparklight
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2002, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Roozie schreef:
ben je t er mee eens dan of vind je t dom en naief wat ik daar zeg?!!
Het stomme is dat ik mijn gedachten niet echt prachtig kan verwoordden.. één grote wirwar
Er zijn zoveel mensen die iets zien en er gelijk bang voor zijn. Als ik een gezondheidsboek over allerlei symptomen met mogelijk conclusies lees, denk ik achteraf meestal doodziek te zijn

Ik kan me dus prima voorstellen dat je liever geen psychologie studeert, terwijl je het wel interessant vindt. Met name omdat je dan niet gedwongen bent je er voortdurend mee bezig te houden, maar je er al naar gelang mee kunt bevatten
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 19:46
Roozie
Avatar van Roozie
Roozie is offline
Citaat:
******** schreef:
Er zijn zoveel mensen die iets zien en er gelijk bang voor zijn. Als ik een gezondheidsboek over allerlei symptomen met mogelijk conclusies lees, denk ik achteraf meestal doodziek te zijn

Ik kan me dus prima voorstellen dat je liever geen psychologie studeert, terwijl je het wel interessant vindt. Met name omdat je dan niet gedwongen bent je er voortdurend mee bezig te houden, maar je er al naar gelang mee kunt bevatten
ik hou t gewoon lekker als hobby, dat is best leuk al zijn er niet echt veel mensen die ik ken die van dat soort gesprekken houden
__________________
Green eyes, you're the sparklight
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 20:08
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Roozie schreef:

ik hou t gewoon lekker als hobby, dat is best leuk al zijn er niet echt veel mensen die ik ken die van dat soort gesprekken houden
Ik zag in je reply in die andere topic dat je je voor klinische psychologie interesseert, wat betekent dat wij dezelfde interesse hebben wat psychologie betreft. Indien je er iets voor zou voelen om buiten dit forum om met me over bepaalde onderwerpen op dat gebied te praten, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 20:09
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Ik zag in je reply in die andere topic dat je je voor klinische psychologie interesseert, wat betekent dat wij dezelfde interesse hebben wat psychologie betreft. Indien je er iets voor zou voelen om buiten dit forum om met me over bepaalde onderwerpen op dat gebied te praten, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
ik heb je aan m'n msn toegevoegd; al was het alleen maar om je nickname
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 11:52
smilegirl
smilegirl is offline
ja ik ken het wel..zoveel denken dat ik er hoofdpijn van kreeg...
heel vaak 's avonds op bed HAD ik dat..
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 13:06
Amoa
Avatar van Amoa
Amoa is offline
Veel denken totdat je er hoofdpijn van krijgt. Dat herken ik zeker! Daarom probeer ik nu zo min mogelijk na te denken, hehe.
Maar het ligt er of course wel aan waarover ik nadenk.
__________________
..:Look straight into the sun until she breaks your face and you'll start smiling:..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 21:32
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Vader vertelt een briefverhaal
Ieke
0 11-04-2005 18:48
Verhalen & Gedichten Afscheid [vernieuwd]
tiram
45 12-05-2004 16:02
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 14:30
Verhalen & Gedichten [verhaal] Zana heel hoofdstuk 1
Nas-t Zeekoe
8 29-03-2003 13:57
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.