Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2010, 17:55
Verwijderd
Hoi. Ik zit met iets waarvoor ik niet meteen naar de huisarts wil rennen, maar waarvan ik me toch wel afvraag wat het is en wat ik er evt. aan kan doen.

Op mijn onderbenen zitten talloze witte vlekjes. Het is geloof ik niet de huid zelf die verkleurd is (dus geen gebrek aan pigment). Het lijkt eerder op zo'n witte vlek die je krijgt als je met je vinger hard op je huid drukt (zo'n vlek is normaal in minder dan een seconde weer weg), maar dan kleiner. Ze zijn klein, het zijn er heel veel en ze zitten overal. Ik heb geen idee of ze weggaan en op andere plekken weer terugkomen, of dat het altijd dezelfde zijn...
Buiten dat het niet bepaald mooi is, vraag ik me af of er iets mis is met mijn huid. Herkent iemand dit?

Edit: een foto onder de spoiler, waar je vooral stoppels op ziet, maar ook wel een aantal van de vlekjes.
Spoiler

Laatst gewijzigd op 20-07-2010 om 18:20.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 18:01
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Het is makkelijker om er iets over te zeggen als je er met een scherpe camera een foto van zou kunnen maken. huidafwijkingen kunnen namelijk op heel veel manieren worden beschreven.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 18:07
Verwijderd
Ik zat het proberen, maar ik weet niet of mijn camera dat redt.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 18:11
kilgore t.
kilgore t. is offline
Die heb ik ook, op m'n onderbenen inderdaad en tegenwoordig ook op m'n armen, vooral in een straal van 10 cm rond m'n elleboog. Ik heb het idee dat het met slechte doorbloeding te maken heeft, ik rook en ik beweeg niet bijster veel en dat is ook al jaren zo. Draag bovendien n.a.v. trombose steunkousen (heeeerlijk met dit weer) en als ik die 's avonds uitdoe zijn m'n benen wel gewoon vlekjesloos.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Die heb ik ook, op m'n onderbenen inderdaad en tegenwoordig ook op m'n armen, vooral in een straal van 10 cm rond m'n elleboog. Ik heb het idee dat het met slechte doorbloeding te maken heeft, ik rook en ik beweeg niet bijster veel en dat is ook al jaren zo. Draag bovendien n.a.v. trombose steunkousen (heeeerlijk met dit weer) en als ik die 's avonds uitdoe zijn m'n benen wel gewoon vlekjesloos.
Hmm. Ik rook zeer zelden en beweeg regelmatig. Als het inderdaad een slechte doorbloeding, hoe kun je dat verbeteren dan?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 20:23
Verwijderd
Ik heb dat ook heel vaak, maar dan op mijn handen. Ook geen idee waar het van komt eigenlijk. Ik heb mij er nooit zo'n zorgen over gemaakt, want ze gaan ook wel weer weg en heb er verder geen last van, maar ik ben ook wel benieuwd waar die vlekjes door veroorzaakt worden.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 11:44
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Ik heb het soms op mijn handen. Maar meestal verdwijnen ze al als ik er naar kijk. Ook ik ben daarom erg nieuwsgierig waar het vandaan komt!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2010, 16:18
Verwijderd
En niemand die weet wat het is? Ook niet de medicijnenstudent onder ons?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2010, 17:40
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ieke naamzoek weet jij wat dit is?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 25-07-2010, 15:29
HangInThere
Avatar van HangInThere
HangInThere is offline
Lijken mij de zogenaamde onschuldige Bier spots. Als je ze hebt, probeer dan eens je been omhoog te houden. Als ze dan verdwijnen zijn het Bier spots.
__________________
Freedom, is never having to say you're sorry.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Lijken mij de zogenaamde onschuldige Bier spots. Als je ze hebt, probeer dan eens je been omhoog te houden. Als ze dan verdwijnen zijn het Bier spots.
Hmm, dat zóu het kunnen zijn, ze gaat wel een beetje weg als ik mijn benen omhoog houd voor een poos. Maar er is dus niks aan te doen begrijp ik?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid jeukende vlekken
banaan_is_lekke
5 05-12-2011 13:17
ARTistiek danseres
fizzle-fluffy
49 07-07-2006 18:30
Flora & Fauna Voorkeur voor paardenras/type??
sieltjuh
92 29-05-2005 22:00
Lichaam & Gezondheid Witte vlekken
Nebel
11 24-12-2004 13:56
Lifestyle jeanssss
deesmees
115 14-08-2003 19:19
Lichaam & Gezondheid zon
Verwijderd
1 02-06-2002 10:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.