Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2007, 16:22
Spuitelf
Spuitelf is offline
Als ik ook maar 'n minuut ga hardlopen krijg ik pijn linksonder



daar.

Wat is dit?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 17:50
Anika
Ik weet niet wat het is maar volgens mij kun je het voorkomen door niet vlak ervoor te gaan eten. En eerst even warmlopen wil ook wel eens helpen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 22:23
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
Ik weet niet wat het is maar volgens mij kun je het voorkomen door niet vlak ervoor te gaan eten. En eerst even warmlopen wil ook wel eens helpen.
Dat is het enige wat ik ook zou denken. Verder kan ik je niet helpen..
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 09:39
sirtommy
sirtommy is offline
Ja komt door je eet gewoontes, eet niet voordat je gaat hardlopen te zwaar. Verder helpt veel waterdrinken voordat je gaat hardlopen ook vaak wel...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 09:44
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ja komt door je eet gewoontes, eet niet voordat je gaat hardlopen te zwaar. Verder helpt veel waterdrinken voordat je gaat hardlopen ook vaak wel...
Ik krijg juist pijn als ik veel drink voor het hard lopen en te weinig eet...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 13:08
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het is je milt, toch? Of is dat een fabeltje?

Niet vlak voordat je gaat hardlopen eten en rustig inlopen hielp bij mij wel
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 15:29
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Het is je milt, toch? Of is dat een fabeltje?

Niet vlak voordat je gaat hardlopen eten en rustig inlopen hielp bij mij wel
Ik dacht altijd lucht in je darm ofzo.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 15:40
Verwijderd
Je milt zit niet rechtsonder (maar rechtsboven), daar zit het voorlaatste stukje van de dikke darm. Hoewel je miltpijn ook wel rechtsonder zou kunnen voelen, want organen zijn lastig.
Maargoed, ik weet ook niet hoe het komt, maar wat de rest al zei: goede warming up en tussen eten en sporten eventjes wachten
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 20:52
hahaha
hahaha is offline
Volgens mij hangt het ook een beetje af van de soort pijn die je voelt. Zijn het de bekende steken die je voelt of is het eerder iets anders?
Als het steken zijn, tips opvolgen van hierboven, maar misschien kunnen het ook u buikspieren zijn he hoewel ik er niet zeker van ben.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 12:22
jipjuh
jipjuh is offline
een keer tijdens de coopertest op school had ik hier ook erge last van en toen rade een leraar me aan om van m'n handen vuisten te maken en k had het niet verwacht maar het hielp wel.
probeer voordat je gaat hardlopen geen melkproducten zoals yoghurt en melk ofzow te eten/drinken. dit levert ook pijn op bij veel mensen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 14:42
Verwijderd
Citaat:
een keer tijdens de coopertest op school had ik hier ook erge last van en toen rade een leraar me aan om van m'n handen vuisten te maken en k had het niet verwacht maar het hielp wel.
probeer voordat je gaat hardlopen geen melkproducten zoals yoghurt en melk ofzow te eten/drinken. dit levert ook pijn op bij veel mensen.
Die tip heb ik gehoord van een meisje bij mij op school dat zo'n topsporters-traject deed, zij balde telkens haar vuisten tijdens het rennen, dan weer even niet, en dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:46
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Die tip heb ik gehoord van een meisje bij mij op school dat zo'n topsporters-traject deed, zij balde telkens haar vuisten tijdens het rennen, dan weer even niet, en dan weer wel.
Schijnt dat dat vooral te maken heeft met het feit dat je je dus concentreert op je handen en niet meer op de pijn in je zij.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 17:09
Dave123
Dave123 is offline
Citaat:
Je milt zit niet rechtsonder (maar rechtsboven), daar zit het voorlaatste stukje van de dikke darm. Hoewel je miltpijn ook wel rechtsonder zou kunnen voelen, want organen zijn lastig.
Maargoed, ik weet ook niet hoe het komt, maar wat de rest al zei: goede warming up en tussen eten en sporten eventjes wachten
De milt zit aan de linker kant van de maag , dus linksboven. Als je milt vergroot is, is dat vaak links onderin te voelen als een verdikking (door een arts) en kan soms gevoelig zijn. Tijdens het sporten stroomt er meer bloed door je milt (en lever) en dit kan zorgen voor pijn (vaak steken). Als je rechtsonder pijn hebt (wel/geen lichamelijke inspanning) zou dat eerder in de richting van blindedarm onsteking gaan of in sommige gevallen, een gevoelige rechter-nier (die zit lager dan de linkernier en kan daarom ook soms gevoeld worden door je huisarts als die vergroot is)

Jouw verhaal doet mij denken (vooral omdat het alleen tijdens het sporten gebeurt) aan steken in de milt, wat erg vaak voorkomt.

Dave

Laatst gewijzigd op 29-10-2007 om 17:14.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 17:03
Verwijderd
Ohja ik bedoelde ook links, sorry komt door de foto, links voor de kijker maar rechts voor degene die naar de foto kijkt
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 21:20
Verwijderd
klinkt wel bekend (steken dan..), ik ren dan altijd op een wat lager pitje door of neem even rust en na een tijdje gaat het vanzelf over bij mij. Zeker als ik vlak voor het sporten gegeten heb. Een teamgenootje zei eens dat het bij haar overging als ze met haar armen omhoog ging lopen maar dat heb ik niet geprobeerd.
Ik heb het trouwens vooral bij het warmlopen, meestal als ik over mijn dode punt heenben gaat het wel weg.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Rugpijn
Heksjuh
7 28-01-2009 14:35
Verhalen & Gedichten QuaTro by Q-Wi-Q
Q-Wi-Q
3 06-08-2001 22:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19.