Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2005, 07:48
Verwijderd
Nummer 4

Citaat:
Net als voorheen kun je dit topic je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Dit kunnen vragen zijn met betrekking tot afvallen, maar het kunnen ook vragen zijn over aankomen, gezond eten, voedselallergie/-intolerantie, enz. Dat is dus hetzelfde gebleven.

Wat er anders is, is dat er in dit topic, naar de algemene forumregels, een aantal extra regels gelden over wat wel en wat niet mag.

Wel mag:
- specifieke vragen stellen
- als je op iemand reageert met een quote, quote dan alleen het stukje tekst waar je op reageert en niet de hele lap tekst (dit ivm de overzichtelijkheid)

Niet mag:
- keer op keer posten wat je gegeten hebt op een dag
- posts mbt de ‘psychische kant’ van eten horen meer op psychologie, nu is het niet volledig verboden om hier mbt dat iets te posten, maar probeer het met mate te doen (ik denk dat ieder voor zich wel kan beoordelen waar die grens ligt en voor de mensen die dat niet kunnen zullen de forumbazen dat doen )

De algemene informatie met betrekking tot afvallen is verhuisd. Klik hier om er naar toe te gaan.
Het maximum aantal posts in dit topic is terug gebracht tot 250, om zo het overzicht beter te kunnen bewaren en om zo hopelijk ook voor elkaar te krijgen dat iedereen (iig de nieuwe bezoekers van dit topic) regelmatig de eerste post te zien krijgt (en hopelijk ook leest).
Oud 20-07-2005, 10:14
Verwijderd
Citaat:
LEIDEN (ANP) - De helft van de meisjes tussen de 13 en 18 jaar lijnt ongezond. Een kwart zoekt zelfs haar toevlucht in extreme en gevaarlijke vormen van lijnen. Dat stelt onderzoeksinstituut TNO in een maandag gepubliceerd onderzoek.

Extreem lijnende meisjes blijken vaker te roken dan niet of gezond lijnenden. Ook hebben zij minder zelfvertrouwen en geven vaker aan gelukkiger te zijn met een slank lijf. Uit het onderzoek blijkt ook dat niet alleen kinderen met overgewicht lijnen. Van de meisjes met ondergewicht lijnt één op de vijf ongezond.

Onder ongezond lijnen verstaat het onderzoeksbureau heel weinig eten, dieetdranken nemen, een afslankkuur volgen of dieetpillen slikken. Bij extreem lijnen is er sprake van dagen niet eten, laxeermiddelen nemen en opzettelijk overgeven.
Dit wilde ik even met jullie delen. Die cijfers zijn best verontrustend vind ik zelf.

(Dit mag wel hier neem ik aan? )
Oud 20-07-2005, 10:21
Verwijderd
Echt de helft van de meisjes tussen de 13 en 18 jaar of de helft van de lijnende meisjes tussen de 13 en 18 jaar...? (Niet dat het dan minder erg is oid, maar het scheelt nogal qua aantal.)

Ook vraag ik me af of iedereen die weinig eet ook echt lijnt...veel mensen hebben gewoon geen idee van hoeveel ze eigenlijk zouden moeten eten, zij eten dus onbewust te weinig.
Oud 20-07-2005, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 20-07-2005 @ 11:21 :
Echt de helft van de meisjes tussen de 13 en 18 jaar of de helft van de lijnende meisjes tussen de 13 en 18 jaar...? (Niet dat het dan minder erg is oid, maar het scheelt nogal qua aantal.)

Ook vraag ik me af of iedereen die weinig eet ook echt lijnt...veel mensen hebben gewoon geen idee van hoeveel ze eigenlijk zouden moeten eten, zij eten dus onbewust te weinig.
Ik denk dat ze bedoelen de helft van de lijnende meisjes tussen de 13 en 18 jaar. En ze hebben het hier over lijnende mensen, en daaron verstaan ze mensen die bewust minder eten. Lijkt me?
Oud 20-07-2005, 11:54
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
Aangezien me topic gesloten werd, hier nogmaals:

Atkins "leefwijze" (dieet)
Wie doet hier aan? Wat zijn de voordelen en nadelen? Hoelang ben je al bezig en werkt het ook echt?

Ik zit te twijfelen of ik het wel moet doen. Ik ben al op verschillende sites geweest. Ik zou graag wat paar kilootjes kwijt willen.

Op zich lijkt het me wel makkelijk vol te houden, maar ik ben bang dat je dan nooit meer patat mag hebben ofzo een een stukje taart / handje chips etc.

Of dat je er mee stopt je opeens vet veel kilo's weer aan krijg..


Dus heeft iemand ervaring met dit dieet?
Oud 20-07-2005, 12:00
Verwijderd
Ik doe niet aan dat Atkinsgebeuren...ik geloof nl dat je beter gewoon gezond kunt eten (van alles wat dus ook). Heb je al eens geprobeerd om gewoon gezond te eten? Dus niet zo iets als Atkins, maar gewoon 6 boterhammen, fruit, groente, aardappelen, vlees/vleesvervangers, enz.? Dat scheelt vaak al heel veel. Atkins is volgens mij iets dat je de rest van je leven vol moet houden (en dus idd geen patat, chips, taart, brood, enz. eten) en dat lijkt me toch knap lastig. Gewoon gezond eten met af en toe wat lekkers is, denk ik, een stuk makkelijker.
Oud 20-07-2005, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 20-07-2005 @ 11:14 :
Dit wilde ik even met jullie delen. Die cijfers zijn best verontrustend vind ik zelf.

(Dit mag wel hier neem ik aan? )

vind ik ook...

maar ik ben er denk ik 1 van
Oud 20-07-2005, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 20-07-2005 @ 13:42 :
vind ik ook...

maar ik ben er denk ik 1 van
Dan breng je er verandering in? Dalen de cijfers meteen.
Oud 20-07-2005, 13:37
Mara
Mara is offline
Citaat:
*~Angel~* schreef op 20-07-2005 @ 12:54 :
Aangezien me topic gesloten werd, hier nogmaals:

Atkins "leefwijze" (dieet)
Wie doet hier aan? Wat zijn de voordelen en nadelen? Hoelang ben je al bezig en werkt het ook echt?

Ik zit te twijfelen of ik het wel moet doen. Ik ben al op verschillende sites geweest. Ik zou graag wat paar kilootjes kwijt willen.

Op zich lijkt het me wel makkelijk vol te houden, maar ik ben bang dat je dan nooit meer patat mag hebben ofzo een een stukje taart / handje chips etc.

Of dat je er mee stopt je opeens vet veel kilo's weer aan krijg..


Dus heeft iemand ervaring met dit dieet?
Ik heb er geen ervaring mee, maar kan er wel wat van zeggen Ik heb 't gevoel dat dit een enorme lap tekst gaat worden..

Ik weet niet of je je ook verdiept hebt in 't Atkins gebeuren? Nouja, hier even in 't kort 'hoe 't werkt'.

Je hebt 3 soorten macronutrienten: koolhydraten, eiwitten en vet. Koolhydraten zijn suikers, dus die haal je uit dingen als brood, fruit, pasta etc. Eiwitten zitten veel in vlees, maar ook (in mindere mate) in noten, peulvruchten, soja, melk etc. Vet daar heb je verschillende soorten van. Je hebt de (meervoudig) onverzadigde vetten, verzadigde en transvetten, om 't even grof in te delen. (Meervoudig) onverzadigde zijn 't best, verzadigd zijn slecht en transvetten zijn helemaal om te huilen.

Als jij vet eet, wordt dat als vet opgeslagen. Eiwitten worden verbrand, anders opgeslagen. Eiwitten helpen echter ook met de spieropbouw, eiwitten zijn dus zeer goed voor een mens. Koolhydraten worden opgslagen in zogenaamde 'glycogeendepots' in je spieren, zijn die vol worden ze als vet opgeslagen.

Als jij gaat bewegen, zal je lichaam eerst energie halen uit de glycogeendepots. Dáárna gaat 't pas vet verbranden. Die glycogeendepots worden dus met koolhydraten gevuld, zoals ik al zei.

Idee van Atkins is dat je géén tot zéér weinig koolhydraten eet. Gevolg: Lege glycogeendepots --> meteen vetverbranding.

Atkins 'realiseert' dit plan van geen koolhydraten door je voornamelijk vlees, nootjes e.d. te laten eten. Eiwitten en vet dus.

Enkele probleempjes:
1) Je mag al het vlees eten. Dus ook zwaarr verzadigde vetten. Hartstikke slecht voor hart- en bloedvaten
2) Je sluit een groep volledig uit. Koolhydraten. Probleempje: Je hersenen kunnen alleen op koolhydraten 'lopen'
3) Doordat je die groep uitsluit krijg je geen fruit e.d. binnen, dat mag je in de eerste week niet binnenkrijgen
4) Effecten op lange termijn zijn niet bekend, het kan schadelijk zijn.

Kortom: Liever niet. Je kan Atkins wel gebruiken in 't samenstellen van je eigen dieet!

Het idee van Atkins klopt namelijk wel in grote lijnen. Je moet minder koolhydraten eten, meer eiwitten. Maar niet de koolhydraten volledig uitsluiten. Kies liever voor complexe koolhydraten.

Even nog uitleggen wat dan 't verschil is tussen makkelijke en moeilijke suikers (koolhydraten) :
1) Makkelijke suikers zijn dingen zoals snoep, wit brood etc. Het is al suiker, bij wijze van spreken. Het laat je bloedsuikerspiegel enorm snel stijgen, waarna je lichaam dat weer 'goed' probeert te krijgen, op een normaal niveau, waardoor 't weer enorm snel daalt. Je krijgt dan snel weer trek in iets nieuws zoets.
2) Moeilijke suikers zijn dingen zoals volkorenbrood, volkorenpasta's etc. Je lichaam moet 't eerst nog 'ombouwen' naar een suiker die het kan gebruiken. Je bloedsuikerspiegel stijgt langzaam, waardoor je langer een vol gevoel houdt.

Als je wilt zien wat producten zijn met goede koolhydraten, kan ik je aan te raden wat op te zoeken van het GI-dieet, dat is hier op gebaseerd.

Nou, om 't even samen te vatten:
1) Atkins is niet goed. Eigenlijk is geen enkel 'kant-en-klaar' dieet goed. Vooral niet al die mode-dieetjes die heel Hollywood gaat volgen. Vergeet niet dat zij een expert hebben en personeel wat voor ze kookt
2) Het beste dieet moet haalbaar zijn, je hele leven te doen zijn en vooral gezond zijn. Dingen waar je op kan letten:
- Beperk je dagelijks aantal kcal tot 300 ónder je dagelijkse behoefte
- Eet genoeg groenten en fruit
- Gebruik complexe koolhydraten, dus volkorenproducten
- Krijg genoeg eiwitten en gezonde vetten binnen. Eet eens een stukje vette vis. Eet genoeg magervlees, neem soms eens een handje nootjes.
- Eet de hele dag door kleinere porties, dan gaat je stofwisseling sneller
- Zorg dat je iets samenstelt wat makkelijk vol te houden is, geen crash-dieten dus.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt Probeer zelf eens een schema op te stellen, gooi 't hier neer en we zullen zeggen wat we ervan vinden
Oud 20-07-2005, 13:38
Mara
Mara is offline
Oh, en nog wat, *~Angel~*: Wat is je lengte + gewicht? En welk gewicht wil je bereiken?
Oud 20-07-2005, 13:40
Hagel
Hagel is offline
oh en daarbij wil ik graag vermelden dat Atkins zelf nog steeds aan extreme obesitas leed toen hij doodging
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 20-07-2005, 13:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
Hagel schreef op 20-07-2005 @ 14:40 :
oh en daarbij wil ik graag vermelden dat Atkins zelf nog steeds aan extreme obesitas leed toen hij doodging
Oud 20-07-2005, 13:41
Hagel
Hagel is offline
dat is mij verteld dan hoor maar dat was voor mij wel een rden om het nooit te doen

[edit] ik heb een vraag, ik heb sinds 3 dagen het beschuit weer herontdekt en ik vroeg me af of er aan beschuit nog nadelen zitten? dat het slecht is of wat? Is het slechter om 2 of 3 beschuitjes te eten ipv 2 boterhammen? ik eet namelijk wel iets meer beschuit dan brood. ik gooi nu ook weleens een beschuit door de yoghurt [/edit]
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties

Laatst gewijzigd op 20-07-2005 om 13:47.
Oud 20-07-2005, 13:47
Mara
Mara is offline
Citaat:
Hagel schreef op 20-07-2005 @ 14:41 :
dat is mij verteld dan hoor maar dat was voor mij wel een rden om het nooit te doen

[edit] ik heb een vraag, ik heb sinds 3 dagen het beschuit weer herontdekt en ik vroeg me af of er aan beschuit nog nadelen zitten? dat het slecht is of wat? Is het slechter om 2 of 3 beschuitjes te eten ipv 2 boterhammen? ik eet namelijk wel iets meer beschuit dan brood, [/edit]
Het bevat niet genoeg vezels en 't is een makkelijk koolhydraat, voor uitleg zie hierboven
Oud 20-07-2005, 13:48
Hagel
Hagel is offline
ik had het hele stuk niet gelezen hehe, nouja ik eet sowieso nog wel boterhammen ernaast dus het zal wel niet erg zijn dan. het is iig al volkorenbeschuit
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties

Laatst gewijzigd op 20-07-2005 om 13:50.
Oud 20-07-2005, 14:33
Wintran
Avatar van Wintran
Wintran is offline
Paar maanden geleden zag ik in dit topic een link staan waar je op een site kunt aangeven hoeveel je wilt afvallen in korte tijd. Met die gegevens kon de site berekenen hoeveel calorien je per dag nodig hebt om tot dat resultaat te komen. Alleen ben ik de site kwijt. Weet iemand toevallig welke site ik bedoel?

Alvast bedankt.
Oud 20-07-2005, 15:14
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Wintran schreef op 20-07-2005 @ 15:33 :
Paar maanden geleden zag ik in dit topic een link staan waar je op een site kunt aangeven hoeveel je wilt afvallen in korte tijd. Met die gegevens kon de site berekenen hoeveel calorien je per dag nodig hebt om tot dat resultaat te komen. Alleen ben ik de site kwijt. Weet iemand toevallig welke site ik bedoel?
Deze site misschien? Nee, nee bij nader inzien toch deze!
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 20-07-2005, 16:46
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-07-2005 @ 14:37 :
uitleg
bedankt voor je uitleg, grotendeels wist ik al. Ben er nu achter gekomen op een forum van atkins dieet, dat je er dus aan vast zit.. wel jammer.

Oh en ik heb iets overgewicht. Ik wil 5 kg der af hebben
Oud 20-07-2005, 20:08
Jones
Mijn moeder zit nu ongeveer een jaar aan atkins. Altijd dik geweest (1.70 en 75 tot 85 kilo) nadat ze kinderen heeft gekregen. Ook altijd al aan het lijnen geweest zolang ik me kan herinneren. In dit jaar (of miss al wel wat langer, heb niet niet bijgehouden) is ze denk ik zo'n 10 kilo afgevallen. Voor haar dus goed vol te houden et cetera. Ik heb lange discussies met haar gehad over atkins (mede door de hoeveelheid vet die je binnen krijgt) maar ze is zo gelukkig door het verliezen van die 10 kilo dat ze daar toch niet naar wil luisteren.

Inmiddels eet ze gewoon "gezond" zo ongeveer als meelfriek voorschrijft en blijft ze nu op haar gewicht dus iedereen redelijk gelukkig. Met andere woorden, het werkt wel. Mits je het vol kan houden wat vooral in de eerste weken niet gemakkelijk is. En ja, het betekend inderdaad afzweren van chips patat en alcohol. Maar je kan je afvragen of dat zo erg is
Oud 20-07-2005, 23:10
Wintran
Avatar van Wintran
Wintran is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 20-07-2005 @ 16:14 :
Deze site misschien? Nee, nee bij nader inzien toch deze!
overgewicht.nl! Dankje.
Oud 21-07-2005, 06:08
Verwijderd
Citaat:
Jones schreef op 20-07-2005 @ 21:08 :
Inmiddels eet ze gewoon "gezond" zo ongeveer als meelfriek voorschrijft en blijft ze nu op haar gewicht dus iedereen redelijk gelukkig. Met andere woorden, het werkt wel. Mits je het vol kan houden wat vooral in de eerste weken niet gemakkelijk is. En ja, het betekend inderdaad afzweren van chips patat en alcohol. Maar je kan je afvragen of dat zo erg is
Het kan werken, maar het hoeft niet per se, denk ik.
En hoe kan je zo gezond eten als MeelFriek beschrijft als je amper koolhydraten binnen krijgt? Je kunt gaan aardappelen (versta ik ook chips en patat even onder nu), geen brood eten, enz. Dan valt volgens mij wat MeelFriek beschrijft al vrijwel weg?
Oud 21-07-2005, 09:30
Jones
Het 'geen koolhydraten binnenkrijgen' is vooral belangrijk tijdens het afvallen. Als je eenmaal op gewicht bent mag je echt wel wat koolhydraten binnenkrijgen hoor. Ze eet geen brood maar wel gewoon volkorenpasta en andere producten. Avondeten is dus redelijk normaal. Daarnaast wordt het "gebrek" aan die koolhydraten opgevuld met een extra aan groenten. Vandaar dat ik zeg dat ze wel redelijk gezond eet. (Daarnaast, ik vraag me af wat slechter voor je is, rondlopen met 15 tot 20 kilo overgewicht of wat meer vlees en wat minder aardappelen eten dan de gemiddelde nederlander)
Oud 21-07-2005, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Jones schreef op 21-07-2005 @ 10:30 :
(Daarnaast, ik vraag me af wat slechter voor je is, rondlopen met 15 tot 20 kilo overgewicht of wat meer vlees en wat minder aardappelen eten dan de gemiddelde nederlander)
En ik vraag me af of je het niet ook op andere manieren kunt bereiken om die kilo's overgewicht kwijt te raken. Bij veel mensen scheelt het al enorm als ze gewoon gezond eten, niet te veel snoepen en voldoende bewegen/sporten.
Oud 21-07-2005, 10:02
Jones
Citaat:
Jones schreef op 20-07-2005 @ 21:08 :
Mijn moeder zit nu ongeveer een jaar aan atkins. Altijd dik geweest (1.70 en 75 tot 85 kilo) nadat ze kinderen heeft gekregen. Ook altijd al aan het lijnen geweest zolang ik me kan herinneren.
In dit geval kan ik met zekerheid zeggen dat ze alles heeft geprobeerd en dat wij verder als gezin altijd bijzonder gezond hebben geleefd. Het is dus ook niet zozeer een overgewicht dat ze heeft overgehouden aan teveel eten maar eerder aan het zwanger zijn van 2 kinderen.
Oud 21-07-2005, 10:06
Verwijderd
Als het door zwanger te zijn geweest komt, is het dan niet raar dat je door anders te eten toch weer afvalt? Dan zal het toch ook wel iets te maken hebben met eten ed, denk ik...en dat ze met een ander eetpatroon (dus bv. Montingac (oid) of een ander eetpatroon) misschien ook wel af was gevallen. Maar goed, zoveel verstand heb ik er niet van...dat Atkins lijkt me gemiddeld genomen alleen niet echt gezond en of het echt werkt...ik denk dat dat heel erg per persoon verschilt (zoals de meeste dingen).
Oud 21-07-2005, 10:12
Jones
Jij kent de verdere afvalgeschiedenis van mijn moeder natuurlijk niet. Maar je kan van mij aannemen dat echt IEDER enigzins verantwoord dieet onze huiskamer is gepasseerd. Dus niet het rare gedoe met de afvalshakes maar gewoon de verandering van eetpatroon. En tot nu is Atkins het enige geweest dat echt heeft gewerkt. Ik keur het ook niet goed zoals je in mijn eerdere posts hebt kunnen lezen maar het werkt wel (voor haar)
Oud 21-07-2005, 10:16
Verwijderd
Misschien zei ik het verkeerd: ik bedoel niet dat het per definitie niet werkt, maar ik denk dat het per persoon erg verschillend is en dat je beter eerst andere dingen kunt proberen. (En dat heeft je moeder dus gedaan.)

Ik heb de indruk dat *~Angel~* nog weinig geprobeerd heeft (ik kan er natuurlijk volledig naast zitten, dan heb ik niets gezegd) en denk daarom dat ze beter eerst andere dingen kan proberen.
Oud 21-07-2005, 10:20
Jones
Daarin heb je natuurlijk gelijk En je hebt natuurlijk ook gelijk dat de meeste (jonge) mensen hun overgewicht kwijt kunnen raken door wat minder te eten en wat meer te sporten (ik ben er op het moment het levende bewijs van ) Daarnaast is Atkins een nogal heftige wijziging in je eetpatroon dat je eerder als laatste redmiddel moet zien dan als eerste oplossing.
Oud 21-07-2005, 11:29
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Mogen aankom tips hier ook?

Ik stond vanmorgen op de weegschaal en ik schrok nogal van het gewicht wat deze aangaf. Ik had het al een beetje aanvoelen komen, vandaar ook dat ik mezelf even woog wat ik verder niet zo vaak doe. Ik had voor mezelf een gewicht gesteld waar ik niet onder wilde komen, en nu zit ik er toch echt teveel onder en ik wil graag weten hoe ik gezond een paar kilo kan aankomen. Kilo of 4 zou mooi zijn.
Ik vind het nogal lastig want ik ben m'n eetlust vrijwel geheel kwijt, maar goed.. dan maar mezelf dwingen, I guess. Ik moet echt niet lager komen.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 21-07-2005, 11:54
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-07-2005 @ 11:16 :
Misschien zei ik het verkeerd: ik bedoel niet dat het per definitie niet werkt, maar ik denk dat het per persoon erg verschillend is en dat je beter eerst andere dingen kunt proberen. (En dat heeft je moeder dus gedaan.)

Ik heb de indruk dat *~Angel~* nog weinig geprobeerd heeft (ik kan er natuurlijk volledig naast zitten, dan heb ik niets gezegd) en denk daarom dat ze beter eerst andere dingen kan proberen.
Ik heb iig me eet patroon veranderd, ook al vind ik dat ik nauwelijks snoep. Ik drink geen cola meer (wat ik altijd wel deed, 1 glas per dag verder niets)

Eerst dronk ik ook nauwelijsk water, dat heb ik nu ook veranderd. Ik drink nu zo'n 5 glazen per dag, alhoewel ik er wel een klein beetje siroop (light) in doe, anders vind ik het niet lekker.

snoepen doe ik niet meer, ook al deed ik dat nooit. soms een dropje en s'avonds 1 koekje, maar dat is ook zelden.

S'ochtends eet ik 2 beschuit of 2x rijstwafels (snack a jack) met 1 glas jus. ook neem ik een stukje ontbijtkoek.

S'middags eet ik 2 boterhammen (zonder boter) met tonijn salade of geklutst ei.

S 'avonds groente en vlees. Ik probeer nu meer groente te eten, maar vind het niet echt lekker.

en daarna eet ik niets meer. In het weekend chips (niet veel)

1x per week pasta (macaroni/spaghetti/kip kerrie etc)


Dus naja ik snoep dus zelden, laat de frisdrank staan en toch krijg ik er niks af

Oh en fiets nu wel weer elke dag 1 uurtje.. en naar me werk ga ik ook altijd met de fiets.

dus heeft iemand nog tips?
Oud 21-07-2005, 12:06
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Je eet eigelijk zelfs vrij weinig...
Tonijnsla is nu niet het beste beleg (wsl met mayonaise gemaakt?)
Eet je geen fruit ? Aardappelen ?
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 21-07-2005, 12:19
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
kellytje schreef op 21-07-2005 @ 13:06 :
Je eet eigelijk zelfs vrij weinig...
Tonijnsla is nu niet het beste beleg (wsl met mayonaise gemaakt?)
Eet je geen fruit ? Aardappelen ?
Oh vergeten te melden. ik eet elke dag fruit: aarbeien / meloen / banaan.

En aardappels eet ik er 1 van (hou er niet van )

"(wsl met mayonaise gemaakt?)" wat bedoel je daar mee?
Oud 21-07-2005, 12:22
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Tonijnsla (en veel salades) worden gemaakt met mayonaise of een andere saus
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 21-07-2005, 12:23
Mara
Mara is offline
@Grl: Aankom-tips mogen natuurlijk ook hier, alles wat betreft voeding e.d. kan je hier kwijt!

Aankomen: Precies 't tegenovergestelde doen van afvallen. Veel koolhydraten eten dus. Níet veel vetten, dat is alleen maar slecht voor je.

Waarom is je eet lust weg? Heb je geprobeerd af te vallen, is 't psychisch, heb je problemen oid? Probeer er iig aan te werken

Idee bij aankomen is dat je meer binnenkrijgt dan je verbrandt. Als we jou op een 'standaard' hoeveelheid zetten dat je 2000kcal nodig hebt, Moeten we dus zorgen dat je er dagelijks 500kcal boven zit. Je komt dan een halve kilo per week aan, ongeveer.

2500kcal is vrij moeilijk op te vullen als je 't ook nog gezond wil doen. Echt. Ik weet niet of je vegetariër bent ofzo, maar ik ga d'r in dit schema uit van niet

Ontbijt
2-3 boterhammen

Tussendoor
2 boterhammen

Lunch
3-4 boterhammen

Tussendoor
2 boterhammen
2 eieren (kan je evt als beleg doen)

Avondeten
Wat de pot schaft Maar doe niet zuinig met 't vlees, mag best wat

Avond
Eieren, stuk vis, kwark, iets met eiwit iig.
Boterham zou evt. kunnen, beste is dan wel vleeswaar erop te doen.

Ja, ik weet 't, dit is veel. Maarja, je moet er wat voor overhebben.
De voedingswaarden (uitgegaan van maximale hoeveelheden):
11 boterhammen: 869 kcal
11x beleg: 330
2 eieren: 150
300g aardappelen: 228
300g groente: 100
120g vlees: 240
100g kabeljauwfilet: 80

Hiermee kom je op 2000kcal. Dat is dus pas je dagelijkse behoefte. Dus hiernaast kan je nog allemaal tussendoortjes nemen (koek, sapjes, weet ik 't) om die 500kcal op te vullen.
Oud 21-07-2005, 12:30
Mara
Mara is offline
@*~Angel~*: Je eet verdomde weinig. En dat meen ik serieus. Doen mensen snel die af willen vallen en zich er verder niet echt veel in verdiept hebben

Het is niet goed om zo weinig te eten. Je valt niet af omdat je lichaam op de spaarstand gaat, je lichaam gaat alles opslaan. De truc is om je lichaam te laten denken dat je veel binnenkrijgt, maar toch een tekort te creeeren in kcal. Dit moet je doen door gedurende de dag meerdere kleine maaltijden te eten.

Een voorbeeld

Ontbijt
2 boterhammen mager beleg

Tussendoor
1-2 boterhammen mager beleg

Lunch
2-3 boterhammen mager beleg

Tussendoor
1 boterham mager beleg
1 ei

Avondeten
Wat de pot schaft. Kijk uit met aardappelen. 200g is minimaal, maar ga je er liever niet vol in eten. Neem wel zoveel mogelijk groenten, en als 't vlees mager is mag je daar ook aardig wat van eten.

Avond
Stuk vis, kwark, ei, handje nootjes. Zoiets.

Gedurende de dag nog 3x fruit.

Uitgaande van 't maximale, kom je hiermee op:
8 boterhammen: 632kcal
8x beleg: 160
1 ei: 75
200g aardappelen: 152
300g groente: 100
120g mager vlees: 240
100g koolvisfilet: 72
3x fruit: -

Hiermee kom je op zo'n 1500-1600kcal. Mooie hoeveelheid als je af wil vallen
Oud 21-07-2005, 13:24
Verwijderd
als ik even voor grl mag antwoorden ze heeft ME en verbruikt dus geen 2000 kcal per dag, ik denk eerder 1600 ofzo. En ik neem aan dat dat ook hetgene is wat haar eetlust weg heeft genomen.
Oud 21-07-2005, 15:12
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-07-2005 @ 14:24 :
als ik even voor grl mag antwoorden ze heeft ME en verbruikt dus geen 2000 kcal per dag, ik denk eerder 1600 ofzo. En ik neem aan dat dat ook hetgene is wat haar eetlust weg heeft genomen.
Achzo Ja, dat wist ik niet

Ik denk dat je dan 't beste naar een dietist kan gaan, als je een (ernstige) ziekte hebt kan je beter niet zelf gaan klooien met je voeding, is mijn mening.
Oud 21-07-2005, 16:38
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 21-07-2005 @ 16:12 :
Achzo Ja, dat wist ik niet

Ik denk dat je dan 't beste naar een dietist kan gaan, als je een (ernstige) ziekte hebt kan je beter niet zelf gaan klooien met je voeding, is mijn mening.
Nou ja, ik heb het al 4 jaar en tot nu toe ging het best aardig. Ik heb de laatste tijd gewoon minder honger.. eet minder en val dus af. Klinkt vrij logisch he? Als ik naar jouw lijstje kijk, word ik al misselijk bij stap 2 Maar ik heb zoveel energie dus ook echt niet nodig. Ik ga eens even kijken wat er te regelen valt. Ik heb nooit hoeven lijnen of moeten aankomen dus ik weet niet precies wat goed en slecht is.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 21-07-2005, 16:42
Verwijderd
@grl: Slik je de pil (of juist niet meer of kortgeleden overgestapt op een andere of wat dan ook)?
Oud 21-07-2005, 16:45
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-07-2005 @ 17:42 :
@grl: Slik je de pil (of juist niet meer of kortgeleden overgestapt op een andere of wat dan ook)?
Hm.. ja. Net weer begonnen.. maand geleden. Slikte m een halfjaar geleden ook, ben toen een paar maanden gestopt en nu slik ik m weer. Good point
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 22-07-2005, 07:51
Mara
Mara is offline
Meiden, ik ga op vakantie. Ik zie jullie over (ruim) een week wel weer
Oud 22-07-2005, 10:44
phink
Avatar van phink
phink is offline
Fijna vakantie
Oud 22-07-2005, 11:27
Hagel
Hagel is offline
Veel plezier Meelfriek
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 22-07-2005, 11:32
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-07-2005 @ 08:51 :
Meiden, ik ga op vakantie. Ik zie jullie over (ruim) een week wel weer
hf
Oud 22-07-2005, 14:48
Verwijderd
Fijne vakantie idd, geniet ervan!
Oud 22-07-2005, 17:23
LaY-D-14
Avatar van LaY-D-14
LaY-D-14 is offline
Ik weet niet zeker of dit hier hoort of al geweest is, maar ik vroeg me af of iemand ooit stacker pillen heeft gebruikt om af te vallen en of dat wat was? En zijn deze gewoon bij de drogist te krijgen of moeten ze echt via internet besteld worden..?
Oud 22-07-2005, 17:28
Verwijderd
Citaat:
LaY-D-14 schreef op 22-07-2005 @ 18:23 :
Ik weet niet zeker of dit hier hoort of al geweest is, maar ik vroeg me af of iemand ooit stacker pillen heeft gebruikt om af te vallen en of dat wat was? En zijn deze gewoon bij de drogist te krijgen of moeten ze echt via internet besteld worden..?
Stackerpillen bevatten efedra (oid) en dat is sinds een jaar oid verboden. Stackerpillen zijn slecht voor je gezondheid. Dat zijn alle afslankpillen trouwens, al is iets met efedra natuurlijk nog slechter.

Heb je al eens geprobeerd om gezond te eten en te (gaan) sporten?
Oud 22-07-2005, 17:29
Verwijderd
stackers moet je niet gebruiken die zijn super ongezond!
je kunt ze niet bij de drogist kopen, want stackers zijn illegaal in nederland, en dat zijn ze niet voor niets.
Oud 22-07-2005, 17:33
LaY-D-14
Avatar van LaY-D-14
LaY-D-14 is offline
Ok bedankt! Ja ik was aardig wat kwijtgeraakt en is er een jaar afgebleven maar tis er nu weer bijna allemaal aan, misschien ook wel doordat ik ouder ben geworden, maar voel me gewoon niet lekker in mn vel zo.
Oud 22-07-2005, 17:35
Verwijderd
Citaat:
LaY-D-14 schreef op 22-07-2005 @ 18:33 :
Ja ik was aardig wat kwijtgeraakt en is er een jaar afgebleven maar tis er nu weer bijna allemaal aan, misschien ook wel doordat ik ouder ben geworden, maar voel me gewoon niet lekker in mn vel zo.
Dat je ouder wordt kan idd heel goed meespelen. Als gezond eten en sporten werkte, waarom dat dan niet nog een keer proberen? (Al kun je, denk ik, beter eerst even kijken of je lengte en gewicht gezond zijn en als dat zo is, dan zou ik me niet al te veel fixeren op afvallen, als ik jou was.)
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid sauna belt
jipjuh
17 21-12-2006 00:09
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #6
Verwijderd
263 23-08-2005 15:34
Psychologie heb ik een eetstoornis?
HelpMePlease
16 20-07-2005 13:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.