Oud 16-05-2011, 22:43
DmCraanen
Avatar van DmCraanen
DmCraanen is offline
Hai!

mijn vriendin en ik willen graag eind juni naar schotland. We zouden dan vliegen met Easyjet en online boeken met haar paspoortgegevens (en de mijne). Ze gaat het najaar op uitwisseling naar Amerika en moet dus haar paspoort een tijdje inleveren voor een Visum. Als we nou boeken met haar paspoort gegevens, kunnen we dan inchecken op het vliegveld met:

a) een nederlandse ID kaart

of

b) een nederlands rijbewijs?

Groeten

Daniel
__________________
"I never thought you could do it''
''Funny, I never thought I couldn't do it!''
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2011, 01:49
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Op http://www.info-scotland.eu staat 't volgende:

Welke reisdocumenten heb ik nodig voor Schotland?
Voor een bezoek aan Groot-Brittannië, en dus ook aan Schotland, heeft u een geldig Nederlands paspoort of een (Europese) identiteitskaart nodig. Beide moeten in ieder geval geldig zijn tot en met de dag van uw thuiskomst. Vergeet ook niet uw rijbewijs, auto- en verzekeringspapieren mee te nemen. Heeft u een andere nationaliteit? Dan kunnen er andere voorwaarden van toepassing zijn. Voor meer informatie kunt u bellen met het Britse Consulaat in Amsterdam, 020-6764343.


Maar volgens mij moet je boeken met je ID-kaart als je je daarmee in wilt checken... Anders verschilt sowieso 't documentnummer al (paspoortnummer vs ID-kaartnummer).
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2011, 04:25
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Een Nederlands rijbewijs is géén geldig reisdocument. Zelfs al wil je naar bijvoorbeeld België volstaat dit niet, het is in het buitenland ook geen geldig legitimatiebewijs. Schotland valt onder het Verenigd Koninkrijk en behoort tot de Europese Unie, daarom kun je zowel een paspoort als een ID-kaart gebruiken. Als ze haar paspoort tijdelijk in moet leveren zou ik dus voor het tweede kiezen. Zoals AzN al aangeeft moet je dan wel boeken met de gegevens van de ID-kaart, niet van die het paspoort.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.