Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2003, 19:41
wulsje
wulsje is offline
Wij willen ons profielwerkstuk over het vak Biologie gaan houden, maar weten nog geen onderwerp. Het liefst willen we iets gaan doen in de richting van dieren en/of gedrag. Heeft iemand een tip voor ons over wat we precies zouden kunnen doen?
__________________
Ik ga dit toch nooit gebruiken...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2003, 20:53
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
wulsje schreef op 02-09-2003 @ 20:41:
Wij willen ons profielwerkstuk over het vak Biologie gaan houden, maar weten nog geen onderwerp. Het liefst willen we iets gaan doen in de richting van dieren en/of gedrag. Heeft iemand een tip voor ons over wat we precies zouden kunnen doen?
Kijk nou! er bestaat een SEARCHHH! knop
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 22:29
journey
journey is offline
Bij ons in de klas zaten twee meisjes die het deden over emotionele reacties bij kleuters, 't heeft wel niet zoveel met dieren te maken maar wel met gedrag.

Ze gingen lans een paar basisscholen en lieten de kleuters individueel plaatjes zien met bepaalde gebeurtenissen erop, en keken dan wat de emoties bij die kinderen waren, schreven daar een rapport over en trokken daaruit bepaalde conclusies.

Voordat ze echt met de kinderen gingen werken hadden ze eerst een brief naar alle ouders gestuurd met het doel van de opdracht erin en uitleg over het profielwerkstuk. Die ouders konden dan toestemming geven door de brief te ondertekenen.

Het was echt een goed Profielwerkstuk en ze zeiden dat het heel leuk was om te doen.


maargoed tis maar een idtje
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 10:43
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Bij ons had iemand een PWS gemaakt over het gedrag van apen, dan gingen ze een paar hele dagen in Artis zitten en het gedrag van de apen observeren
Het kan saai zijn, je moet er van houden, maar opzich vind ik het wel een leuk idee
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 12:05
journey
journey is offline
tis in ieder geval wel iets anders dan die standaard onderwerpen
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 16:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
- kunnen huisdieren kleuren zien?
- genetica bij katten (doe ik het zelf over, daar staat hier ook een topic over)

Sorry, ik heb even niet meer inspiratie.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 14:48
charming_aine
charming_aine is offline
Journey weet je misschien meer over dat Profielwerkstuk over die emotionele reacties bij kleuters....

Ik moet namelijk ook een pws maken en moet nog met een onderwerp komen... T lijkt me wel leuk
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 17:19
journey
journey is offline
Nou het is ondertussen alweer ff terug :-)
Wat ik er nog van weet is dat er verschillende plaatjes werden vertoond aan kleuters en de racties daarop werden beschreven en gefilmd. Hiervoor is wel toestemming van de ouders nodig enzo, dus je moet een goede begeleidende brief schrijven aan de ouders. De resultaten werden vergeleken met elkaar, en dan gekeken naar verschil tussen jonges en meisjes.

Ik geloof dat ook uitzochten hoe kleuters reageerde op schokkende beelden, en dan beelden van gebeurtenissen die ze nog nooit hadden gezien. Daarmee kon er dan gekeken worden of kleuters schokkende onbekende beelden ook als schokkend bevonden.

Meer weet ik er niet meer van, als me iets te binnen schiet dan meld ik het nog wel.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 16:50
Coléoptère
Avatar van Coléoptère
Coléoptère is offline
De invloed van alcohol op je gedrag! Of op je spieren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] Help mij, Profielwerkstuk Biologie
Deflin
0 15-12-2009 11:35
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO]Profielwerkstuk Biologie
MW
4 30-08-2007 19:34
Huiswerkvragen: Exacte vakken [PWS/BI] biologie verplicht natuurwetenschappelijk onderzoek?
Guimaraes
15 18-04-2005 20:45
Huiswerkvragen: Exacte vakken profielwerkstuk Biologie
MyrnaMeiszje
4 22-02-2004 15:11
Huiswerkvragen: Exacte vakken PROFIELWERKSTUK biologie ideetjes???????
*e*
12 12-06-2003 12:52
Huiswerkvragen: Exacte vakken SOS Profielwerkstuk over Biologie
shanne
2 16-09-2002 18:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.