Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2012, 17:20
Verwijderd
Hey iedereen!

Ik vind het echt belachelijk dat de pvv deze website heeft gemaakt, want ik ben zelf Russisch en ik ken heel veel Polen en andere mensen uit die omgeving die zo hard werken en heel erg hun best doen voor alles en niet drinken en dus echt niet voor overlast kunnen zorgen!
Ook baseerik mijn standpunt op het feit dat wij in de WO2 ook deels zijn bevrijd door polen, die superhard voor ons hebben gevochten, en nu gaan wij oppeens zeuren om hun 'zogenaamde overlast'!

Het is best grappig om te weten dat bijna ieder lid ook wel iets op zijn kerfstok heeft, openbaar dronkenschap, wildplassen , noem maar op, en zoiezo, is het nou ZO ONWIJS STOREND om iemand dronken te zien?

Van vinden jullie, als je al deze dingen leest?

xxo

Laatst gewijzigd op 23-02-2012 om 11:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2012, 17:30
Verwijderd
Ik vind het schattig dat mensen die er tegen zijn zoveel aandacht eraan besteden.

Citaat:
Ook baseerik mijn standpunt op het feit dat wij in de WO2 ook deels zijn bevrijd door polen, die superhard voor ons hebben gevochten, en nu gaan wij oppeens zeuren om hun 'zogenaamde overlast'!
Ah juist ja. Dus de duitsers die jij tegenkomt schiet je ook zoveel mogelijk neer?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 17:42
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Het is discriminerende nonsens natuurlijk, en het is schandalig dat de regering er niet simpelweg afstand van neemt. Als ze dat wel hadden gedaan, hadden we weer over kunnen gaan tot de orde van de dag en was er niet zo veel ophef geweest uit de betreffende Oost-Europese landen.

Omdat Rutte en consorten zich steeds weer laten gijzelen door Wilders krijgt Nederland op deze manier meer en meer het imago van een of ander kortzichtig, xenofoob en naar binnen gekeerd landje, een beeld dat steeds sterker wordt sinds het gedoogkabinet is aangetreden, en waardoor onze stem internationaal steeds minder serieus wordt genomen.
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 23-02-2012 om 16:52.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 18:02
Verwijderd
Mijn moeder dreigt mijn broertje en zusje ze daarbij aan te geven als ze niet helpen in het huishouden/niet luisteren. Handig meldpunt.

Verder moet er natuurlijk ook een PVV'ers-meldpunt komen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 18:15
Verwijderd
Het is niet racistisch...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 19:54
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Ik vind het in kaart brengen van overlast door Polen/Oost-Europeanen door middel van een meldpunt geen slecht idee. Dit volgens mij bij elke nieuwe groep van aanzienlijk formaat in Nederland gedaan moeten worden. Zo kan de problematiek daadwerkelijk in kaart brengen.

Wat steekt is dat de PVV dit enkel voor electoraal gewin gebruikt. Ook heb ik niet het idee dat de klachten worden nagetrokken op waarheid of dat er überhaupt wordt gekeken naar oorzaken van de overlast. Dit meldpunt laat de mensen die deze Oost-Europeanen uitbuiten, zoals veredelde slavendrijvers of huisjesmelkers (er komt vanzelf overlast als er 16 mensen in een huis worden gepropt met de capaciteit voor 4 bewoners, of dit nu Polen of autochtonen zijn) volledig buiten schot. Want autochtonen aanpakken scoort niet.

Een onvolledig plan, met de verkeerde motivatie (waarschijnlijk intolerantie en stemmen winnen) gebracht. Maar dat er een meldpunt moet komen voor dit soort problematiek is voor mij niet meer dan logisch.

Laat de politie dit maar doen, die zijn toch nog maar dusdanig onderbezet dat zware criminaliteit nagenoeg vrij spel heeft. Dit kan er ook nog wel bij.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het in kaart brengen van overlast door Polen/Oost-Europeanen door middel van een meldpunt geen slecht idee. Dit volgens mij bij elke nieuwe groep van aanzienlijk formaat in Nederland gedaan moeten worden. Zo kan de problematiek daadwerkelijk in kaart brengen.

Wat steekt is dat de PVV dit enkel voor electoraal gewin gebruikt. Ook heb ik niet het idee dat de klachten worden nagetrokken op waarheid of dat er überhaupt wordt gekeken naar oorzaken van de overlast. Dit meldpunt laat de mensen die deze Oost-Europeanen uitbuiten, zoals veredelde slavendrijvers of huisjesmelkers (er komt vanzelf overlast als er 16 mensen in een huis worden gepropt met de capaciteit voor 4 bewoners, of dit nu Polen of autochtonen zijn) volledig buiten schot. Want autochtonen aanpakken scoort niet.

Een onvolledig plan, met de verkeerde motivatie (waarschijnlijk intolerantie en stemmen winnen) gebracht. Maar dat er een meldpunt moet komen voor dit soort problematiek is voor mij niet meer dan logisch.

Laat de politie dit maar doen, die zijn toch nog maar dusdanig onderbezet dat zware criminaliteit nagenoeg vrij spel heeft. Dit kan er ook nog wel bij.
Ja, hier heb je gelijk in. Ik ben er ook mee eens dat er zo een site moet komen, alleen ik dan moet die niet alleen over Polen gaan, maar gewoon over alle mensen. Het is niet zo dat je van een Pool meer last hebt dan van een Nederlander?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het schattig dat mensen die er tegen zijn zoveel aandacht eraan besteden.


Ah juist ja. Dus de duitsers die jij tegenkomt schiet je ook zoveel mogelijk neer?
Haha nope, ik spaar ze maar je snapt mijn punt, right?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 20:48
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Het is niet zo dat je van een Pool meer last hebt dan van een Nederlander?
Ik denk dat de PVV dit anders ziet, zij (her)openen er namelijk een site voor.
Maar ik zou ook wel graag een meldpunt kutmarokkanen, scootertuig, petjesdragers en ander tyfustuig willen zien.
Je hebt natuurlijk volkomen gelijk, er zijn ook vervelende Nederlanders. Sommige groepen springen er echter uit.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 20:49
Verwijderd
Nee, ik snap je punt niet. Omdat ze ons zoooo veeel jaren geleden een keertje hebben geholpen, mogen we nu niet meer kritisch zijn naar hun gedrag?


Citaat:
Haha nope, ik spaar ze maar je snapt mijn punt, right?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik snap je punt niet. Omdat ze ons zoooo veeel jaren geleden een keertje hebben geholpen, mogen we nu niet meer kritisch zijn naar hun gedrag?
Kritisch mag, maar je moet wel respect hebben voor de mensen door wie nu geen staatje van duitsland bent.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 22:14
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ik vind het grote onzin, maar daar heeft de geschiedenis niets mee te maken.

Ik heb een tijdje terug naar die site gekeken maar toen ik de invulmogelijkheden zag, kon en kan ik me niet voorstellen dat je op die manieren (Ze nemen parkeerplaatsen in? Werkelijk?) serieus last van Polen hebt, en van Polen meer dan van Nederlanders als ze dat zouden doen. Ja, ze hebben soms misschien wel wat meer lege flessen bij hun afval staan. En ja, ze hebben net als Nederlanders auto's, die ze ook ergens kwijt moeten. Maar onder elke bevolkingsgroep zijn er mensen die wat uitbundiger leven dan de rest en daar kun je je aan storen of je kunt /care hebben, maar zo'n meldpunt gaat daar echt niets aan veranderen. En de Polen die ik ken zijn lieve, gezellige mensen met wie je trouwens uitstekend een Kerstmaaltijd kunt houden.

Maar goed, ik vind het gewoon weer zo'n typische PVV-actie, lekker rellen, aandacht trekken en zieltjeswinnen. Leuk voor de mensen die hun frustratie over buurtgenoten willen uiten, maar het is volgens mij toch niet alsof er serieus naar die specifieke gevallen gekeken gaat worden. En ik hoop dat de Oost-Europeanen in Nederland zich er niet aangevallen of onwelkom door voelen, en denken dat de ideeën van de PVV representatief zijn voor de hele Nederlandse bevolking.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 00:08
musicfan123
musicfan123 is offline
Beste forum lezers.

Er is ophef over de site van de PVV, waar je kunt klagen over de Oost-Europeanen.

Men oefent druk op Premier Rutte uit, om die site als 'verwerpelijk' te verklaren

op de site (http://www.meldpuntmiddenenoosteuropeanen.nl/) kan je aangeven of je overlast hebt en in welke vorm etc.

DOE MEE, en klik overal op NEE/ NEE hoor ik heb nergens last van....

De bedoeling is een soort kettingreactie veroorzaken:

Hopelijk zijn er duizenden mensen die aanklikken, dat ze óók geen last hebben.

Dat zou die hele PVV-actie onderuit halen.

Wilders zegt dat hij met de uitkomst naar de minister stapt.

Dan moet hij bekennen dat duizenden hebben gemeld géén last te hebben.

Doe mee, klik op de link, en haal die site zo onderuit.

Laat zien dat je TEGEN de PVV, en hun rasistische plannen bent.

(stem ook ff op de poll, zodat we een beeld krijgen van de meningen op dit forum)

http://www.meldpuntmiddenenoosteuropeanen.nl/

Laatst gewijzigd op 23-02-2012 om 10:06.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 00:25
musicfan123
musicfan123 is offline
wat een idioot plan, zo'n meldpunt.....
check ook even mijn topic (topic hieronder: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1853991)
En doe mee als je het met me eens bent + stem op m'n poll !!!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 00:33
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
Nou ik heb geen last van oost-europeanen, er zitten ook veel goede hardwerkende lui tussen, die zich wel gedragen, ofwel de meerderheid, en dat een enkele zich niet zou gedragen, ach dat heb je onder elk volk wel.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 03:25
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Was afgelopen vrijdag op Utrecht Centraal en daar wisten 2 dronken Polen de boel toch aardig te verzieken. Ieder meisje dat voorbij liep werd lastiggevallen of nageroepen en als ze aangaven er niet van gediend te zijn kregen ze een bierblik richting hun hoofd.

Dus ja, er zijn wel degelijk Oost-Europeanen die overlast veroorzaken. Uiteraard zijn er ook Nederlanders die dat doen, gemiddeld gezien kun je echter wel stellen dat het bij eerstgenoemden toch vaker het geval is.

Verder vind ik dit vrij weinig met Nieuws & Achtergronden te maken hebben. Het is meer een (mislukte) poging om de PVV onderuit te halen. Naar mijn idee haal je alleen jezelf ermee onderuit.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 06:50
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Dat gaat je hiermee niet lukken, het lijkt zelfs op een valse poll; waar is de keuze dat je géén melding bij de PVV hebt gemaakt en het toch niet oneens bent met het meldpunt?
Is Oost-euopeaan trouwens een ras?
Wat is er mis met een meldpunt voor misstanden? Ik denk dat het beter is problemen die er zijn te erkennen dan ze in de doofpot te stoppen "omdat Europa nu eenmaal onomkeerbaar is".
Als Wilders met deze lijst naar Rutte stapt (oh.. bibber !) zal deze zich toch aan de Nederlandse en Europese wetgeving moeten houden. Waar ben je bang voor? Dat iemand de waarheid vertelt? Lijkt me beter dan iedereen opdracht te geven te liegen...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 06:57
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Er is geen meldpunt Polen, er is enkel een meldpunt Oost-Europeanen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-02-2012, 10:03
musicfan123
musicfan123 is offline
Was afgelopen vrijdag op Utrecht Centraal en daar wisten 2 dronken Polen de boel toch aardig te verzieken. Ieder meisje dat voorbij liep werd lastiggevallen of nageroepen en als ze aangaven er niet van gediend te zijn kregen ze een bierblik richting hun hoofd.[/I]

Je kan toch niet zeggen dat dit alleen door Polen gedaan wordt ? Ik bedoel dronken nederlanders zijn volgens mij precies hetzelfde.


Dus ja, er zijn wel degelijk Oost-Europeanen die overlast veroorzaken. Uiteraard zijn er ook Nederlanders die dat doen, gemiddeld gezien kun je echter wel stellen dat het bij eerstgenoemden toch vaker het geval is.


Dus er zijn meer vervelende/lastige polen dan nederlanders, belgen, etc. ?
Verder snap ik het verschil niet tussen een pool/bulgaar etc. die je baan 'afpakt' of iemand met een andere nationalitiet, dit zijn immers ook zaken die je kan melden bij het meldpunt.



Verder vind ik dit vrij weinig met Nieuws & Achtergronden te maken hebben. Het is meer een (mislukte) poging om de PVV onderuit te halen. Naar mijn idee haal je alleen jezelf ermee onderuit.[/QUOTE]

Wist niet echt een andere plek om het te plaatsen, en volgens mij kan je dit onderwerp wel degelijk bij nieuws rekenen.
Nee een poging om de PVV onderuit te halen is het niet (misschien indirect, ik ben nou niet bepaald een PVV-fan)
Ik zie het meer als een poging het (hopelijk nog altijd) overgrote deel van Nederland zich te laten horen, en te laten zien TEGEN dit meldpunt zijn
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 10:26
musicfan123
musicfan123 is offline
het lijkt zelfs op een valse poll; waar is de keuze dat je géén melding bij de PVV hebt gemaakt en het toch niet oneens bent met het meldpunt?

Hier heb je wel een punt ja, kan je een poll aanpassen ?

Is Oost-euopeaan trouwens een ras?

Denk niet dat je dit tot een ras kunt rekeken, in Nederland natuurlijk een minderheid.

Wat is er mis met een meldpunt voor misstanden? Ik denk dat het beter is problemen die er zijn te erkennen dan ze in de doofpot te stoppen "omdat Europa nu eenmaal onomkeerbaar is".

Een meldpunt voor misstanden is opzich geen ramp natuurlijk, wat me alleen nogal stoort is dat het specifiek voor Oost-europeanen is, maak dan een meldpunt voor alle burgers over de hele werld. En nee de 'doofpot' is bijna nooit een goede oplossing. maar een meldpunt lijkt me gewoon niet de weg naar een 'betere' samenleving' (Dit zal toch de beweegreden van de pvv zijn mag ik hopen. Of is het puur kiezers trekken, wat onderhand wel al het gevolg is). Met zo'n meldunt is het enige gevolg dat de minderheid zich onprettig gaat voelen (heel begrijpelijk) en zich hierdoor juist opstandig gaat gedragen

Als Wilders met deze lijst naar Rutte stapt (oh.. bibber !) zal deze zich toch aan de Nederlandse en Europese wetgeving moeten houden.


Wat bedoel je met 'oh...bibber' ?

Waar ben je bang voor? Dat iemand de waarheid vertelt? Lijkt me beter dan iedereen opdracht te geven te liegen...[/QUOTE]


Ik geloof nooit dat er zo veel overlast is van polen etc. en natuurlijk is er meer overlast van oost-europeanen die wonen nou eenmaal met grotere getalen (200.000 - 350.000 oost-europeanen) in Nederland dan bijvoorbeeld Spanjaarden, Denen e.d.
Dus voor de waarheid ben ik niet bang hoor. Ik schrik er wel van dat zo veel (en steeds meer) nederlanders de PVV aanhangen, maar ja ieder z'n politieke keuze natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 10:30
musicfan123
musicfan123 is offline
Citaat:
Er is geen meldpunt Polen, er is enkel een meldpunt Oost-Europeanen.



Lijkt me toch vrij duidelijk dat het hier om het meldpunt Oost-europeanen gaat ?
En in het nieuws wordt het trouwens vaak meldpunt voor Polen e.d genoemd.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 10:46
Spoiler-Dude
Avatar van Spoiler-Dude
Spoiler-Dude is offline
Citaat:


Ah juist ja. Dus de duitsers die jij tegenkomt schiet je ook zoveel mogelijk neer?
__________________
I'd Spend my life, killin fools like you!
You dumb son of a bitch! after all we done for you!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 11:15
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Zo, 2 topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd.

Verder vind ik de PVV een zielige partij die alleen maar tegen dingen kan aanschoppen.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 11:21
musicfan123
musicfan123 is offline
Citaat:
Zo, 2 topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd.

Verder vind ik de PVV een zielige partij die alleen maar tegen dingen kan aanschoppen.


EENS
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Haha nope, ik spaar ze maar je snapt mijn punt, right?
Ik snap dat jouw 'punt' geen punt is. Jij snapt mijn punt niet. Hartstikke leuk dat er misschien een enkele pool rondloopt waarvan zijn grootvader een keer heeft geschoten op de de duitsers maar dat heeft natuurlijk geen reet te maken met de huidige polen hier.

Als we ieder volks geschiedenis mee moeten nemen naar de nieuwe generaties heb ik nog wat appeltjes te schillen met de nederlanders.

Verder vind ik het meldpunt natuurlijk nogal kinderachtig maar ik ben niet anders gewend van de PVV. Wel ken ik inderdaad ook een hoop polen die hier in de buurt overlast veroorzaken en meer drinken dan nuchter zijn. Ik kan me best voorstellen dat je er ziek van wordt als je ernaast woont, want de nederlandse politie doet toch geen reet. En dan is het zelfs best logisch voor het gepeupel dat zo'n site wordt opgericht en dat het ook nog aanslaat, ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2012, 12:25
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik vind het wel terecht. Aan die instroom van Hongaarse importbruidjes mag wel een eind komen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het wel terecht. Aan die instroom van Hongaarse importbruidjes mag wel een eind komen.


Meer ontopic. Voor of tegen zo'n meldpunt zijn heeft geen enkel nut.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 17:57
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
[I]Ik geloof nooit dat er zo veel overlast is van polen etc. en natuurlijk is er meer overlast van oost-europeanen die wonen nou eenmaal met grotere getalen (200.000 - 350.000 oost-europeanen)
Dat jij het niet gelooft wil nog niet zeggen dat het er niet is, dus; meldpunt.
Mocht het aantal meldingen nou tegenvallen, is er dus niets aan de hand en hoeven we niet "bang" te zijn dat Rutte er wat aan gaat doen.
Waar het de PVV uiteraard om gaat is de nadelen van één Europa tegen het licht te houden.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 18:08
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:

Je kan toch niet zeggen dat dit alleen door Polen gedaan wordt ? Ik bedoel dronken nederlanders zijn volgens mij precies hetzelfde.
Leer alsjeblieft even lezen.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 23:04
musicfan123
musicfan123 is offline
Citaat:
Dat jij het niet gelooft wil nog niet zeggen dat het er niet is, dus; meldpunt.

Mocht het aantal meldingen nou tegenvallen, is er dus niets aan de hand en hoeven we niet "bang" te zijn dat Rutte er wat aan gaat doen.
Waar het de PVV uiteraard om gaat is de nadelen van één Europa tegen het licht te houden.
Bang hoeven we niet direct te zijn. Rutte kan er natuurlijk ook vrij weinig aan doen, hij zal zich toch aan Europese afspraken en regels moeten houden.
Natuurlijk zijn er nadelen van één Europa, maar is dit dan de manier om die naar voren te laten komen ?
Dit lijkt me nou niet zo zeer één van de grootste nadelen, dit is slechts een bijzaak. Je mist de hoofdzaak totaal lijkt mij als je zo'n meldpunt als dé methode ziet om nadelen van één Europa naar voren te brengen.

OFF: Polen is economisch gezien voor Nederland een enorm belangrijke schakel qua verkoop van producten etc.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 23:19
musicfan123
musicfan123 is offline
Citaat:
Leer alsjeblieft even lezen.
Lezen gaat mij over het algemeen vrij goed af.

Snap alleen je reden niet om dit 'voorbeeld' over Polen-overlast hier neer te zetten als je vervolgens zegt dat het bij Nederlands net zo storend/vervelend is. Dat ontkracht gelijk heel je 'argument' (voor zo ver het een argument is)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 23:20
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Uiteraard zijn er ook Nederlanders die dat doen, gemiddeld gezien kun je echter wel stellen dat het bij eerstgenoemden toch vaker het geval is.
Zo te zien gaat het je allesbehalve goed af.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2012, 07:14
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Je mist de hoofdzaak totaal lijkt mij als je zo'n meldpunt als dé methode ziet om nadelen van één Europa naar voren te brengen.
En die hoofdzaak is? Of bedoelde je noodzaak, noodzaak van één Europa?
Ik lees elke keer weer iets nieuws "wat bij het oprichten van de club Europa niet voorzien was".
Bijvoorbeeld 12.000 Oost-Europeanen hebben nu een uitkering. Zou een Nederlander dat ook in Roemenië krijgen? Natuurlijk hebben ze daarvoor sociale belasting betaald, maar was dat het waard? Opvangen van de vergrijzing met jonge mensen uit O.E., wie gaan die mensen opvangen als DIE mensen vergrijzen? Oh, niet voorzien..
Met citaat reageren
Oud 24-02-2012, 09:20
musicfan123
musicfan123 is offline
Citaat:
En die hoofdzaak is? Of bedoelde je noodzaak, noodzaak van één Europa?
Ik lees elke keer weer iets nieuws "wat bij het oprichten van de club Europa niet voorzien was".
Bijvoorbeeld 12.000 Oost-Europeanen hebben nu een uitkering. Zou een Nederlander dat ook in Roemenië krijgen? Natuurlijk hebben ze daarvoor sociale belasting betaald, maar was dat het waard? Opvangen van de vergrijzing met jonge mensen uit O.E., wie gaan die mensen opvangen als DIE mensen vergrijzen? Oh, niet voorzien..


Je moet niet vergeten dat we ook ontzettend veel voordelen aan Europa hebben (economisc...)
En ja, er zijn veel zaken die niet voorzien waren.
In Roemenië zijn de sociale voorzieningen veel minder goed/uitgebreid, dus of je daar een uitkering krijgt is maar de vraag.
Maar even terug over het Meldpunt Oost-Europeanen. We zijn het er over eens dat er nadelen zijn aan Europa. Zo'n meldpunt gaat toch niet helpen zodat er minder mensen (< 12.000 Oost-Europeanen) een uitkering krijgen ?
Of het meldpunt moet een enorme afschrikkende werking hebben of O.E. ?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2012, 11:45
Verwijderd
Citaat:



Maar even terug over het Meldpunt Oost-Europeanen. We zijn het er over eens dat er nadelen zijn aan Europa. Zo'n meldpunt gaat toch niet helpen zodat er minder mensen (< 12.000 Oost-Europeanen) een uitkering krijgen ?
Of het meldpunt moet een enorme afschrikkende werking hebben of O.E. ? [/B]
...wat?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2012, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Maar even terug over het Meldpunt Oost-Europeanen. We zijn het er over eens dat er nadelen zijn aan Europa. Zo'n meldpunt gaat toch niet helpen zodat er minder mensen (< 12.000 Oost-Europeanen) een uitkering krijgen ?
Of het meldpunt moet een enorme afschrikkende werking hebben of O.E. ?
...wat?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-02-2012, 16:45
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
We zijn het er over eens dat er nadelen zijn aan Europa.
Blij dat jij dat nu ook al ziet, er zijn namelijk genoeg mensen die euforisch waren/deden bij de oprichting.
Citaat:
Zo'n meldpunt gaat toch niet helpen zodat er minder mensen (< 12.000 Oost-Europeanen) een uitkering krijgen ?
Gewoon alle problemen blijven verzwijgen zal ook niet helpen.

Kijk, als niemand van problemen weet zal er ook nooit wat aan gedaan worden en zullen politici zich op de borst blijven kloppen over hoe fantastisch ze het toch allemaal geregeld hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2012, 16:48
OldAmsterdammer
OldAmsterdammer is offline
Dit meldpunt veroorzaakt ellende bij mensen die er niets aan kunnen doen. Er wonen sinds jaren families in Nederland, waarvan de partners en de kinderen oost europeanen zijn. Kinderen die hier naar school gaan enz. Ik zelf heb 3 Polen in mijn familie en die worden gewoon scheef aangekeken sinds dat meldpunt bestaat en erover gesproken wordt.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2012, 17:14
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Zo, 2 topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd.

Verder vind ik de PVV een zielige partij die alleen maar tegen dingen kan aanschoppen.
Sterk beargumenteerd, goed dat een forumbaas op dat gebied het goede voorbeeld geeft
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2012, 00:10
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Sterk beargumenteerd, goed dat een forumbaas op dat gebied het goede voorbeeld geeft
Graag gedaan.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 25-02-2012, 08:55
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
http://meldpuntpvv.nl/
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Oud 25-02-2012, 10:26
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
En die hoofdzaak is? Of bedoelde je noodzaak, noodzaak van één Europa?
Ik lees elke keer weer iets nieuws "wat bij het oprichten van de club Europa niet voorzien was".
Bijvoorbeeld 12.000 Oost-Europeanen hebben nu een uitkering. Zou een Nederlander dat ook in Roemenië krijgen? Natuurlijk hebben ze daarvoor sociale belasting betaald, maar was dat het waard? Opvangen van de vergrijzing met jonge mensen uit O.E., wie gaan die mensen opvangen als DIE mensen vergrijzen? Oh, niet voorzien..
Ik woon in het buitenland en heb hier ook recht op een uitkering. Wat ben ik toch een uitvreter!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2012, 11:58
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik woon in het buitenland en heb hier ook recht op een uitkering. Wat ben ik toch een uitvreter!
Ik heb zo 't vermoeden dat het sociale systeem in "het buitenland" wat minder is dan het Nederlandse. Oneindige bijstand of WAO zonder controle is naar mijn mening in NL flink doorgeschoten.
Dat kun je de Oost-Europeanen niet kwalijk nemen, maar wel de (ex-) politici die blind waren voor de onvoorziene kosten.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2012, 15:30
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik heb zo 't vermoeden dat het sociale systeem in "het buitenland" wat minder is dan het Nederlandse. Oneindige bijstand of WAO zonder controle is naar mijn mening in NL flink doorgeschoten.
Dat kun je de Oost-Europeanen niet kwalijk nemen, maar wel de (ex-) politici die blind waren voor de onvoorziene kosten.
Hmm nee, hier niet in ieder geval. Maar goed, of de sociale zekerheid in Nederland te ruim is (lijkt me niet, hoewel de regelgeving wel verbeterd en versimpeld moet worden) heeft verder weinig te maken met of Oost-Europeanen er gebruik van (kunnen) maken.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2012, 17:08
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ach in Rusland weiger ik van het schip af te gaan zulke zwijnen vind ik ze (nee ze zuipen niet daarom gaan er 500 russen per dag dood in de zomer door dronken te gaan zwemmen)

maar enfin mijn persoonlijke ervaringen zijn besides the point (overigens heb ik in Polen wel prima ervaringen opgedaan), ik vind dat elke partij die politiek geëngageerd is zich mag ontplooien door het gebruik van pr/propaganda zolang dit binnen de wet blijft, in hoeverre dat zo is zou aan de wet getoets moeten worden door een rechter.

Echter ik meen dat zolang het bij een 'meldpunt' blijft dat de ophef erover zwaar overdreven is, immers Hollanders zijn nu eenmaal burengluurders en willen graag wat te zeiken hebben.
ik vind het persoonlijk nogal verspilling van tijd, en ik vind ook dat je een tjap bent als je daadwerkelijk zo'n melding gaat doen maar ach, wie ben ik.

Verder kunnen een hoop mensen hier wel een beetje schijnheilig gaan doen maar het is algemeen bekend dat het mannelijk deel van de bevolking van wat we hier voor het gemak "oost-europeanen" noemen (waaronder vallen: roemenen, polen, zigeuners (sinti/roma), russen, oekraïners, wit-russen, albanezen, yougoslaven etcetc etc.) zich buitenproportioneel misdraagt. het geweld in voormalig yougoslavië of in polen zelfs vandaag de dag is bekend en berucht over de hele wereld, op zich is dat niet vreemd gezien de recente en iets minder recente geschiedenis, maar laten we niet net doen alsof de gemiddelde Nederlandse man (en dan reken ik daarbij ook alle allochtonen die in Nederland zijn sinds de eerste lichting turken) meer geweld pleegt en onrust stookt dan de gemiddelde oost-europeaan.

Man vergeleken met die gasten in Warchau zijn zelfs mocro's sesamstraat-schatjes.

Was Fortuyn er maar nog steeds.

Citaat:
martino schreef:
Omdat Rutte en consorten zich steeds weer laten gijzelen door Wilders
Ik wil niet zeuren maar wat verwacht je van Rutte, dat hij zijn gedoogpartner verloochend en daarmee zijn ultra-minime meerderheid in het kabinet verspilt.

Mij best hoor dan is de SP in straks helemaal de grootste.

Citaat:
Kritisch mag, maar je moet wel respect hebben voor de mensen door wie nu geen staatje van duitsland bent.
Haha, dat zijn we wel, alleen noemen ze het geen duitsland.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 25-02-2012 om 17:21.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2012, 18:10
Verwijderd
Citaat:
immers Hollanders zijn nu eenmaal burengluurders en willen graag wat te zeiken hebben.
"immers Polen zijn nu eenmaal banenstelers en ze willen graag wat te drinken hebben"
Met citaat reageren
Oud 25-02-2012, 19:01
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
wat is een banensteler? ik dacht dat de werkgever/werknemer-relatie een marktmechanisme was?

"dit is een overval; geef me je baan"

Drankmisbruik komt in noord-oost europa gewoon vaker voor, waar we de havenarbeiders/douane in elk land een flesje goedkope wodka kunnen geven om zonder gezeur te mogen laden/lossen en weer te vertrekken kost je dat in Rusland gewoon een paar flessen 12 jaar oude wiskey, ze maken daar zelf overigens geen geheim van.

Verder kan je prima de stad in, in landen in noord-oost europa (zuid-oost europa ben ik minder bekend mee) alleen je merkt gewoon een flink verschil in "welstandsniveau" en de daarmee gepaarde sociale ontwikkeling, grote delen van een steden zijn een "kansenwijk" waar je zo snel mogelijk doorheen wilt in de taxi, geloof me lokale mensen zoals chauffeurs waarschuwen je er persoonlijk voor.

Als je simpelweg een documentaire over voetbalhooligans in een stad als Warchau vergelijkt met de onze dan zie je zelf ook wel wat ik bedoel, dan kan je net gaan doen of dat niet bestaat en cliché gaan roepen dat er "ook Nederlanders zijn die zich misdragen" maar dat voegt geen ruk toe aan de discussie.

Dat is alsof je zegt: "In mexico is er enorm veel drugsgerelateerd geweld, misschien wel het meeste op de wereld, mede daardoor is er ook veel drugsgerelateerd geweld onder mexicanen in de VS"
en dan antwoord met: "Ja maar er is ook drugsgerelateerd geweld onder blanke/zwarte/paarse Amerikanen"

Als je opgroeit in een omgeving waarin je regelmatig met dominantie, geweld en intimidatie je stem moet laten gelden dan werkt dat gewoon door in de volgende generaties en dat is exact waarom geforceerde immigratie mislukt.

Dan kan je dat gaan bagatelliseren zo veel je wilt maar daarmee kom je alleen over als iemand die de problemen niet serieus neemt.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 11:24
Verwijderd
Citaat:
dan kan je net gaan doen of dat niet bestaat en cliché gaan roepen dat er "ook Nederlanders zijn die zich misdragen" maar dat voegt geen ruk toe aan de discussie.
Dat is precies wat je deed? Ik wees alleen op de mafheid van je comment.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 11:42
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Dat is precies wat je deed? Ik wees alleen op de mafheid van je comment.
Ehm, nee dat is niet precies wat ik deed...

Ik wijs erop dat zogenaamde vooroordelen over volkeren best een kern van waarheid kunnen hebben, zoals dat het vooroordeel dat Nederlanders (mijzelf incluis) mensen zijn die zich met van alles willen bemoeien en niet zelden halfhoge semi-doorlatende gordijntjes bezitten als resultaat van die "traditie".

Een beetje vreemd dat je dan net doet alsof ik degene ben die zegt: "ja maar Nederlands plegen ook geweld, vallen vrouwen lastig, en drinken te veel"

Aangezien Nederlands die problemen minder veroorzaken dan bijvoorbeeld Noord-oost Europeanen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 11:59
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Daarnaast geven die gordijntjes de mogelijkheid voor wat sociale controle waardoor slecht gedrag eerder gezien- en gecorrigeerd kan worden. Misschien dat daarom de gemiddelde (niet studerende) Nederlander zich schaamt als deze dronken op straat betrapt wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.