| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|||||||||
blahblah geen zin een mooie tabel te maken
|
|
||||||||||
|
Citaat:
![]() Overigens ken ik blanke Afrikanen. In welke groep vallen die dan?
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
Loll op national geographic lieten ze voorbeelden zien in Azië van de behoefte om er ''blank'' uit te zien. In de zon een paraplu en handschoenen aan zodat je huid niet donkerder wordt!
![]() En in India de bleekcrème-hype, in Zuid-Amerika heb je genoeg mensen die ook van Afrikaanse komaf zijn, maar zij worden als de onderlaag beschouwd in de samenleving. Vooral in Brazilië.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Ik ben ook een coloured in dit geval.
![]() Citaat:
Maar veel bekende afro-amerikanen schijnen ook van die cremetjes te gebruiken.Oh ja, spleetogen die ooglidcorrectie doen.
|
|
|
|
||
|
Citaat:
dus de criteria zullen ook voor de hand liggen, 100% zwart is zwart, 100% wit is wit, 100% Aziatisch is Aziatisch en eigenlijk alles daartussenin is coloured, neem ik aan. Maar echt die verdeling is geen issue daar is iedereen het over eens
|
|
||
|
Citaat:
Sommige negerhuidjes vind ik wel mooi om te zien
|
|
|
|
Het bleek lijken heeft er ook deels mee te maken dat bruin van de zon worden gezien wordt als een teken van armoede, in aziatische landen werken veel arme mensen op het platteland of op straat, of bevinden zich veel buiten omdat ze geen airco hebben en in kleine hutjes wonen . Als je bleker bent betekent dat dat je een kantoorbaan hebt of een huis, dus het heeft niet direct iets te maken met een verlangen om blank te zijn, maar vooral om aan te kunnen tonen dat je je het kunt veroorloven om bleek te zijn.
|
|
|
|
Ja, een lichte huid wordt geassocieerd met welvaart/luxe omdat het impliceert dat je niet buiten hoeft te werken of een groot huis hebt, en als je buiten werkt of een klein huis hebt heb je in armere landen (meestal) slecht betaald werk.
Dat was vroeger hier hetzelfde, alleen wordt een gebruinde huid nu meestal als luxe gezien omdat je dan blijkbaar tijd hebt om te zonnen en geld hebt om naar zonnige oorden op vakantie kan, en niet hoeft te werken
| Advertentie |
|
|
![]() |
| Topictools | Zoek in deze topic |
|
|