Oud 04-06-2006, 20:30
Saarah
Saarah is offline
Ik lees op de meeste site's dat kittens minstens 8 weken oud mogen zijn voordat ze bij de moeder wegmogen. Nu wil ìk ze gerust zo lang houden, maar zijn m'n ouders er vast van overtuigd dat ze eind deze week weg "moeten". Maar dan zijn ze maar pas (bijna) 7 weken oud.

Is dit oud genoeg of hebben mijn ouders ongelijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2006, 21:27
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
meestal gaan echte raskittens na drie maanden weg.
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 21:38
Verwijderd
8 weken is wel heel minimaal...in asiels gaan ze meestal met een week of 10 weg.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 22:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
8 weken is echt minimaal, vanaf 12 weken is het beste dacht ik (dat is dus ook 3 maand)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 22:36
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
in 'katten voor dummies' staat dat veel fokkers ze pas na 14 of zelfs 16 weken naar een nieuwe baas toe laten gaan.
'De kitten heeft dan een goede start gehad in het gezelschap van haar nestgenootjes en moeder. kittens hebben baat bij de extra tijd die ze in de eerste twaalf tot vierteen weken doorbrengen mest hun nestgenootjes. Dit is ook de reden waarom veel deskundigen zeggen dat kittens die op deze leeflijd worden geadopteerd, de beste kans hebben gezonde huisdieren te worden. We trekken de lijn op een leeftijd van tien weken minimaal. De kitten heeft dan de vaardigheden kunnen ontwikkelen die hij als volwassen kat moet gebruiken. De ideale adoptieleeftijd is, volgens ons, twaalf tot veertien weken.
Katten voor Dummies dus maar was te lui om de andere boeken van zolder te halen

Laatst gewijzigd op 04-06-2006 om 22:40.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 01:52
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Wij hebben een kat die zijn moeder nooit gezien heeft, omdat hij geboren is in een tarweveld dat die dag net gemaaid zou worden.

Twee poesjes zijn gered, moederpoes is met de overige twee verder het veld in gelopen en nooit weer terug gezien...

Punt is: Katten die door mensen opgevoed worden, worden echt hele rare beesten
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 11:46
Verwijderd
8 weken is het wettelijk minimum voor zowel kittens als pups.
Het kan verstandig zijn om ze langer bij de moeder te houden, helemaal als het een raskat is.
Als ze niet gewend aan honden of kinderen zijn, en ze komen wel in zo'n omgeving terecht na plaatsing, dan is 8 weken misschien het verstandigst, omdat ze dan makkelijk kunnen wennen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 13:58
Saarah
Saarah is offline
Oké, bedankt.
Ik dacht al wel zoiets hoor, maar het is érg moeilijk om mijn ouders te overtuigen.
"Ze kunnen toch al zelfstandig eten, en gaan al op de kattenbak?"
Ja da's waar, maar da's dan blijkbaar geen argument om ze al bij de moeder weg te halen.
Ik ga iig al mijn overtuigingskracht gebruiken . Het enige probleem is dat ze nu denken dat ik het zeg omdat ik de kittens gewoon nog wat bij wil houden. Tuurlijk wil ik dat óók, maar ik zeg gewoon wat het beste voor hen is.
Ik denk dat ik hen deze pagina maar ff moet laten lezen ofzo
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 16:42
Verwijderd
Moest jij ook het huis uit toen je zelfstandig kon eten en zindelijk was...?

Een kind/jongere heeft ook nog veel te leren nadat ie zelfstandig kan eten en zindelijk is, niet alleen praktische dingen, maar ook sociaal en emotioneel ed, zo kun je dat met katten ook zien. Misschien snappen ze dat?

Haal anders eens een boek uit de bieb waarin iets over dit onderwerp staat en laat ze dat lezen oid, misschien dat ze dat wel geloven.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 17:49
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-06-2006 @ 16:42 :
Haal anders eens een boek uit de bieb waarin iets over dit onderwerp staat en laat ze dat lezen oid, misschien dat ze dat wel geloven.
Ja, dat kan ik doen. Bedankt voor de tip
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 09:56
MarijkeB
MarijkeB is offline
Wij hebben zelf ook een kitten gekregen toen die pas 7 weken oud was omdat moeder dood was. Onze eigen kat moesten we laten inslapen omdat hij ziek was en toen vroeg de dierenarts aan mijn moeder of ze nog een nieuwe kat wilde omdat hij dus een kitten had zitten. Mijn moeder heeft die dus mee genomen maar ik moet eerlijk zeggen. Het is het gefliptse beest aller tijden en volgens de dierenarts komt dat omdat zij vanaf 4 weken oud zijn moeder kwijt was en geen nestgenoten had.

Blijkbaar ondervinden katten dus grote problemen als ze te vroeg uit het nest worden gehaald dus waarom niet iets langer wachten zodat het diertje de beste opvoeding krijgt
__________________
http://marijkebuys.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 10:03
Verwijderd
De kat van mijn ouders 'kregen' ze toen hij 4 weken was oid. Het was een zwerfkatje dat steeds weg liep uit het nest en bijna verhongerd was... Hij is gek (al komt dat ook wel een beetje omdat ie inmiddels nog maar drie poten heeft...), maar wel enorm lief.

Mijn eigen katten waren ook nog maar heel jong toen ze hun moeder 'kwijt raakten' (het zijn allebei vondelingetjes, wij hebben ze uit het asiel). Eén van de twee sabbelt nog steeds bij mij op kleding enz., waarschijnlijk toch ook een teken van dat ze te jong geen moeder meer had.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 06-06-2006 @ 10:03 :
De kat van mijn ouders 'kregen' ze toen hij 4 weken was oid. Het was een zwerfkatje dat steeds weg liep uit het nest en bijna verhongerd was... Hij is gek (al komt dat ook wel een beetje omdat ie inmiddels nog maar drie poten heeft...), maar wel enorm lief.

Mijn eigen katten waren ook nog maar heel jong toen ze hun moeder 'kwijt raakten' (het zijn allebei vondelingetjes, wij hebben ze uit het asiel). Eén van de twee sabbelt nog steeds bij mij op kleding enz., waarschijnlijk toch ook een teken van dat ze te jong geen moeder meer had.
Dat zijn de beestjes die met de hand opgevoed zijn hè. De liefst meestal ,
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 14:38
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Gemiddeld met een week of 12 dacht ik. Maar beste is om even aan te kijken wanneer moeder minder interesse begint te tonen in de kittens. Vanaf daar gaat het vrij hard en zal mamma er binnen de kortste keren helemaal niet meer naar omkijken, dan zijn ze sowieso klaar voor vertrek De ene keer is dit met 14 weken, sommige mamma's zijn er na 8 weken al zat van.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 17:09
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 06-06-2006 @ 13:45 :
Dat zijn de beestjes die met de hand opgevoed zijn hè. De liefst meestal ,
Ik vind alle katten lief.

Mijn katten zijn vrij mensenschuw...Fleur (degene die sabbelt) doet dat alleen bij mij...en Muis (de andere) heeft heel erg aan (andere) mensen moeten wennen (is ook heel eenkennig, net als Fleur). Hercules (de kat van m'n ouders) is alleen in huis gek op mensen, buiten moet ie er niets van weten.'t zijn natuurlijk wel alle drie schatjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.