Oud 09-08-2003, 14:44
noukiester
Avatar van noukiester
noukiester is offline
Wij hebben sinds een weekje een jong poesje van nu 8 weken oud. Hij krijgt bij ons water en speciale kittenbrokjes. Bij mijn tante (daar komt ie vandaan) dronk hij vooral nog bij zijn moeder denk ik, en ze had natgemaakt brood staan. In het begin wilde hij geen brokjes eten maar toen ik wat stukjes brood erdoor deed at ie het wel op. Water drinkt hij ook goed. Maar...nu braakt hij ineens. Niet iedere dag maar toch al 3 keer. Dit doet ie iedere keer nadat hij gegeten heeft. Er zit dan veel ´schuim´bij. Je kunt precies zien wanneer het gebeurd want dan gaat ie stil zitten en dan smakt ie heel erg en hij probeert te slikken (soort van kokhalzen). Als hij het er dan uiteindelijk uitgegooid heeft wil hij het weer opeten (wat ik natuurlijk niet toelaat) hij is dan verder weer helemaal normaal en speels.
Dan nog een vraagje: Zijn kopje ziet er naar mijn idee een beetje vreemd uit. (ik heb geen ervarig met katten verder...) Als zijn kopje gewoon ontspannen is zie je zijn tandjes de hele tijd, misschien dat dit altijd is maar het is mij nooit opgevallen.
Ook doet hij zijn ogen nooit dicht als hij knippert, je ziet dan alleen zo´n soort van wit vliesje. Hij doet ze ook nooit helemaal dicht tijdens het slapen.
Dan nog iets: hoeveel kost het om een kat in te enten? of verschilt dat heel erg? Aan wat voor bedrag moet ik iig denken?
Nou, ik denk dat dit het wel was

Ik kan trouwens niet altijd gelijk reageren omdat ik niet zoveel op het internet kan....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2003, 15:06
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
noukiester schreef op 09-08-2003 @ 14:44:

Dan nog iets: hoeveel kost het om een kat in te enten? of verschilt dat heel erg? Aan wat voor bedrag moet ik iig denken?
Nou, ik denk dat dit het wel was
maakt dat wat uit dan? je MOET je kat toch wel laten inenten, en je kat laten inenten is was anders dan een pakje pokémon kaartjes aanschaffen: de prijs zal waarschijnlijk niet erg verschillen tussen twee verschillende practijken. Je kan dius het beste gewoon een dierenarts bij jou in de buurt zoeken. Dat is toch wel nodig, aangezien je nou éénmaal elk jaar met je beessie naar controle moet (maar dat wist je vast al. ik nem aan dat je niet zo dom bent dat je geen informatie hebt ingewonnen, voor je die kat, een levens wezen dat recht heeft op goede zorg, hebt aangeschaft)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 00:09
noukiester
Avatar van noukiester
noukiester is offline
Ik zeg toch niet dat ik mijn kat niet in laat enten? Het is toch normaal dat ik wil weten wat dat kost...? Dan weet ik welk bedrag ik bijvoorbeeld apart moet houden. Ik bedoel ik weet niet of ik aan 25 of aan 100 euro moet denken? ik heb daar gewoon geen verstand van. Ik heb echt het beste met mijn kat voor hoor. Anders zou ik dat berichtje ook niet geplaatst hebben.
Maar ik vraag me echt af hoe dat zit met dat braken? Is dat iets ernstigs of ligt het misschien gewoon aan de warmte, of moet zijn maagje nog wennen aan het nieuwe voer? En kan het kwaad? Kan hij er bijvoorbeeld in stikken? Daar lijkt het af en toe namelijk wel op.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 00:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
noukiester schreef op 09-08-2003 @ 14:44:
Wij hebben sinds een weekje een jong poesje van nu 8 weken oud. Hij krijgt bij ons water en speciale kittenbrokjes. Bij mijn tante (daar komt ie vandaan) dronk hij vooral nog bij zijn moeder denk ik, en ze had natgemaakt brood staan. In het begin wilde hij geen brokjes eten maar toen ik wat stukjes brood erdoor deed at ie het wel op. Water drinkt hij ook goed. Maar...nu braakt hij ineens. Niet iedere dag maar toch al 3 keer. Dit doet ie iedere keer nadat hij gegeten heeft. Er zit dan veel ´schuim´bij. Je kunt precies zien wanneer het gebeurd want dan gaat ie stil zitten en dan smakt ie heel erg en hij probeert te slikken (soort van kokhalzen). Als hij het er dan uiteindelijk uitgegooid heeft wil hij het weer opeten (wat ik natuurlijk niet toelaat) hij is dan verder weer helemaal normaal en speels.
Dan nog een vraagje: Zijn kopje ziet er naar mijn idee een beetje vreemd uit. (ik heb geen ervarig met katten verder...) Als zijn kopje gewoon ontspannen is zie je zijn tandjes de hele tijd, misschien dat dit altijd is maar het is mij nooit opgevallen.
Ook doet hij zijn ogen nooit dicht als hij knippert, je ziet dan alleen zo´n soort van wit vliesje. Hij doet ze ook nooit helemaal dicht tijdens het slapen.
Dan nog iets: hoeveel kost het om een kat in te enten? of verschilt dat heel erg? Aan wat voor bedrag moet ik iig denken?
Nou, ik denk dat dit het wel was

Ik kan trouwens niet altijd gelijk reageren omdat ik niet zoveel op het internet kan....
Volgens mij is dat braken wel normaal, dat zie je wel vaker met jonge dieren dat ze iets eten, het weer uitspugen en het dan opnieuw opeten omdat het nog niet helemaal verteerd is ofzo. Ik weet niet zeker of het normaal is maar als je toch naar de dierenarts gaat om je kat in te laten enten kan je het gelijk even vragen.

Inentingen kosten (incl. consult) altijd rond de 100 gulden bij onze dierenarts, het zal nu dus wel 50 euro zijn ongeveer. Ik denk niet dat het veel scheelt per dierenarts dus als je hier vanuit gaat zit je wel goed denk ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 02:00
TechXP
TechXP is offline
misschien eens vragen hier:
www.dierenforum.nl

en het beste is om bij een huisarts na te vragen
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 20:56
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
noukiester schreef op 10-08-2003 @ 00:09:
Ik zeg toch niet dat ik mijn kat niet in laat enten? Het is toch normaal dat ik wil weten wat dat kost...? Dan weet ik welk bedrag ik bijvoorbeeld apart moet houden. Ik bedoel ik weet niet of ik aan 25 of aan 100 euro moet denken? ik heb daar gewoon geen verstand van. Ik heb echt het beste met mijn kat voor hoor. Anders zou ik dat berichtje ook niet geplaatst hebben.
Sorry Maar je hebt ook mensen die gewoon het risico nemen dat hun kat ziek word omdat ze het te duur vinden
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 22:00
noukiester
Avatar van noukiester
noukiester is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 10-08-2003 @ 20:56:
Sorry Maar je hebt ook mensen die gewoon het risico nemen dat hun kat ziek word omdat ze het te duur vinden
Ja snap ik wel hoor, maar ik ben niet zo! Ik ben van plan om als ik dertig ben nog met mijn poes op schoot te zitten
Maar ik ga ook wel naar de dierenarts maar omdat het weekend was dacht ik, ik zet het ff hier, kijken of hier iemand er iets vanaf weet! Maar ik denk ook niet dat het kwaad kan omdat ie na het braken altijd weer springlevend is!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 11:05
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
noukiester schreef op 10-08-2003 @ 22:00:
Ja snap ik wel hoor, maar ik ben niet zo! Ik ben van plan om als ik dertig ben nog met mijn poes op schoot te zitten
Maar ik ga ook wel naar de dierenarts maar omdat het weekend was dacht ik, ik zet het ff hier, kijken of hier iemand er iets vanaf weet! Maar ik denk ook niet dat het kwaad kan omdat ie na het braken altijd weer springlevend is!
waarschijnlijk heeft 'ie gewoon last van haarballen, of moet 'ie even wennen aan vast voedsel. is het een binnenkat? geef 'm dan kattegras. Er is ook speciaal voedsel verkrijgbaar waardoor ze minder last hebben van haarballen (en die houding met de tanden, dat is normaal )
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 11:42
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
je MOET naar de dierenarts!!!

als ie dik schuim kotst kan poezebeest wel eens iets met de galblaas of een maaginfectie hebben...

Mijn jack russel had hier ook last van.

Medicijnen en dieet en het is zo over
__________________
Mama van Ashley en Michelle
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 14:09
noukiester
Avatar van noukiester
noukiester is offline
ben naar de dierenarts geweest en heb hem laten inenten!
Die tanden daar hoefden we ons geen zorgen over te maken, over zijn ogen ook niet. Ik heb ook nog verteld over dat braken maar hij dacht dat het te maken had met de te snelle overgang van moedermelk naar brokjes. (Ik blijf het wel in de gaten houden hoor!) Hij (dat weten we nu ook, hehe!) had wel vlooien, maar daar hebben we spray voor gekregen! Verder was hij helemaal gezond enzo! gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 09:43
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Goed dat je hem hebt laten inenten. Ik kreeg een keer een katje van iemand en we hadden al een afspraak gemaakt om hem in te laten enten, maar we waren te laat en hij ging dood na flink te hebben overgegeven
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 12:05
DarkCat
DarkCat is offline
Inenting is tegen een klein aantal ziektes, die amper voorkomen. De kans dat je niet-ingeente kat dat krijg, is heel klein. Zeker voor een binnenkat. Toch is mijn katje ingeent.. ik wil het risico niet nemen. Ik heb net mijn andere katje verloren aan iets waar niks aan te doen viel..
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.