Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2005, 10:13
Angeleyes16
Angeleyes16 is offline
ik heb last van me spastische darm..
zijn er tips?
__________________
;)I'm tha girl in your dreams i'm benz wit tha 20's I'm tha thug in your life Got ya hooked coz I'm bringing everything you like
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 10:30
jemappelebas
Avatar van jemappelebas
jemappelebas is offline
Ik heb dat ook, echt omin irritant. Ik heb een keer van de dokter er wat voor gehad maar dat mocht ik maar 1 maand in nemen. Maar het hielp niet echt, dus ik heb het daarna nooit meer genomen. Je moet veel vezels en vruchten eten. Daarnaast ook veel water, elk uur een glas ofzo zeiden ze tegen mij.
Wil je mij pm'en of ontopic kan ook, wat voor klachten je precies allemaal hebt?
Bedankt alvast
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 10:33
Angeleyes16
Angeleyes16 is offline
Ik heb hele erg krampen in me onderbuik op de plekken waar het zit, duizeligheid,hoofdpijn,weinig eetlust,zit snel vol.
__________________
;)I'm tha girl in your dreams i'm benz wit tha 20's I'm tha thug in your life Got ya hooked coz I'm bringing everything you like
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 11:55
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Mijn vader heeft het (spastische darm syndroom heet het officieel), en wij hebben er pas geleden een blok over gehad.
Het helpt inderdaad als je veel vezels eet, veel drinkt, weinig caffeine binnenkrijgt, zorgt dat wat je eet niet al te vet is (het liefst zo min mogelijk) en dat je oppast met gasvormende voedingsmiddelen. Volgens mijn vader helpt het ook als je veel beweegt, maar het mechanisme daarachter is mij niet helemaal duidelijk. Misschien dat je algehele conditie zo beter is en je minder last hebt van je dam. Het valt iig te proberen.
__________________
de rest is geschiedenis
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 12:30
Verwijderd
Volgens mij heet het officieel het prikkelbare darm syndroom, omdat de darm eigen niet spastisch is, die naam dekt het dus niet voldoende.

Ik heb het ook, en ik ben nu aan het kijken welke voedingsmiddelen ik zeker moet vermijden. Zo drink ik nu geen koeienmelk meer en eet ik geen kaas meer. Ik eet geen pasta, vermijd akelig vette dingen en ja, daarmee zal het beter moeten gaan. Daarnaast eet ik veel fruit (vooral appels en peren) en drink ik veel water.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 13:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb het ook. Maar de klachten die ik heb zijn: misselijkheid (ontzettend!), ongelofelijke opgezette buik (continu) en soms wat dunnere ontlasting (maar dat is af en toe en alleen als ik véél vezels heb gegeten).

Ik wijk volgens mij een beetje af van de klachten met mn klacht misselijkheid. Dat kon de dokter ook niet echt verklaren (Ze dacht eerst dat ik zwanger was ). En bij mij helpt niets. Alleen regelmatig en niet te veel (vet) eten. Maar mijn misselijkheid gaat juist weg als ik warm vet (patat ed ).

Naja, ik snap niets van mijn spastische darm
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 13:28
Verwijderd
Ik blaas meestal helemaal op, ziet er echt stom uit, echt zo'n enorme bolle buik Daar kan ik ook echt misselijk van worden, teveel druk op m'n maag denk ik. Heel akelig. Als ik dat heb, dan drink ik continu water, dat helpt wel een beetje. En een Rennie'tje helpt ook wel soms.

En daarnaast heb ik soms ook echt krampen waar ik dubbel van lig. Heel akelig. Ik kan dan ook echt niets, behalve in bed liggen en een beetje rondstrompelen. Bij die kramp komt meestal ook diarree kijken. Echt een feestje. (Die kramp heb ik ongeveer 1 keer per week, soms een dag lang, soms een paar uurtjes.)

Nu ik geen melk meer drink, geen kaas en pasta meer eet en heel goed kijk naar de rest (vooral dus het vet), dan heb ik er veel minder last van. Maar ik volg het dieet nog niet zo lang, dus ik kijk het nog even aan.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 13:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hm misschien dat daar dan die misselijkheid vandaan komt, ook al zie ik bij mij niet echt verschil bij mn buik... Van water word ik overigens juist meer misselijk
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 14:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb al jarenlang dat ik niet goed tegen heel veel soorten eten kan. Vaak last heb van een opgezette buik, altijd problemen heb met mijn stoelgang (of diarree of obstipatie), vaak last heb van winderigheid enz. Zou dit dan ook door een spastische darm kunnen komen?

Veel vezels eten werkt bij mij trouwens absoluut niet, bruin brood en volkoren producten enzo wel maar tegen fruit kan ik dus absoluut niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 14:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-03-2005 @ 15:29 :
Ik heb al jarenlang dat ik niet goed tegen heel veel soorten eten kan. Vaak last heb van een opgezette buik, altijd problemen heb met mijn stoelgang (of diarree of obstipatie), vaak last heb van winderigheid enz. Zou dit dan ook door een spastische darm kunnen komen?
Ja dat komt daar waarschijnlijk door.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 15:09
Verwijderd
Ik heb het ook, meestal ook als reactie op bepaalde soorten eten (die probeer ik zo min mogelijk te eten en idd ook sowieso niet al te veel achter elkaar te eten en dat werkt meestal wel redelijk, soms totaal niet, maar ja).
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 15:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-03-2005 @ 15:57 :
Ja dat komt daar waarschijnlijk door.
En behalve rekening houden met je eten, veel drinken, bewegen enz. kan je er verder niets aan doen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-03-2005 @ 16:20 :
En behalve rekening houden met je eten, veel drinken, bewegen enz. kan je er verder niets aan doen?
Volgens mij is dat het nadeel van een spastische darm.

(Misschien dat er wel medicijnen voor zijn die het verlichten oid, maar dat weet ik niet zeker...en echt verhelpen doen ze het iig niet. Rekening houden met eten is volgens mij het belangrijkste en het meest "helpende".)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 15:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wat Leonoor zegt. Bij mij helpt niets (maar ik heb t ook zelf verpest denk ik ).
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 15:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-03-2005 @ 16:21 :
Volgens mij is dat het nadeel van een spastische darm.

(Misschien dat er wel medicijnen voor zijn die het verlichten oid, maar dat weet ik niet zeker...en echt verhelpen doen ze het iig niet. Rekening houden met eten is volgens mij het belangrijkste en het meest "helpende".)
Ah, okee, dat probeer ik al zo veel mogelijk dus dan ben ik wel goed bezig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 15:30
Reesjoow
Reesjoow is offline
Het heet idd Prikkelbare Darm Syndroom, ik heb het namelijk ook, waarschijnlijk dan want de diagnose wordt pas gesteld als alle andere ziektes uitgesloten zijn!
Ik krijg er meer last van als ik melk heb gedronken en gekruid gegeten heb, ook krijg ik het van wit brood en als ik een tijdje slecht eet (zoals met de carnaval of op vakantie)
Er zijn geen medicijnen voor, maar er bestaat wel zoiets als hypnotherapie, dit werkt bij 60% van de patienten heel goed
__________________
Don't get pissed if U get dissed, U R just a boy on my neverending list
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 15:53
Angeleyes16
Angeleyes16 is offline
tsja, ik beweeg niet veel zit ook niet op een sport ofzo.
maarja soms heb ik echt zulke erge krampen waardoor ik echt op de bank moet liggen en dan krijg ik ook nog eens een ontzettende hoofdpijn erbij, de dokter dacht eerst dat het ontstoken blinde darm was, maar gelukkig was dat niet het geval
__________________
;)I'm tha girl in your dreams i'm benz wit tha 20's I'm tha thug in your life Got ya hooked coz I'm bringing everything you like
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Angeleyes16 schreef op 10-03-2005 @ 16:53 :
de dokter dacht eerst dat het ontstoken blinde darm was, maar gelukkig was dat niet het geval
Bij mij was het precies omgekeerd. (Hij dacht dus in eerste instantie dat het een spastische darm was, maar het was een blindedarmontsteking. (Wist ik zelf ook wel. :)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 16:00
Angeleyes16
Angeleyes16 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-03-2005 @ 16:55 :
Bij mij was het precies omgekeerd. (Hij dacht dus in eerste instantie dat het een spastische darm was, maar het was een blindedarmontsteking. (Wist ik zelf ook wel. :)
auw pijnlijk, waren ze er op tijd achter gekomen?
want een vriendin van mij had het ook en die is met een aanval naar het ziekenhuis gebracht
__________________
;)I'm tha girl in your dreams i'm benz wit tha 20's I'm tha thug in your life Got ya hooked coz I'm bringing everything you like
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Angeleyes16 schreef op 10-03-2005 @ 17:00 :
auw pijnlijk, waren ze er op tijd achter gekomen?
want een vriendin van mij had het ook en die is met een aanval naar het ziekenhuis gebracht
Ik was er zelf op tijd achter gekomen. Ik liet merken dat ik twijfelde of het wel een spastische darm was (ik weet wel hoe dat voelt nl) en toen heeft hij nog even verder onderzocht (geduwd ed) en toen kwam hij tot de conclusie dat een blindedarmontsteking toch logischer was en toen kon ik meteen door naar de EHBO.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 10:45
Born to lose
Avatar van Born to lose
Born to lose is offline
Ik heb alleen een spastische endeldarm
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 12:04
Verwijderd
Regelmatig eten.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 19:02
Buffy
Buffy is offline
ik heb sinds dik 2 jaar een spastische darm, ook ik heb altijd last van een enorm opgezette buik wanneer mijn darm weer gaat opspelen, hij zit me dan echt in de weg. lichte misselijkheid heb ik ook vaak, maar als ik dan een boertje laat is het al weer wat beter komt vast door de druk op de maag.
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 22:03
Elister
Avatar van Elister
Elister is offline
Ik heb het nu een klein jaartje ofzo, maar de laatste 2 weken is het wel ineens heel erg. Maar heb ook erg weinig gedronken en niet echt goed gegeten, misschien dat het daar van komt.

Mja en ik dacht vanavond, volkorenpasta zal wel goed zijn. Zie ik hier dat niemand pasta eet. Hmm...

*zucht*

__________________
"I'm sick of following my dreams. I'm just going to ask them where they're goin' and hook up with them later..."
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 23:02
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Ik heb de ziekte van chrohn maar ze dachten eerst ook dat ik een spastische darm had. Ik kreeg daar wel medicijnen voor en die heette entrocort ofzoiets.
Mischien moet je je arts eens vragen??
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 12:47
Elister
Avatar van Elister
Elister is offline
Wat houdt de ziekte van crohn dan in?
__________________
"I'm sick of following my dreams. I'm just going to ask them where they're goin' and hook up with them later..."
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:05
Elister
Avatar van Elister
Elister is offline


Blergh, nou ja nog maar ff aankijken, maar heb vannacht nauwelijks geslapen omdat ik om de 20 minuten naar de wc moest.
__________________
"I'm sick of following my dreams. I'm just going to ask them where they're goin' and hook up with them later..."
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Elister schreef op 02-11-2005 @ 14:05 :


Blergh, nou ja nog maar ff aankijken, maar heb vannacht nauwelijks geslapen omdat ik om de 20 minuten naar de wc moest.
Heb je niet gewoon buikgriep oid?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
En als je zo vaak naar de wc moet, moet je juist geen darmstimulerende dingen eten. Eerder witbrood oid. Maar wel veel water drinken.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:30
Elister
Avatar van Elister
Elister is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 02-11-2005 @ 14:06 :
Heb je niet gewoon buikgriep oid?
Nope, da's anders.

Bij mij is een poos geleden ook PDS vastgesteld. Maargoed, omdat ik er nu dus zo'n fucking last van heb vroeg ik me af hoe het met anderen zat.
__________________
"I'm sick of following my dreams. I'm just going to ask them where they're goin' and hook up with them later..."
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 18:54
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Wat zijn precies de symptomen van een spastische darm?

Ik heb veel last van mijn darmen namelijk, ook al eet ik gezond geloof ik. Het heeft vast wel ergens mee te maken, maar ik kan niet ontdekken waaraan. Maar goed, ik zou graag eens weten wat precies de symptomen zijn?

(Dubbelgeklapt van de pijn op de wc zitten ken ik, veel lucht in m'n buik en daar veel buikpijn van hebben ook, vrij snel misselijk ook, kan bijv. eigenlijk niet tegen friet, word daar vaak misselijk van, maar of dat het nou is? En wat het wel of niet kan zijn?)
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 18:56
Wintran
Avatar van Wintran
Wintran is offline
Door dagelijks bruinbrood en vooral 's ochtends twee te nemen, heb ik sinds maanden geen last meer van.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 21:21
Elister
Avatar van Elister
Elister is offline
Citaat:
Wintran schreef op 02-11-2005 @ 19:56 :
Door dagelijks bruinbrood en vooral 's ochtends twee te nemen, heb ik sinds maanden geen last meer van.
Twee bruinbrood of wat bedoel je?

Ekki, misselijkheid hoort geloof ik niet speciaal bij de klachten van PDS, maar de rest klinkt wel bekend.
__________________
"I'm sick of following my dreams. I'm just going to ask them where they're goin' and hook up with them later..."
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 16:56
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
stoepkrijtje schreef op 02-11-2005 @ 23:31 :
@ekki: ben je al eens bij een internist geweest ik herken veel dingen en ik heb de ziekte van chrohn, laat je niets wijsmaken en zeg dat je een darmonderzoek wil evt want bij mij konden ze het eerst niet in het bloed zien. waardoor ik dus heel lang de verkeerde medicattie heb gehad. Neem dus geen genoegen met bloed prikken
Ik denk dat het niet zo ernstig is. Heb namelijk periodes dat het beter gaat (een maand bijv., dan weer een paar weken dat het minder gaat). Heb jij het ook af en toe wel en af en toe niet? Ik zal eens op internet zoeken wat het precies inhoudt.
Vandaar weer de hele dag misselijk en veel lucht in m'n buik . Whtvr het is, het is irritant.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 17:00
Verwijderd
Behalve een spastische darm kan het natuurlijk ook een voedselallergie of -intolerantie zijn...lijkt me ook wel iets om te onderzoeken als je er veel last van hebt.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 00:09
Elister
Avatar van Elister
Elister is offline
Geen vlees is echt geen optie.

Maargoed, als het lang aanhoudt toch maar eens proberen.

Het begint langzaam iets beter te worden geloof ik. Heb deze week 2 tentamens gemist omdat ik om de 10 minuten naar het toilet moest. MOEST! (Diarree) Dus durfde niet een half uur in de trein te gaan zitten.
__________________
"I'm sick of following my dreams. I'm just going to ask them where they're goin' and hook up with them later..."
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 08:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb ook wel eens gehoord dat wanneer iemand vegetarisch werd, bijna alle problemen verdwenen waren... Maar mij lukt dat ook niet zo Ik eet nu wel een stuk minder vlees en zodra ik dan een stuk eet is het wel duidelijk een stuk erger.

Je kunt trouwens 2 kanten op met een spastische darm: de kant dat je dunne ontlasting hebt (dan mag je geen/zo min mogelijk bruinbrood) en de dikke ontlasting (dan mag je dus geen witbrood en moet je juist wel zoveel mogelijk bruinbrood).

Ik zweef zo'n beetje beide kanten op dus het is per keer kijken wat beter is. De moeder van een vriendin van mij moest juist witbrood eten.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 08:41
Elister
Avatar van Elister
Elister is offline
En ik maar vezels eten! Sheesh!

Maar overschakelen op witbrood dan.
__________________
"I'm sick of following my dreams. I'm just going to ask them where they're goin' and hook up with them later..."
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 08:50
Verwijderd
Ik wissel af. De ene keer eet ik witte beschuiten met jam en banaan, de andere keer stevig donker brood. Alleen het een of alleen het ander werkt niet.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 13:43
*amélie*
*amélie* is offline
Ik ben er heel langzaam van gaan eten. Eet ik sneller, word ik heel erg misselijk.

Drie weken terug o.i.d had ik heel vaak en heel heftige krampen en heb ik van de dokter Duspatal gekregen. Tot nu toe gaat het best goed. Ook heb ik ooit Domperidon (of zoiets) gehad, die ik nog heb en de werken ook best wel.
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 16:06
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
Ik heb het ook Ik slik zakjes met extra vezels, twee keer per dag. Heel ranzig, maar het helpt wel. Verder helpt regelmatig eten (dat is sowieso wel gezond, maar ik heb daar moeite mee) en veel drinken (heb ik ook moeite mee.. )

Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 16:47
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb het ook en heb als advies gekregen veel vezels te eten en elke morgen een flesje yakult. Het is niet echt heel lekker, maar het helpt echt heel goed! Ik kan het iedereen die hier last van heeft aanbevelen.
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 11:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik vind yakult wel lekker

Ze hebben mij ook een keer benaderd of ik mee wilde werken aan een experiment van t ziekenhuis in Utrecht. Ik zou daarvoor dan van die tabletten met vezels moeten slikken. Maar ik heb niet meegedaan omdat ik niet echt specifieke klachten heb. Ik heb meestal goede ontlasting, behalve als ik echt heel erg vet heb gegeten oid. Mijn enige punten zijn een harde en opgezette buik en misselijkheid. Maar dat laatste kwam niet eens in hun rijtje voor van symptonen. Ik had er dus maar 1.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 12:22
farai
Avatar van farai
farai is offline
kom ik 'ns 1 keertje op l&g zie ik hier een topic over spastische darmen staan.

Ik zit nu dus weer in een periode dat ik heel lastig naar toilet kan gaan. kheb 6 verschillende middeltjes waarvan er mij dus maar eentje helpt om naar toilet te gaan genaamd dulcolax. Maar gister vertelde de dokter dat je dat maar 1 x in de week mag nemen want as je 't teveel inneemt kunnen je darmen stilvallen. Echter, mn thuisverpleegster raadt me aan van toch 2 x in de week dulcolax te slikken aangezien dat dus wel helpt.
een derde optie zou zijn dat ik de kruiden die ik van een tante gekregen heb neem. Ik weet alleen geen naam, ben niet vertrouwd met kruiden en ben bang dat ik van die kruiden dan weer diarree krijg. En das dus alles behalve handig, zeker als je rolstoelpatiente bent.

Dus mensen, als er iemand is die mij een goed advies kan geven hoor ik het heel erg graag.

Ohja ik moet er ook nog even bij vertellen dat ik dagelijks movicol neem om de stoelgang zachter te maken. Kheb ook al geprobeerd meerdere zakjes van dat spul per dag te nemen maar dat werkt blijkbaar ook niet.

groetjes oceangirl

djees ik schaam me nu best wel een beetje dat ik zoiets persoonlijk op dit forum post maar ik ben zo een beetje heel erg ten einde raad.
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 15:53
Verwijderd
Dat klinkt echt akelig, ik zou niet weten wat je moet doen wanneer middeltjes die daar voor gemaakt zijn al niet werken... Ik zou gewoon doen wat de dokter je aanraadt, werkt dat niet, praat er met hem over. Als het je huisarts is, vraag dan of hij je kan doorverwijzen naar iemand die verstand heeft van darmen, als middeltjes van de huisarts niet meer werken, lijkt het me serieus genoeg voor een specialist...

en je hoeft je hier echt niet te schamen!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 17:37
niene
niene is offline
van kelloggs heb je all bran "koeken", dus niet die vieze staafjes die je in de yoghurt moet doen, want daar zit geen smaak aan!! Deze repen zijn echt lekker en liggen in de supermarkt bij de sultana enzo...(meestal helemaal onderaan)

Deze werken trouwens heel goed als je last heb van obstipatie!!
Per reep zo'n 6 ram vezels geloof ik....

enige nadeel is dat ze vrij duur zijn, 2,68 E, voor 6 in een pakje!!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 07:59
farai
Avatar van farai
farai is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 05-11-2005 @ 16:53 :
Dat klinkt echt akelig, ik zou niet weten wat je moet doen wanneer middeltjes die daar voor gemaakt zijn al niet werken... Ik zou gewoon doen wat de dokter je aanraadt, werkt dat niet, praat er met hem over. Als het je huisarts is, vraag dan of hij je kan doorverwijzen naar iemand die verstand heeft van darmen, als middeltjes van de huisarts niet meer werken, lijkt het me serieus genoeg voor een specialist...

en je hoeft je hier echt niet te schamen!
mjuh ik ben al van december aan het sukkelen dusja. Kheb al lavementen gehad en alles. Die helpen dan gelukkig wel maar welk probleem krijg je als je dat te vaak laat doen? Juist ja, darmen die op den duur niet meer gaan werken omdat ze denken dat ze toch geholpen gaan worden.

Kben al bij de specialist geweest. 2 x een echo laten doen, 1 x een rx, (dan spuiten ze een papje in, erg pijnlijke bedoening kan ik je vertellen) er blijkt nix ernstig aan de hand te zijn maar ik mag er wel voor de rest van mijn leven mee blijven sukkelen. Ik heb ook een erg kromme rug door mijn houding en ja de rest van mùijn lichaam past zich daar aan aan met als gevolg dat ook dat de oorzaak kan zijn van mijn dikke buik.

Dat neemt uiteraard niet weg dat ik vaak krampen heb en mn buik vaak hard is. Maar ik heb nu gister die kruiden van mijn tante ingenomen en die schijnen ook te helpen. Dus ik ga die nu is een tijdje 2 x per week nemen en dan zien we wel. Het kan natuurlijk ook gewoon door de lucht zijn dat mn buik hard is namelijk. En de krampen? Tja dafalgan wil wel eens helpen en 1 van die andere chemische middeltjes ook dusja....

Iig ik kan je vertellen, ik heb dus het verdict gekregen dat ik met de miserie zal moeten leren leven en dat maakt me heel ongelukkig. Ik wil niet leven met het id dat ik hier de rest van mijn leven last van zal hebben.

en ja, ik weet dat ik me eigk niet hoef te schamen maar ik doe het toch. Vanmorgen om 6 uur was mn buikje al aan het rommelen alsof ze daarbinnen een concert aan het spelen waren. Ik zou me doodschamen als iemand dat zou horen, echt.
Als mn vriendje bij me is heb ik er uiteraard ook last van. Hij zegt dat die het vaak niet eens hoort ma toch schaam ik mij. Ik heb dankzij het hele probleem een hekel gekregen aan mijn lichaam en aan mijn leven.

groetjes oceangirl

P.S. kvind het heel fijn om dit is van me af te kunnen schrijven.
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 21:08
roosjemarijn
Avatar van roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Ik heb ook een spastische darm. Ik heb er nu ongeveer 5 jaar last van maar de afgelopen maanden was het echt vreselijk. Ik heb altijd een opgezwollen buik, kramp, last van maagzuur en misselijkheid. En daardoor werd ik dan ook weer erg chagrijnig, ik had geen zin meer om lekker met mijn vriend de knuffelen en dat soort dingen ik was echt heel erg snel geirriteerd.
Ik heb ook echt alles geprobeerd qua eten en drinken, veel vezels, weinig vezels, wel suiker, geen suiker gezond eten, geen melk nouja.. vanalles. Er is maar 1 ding waar ik heel slecht tegen kan en dat is vet (patat, vette pizza's, frituur-dingen) dan krijg ik echt ontzettende kramp na een paar uur, en last van winderigheid.

Nu ben ik een paar weken geleden naar een homeopaat geweest, ik kreeg eerst pilletjes waar het alleen maar erger van werd, maar vorige week heb ik een middel gehad dat tot nu toe erg goed werkt.. ik hoef voor het eerst in een paar jaar niet de hele tijd aan mijn buik te denken en ik ben veel vrolijker en ik heb veel meer zin om leuke dingen te gaan doen. Ik hoop natuurlijk ook dat het blijft werken, maar naar een homeopaat gaan is wel een aanrader. Aangezien er geen medicijnen of iets dergelijks voor bestaan.. Het is wel een aandoening waar je mee kunt leven, maar het kan je dag en je humeur toch wel erg beinvloeden.

Nouja, ik hoop dat jullie er iets aan hebben, want ik weet hoe vervelend het kan zijn.
Het nadeel is alleen wel dat veel verzekeringen de homeopaat maar voor een heel klein deel vergoeden.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 21:17
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
roosjemarijn schreef op 06-11-2005 @ 22:08 :
Ik heb ook een spastische darm. Ik heb er nu ongeveer 5 jaar last van maar de afgelopen maanden was het echt vreselijk. Ik heb altijd een opgezwollen buik, kramp, last van maagzuur en misselijkheid.
Ik zelf herken veel van de klachten die hier worden beschreven, maar bij mij is het een onsteking en/of zweertje in de maag/dunne darm. De opgezwollen buik wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door slechte en onverteerde voedselresten in de darmen, waardoor er gasvorming onstaat (gisting) Die buikkrampen bij een spastische darm worden NIET door het maagzuur veroorzaakt, maar eerder door samentrekkende zenuwen. Bij mijn klachten wordt het wel door het maagzuur veroorzaakt, ik slik dan ook hiervoor maagzuurremmers (Pantazol) en een beschermend middel (Ulcagon) Ik zal die medicijnen nog een aantal maanden moeten slikken, en hoop dat het dan over gaat, iig gaat het al beetje voor beetje goed, alleen de ontlasting is nog een beetje een probleem, maar dat zal waarschijnlijk door de medicatie worden veroorzaakt. De eetlust is er iig wel, en dat geeft mij toch een rustig gevoel.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 10:41
farai
Avatar van farai
farai is offline
deze ff uppen

Ik heb die kruiden van mijn tante nu een weekje bijna dagelijks geslikt en ze hebben echt geholpen. Ik zal de naam later nog posten.
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hoe je darmen weer op orde krijgen na een antibiotica kuur?
Daantje_0705
11 22-03-2014 23:43
Lichaam & Gezondheid Prikkelbare Darm/ Spastische Darm
jvb
8 09-11-2013 09:27
Lichaam & Gezondheid Spastische darm
Antubis
69 27-06-2006 14:02
Lichaam & Gezondheid Buikpijn
miekmuis
8 25-03-2003 12:10
Lichaam & Gezondheid spastische darm
nogwatjuh
47 14-01-2003 14:26
Lichaam & Gezondheid PDS/ spastische darm
Eleanor Rigby
14 05-01-2003 16:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.