Oud 08-07-2012, 01:50
Verwijderd
...

Laatst gewijzigd op 31-01-2018 om 21:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2012, 01:54
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Waarom wil je gaan roken? Het is slecht voor je gezondheid en nogal duur, en als je nog niet rookt kun je het niet vanwege de smaak doen of vanwege de verslaving. Alleen gaan roken om je ouders te treiteren is dom (voor jezelf) en heel kinderachtig (en ik weet niet waarom je het anders zou doen?). En als je regelmatig rookt is het niet te verbergen (niet goed genoeg tenminste) als je nog bij je ouders woont. Niet roken is in alle opzichten beter, je houdt veel meer geld over, het is gezonder, minder vermoeiend (je hoeft niets voor je ouders verborgen te houden en als je verslaafd zou raken zou je móeten roken en dan weer uitvluchten moeten verzinnen ect.) en niet onwaarschijnlijk ook nog beter voor de relatie met je ouders en het maakt je aantrekkelijker (of anders gezegd: roken maakt je vermoedelijk minder aantrekkelijk, nog los ervan dat mensen je vinden stinken).
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 02:15
Verwijderd
...

Laatst gewijzigd op 31-01-2018 om 21:21.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 04:20
Verwijderd
Je pakje op een hele vreemde plek verstoppen, wat je ouders nooit verwachten en waar nooit gekeken wordt. Verder gewoon nooit dicht bij je huis roken.
Of gewoon helemaal niet roken, maar ik zal je vast niet kunnen overtuigen
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 12:20
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Als je geen reden hebt om te gaan roken, hoe kun je dan toch willen roken? Als je het wil, heb je toch een reden? En als je het alleen wil proberen is het toch niet moeilijk om het verborgen te houden, of ben je 24/7 binnen?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 13:29
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
eigenlijk heb je hier en daar gelijk maar ik wil niet gaan roken om mijn ouders te treiteren maar om een heel andere reden (die ik eerlijk gezegd niet heb) maar iniedergeval niet om mijn ouders te treiteren. en mischien vind ik het helemaal niet lekker of zo en stop er meteen mee.

ps. ik heb de dingen uit je reactie gewist die ik al zo vaak had gehoord
Ik ben toch wel benieuwd waarom je het dan wilt. Ik bedoel, ik ging roken omdat een vriendinnetje dat deed en ik nieuwsgierig was en te jong me ergens veel van aan te trekken, maar dat lijkt me in jouw situatie niet van toepassing, want je lijkt echt standaard te willen gaan roken. En dat vind ik opvallend, want daar kan ik geen reden voor verzinnen dus was ik benieuwd waarom je het dan zou doen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 14:53
Verwijderd
Doe niet zo dom joh.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 17:23
Verwijderd
Volgens mij is de reden toch wel duidelijk?
Stoer doen / erbij horen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 17:25
timohtie
Avatar van timohtie
timohtie is offline
Citaat:
Doe niet zo dom joh.
dito.
__________________
It's better to lose the anchor than to lose the ship.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 18:00
xxaerxx
xxaerxx is offline
Doe het niet het is alleen maar slecht dus NIET DOEN,!!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 19:23
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ik wil gaan roken maar durf niet want van me ouders mag ik pas gaan roken als ik het huis uit ben.
iemand tips om het verborgen te houden.

hoop op bruik bare tips
Hoe spannend en/of stoer en/of leuk het misschien ook lijkt..
Doe het niet! Het is slecht voor je gezondheid, het is duur, je gaat er van stinken, je wordt er lelijk van, je gaat er van hoesten en je raakt er heel makkelijk verslaafd aan. Als je dat allemaal afweegt tegen het enige mogelijke voordeel dat het (misschien) lekker is. Zou je er dan echt aan beginnen?

Daarnaast is de kans enorm groot dat je in de toekomst spijt krijgt en dat je enorm je best moet doen om te stoppen. Dit is namelijk erg moeilijk omdat het zo verslavend is. Kortom: Wees slim, doe het niet.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 14:12
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Iedereen zegt wel steeds niet doen, maar steek lekker een peuk op jongen. Dan weet je hoe het is, en zul je doorhebben dat het niet bijzonder is ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 15:26
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik ga er van uit dat je een jaar of 14 bent dus je 1e probleem is niet om je peuken te verstoppen maar om ze te kopen!En ik denk niet dat pappie of mammie ze voor je willen meenemen bij de super..... Dus hou je geld lekker in je zak en krijg ook geen gezeik met je ouders en doe het niet. Roken is echt niet stoer of cool. Tis alleen ongezond en je gaat ervan uit je muil meuren.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 16:34
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Denk je nou echt dat het een probleem is om op 14 jarige leeftijd aan sigaretten te komen, bloodyb?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2012, 13:51
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Nee dat denk ik niet Stoney hij heeft vast wel oudere vriendjes die voor 2 peuken een pakje kankerstokjes voor hem willen halen. Maar waarom een oplossing zoeken voor een probleem dat nog niet bestaat? Ik heb me ook wel eens afgevraagd hoe wappie ik me zou voelen na een shotje heroine maar ik denk dat ik toch maar geen spuit in me arm ga douwen. En als je het toch doet een paar bruikbare tips: 1. alleen een peuk opsteken in je blote reet en niet meer je moeder kussen want ze ruikt het gegarandeerd aan je adem en je kleding. 2: als je helemaal geen plek kan vinden verstop ze dan ergens waar de zon niet schijnt, maar ik weet niet of ze daar lekkerder van gaan smaken. 3: kijk naar het topic van LikeABoss , die is 15 en na 2 jaar gestopt, misschien willen zijn ouders jou wel adopteren.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 17:45
DikkeBaas
DikkeBaas is offline
Als je égt égt wil roken,

VERTEL HET GEWOON, heb ik ook gedaan.
En als je ouders een beetje gul zijn kopen ze na een week of 2 ook wel pakjes voor je om op te halen of voor te schieten...

Trouwens, ik zal et niet doen.
Ik ga in de zomervakantie ook stoppen want eerst is het lekker en gezellig maar dan word het smerig en steek je een peuk op puur voor de verslaving ook al wil je geen peuk.

Laatst gewijzigd op 11-07-2012 om 17:53.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 21:44
Endorsed
Endorsed is offline
Doe alsjeblieft niet zo dom. Altijd heel triest gevonden als mensen dit doen om erbij te horen of weetikveel. Gewoon je vrienden een dikke middelvinger geven, als je sterk in je schoenen staat vinden mensen dat veel bewonderenswaardiger dan wanneer je rookt om stoer te doen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 00:56
synthetisch
synthetisch is offline
van roken word je lelijk en verrot.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-07-2012, 01:15
Fit4Life
Avatar van Fit4Life
Fit4Life is offline
Wannabe hipster met je sigaretten.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 21:16
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Ik snap niet dat je wil beginnen met roken, dat je dat op voorhand al beslist. Je rookt wanneer je zin hebt in een sigaret, dan koop je een pak en dan rook je. Niet op voorhand fantaseren over je eerste sigaretje.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 04:55
M. Tettenbaum
Avatar van M. Tettenbaum
M. Tettenbaum is offline
Succes ermee! Even doorzetten en je bent zo verslaafd
__________________
"One thing is that I am WILD"
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 03:03
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Okee dit vind ik toch best wel vreemd aan iedereen die op deze topic gereageerd heeft, deze jongeman vraagt naar tips om het verborgen te houden. Hij vraagt niet of het goed of slecht is voor hem verder, waarom kunnen jullie je niet gewoon bij de vraag houden en daarop antwoorden? In plaats van hem dingen opnieuw uit te leggen wat hem waarschijnlijk al vele malen eerder is uitgelegd. Geef hem tips, zeik niet over dat hij wil gaan roken of dat hij niet moet gaan roken, als dat kind dat wil laat hem gewoon. Hij komt voor tips over het verbergen van roken nou knul hier kan je een paar krijgen:

- Eet kauwgom na het roken.
- Drink of eet vooral zoete dingen dit overheerst vaak de rook geur.
- Blijf minstens 200 meter weg van het huis waar je ouders wonen.
- Verstop je peukjes buitenshuis bij een vriend of vriendin of verstop ze binnenshuis op een onverwachtse plek met meer risico.
- Geef je ouders de indruk dat je iets anders slechts doet wat hun ook tegen zit maar waar je minder voor gestraft word zodat ze er minder snel achter komen dat je rookt. (al is dit ook wel risico nemen omdat als ze er dan wel achter komen ze je nog zwaarder straffen)

En tot slot: Pik geen aanstekers uit huis maar koop ze zelf. Dit kan namelijk ook opgevallen worden door ouders en evt. schoonmakers of zo iets dergelijks.

Succes ermee

P.S. Kan de rest volgende keer zich gewoon aan de vraag houden in plaats van te zitten zeiken over dat hij het wel of niet moet doen, beantwoord gewoon waar hij voor gekomen is punt.

Laatst gewijzigd op 18-07-2012 om 03:09.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 13:58
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Als iemand gaat vragen of hij zichzelf het beste van kant kan maken door voor een intercity te gaan staan of een kopje zwavelzuur leeg te drinken krijgt hij waarschijnlijk ook een hoop antwoorden waar hij niet om heeft gevraagd.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 19:35
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Als iemand gaat vragen of hij zichzelf het beste van kant kan maken door voor een intercity te gaan staan of een kopje zwavelzuur leeg te drinken krijgt hij waarschijnlijk ook een hoop antwoorden waar hij niet om heeft gevraagd.
Dat is een heel ander verhaal als een jongen die wil gaan roken, de meeste mensen die hierop hebben geantwoord hebben vroeger zelf ook gerookt en zijn er ook niet dood aan gegaan. Laat die knul dat zelf uitzoeken en beantwoord gewoon zijn vraag, 't is niet dat hij er dood aan gaat het geheim te houden dat hij gaat roken/wil gaan roken en hij heeft er dus al helemaal niet de bedoeling bij er aan dood te gaan.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 12:16
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
en hij heeft er dus al helemaal niet de bedoeling bij er aan dood te gaan.
Nou gelukkig maar, het schijnt een hele langzame manier te zijn om zelfmoord te plegen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2012, 05:32
Elecdruid
Avatar van Elecdruid
Elecdruid is offline
Citaat:
waarom kunnen jullie je niet gewoon bij de vraag houden en daarop antwoorden?
omdat daar niet zoveel maatschappelijk belang en opvoedkundige waarde in zit. op de korte termijn heeft hij een oplossing voor zijn 'probleem'. Maar we zijn het toch allemaal ermee eens dat verstoppen, negeren, verbergen, stiekem en sneaky doen niet de juiste manier is om met dingen om te gaan?

Het idee van dit forum is mensen voor te lichten om slechte gedrag/gebruik beter te doen, en niet om ze beter te maken in slechte dingen....

dus joh, als jij zo stoer wilt zijn om te roken, wees dan ook een echte vent en verzin zelf iets

daarnaast: de beste verstopplekken zijn plaatsen die alleen jij kan bedenken en waar niemand anders op komt
__________________
goa goa goa mpu, jah!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2012, 08:33
UndercoverG
Avatar van UndercoverG
UndercoverG is offline
eet na dat je hebt gerookt kauwgom en was je handen met zeep als je thuis komt

p.s. ik zou het niet doen het is echt de grootste geld verneuking in de wereld
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 14:17
DutchSpaceSnake
DutchSpaceSnake is offline
Je bent volgens mij pas 13 jaar gezien je naam? ( 1998 )
__________________
Hallo , #TEAMPOTVIS
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 20:01
Cherryxxx
Cherryxxx is offline
sorry?? Ik hoor vaak dat mensen willen stoppen maar niet dat ze willen beginnen met roken.
En het is echt zonde van je geld en je gezondheid ik zou geen reden weten waarom je dit wilt.
Misschien lijkt het je nu heel lekker maar 1 jaar later plaats je hier een bericht met de vraag hoe je moet stoppen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 13:16
Verwijderd
Ik weet wel een manier om je over te halen.

''Mannen die roken, hebben een lager testosteronniveau in hun bloed en testosteron is nodig om sperma te kunnen produceren. Nicotine kan niet alleen de binnenkant van de bloedvaten beschadigen, maar ook de zaadcellen in het sperma. Per zaadlozing maken rokende mannen minder sperma en in deze kleinere hoeveelheid sperma bevinden zich ook nog eens minder zaadcellen. Het natuurlijke proces dat ervoor zorgt dat zaadcellen goed kunnen bewegen, wordt beperkt door stoffen uit tabaksrook. Zaadcellen moeten goed kunnen bewegen om de eicel te kunnen bereiken. Wanneer het sperma van mindere kwaliteit is, wordt de mogelijkheid van een man om een kind te verwekken verkleind. ''
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 13:23
Verwijderd
100% van de rokers zijn daardoor niet overgehaald dusja.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 17:18
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
dat betekent wel dat alleen de echt sterke spermacellen het dus halen. en dat zegt dan vast wel iets over de genen die ze met zich mee dragen
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 19:17
Verwijderd
True, vruchtbare rokers zijn gewoon de sterkste mannen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2012, 23:40
Verwijderd
Nieuwe tekst voor nieuwe sigarettenpakjes?

"Roken is dodelijk, maar elimineert zwakke spermacellen, wat goede generaties als gevolg kan hebben"
Minder catchy maar...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 03:14
DeKaasHaas
DeKaasHaas is offline
Weet je? Als jij wil beginnen met roken vind ik het best.
Dus hier wat tipjes voor je:

- Mint + zoete dranken werken tegen de adem.
- Deo en een paar extra rondjes om de rotonde tegen de stank in je t-shirt.
- Je peuken kunnen wel in je kluisje.
- Je handen heb ik niet echt iets voor, gewoon ff wassen en niet te dicht bij je moeders neus houden...

Spoiler alert:

Eerste keer zal je gaan hoesten. (Tenzij je een ijzeren conditie hebt (maar waarom zou je dan roken ))

De smaak is bij sigaretten heel scherp, maar best lekker
Maar als je toch wil gaan roken, kies dan voor de pijp
Volle smaak, je rookt alleen tabak, en veel minder over je longen.


Ik heb een tijdje als een fietsketting gerookt (Rrr-Hoest), maar rook nu alleen af en toe nog een sigaartje tijdens het varen.

Aan alle mensjes hier die zeggen dat het slecht is, die hebben gelijk, maar ik trek me daar niks van aan

Succes met je eerste ervaring,

Mvg,

DeKaasHaas (Just another smoker )

P.S.: Ik ben begonnen omdat ik het een keer wilde proberen, maar het lekker vond. (Dus niet om stoer te doen ofzoz)

Laatst gewijzigd op 05-08-2012 om 03:16. Reden: P.S.:
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 12:53
Verwijderd
Citaat:
P.S.: Ik ben begonnen omdat ik het een keer wilde proberen, maar het lekker vond. (Dus niet om stoer te doen ofzoz)
Daarom zit je zeker allemaal topics te kicken en te vertellen hoe "lekker" je roken wel niet vindt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-08-2012, 14:54
DeKaasHaas
DeKaasHaas is offline
Citaat:
Daarom zit je zeker allemaal topics te kicken en te vertellen hoe "lekker" je roken wel niet vindt.
Precies ja.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 02:05
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik weet wel een manier om je over te halen.

''Mannen die roken, hebben een lager testosteronniveau in hun bloed en testosteron is nodig om sperma te kunnen produceren. Nicotine kan niet alleen de binnenkant van de bloedvaten beschadigen, maar ook de zaadcellen in het sperma. Per zaadlozing maken rokende mannen minder sperma en in deze kleinere hoeveelheid sperma bevinden zich ook nog eens minder zaadcellen. Het natuurlijke proces dat ervoor zorgt dat zaadcellen goed kunnen bewegen, wordt beperkt door stoffen uit tabaksrook. Zaadcellen moeten goed kunnen bewegen om de eicel te kunnen bereiken. Wanneer het sperma van mindere kwaliteit is, wordt de mogelijkheid van een man om een kind te verwekken verkleind. ''
Wel een voordeel als je geen vader wilt worden.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 02:07
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Weet je? Als jij wil beginnen met roken vind ik het best.
Dus hier wat tipjes voor je:

- Mint + zoete dranken werken tegen de adem.
- Deo en een paar extra rondjes om de rotonde tegen de stank in je t-shirt.
- Je peuken kunnen wel in je kluisje.
- Je handen heb ik niet echt iets voor, gewoon ff wassen en niet te dicht bij je moeders neus houden...
Deo helpt echt niet tegen de stank. Je gaat er alleen nog maar meer van stinken.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 11:33
Verwijderd
Trek je 'rokerspak' aan en kleed je weer om
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 19:24
DeKaasHaas
DeKaasHaas is offline
Citaat:
Deo helpt echt niet tegen de stank. Je gaat er alleen nog maar meer van stinken.
idd sorry, had ff moeten melden dat je dan wel je eigen deo moet kopen, dan mengt de geur. Je moeder zal dan denken dat het bij de geur hoort.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 19:30
Verwijderd
Ik mag rokers niet.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 19:32
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Ik mag rokers niet.
en ik mag mensen die dit soort uitspraken doen niet.

als je het niks vind bemoei er dan niet mee. en lekker narrow minded van je
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 20:31
Example
Example is offline
Roken je ouders zelf ?
Dan is het makkelijk om het geheim te houden.
Hun kleding ruikt dan ook en hun huis ruikt ook naar tabak.
Ik ben begonnen op men 12de om 'stoer' te doen, achteraf gezien hardstikke stom. En na die 3 jaar zijn ze er nog niet achter.
Dus gewoon niet geheim houden, en ze er zelf achter laten komen.
Vroeg of laat, ze komen erachter.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 22:19
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Ik ben begonnen op men 12de om 'stoer' te doen, achteraf gezien hardstikke stom. En na die 3 jaar zijn ze er nog niet achter.

Denk je.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 22:23
Verwijderd
roken tast je zaad aan
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 22:27
Verwijderd
Citaat:
en ik mag mensen die dit soort uitspraken doen niet.

als je het niks vind bemoei er dan niet mee. en lekker narrow minded van je
Dus jij wil een 13/14 jarige aanraden om te roken? (1998 achter zijn naam)
En er is geen enkele upside aan roken en ik heb alle recht om te zeggen dat ik een hekel heb aan rokers omdat ze mij er ook mee lastigvallen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 22:44
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Dus jij wil een 13/14 jarige aanraden om te roken? (1998 achter zijn naam)
En er is geen enkele upside aan roken en ik heb alle recht om te zeggen dat ik een hekel heb aan rokers omdat ze mij er ook mee lastigvallen.
ik raad hem helemaal niet aan om te gaan roken. ik raad het hem ook niet af. want iedereen elk kind van 14kent dat gezeik over hoe slecht het voor je is toch al.
er zitten wel voordelen aan het roken hoor. het werkt zeer bevorderend bij het ontmoeten van mensen in nieuwe situaties. en het bevorderd de kracht van je zaad zoals eerder in dit topic aangegeven is volgens mij.

dus je hebt serieus geen 1 persoon in je directe famillie of vriendengroep die rookt ?
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 23:05
Verwijderd
Citaat:
ik raad hem helemaal niet aan om te gaan roken. ik raad het hem ook niet af. want iedereen elk kind van 14kent dat gezeik over hoe slecht het voor je is toch al.
er zitten wel voordelen aan het roken hoor. het werkt zeer bevorderend bij het ontmoeten van mensen in nieuwe situaties. en het bevorderd de kracht van je zaad zoals eerder in dit topic aangegeven is volgens mij.

dus je hebt serieus geen 1 persoon in je directe famillie of vriendengroep die rookt ?
Nee, het heeft een negatieve invloed op zaad
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 23:06
Example
Example is offline
Citaat:
Denk je.
Ik wou de TS alleen wat hoop geven.
Tuurlijk zullen ze er wel achter zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol beginnen met roken
margoooootjee
53 16-01-2015 20:40
Drugs & Alcohol stoppen met roken
something..
23 24-02-2011 11:52
Lichaam & Gezondheid Rook jij? (2009)
Hulk
192 02-08-2009 13:32
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquête over roken
LuCernaA
2 31-05-2008 09:10
De Kantine goedervoornemens
specail-t
23 27-12-2004 00:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Anti-rook spotjes
Yamyam
77 30-10-2002 12:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.