Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2002, 17:27
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
dat ontdekte ik vanochtend bij het douchen ik schrok me wild en dacht meteen aan meningitis. ik heb gekeken op gezondheidsplein.nl en daar kon i kwat meer informatie vinden erover. ik kwam bij het deel dat over sepsis, bloedvergiftiging hier herkende ik in wat er wat omschreven. dit stond er:

Sepsis is bloedvergiftiging: de meningokokken tasten de wand van de bloedvaten aan, waardoor die stukgaan. Dit wordt zichtbaar in de vorm van puntbloedinkjes: kleine rood-blauwe vlekjes op de huid. Dit is vaak het eerste verschijnsel van een meningokokkeninfectie, verder voelt de patiënt zich alleen hangerig en heeft misschien wat koorts.

Ik ben echt geschrokken. Mijn moeder belde de dokter die zei doodleuk dat het niks was en dat het niet nodig was om langs te komen. ik ben toch bang, nu een paar uur later voel ik me heel hangerig worden en een soort van moe, misselijkachtig. het lijkt er ook op dat de vlekjes zich verspreiden.

ik ben bang wat moet ik doen? die K*tdokter zei dat het niet nodig was om langs te komen........nee en morgen ben ik zeker dood......
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 17:29
lagu
lagu is offline
Naar een andere dokter gaan, zou ik zegge!!
dan ben je tenminste zeker.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 17:35
~Golvend Badeendje~
Avatar van ~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Een glas op de vlekjes duwen,als ze blijven zitten naar de dokter gaan dan kan het zijn,want normale vlekjes verdwijnen.
__________________
They hit you with a prettystick
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 17:53
Verwijderd
Ik heb ook een keer een raar soort rode plekjes gehad op bepaalde plaatsen, wat t was weet ik nog steeds niet. Maar het ging vanzelf weer weg.
Als de vlekjes zich verspreiden zou ik sowieso naar de dokter gaan. Ookal is het achteraf nix, jammer voor die dokter dan, daar is hij voor. Als ie er een probleem mee heeft had ie een ander beroep moeten kiezen
of ga naar een andere dokter.
kijk of je koorts hebt
Volgens mij komen die blauwe plekjes juist in een later stadium van besmetting....
Meestal verloopt het juist heel snel, het lijkt me best sterk dat je nog geen enkel ander verschijnsel hebt en ondertussen al wel de hele dag met rode plekjes rondloopt.
Hou jezelf goed in de gaten
Ik snap heel goed dat je bang bent enzo.
Anders gewoon naar de ehbo gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 17:59
Geraldine
Avatar van Geraldine
Geraldine is offline
ik zou zeker even naar de dokter gaan, want het kan idd meningokokken zijn, maar het hoeft natuurlijkniet. je kan ook last hebben van iets heel anders, onschuldigs.
bij meningokokken kan je je kin niet meer op je borst drukken als je languit (plat) ligt. probeer dat eerst eens.
en dat hangerige/misselijke gevoel kan ook van de zenuwen komen, je bent bang dat je meningokokken hebt, en daardoor ga je je misschien misselijk voelen.
Ga iig even langs een dokter, ook al is er misschien helemaal nix aan de hand. Dan weet je het tenminste zeker.
__________________
ja, en dus?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 18:27
-Meisje-
Avatar van -Meisje-
-Meisje- is offline
Citaat:
Geraldine schreef:

bij meningokokken kan je je kin niet meer op je borst drukken als je languit (plat) ligt. probeer dat eerst eens.
T is wel zo, was dit niet het laatste stadium? Als je dat niet meer kan, heb je nog maar 3 uur te leven ofzo
Ga gewoon naar de dokter meisje (en andere dan ), tkan evengoe een allergie zijn van iets
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 18:28
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Waarom wind jij je altijd zo op als er eigenlijk nog niks aan de hand is? Gewoon een vraag hoor..

Maar goed. Ik zou me er niet druk om maken, omdat vlekjes door duizenden redenen kunnen verschijnen. Daarom zegt je dokter waarschijnlijk ook dat het niet nodig is om te komen. Hij kan je wel onderzoeken, maar dan nog weet hij niet wat je hebt en krijg je een zalfje mee naar huis. Hij rijk, jij niet van je vlekjes af. Wacht het rustig af zou ik zeggen.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 18:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Het kan ook een allergie zijn.

Ander soort badschuim gebruikt misschien?
Of shampoo?

Is de huid misschien wat droog?

Dat van die hangerigheid/misselijkheid kunnen ook gewoon uitingen van stress zijn: je zit nl. te stressen dat je meningonogwat heb (ik weet nooit hoe je dit spelt).

Gatara
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 19:59
Verwijderd
Doe je wel zo aardig om strax nog ff te reageren in dit topic...?
Anders ga ik enge dingen denken
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 20:04
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
nou pauline kom op meid
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 21:37
Verwijderd
Citaat:
~Golvend Badeendje~ schreef:
Een glas op de vlekjes duwen,als ze blijven zitten naar de dokter gaan dan kan het zijn,want normale vlekjes verdwijnen.
ja idd, dat heb ik ook gehoord.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 23:00
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Dames en heren rustig maar........waaronder ik zelf natuurlijk.

Ik heb de vlekjes nog steeds ze zijn niet meer geworden, ik ben niet naar de dokter geweest maar ik voel me wel de hele dag hangerig en gister was ik misselijk en had ff hoofdpijn. het ging later wel weg, maar ik heb vanaf vanochtend een soort hoest en ik nies de hele tijd, lijkt wel allergisch voor iets. me ogen jeuken ook enorm. nou heb ik wel hooikoorts maar toch, ik denk gelijk dat het griepverschijnselen zijn en ik dus straks die meningokokkenziekte zooi heb of hoe je t ook schrijft......

maar toch ik leef nog dus ik zou zeggen, komt vast wel goed.

Oh ja even voor de duidelijkheid als ik binnen 2 dagen niet reageer mag je je pas zorgen gaan maken oke?
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.