Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2007, 10:04
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
In de nieuwe dramaserie de 'Co-assistent' draait het om Elin (Hanna Verboom), een aankomend arts, die worstelt met de balans tussen carrière maken en haar sociale leven op peil houden. De serie is gebaseerd op de gelijknamige bestseller van Anne Hermans. Ronald Giphart en Jeroen van Baaren schrijven de scripts. De 'Co-assistent' is vanaf 24 september om 21.30 te zien op Net 5

Het 'echte' leven in het ziekenhuis
Na vier jaar universiteit is Elin Dekkers enthousiast begonnen als co-assistent. Tijdens haar co-schappen staat ze in de operatiekamer met botte chirurgen, runt ze de poli met een opmerkzame internist en loopt ze mee met een nuchtere huisarts. Elin ontdekt dat het leven in een ziekenhuis niet veel verschilt van de 'gewone' wereld: dokters zijn ook maar mensen, maken fouten, zijn chagrijnig, chaotisch of ongeïnteresseerd. Alhoewel Elin het gevoel heeft al een heel end op weg te zijn, wordt haar pijnlijk duidelijk dat er een groot verschil is tussen theorie en praktijk.

Tijdens haar co-schappen wordt Elin geconfronteerd met een aantal belangrijke levensvragen: is een goede carrière in je werk wel te combineren met een sociaal leven? Ben je geschikt als arts als je soms voor je eigen belang kiest? En wat als liefde en ambitie onverenigbaar lijken? Tegelijkertijd klaagt Elins beste vriendin en huisgenoot Sanne dat ze nooit meer tijd voor haar heeft en ook haar vriend Job ziet Elin steeds minder. Daarbij hangt er tussen Elin en mede-co Hugo een spanning, die ze niet helemaal kan plaatsen.

---
Ik heb het boek gelezen en dat was zo'n leuk boek, ben benieuwd naar de serie! De voorstukjes zagen er overigens ook erg leuk uit.

Gaan jullie kijken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2007, 10:06
annepannepo
Avatar van annepannepo
annepannepo is offline
jaa ik ga kijken
als jij me helpt herinnere
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 10:33
pino123
pino123 is offline
jaa interessant, als ik het niet vergeet.
In welk ziekenhuis loopt ze haar co-schappen?
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 10:50
Verwijderd
Ik zag het, maar weet niet of ik het wel ga volgen.

Kan de titel btw niet aangepast? 'Serie: ' en 'op Net 5' eruit schrappen, want het staat lelijk en een beetje onoverzichtelijk. Oh, en 'assistent' met kleinletter.

;x;x;x
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 11:01
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik hou niet zo van Nederlandse series, maar ik ga wel even kijken of het echt (n )iets is.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 11:29
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Ik zag het, maar weet niet of ik het wel ga volgen.

Kan de titel btw niet aangepast? 'Serie: ' en 'op Net 5' eruit schrappen, want het staat lelijk en een beetje onoverzichtelijk. Oh, en 'assistent' met kleinletter.

;x;x;x
Je bent aan het mutsen

In het boek liep ze ergens in Amsterdam, dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 12:42
Verwijderd
ja ik móet het wel kijken natuurlijk!
Heb het boek ook gelezen trouwens.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 15:58
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb het boek liggen, ga ik binnenkort aan beginnen. Misschien ga ik de serie ook wel kijken, mijn eigen co-schappen komen er nu binnen een half jaar tot jaar ook wel aan dus lijkt me wel grappig.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 19:45
Verwijderd
Ik zal de voorstukjes, en vond ik echt heel grappig en goed overkomen. Ik ga zeker kijken
En ik ga het boek ook maar lezen, zag het bij de bieb liggen, ik haal 'm er morgen maar meteen op
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 20:07
Verwijderd
ik haat die blonde doos, en bovendien is er al zo'n serie: grey's anatomy.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 22:48
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ze claimen natuurlijk wel dat deze serie "het echte leven" laat zien, maar het zal toch gedramatiseerd zijn. Als ik tijd heb, kijk ik wel even, maar als het voor mn gevoel teveel GA is (of gewoon slecht is), haak ik net zo snel weer af.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 23:28
Verwijderd
Ik vond de sfeer in de voorstukjes heel anders dan die van GA. GA vind ik niets aan, dus ik hoop maar dat ik gelijk heb
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 08:10
Verwijderd
Citaat:
Ze claimen natuurlijk wel dat deze serie "het echte leven" laat zien, maar het zal toch gedramatiseerd zijn. Als ik tijd heb, kijk ik wel even, maar als het voor mn gevoel teveel GA is (of gewoon slecht is), haak ik net zo snel weer af.
Nouja, het is gebaseerd op de NRC collumns en die zijn allemaal waargebeurd, maar in de collumns staan natuurlijk wel vooral de dingen die interessant of schokkend zijn en wat minder de normale dagelijkse gang van zaken. En voor de serie zal dat inderdaad vast nog een beetje aangezet zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 23:30
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Citaat:
Ik hou niet zo van Nederlandse series, maar ik ga wel even kijken of het echt (n )iets is.
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het boek gelezen en dat was zo'n leuk boek
Ik heb het ook gelezen maar vond het niet geweldig. Ben wel heel benieuwd, dus ga zeker de eerste aflevering kijken. Volgens mij is het totaal anders dan GA, dat moet trouwens wel als ze het boek volgen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2007, 21:17
Verwijderd
Ik ben heel benieuwd, ga wel kijken.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 21:17
Bob the Bear
Avatar van Bob the Bear
Bob the Bear is offline
Hmm, het boek las erg vlot. Maar ik vrees een beetje voor de serie, Nederland heeft niet echt een geweldige historie wat betreft medische series maar ik ga wel kijken uiteraard.
__________________
Wilde gij mijne rolneger worden? | *danst met !A!*
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 14:52
Kikkertje :D
Avatar van Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
Ik vond het boek helemaal geweldig en ben erg benieuwd naar de serie. Ga dus zeker kijken!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-09-2007, 16:52
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
Kan de titel btw niet aangepast? 'Serie: ' en 'op Net 5' eruit schrappen, want het staat lelijk en een beetje onoverzichtelijk. Oh, en 'assistent' met kleinletter.

;x;x;x
jezus
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 19:26
Hyphen
Avatar van Hyphen
Hyphen is offline
Oe! Ik hou van Nederlandse series! Natuurlijk ga ik kijken
__________________
I'll make you banana pancakes pretending it's the weekend now
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 19:38
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
nog één dagje
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 20:44
PV
PV is offline
Ik hou niet zo van Nederlands gesproken series, maar ik geef het een kans.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 21:14
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Trouwens, voor de echte co-assistenten onder ons, is het boek echt waarheidsgetrouw, of is het toch een beetje overdreven?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 19:30
Verwijderd
Als ik straks de kans krijg zal ik het gaan kijken, ben wel benieuwd of het wat is.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 19:33
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Trouwens, voor de echte co-assistenten onder ons, is het boek echt waarheidsgetrouw, of is het toch een beetje overdreven?
Ik ben geen echte, maar ik denk/verwacht dat sommige dingen wel nep zijn. En dat is dan meer hoe die andere artsen met elkaar omgaan en wat er gezegd wordt.
Al kunnen daar ook weer wel dingen van waar zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2007, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Trouwens, voor de echte co-assistenten onder ons, is het boek echt waarheidsgetrouw, of is het toch een beetje overdreven?
Ik heb gehoord dat alles wel echt is, alleen in het boek natuurlijk wat aangedikt en volgen dingen elkaar heel erg snel op, terwijl er in het echt meer tijd over heen ging.

De serie zal nog wel wat meer zijn aangedikt
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 21:50
Me-ke
Avatar van Me-ke
Me-ke is offline
ik vond het wel grappig
__________________
Zeg 't zegt 't ... Deportivo de la Coruña ... ah!!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 21:51
PV
PV is offline
mhmhm het gaat. 't is wel kort qua minuten per aflevering, eerder zo'n soap-idee.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 22:08
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ja, ik vond het ook erg kort
En verder, ik wacht volgende week nog even af.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 23:24
Verwijderd
Aardige eerste aflevering.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 00:12
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik vond het tegenvallen, maar ik ben sowieso vaak niet zo'n fan van Nederlandse series. Daarbij heb ik van het weekend het boek gelezen en die vond ik toch beter.

Of het echt zo is weet ik met een aantal maanden. Maar het boek was opzich best geloofwaardig alleen zoveel dingen lijkt me wat overdreven en sommige dingen zijn denk ik ook wat dik aangezet. (en ik heb het idee dat daar in de serie nog een schepje bovenop gedaan is)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 08:08
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Begon het nou pas veel te laat, of veel te vroeg? Want ik denk dat ik maar een kwartier gezien heb en vantevoren wel tien minuten reclame...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 08:42
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Begon het nou pas veel te laat, of veel te vroeg? Want ik denk dat ik maar een kwartier gezien heb en vantevoren wel tien minuten reclame...
Het was precies op tijd
Maar het duurde maar een half uurtje
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 08:43
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Te vroeg naar mijn idee, ik was ook te laat omdat ze overal half 10 geroepen hadden en ik zag later op teletekst dat het dus ineens 9.25 was. Dus toen ik na CSI zapte was het al begonnen. En in dat half uur dat het duurt zat ook nog een hoop reclame.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 09:41
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik vond er niet zoveel aan, behalve het gedicht van Bloem. Ik had gelijk zin om naar de bieb te rennen en een dichtbundel van hem te lezen.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 09:55
Verwijderd
Ik vond het wel gaan. Dit stuk vond ik in het boek sowieso beter. Maar ik blijf het wel volgen, het is maar een halfuurtje.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-09-2007, 11:38
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
De aflevering was kort, maar dit is zo herkenbaar en dus representatief voor de situatie hier in Nederland. I.t.t. alle Amerikaanse series waar veel dingen worden overdreven ondanks dat het niet te vergelijken is met hier.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 12:04
Verwijderd
Ik heb het maar half gezien, maar vond het wel grappig
Ik blijf zeker kijken.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 14:33
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik vond het leuk <3
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 16:07
Bob the Bear
Avatar van Bob the Bear
Bob the Bear is offline
Ik vond het best wel tegenvallen
__________________
Wilde gij mijne rolneger worden? | *danst met !A!*
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 18:36
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Het kon me niet echt boeien en gelukkig maar, anders moet ik iets gaan volgen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 19:56
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ik vond het leuk <3 en ik denk dat je het misschien een kans moet geven; ik denk dat het acteerwerk e.d. in de loop van de serie wel beter wordt.
Het boek vond ik trouwens absoluut geen hoogstandje, maar wel leuk om een keer gelezen te hebben. Verder ben ik erg bang geworden voor dokters en ik wil nog wel arts worden !
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 12:32
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik vind dit veel realistische dan grey's anatomy of ER. Ik vond het wel leuk!
Maar toch vind ik Grey's anatomy veel leuker.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 14:42
Verwijderd
Op acteerwerk let ik bij NLse series eigenlijk zo min mogelijk Hoewel ik dit (en Evelien ook, bijvoorbeeld) wel weer een fijne manier van acteren vind. Wel heel Nederlands, om de een of andere reden.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 16:04
pino123
pino123 is offline
ik vond het wel leuk. Volgende week weer kijken.

Wel grappig dat elke geneeskunde student bij ons + docenten elke keer vroegen: "en, heb je gekeken?", "hoe vond je het?; "je moet het boek lezen"
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 13:32
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik vond het nogal tegenvallen. Zo ontzettend Nederlands geacteerd en daarmee bedoel ik overdreven gearticuleerd en ontzettende schrijftaal ofzo. Zoals je normaal gesroken nooit een gesprek zou voeren.

Maar t gedicht van Bloem was idd mooi.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 14:42
Verwijderd
Ik heb gisteren eens gekeken en vond het wel leuk
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 15:06
Verwijderd
Ik vind het alleen wat jammer dat zij een beetje dommig lijkt te doen (en haar huisgenote ook), maar verder vind ik het ook wel leuk.
Ik vond het zo geinig toen ze met die zaklamp bij haar vriend naar z'n scrotum ging kijken En daarna nog even probeerde grappig te doen door die zaklamp op haar gezicht te richten

Vermakelijk, geen meesterwerk, maar ik blijf natuurlijk gewoon kijken; zo leuk is het wel weer.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 15:09
Verwijderd
Ja ze hebben ook wel echt té weinig medische kennis, daar klopt niets van, ze horen echt wel meer te weten
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 15:16
Verwijderd
Dat viel me ook op, als ze wat vaker ER had gekeken, had ze al meer geweten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio S1NGLE [Net 5]
Verwijderd
58 15-04-2009 12:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.