Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2003, 15:45
"Tito"
"Tito" is offline
Ik ben benieuwd wat jullie "het 'beste' systeem (-isme) voor een betere wereld" vinden. Het hedendaagse leven is omzield door de materiele waarden, een goed voorbeeld van het kapitalisme.

Is er een weg dat ons mensen veilig kan stellen voor oologen, corruptie, leed, "show" enz...

Laat me je mening weten.

Persoonlijk ben ik een voorstander van Anarchisme. Ontdanks dat je ieder mens op aarde daar van moet overtuigen en overhalen om mee te doen, is het volgens mij best wel te doen...
__________________
Enige redding voor deze wereld is totale Anarchisme
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2003, 18:06
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Dit heb ik gecopyed uit het topic de ideale samenleving van Rerisen Phoenix.
Omdat ik dit al eerder heb gepost op een ander forum komen er nicknames in voor van mensen van dat betreffende forum, let daar maar niet op.
Ik sta hier nog steeds achter.

(1)Er moeten gemeenschappen komen met een hoge zogeheten Cr-factor. dat is de mate waarop mensen in een groep elkaar vertrouwen, op elkaar kunnen rekenen en aardig vinden. de samenleving moet mede gebaseerd zijn op vriendelijkheid en mededogen. (liefde klinkt zo stom)
in de krant gelezen. hoogste Cr-factor is 5.
blijkbaar komt dit het meeste voor in kleine gemeenschappen.
liefst moet het zo worden dat mensen hun deuren niet meer op slot doen.
koepelsteden en dorpen waar iedereen in leefst als ware het 1 groot huis in ook goed.
ook moet er veel groen zijn, de mensen die te maken hebben met veel groen
zijn gezonder, er heerst een hogere CR-factor in die omgevingen en bovendien moeten mensen zoals erodome zei in harmonie leven met de natuur.
geen milieuvervuiling in mijn ideale samenleving.
geweld is iets wat thuishoort in cr-factor 1. zonodig dus een implantaat dat geweld tegengaat.
Polygamie word toegstaan in 1 richting, mannen mogen meerdere vrouwen hebben. Dit omdat denk dat kinderen meer geneigd zijn liefde te ontvangen van de moeder.
Het doel van mannen is hun zaad te verspreiden bij zoveel mogeijk vrouwen, vrouwen hoeven slechts te ontvangen, om het cru te zeggen. daarom gaan mannen vaker vreemd, je kunt niet
genoeg zaad verspreiden bij 1 vrouw, mannen willen er meer.
Grote huizen waarin de hele familie past.
liefts grote gezinnen.
[quote][b]
(2) Alweer in het kader van Cr. kinderen moeten op de scholen zowel training EQ krijgen als meditatielessen. en desnoods tai chi enzovoort. in de meditatieklassen leren ze hun geest tot rust te brengen en stress te verminderen, hun verlangens te beheersen en negatieve emoties te beperken. en eigenlijk alles wat ze ook op EQ-klas leren maar op een andere manier. dit moet zo vroeg mogelijk beginnen.
ook leren ze zich in te leven in zowel objecten als mensen, dat laatste zal vriendelijkheid en mededogen zeker ten goede komen.
bij meditatie hoort trouwens ook een correcte ademhaling. dat moet ook geleerd worden.
Attitudeverandering bij negatief ingestelde kinderen.
ook moeten ze leren lucide te dromen. of OBE’s te hebben. laat de mensheid maar gezamenlijk de rest van het universum exploreren.

3.het voedselpatroon moet en zal gezond zijn. low-calorie-diet. een dieet dat in totale harmonie is met het lichaam. kinderen die nooit snoep te eten krijgen raken er ook niet aan verslaafd.
koolhydratendrankjes om het tekort aan snoep te vervangen op een gezonde manier.
eten eten dat wanneer je er een kirlianfoto van maakt helder is.
als het goed is zijn de mensen in mijjn samenleving druk en happy genoeg om geen vreetbuien te krijgen.
(weet dit komende niet zeker)GEEN VLEES. vlees hoort thuis in ons primitieve verleden, ik vind dat wij genoeg gevorderd zijn om allemaal met planten aan te kunnen. doen planteneters ook. mededogen, dus ook met de dieren.
Bovendien is al meer dan eens bewezen dat een voedingspatroon zonder vlees gezonder is dan een patroon met vlees. Zowel voor de geest als het lichaam. over enkele generaties zal, als je de evolutietheorie mag geloven, de mens vanzelf de behoefte aan vlees opgeven en dan zal het lichaam zich langzamerhand aanpassen. ikzelf geloof in het idee van het morfogentische veld. .
voor alle tekorten die hierdoor zullen optreden moet je een supplement nemen.
ikzelf geloof in de new-age theorie dat wij meerdere lichamen hebben (nergielichamen) en die moeten in harmonie met elkaar bestaan. bij het fysieke lichaam hoort wat dat betreft goede voeding, tenzij je je geest zo goed getraind hebt dat je ook dat niet meer nodig hebt, dat is de reen hiervoor. (is ooit zo’n man op kopspijkers geweest die niks meer at) dat zal misschien over enkele generaties in mijn samenleving normaal worden om niet meer te hoeven eten.

(4). er moet wat beschaving terugkomen. weg met de prostituees. ik wil nu dromen over een ideale samenleving en hou me liever niet bezig met hoe die behoefte vervangen moet worden.
toch jammer dat ik tegelijertijd wil dat de menselijke verlangens geuit worden omdat er anders blokkades ontstaan en tegelijktijd bepaalde beschaving terug wil hebben.
SM verboden. genieten van pijn is niet gezond.

(5).misschien wel het belangrijkste in mijn hele samenleving is dat de geest ontwikkeld moet worden. dit doen we zoals gezegd deels met meditatie.
Ik wil dat iedereen de paranormale vermogens in zijn geest aankweekt. als de mensheid zo op een hoger plan komt geloof ik dat we na een tijdje onsterfelijkheid kunnen bereiken omdat ik geloof dat mensen die maar goed genoeg hun gedachtes getraind hebben (boed. monniken)
de wereld op een schijnbaar magische manier kunnen beinvloeden.
zo kunnen we al onze ziektes op cellulair niveau uitbannen. het komt voor dat mensen hersentumoren kunnen verwijderen door visualisatie, waarom zou het niet zo kunnen zijn dat we na genoeg training een totaal beeld van ons lichaam in de geest kunnen vormen en dan binnen 1 seconde welke verandering dan ook kunnen aanbrengen?
als ik mijn herinneringen aan vorige levens mag geloven wel.
er zijn mensen geweest die als je de verhalen mag geloven van vorm konden veranderen op deze manier.
bij dat soort mensen komt het voor dat ze helemaal niet meer eten en toch verder leven!
dit alles moet beriekt worden door heel veel te investeren in de studie van de geest. mensen moeten op alle manieren in trance worden gebracht. er moet een mix komen tussen de naar buitengerichte westerse samenleving en de naar binnengerichte oosterse samenleving.
dit alles mag met behulp van technologie maar hoeft niet. psychedelica zijn ookOK maar ik prefereer liever andere manieren.

(6).ook de slaap moet onderzocht worden.
totdat de mensen hun kracht ten volle aangeboord hebben moeten ze slapen.
om mensen goed te kunnen laten inslapen en de slaap zo efficient mogelijk te maken moeten
mensen hun slaapkamers op bepaalde wijze inrichten zodat het bv:
extreem donker is in de slaapkamer, zo donker als in de gemiddelde grot, zodat mensen met hun ogen open kunnen slapen zo donker. zodat je eigenlijk geen donker meer ziet maar zenuwontladingen voor je ogen. voor zolang je ogen niet gewend zijn iig.
er mag geen afleiding zijn,
goede temperatuur,
goede zuurstofsvoorziening en ventilatie,
extreme stilte.
aangezien mensen zo ontspannen mogelijk in bed moeten liggen moeten ze gemasseerd worden. maar waar haal je in hemelsnaam genoeg masseurs vandaan? en zonodig nog wat extra lichaamsbeweging en rek-en-strek. dan slaap je zo in.
het uiteindelijke doel is om mensen te leren niet meer te slapen of ‘bewust’ te slapen.
waar haal ik al deze idiote ideeen vandaan? uit een boekje over stress en vitaliteit dat ik zojuist gelezen heb.

(7). medisch. meer onderzoek naar alternatieve therapie. aangezien ik toch voor geest kracht ben moeten mensen leren zichzelf ook te genezen. ook geloof ik dat ziektes soms het resultaat zijn van disharmonie in het lichaam of de geest. dus er komt voortaan ook veel psychologie bij kijken. gentherapie bij de erfelijke ziektes, kwalijke genen eruit.
zo min mogelijk (chemische) medicijnen moeten worden voorgeschreven
hypnose/suggestie om mensen te verdoven als dat nodig zou zijn.
Dit alles ter bevordering van geest-kracht.


(8).en natuurlijk hemi-sync. www.hemi-sync.com
en www.bwgen.com, waar je iets dergelijks kan downloaden.

Mijn geliefde tapes van Robert Monroe Institute. voor het opwekken van geharmoniseerde brainwaves/hersenhelften. deze tapes moeten al vanaf de babytijd aan kinderen worden gegeven, en dat moet het hele leven zo doorgaan.
door deze tapes zulen huilende babys sneller rustig worden zonder nadelige effecten.
deze tapes zullen de ontwikkeling van de gehele hersenen en ook elk afzonderlijk deel
sneller en beter verlopen. de meeste mensen, pubers groeien toch niet snel genoeg op.
het is goed voor de ontwikkeling van de taal en de rede en de motoriek, maar ook voor de creativiteit van mensen en hun emotionele ontwikkeling. en de verbinding tussen die twee delen van de hersenen. ik weet zeker dat mensen sneller leren met hersenen die op optimum werken.
daarom moet dit tenminste tijdens meditatieklas gebruikt worden.
dit helpt bij alles wat ik met mijn EQ-training wil bereiken.
ehmi-sync past perfect bij pnt 5, omdat het net zoiets is als drums of snel-trillende lichten of andere dingen om mensen in trance te brenngen. geen geest is makkelijker te controleren en krachtiger dan die welke op optimum werken en geharmoniseerd zijn.
dit is eigenlijk wat ervaren mediteerders ook proberen te bereiken. dat kan met hemisync in enkele minuten waar eerst maanden of jaren training voor nodig was.
ook bij de slapa helpt het, slaap is theta-golven en delta-golven in de hersenen. die kunnen met hemi-sync binnen enkele minuten opgewekt worden.
zo kun je leren om bewust te slapen. ook maakt het de slaap efficienter, wanneer de hersenen op optimum werken. dan heb je veel minder slaap nodig.
het past ook bij punt 7 want hierdoor kunnen mensen snel onder hypnose gebracht worden en onder zelfverwekte verdoving gebarcht worden.
en het helpt heel goed bij rehabilitatie. of natuurlijk proberen te genezen dmv visualisatie.
het kan ziektes zoals mijn eigen ziekte,asperger/autisme, bijna genezen of de symptomen ervan tot het minimum terugbrengen. zeker als dit bijna vanaf de geboorte aan kinderen kan worden gegeven. getraumatiseerde mensen zullen hierdoor snel tot rust komen en vredig worden. ADHD-ers hebben al helemaal last van te grote chaos in hun geest, goed voor hen!
en chagrijnige ongestelde vrouwen kunnen hiermee beter hun humeur beheersen.
enzovoort, ik kan geen enkele geestelijke ziekte bedenken warbij dit niet handig zou zijn.

Laatst gewijzigd op 20-03-2003 om 18:09.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 18:38
sterre
Avatar van sterre
sterre is offline
wel, om eerlijk te zijn vind ik opzich het communisme geen slecht idee. maar als ik zie wat het te weeg heeft gebracht hoeft het voor mij niet meer. maar de principes waren wel goed. het volmaakte systeem is dat iedereen gelijk is, maar er zal altijd wel iemand zijn die zich macht wil toe-eigenen e.d. met andere woorden: voor mij bestaat het volmaakte systeem niet, omdat het eenvoudig weg niet gerealiseerd kan worden!
het kapitalisme is op zich ook wel een goed systeem, maar ik ben niet akkoord met het te extreem kapitalistisch denken. momenteel is onze westerse beschaving ten onder aan het gaan, ik noem het tegenwoordig geeneens meer een beschaving, maar één grote puinhoop. als ik mag vragen, wat is anarchie juist weer?
__________________
zeester met koffie... *life's a bitch, so fuck her!*

Laatst gewijzigd op 26-03-2003 om 18:40.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 18:53
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Het kapitalisme is zeker niet het beste systeem, maar wel het enige werkbare gezien de natuurlijke egoistische drang van mensen.

Dergelijks Rousseauiaanse utopieen werken gewoon niet, daar wordt altijd wel door iemand misbruik van gemaakt.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 18:58
sterre
Avatar van sterre
sterre is offline
Citaat:
duyvel schreef op 26-03-2003 @ 19:53:
Het kapitalisme is zeker niet het beste systeem, maar wel het enige werkbare gezien de natuurlijke egoistische drang van mensen.

Dergelijks Rousseauiaanse utopieen werken gewoon niet, daar wordt altijd wel door iemand misbruik van gemaakt.
dat is kort gezegd wat ik hierboven trachtte te zeggen
__________________
zeester met koffie... *life's a bitch, so fuck her!*
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 19:08
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
juist...


Anarchisme zegt dat we de staatsmacht met geweld moeten vernietigen en daarna zonder wetten en autoriteit met elkaar in harmonie samen moeten leven. Eh, heel erg in het kort dan... geloof ik.

Das dus ook zo'n mooie Rousseauiaanse utopie die niet haalbaar is, maar t blijft een mooie gedachte.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 19:56
fil
fil is offline
Wat dacht je van GEEN systeem?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 20:07
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Kenny, ik heb nog niet je hele post doorgelezen, maar 1 opmerking viel mij op:

Citaat:
Kenny McCormick schreef op 20-03-2003 @ 19:06:
genieten van pijn is niet gezond.
Wie ben jij om te bepalen waar een ander wel of niet van mag genieten?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 07:16
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Joël schreef op 26-03-2003 @ 21:07:
Kenny, ik heb nog niet je hele post doorgelezen,
wel doen he. hoor graag reacties van anderen op mijn ideeen.
Citaat:

maar 1 opmerking viel mij op:
Wie ben jij om te bepalen waar een ander wel of niet van mag genieten?
Heb ik zo gauw geen antwoord op, behalve dan dat ik individuele vrijheid niet op de top 1 in mijn lijstje van belangrijkheid heb staan. Ik ben geobsedeerd door harmonie op alle niveaus's, pijn is de manier van het lichaam om aan te tonen dat iets niet in harmonie is, pijn veroorzaken leid dan ook tot disharmonie, en daar ben ik tegen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 07:19
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
duyvel schreef op 26-03-2003 @ 19:53:
Het kapitalisme is zeker niet het beste systeem, maar wel het enige werkbare gezien de natuurlijke egoistische drang van mensen.
Ik denk dat die drang zwaar overschat word. De mens is niet egschapen om egoist te zijn, het enige probleem is onze cultuur waarbij je op jezelf wordt aangewezen. In oude natuurvolkeren word egoisme niet aangekweekt doordat iedereen op iedereen moet vertrouwen, ze zijn 1 groep. Daarom ben ik ook voor kleine leefgemeenschappen, waar het altruisme naar voren kan komen.
Egoisme is vaak het resultaat van al die negatieve invloeden/gebrek aan positieve invloeden in onze maatschappij.
Citaat:

Dergelijks Rousseauiaanse utopieen werken gewoon niet, daar wordt altijd wel door iemand misbruik van gemaakt.
Wat zijn Rousseauiaanse utopieen?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 11:19
"Tito"
"Tito" is offline
[QUOTE]sterre schreef op 26-03-2003 @ 19:58:
dat is kort gezegd wat ik hierboven trachtte te zeggen [/QU
Citaat:
duyvel schreef op 26-03-2003 @ 20:08:
juist...


Anarchisme zegt dat we de staatsmacht met geweld moeten vernietigen en daarna zonder wetten en autoriteit met elkaar in harmonie samen moeten leven. Eh, heel erg in het kort dan... geloof ik.

Das dus ook zo'n mooie Rousseauiaanse utopie die niet haalbaar is, maar t blijft een mooie gedachte.

Ik denk dat als iedereen op deze aarde een hand richting het Anarchisme zou steken en zou zeggen dat iedereen alles verdient wat de ander verdient, zonder het flauwekul dat "wij mensen geboren zijn om te heersen boven anderen", het wel mogelijk zou zijn dat het anarchisme haalbaar is.

Menneer Hermann Hesse schreef in zijn "Siddharta" dat; het volmaakte hemel en doel bereikt zou zijn als de mens zichzelf kon onttrekken van het eigen "IK". OTE]
__________________
Enige redding voor deze wereld is totale Anarchisme
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 12:52
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
"Tito" schreef op 27-03-2003 @ 12:19:

Menneer Hermann Hesse schreef in zijn "Siddharta" dat; het volmaakte hemel en doel bereikt zou zijn als de mens zichzelf kon onttrekken van het eigen "IK". OTE]
ik prefereer tegelijkertijd een gevoel van 1 zijn, een ik zijn, en een gevoel van opgaan in het geheel. Die kunnen best smaengaan. Linkerhersenhelft=ik. Rechter=het geheel.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 12:57
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Plato had gelijk. Filosofen moeten de staat besturen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 13:02
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
"Tito" schreef op 20-03-2003 @ 16:45:
Persoonlijk ben ik een voorstander van Anarchisme. Ontdanks dat je ieder mens op aarde daar van moet overtuigen en overhalen om mee te doen, is het volgens mij best wel te doen...
Volgens mij is het juist daarom niet te doen. Het is onmogelijk iedereen op aarde over te halen mee te doen. Bovendien zou je dan gelijk een wereldbestuur (nou ja, een manier van leven is meer op zijn plaats) nodig hebben, en het is toch iets makkelijker de wereld te verdelen in landen en op die manier te proberen orde op zaken te houden.

Zelf heb ik eigenlijk geen idee welk bestuur het beste zou zijn. Geen van alle tegenwoordige methoden voldoet. Ik zal er eens over nadenken, maar het is een moeilijk probleem, dus ik denk niet dat er snel resultaat te verwachten is.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 16:19
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 27-03-2003 @ 08:19:
Ik denk dat die drang zwaar overschat word. De mens is niet egschapen om egoist te zijn, het enige probleem is onze cultuur waarbij je op jezelf wordt aangewezen. In oude natuurvolkeren word egoisme niet aangekweekt doordat iedereen op iedereen moet vertrouwen, ze zijn 1 groep. Daarom ben ik ook voor kleine leefgemeenschappen, waar het altruisme naar voren kan komen.
Egoisme is vaak het resultaat van al die negatieve invloeden/gebrek aan positieve invloeden in onze maatschappij.


De mens is zoizo niet geschapen, maar geevolutioneerd. Das weer een heel andere discussie, laat maar zitten deze keer
Juist.. en het komt dus door die evolutie dat er steeds meer een cultuur van ik, ik, ik, ontstaan is. Egoisme is iets wat samenvalt met het begrip beschaving. Zodra er "beschaving" begon te ontstaan (In Egypte, Perzie, of Mesopotamie bijv.) ontstonden er ook machtsverschillen en een drang om andere "beschavingen" te onderwerpen. Dat zit nu na 6000 jaar zo diep geworteld dat de enige oplossing de H-Bomb lijkt te zijn
Totale uitsteving van het menselijk ras en weer van voor af aan beginnen, en maar proberen om het beter te doen.


Wat zijn Rousseauiaanse utopieen?
Utopieen gebaseerd op het gedachtengoed van Rousseau (1712-1778)
Hij heeft een paar boeken geschreven (oa. Du contrat sociale, uit 1761) over de in zijn ogen ideale staatsvorm. Hij zag het liefst kleine republieken waarin alle inwoners zich samen sterk maakte voor iets wat hij de "algemene wil" noemde. Alle mensen zouden niet voor hun eigenbelang gaan maar voor het belang van de gemeenschap waarin zij leeftden, zoiets als jij ook al zei.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 08:09
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Wat mij het meest trekt is het anarchisme. Maar ik denk dat geen enkele regeringsvorm goed werkt. En dat ligtaan de mensen zelf. Met andere woorden:

het volmaakte systeem = geen systeem
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 15:14
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
duyvel schreef op 27-03-2003 @ 17:19:
De mens is zoizo niet geschapen, maar geevolutioneerd. Das weer een heel andere discussie, laat maar zitten deze keer
En die evolutie heeft hersenen geschapen gemaakt voor altruisme, maar die moeten tot ontwikkeling komen in altruistische beschavingen.
Citaat:

Juist.. en het komt dus door die evolutie dat er steeds meer een cultuur van ik, ik, ik, ontstaan is.
Evolutie lijkt eerder toegewerkt te hebben naar groepsdieren. Eerst kwam de cel, toen samenwerkende cellen, en solitaire dieren. Daarna de kudde en samenwerkende dieren, oa de mensen.
Citaat:

Egoisme is iets wat samenvalt met het begrip beschaving.
Eerst met barbarisme maargoed.
Citaat:

Zodra er "beschaving" begon te ontstaan (In Egypte, Perzie, of Mesopotamie bijv.) ontstonden er ook machtsverschillen en een drang om andere "beschavingen" te onderwerpen. Dat zit nu na 6000 jaar zo diep geworteld dat de enige oplossing de H-Bomb lijkt te zijn
Het is maar wat je beschaving noemt. Dat die vokeren zo naar macht verlangden zegt niks over de mens.
Citaat:

Totale uitsteving van het menselijk ras en weer van voor af aan beginnen, en maar proberen om het beter te doen.
misschien.
Citaat:

Utopieen gebaseerd op het gedachtengoed van Rousseau (1712-1778)
Hij heeft een paar boeken geschreven (oa. Du contrat sociale, uit 1761) over de in zijn ogen ideale staatsvorm. Hij zag het liefst kleine republieken waarin alle inwoners zich samen sterk maakte voor iets wat hij de "algemene wil" noemde. Alle mensen zouden niet voor hun eigenbelang gaan maar voor het belang van de gemeenschap waarin zij leeftden, zoiets als jij ook al zei.
Met het verschil dat ik niet vind dat wij net als mieren alleen maar een algemene wil moeten dienen en onze eeigen behoeften moeten vergeten. Individualiteit en groep-zijn kan samengaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Communisme. Waarom zeikt iedereen er zo op?
Krastain
65 20-11-2005 22:54
Studeren Nederlands Recht (erasmus)
Amisha
65 13-08-2005 15:23
Verhalen & Gedichten finale poll boekbespreking
Vlooienband
6 06-01-2004 13:32
Verhalen & Gedichten poll boekbespreking
Vlooienband
11 18-11-2003 18:04
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 21:36
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 08:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.