Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2010, 21:17
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Na lang twijfelen ga ik het toch doen: Losse stukjes die ik schrijf hier posten. Ik ontvang graag feedback.

Stukjes die ik hier post zullen waarschijnlijk wel met aandacht, maar zonder correctie geschreven zijn. Ik schrijf dingen vooral voor mezelf. Vaak zullen het scenes zijn tussen de 500 en 2000 woorden.

Eerste stukje

Spoiler
__________________
Altijd nuchter

Laatst gewijzigd op 17-07-2010 om 22:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2010, 08:03
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Na lang twijfelen ga ik het toch doen: Losse stukjes die ik schrijf hier posten. Ik ontvang graag feedback.

Stukjes die ik hier post zullen waarschijnlijk wel met aandacht, maar zonder correctie geschreven zijn. Ik schrijf dingen vooral voor mezelf. Vaak zullen het scenes zijn tussen de 500 en 2000 woorden.

Eerste stukje

Spoiler

Misschien is het omdat ik net wakker ben, maar ik snap niet helemaal wie de verteller is. Eerst dacht ik dat het haar vader was, maar dan vind ik dat laatste stukje weer klinken alsof het geliefden zijn .

Daarnaast vind ik het jammer dat het eerst best wel mysterieus is en er dan plots een alinea komt hier heel 'uitleggerig' is. Dat is een beetje een buzz-kill, vind ik. Misschien kun je dat op een andere manier oplossen want nu komt het een beetje over alsof je toch nog even duidelijk moet maken hoe het nou zit en dat dan maar letterlijk even opsomt. Dat vind ik jammer (ik bedoel dat stukje waar de kinderen even kwamen vertellen dat ze niet willen dat ze tegen elkaar liegen). Misschien zou het al heel erg schelen als je dat gewoon laat gebeuren, in plaats van te vertellen dat het gebeurde.

En je verspringt nogal vaak in tijd. In aparte alinea's vind ik dat nog best kunnen maar binnen bepaalde alinea's gebeurt het ook al een paar keer en dat is dan weer wel raar.

Ik heb in de spoiler nog wat taalmierenneukerige dingetjes gezet maar je zei al dat ze niet gecorrigeerd zijn dus dat kun je ook gewoon negeren. Ik zet het er toch even bij omdat je sommige dingen misschien over het hoofd ziet.

Het lijkt een beetje alsof je twee verhalen door elkaar hebt willen vertellen: 1) dat van een stuklopende relatie 2) dat van een meisje dat zonder haar moeder groot moet worden. Dat kan ook best samen natuurlijk maar je moet wel duidelijke keuzes maken. Nu vind ik dat je beide lijnen heel lichtjes aanraakt maar er verder niets mee doet en dat is jammer. Daardoor wordt het een beetje een verslag van iets in plaats van iets dat me raakt. Dat komt simpelweg omdat beide lijnen niet worden uitgediept.

Nou ja, ik klink een beetje als een zeikerd maar misschien kun je er wel iets mee.

__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2010, 08:08
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Dankje voor de feedback. Ik denk dat ik het verhaal in mijn hoofd teveel heb uitgewerkt en te weinig ruimte heb genomen om het uit te werken. Dan wordt het warrig en verspringerig. Ik zal er bij de volgende rekening mee houden.

p.s. Het is haar vader, en waarschijnlijk als je eerder terug leest in mijn link is het al wat duidelijker (hoop ik)
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 18-07-2010, 08:12
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Dankje voor de feedback. Ik denk dat ik het verhaal in mijn hoofd teveel heb uitgewerkt en te weinig ruimte heb genomen om het uit te werken. Dan wordt het warrig en verspringerig. Ik zal er bij de volgende rekening mee houden.

p.s. Het is haar vader, en waarschijnlijk als je eerder terug leest in mijn link is het al wat duidelijker (hoop ik)
Ja dat zou heel goed kunnen. Is ook wel lastig want je wil het ook weer niet overdreven uitgesponnen maken. Maar nu mis je dus (vind ik) als lezer wel iets dat er in jouw hoofd waarschijnlijk wel is.
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.