Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2013, 17:53
anoniempie199
anoniempie199 is offline
ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen..
mijn ouders hebben besloten mij uit huis te plaatsen.
we hebben heftige ruzies en het is voor ons allemaal beter als ik uit huis ga.
alleen is het probleem dat ik 17 ben en niet op mezelf mag wonen.
en ook willen mijn ouders niks betalen als er kosten zijn verbonden...

weet iemand wat ik moet en waar ik heen moet en hoe ik dat moet regelen??
please want ik weet echt niet waar ik moet beginnen.

xx een wanhopig meisje...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2013, 18:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Is Jeugdzorg hierbij betrokken, zodat je via hen in een opvang of een pleeggezin kan worden geplaatst?
Of is het puur een idee van jouw ouders? Als jij echt uit huis moet van hen, zullen ze toch een woonplaats voor je moeten regelen. Misschien is het een optie dat je tijdelijk bij familie (opa en oma, een tante) in huis opgevangen kan worden?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-07-2013, 22:22
Verwijderd
Waarom mag je niet op jezelf wonen? Het kan niet overal, maar er zijn zeker mogelijkheden als 17-jarige.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2013, 22:25
Verwijderd
Overigens klinkt 'besloten mij uit huis te plaatsen' als iets redelijk concreets, qua waar je naartoe gaat. Hebben zij al iets in gedachten? Al zijn er ruzies, zij kunnen hun handen niet volledig van je aftrekken. Ga met hen in gesprek, misschien komen er wel hele andere oplossingen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2013, 07:29
quinzds
Avatar van quinzds
quinzds is offline
Wat voor een ouders zijn dit nou weer?

Jezus... ruzies los je op met communicatie of therapie op z'n extreemst

Niet het huis uit zetten... en met 17 jaar?

Zij zijn nog altijd verantwoordelijk voor jou weet je dat niet? Je bent nog geen 18 dus als er kosten zijn voor hun actie is dat ook hun verantwoordelijkheid

Als zij je het huis uit willen moeten ze ook maar een plek voor je zoeken en betalen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2013, 09:02
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Wat voor een ouders zijn dit nou weer?

Jezus... ruzies los je op met communicatie of therapie op z'n extreemst

Niet het huis uit zetten... en met 17 jaar?

Zij zijn nog altijd verantwoordelijk voor jou weet je dat niet? Je bent nog geen 18 dus als er kosten zijn voor hun actie is dat ook hun verantwoordelijkheid

Als zij je het huis uit willen moeten ze ook maar een plek voor je zoeken en betalen.
Soms kunnen dingen ook wel aan de andere kant liggen. Roepen dat dit kutouders zijn is makkelijk, maar je hebt werkelijk geen idee wat er allemaal gebeurt is. Wat is de rol van TS?
Nu ben ik daar verder niet in geinterreseerd, maar weet wel dat het een eenzijdig verhaal is en het dus alleen maar bij ouders leggen is te makkelijk en misschien ook helemaal niet terecht. Misschien moet iemand als TS ook naar zichzelf kijken en kijken wat zij eventueel zou kunnen doen om de situatie te verbeteren. Misschien een serieus, rustig gesprek aan gaan waar je dingen rustig uit legt en bij jezelf houd. Waarom zijn er zoveel ruzies? Waar zit het dwars? Wat kan er worden afgesproken de situatie te verbeteren? Eventueel met een soort bemiddelaar erbij. Je kan vanalles bedenken.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2013, 10:50
quinzds
Avatar van quinzds
quinzds is offline
Citaat:
Soms kunnen dingen ook wel aan de andere kant liggen. Roepen dat dit kutouders zijn is makkelijk, maar je hebt werkelijk geen idee wat er allemaal gebeurt is. Wat is de rol van TS?
Nu ben ik daar verder niet in geinterreseerd, maar weet wel dat het een eenzijdig verhaal is en het dus alleen maar bij ouders leggen is te makkelijk en misschien ook helemaal niet terecht. Misschien moet iemand als TS ook naar zichzelf kijken en kijken wat zij eventueel zou kunnen doen om de situatie te verbeteren. Misschien een serieus, rustig gesprek aan gaan waar je dingen rustig uit legt en bij jezelf houd. Waarom zijn er zoveel ruzies? Waar zit het dwars? Wat kan er worden afgesproken de situatie te verbeteren? Eventueel met een soort bemiddelaar erbij. Je kan vanalles bedenken.
Ik zeg ook niet dat ik ze uitscheld ik vind het alleen raar, als ouders heb je wel een verantwoordelijkheid tot je kind 18 is, en tenzij het om drugs gaat kan ik me niet voorstellen dat ongeacht hoeveel ruzies je hebt als je je kind het huis uit wilt zetten moet je ook de nakomende kosten regelen want zo'n 17 jarige heeft geen inkomen of uitkering niks op zn hoogste een bijbaantje?

Financieel gezien zijn ze dus wel verantwoordelijk. Of op zn minst een of ander inkomen/uitkering te regelen voor hun kind. Aangezien hij dit niet zelf mag aanvragen?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2013, 10:52
Verwijderd
Alleen als het om drugs gaat? Enig idee hoeveel tieners drugs gebruiken? En wat nou als het kind steelt van de ouders om zijn shopverslaving te bekostigen? Of toevallig gevaarlijk voor zichzelf en de rest van het gezin is? Niet zo kortzichtig, quinzds.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2013, 14:05
idontknow2013
idontknow2013 is offline
Als het alleen om drugs zou gaan, zouden heel veel kinderen uit huis geplaatst worden.

Het zullen wel verschillende dingen zijn die de ruzies veroorzaken maar het ligt ook een beetje aan de puberteit.

Je zou een bijbaantje kunnen zoeken, en dan eventueel naar opvang kunnen gaan.

Je ouders zijn nog wel financieel verantwoordelijk voor je

Succes

Groetjes sophia
__________________
Love is lika a book, ever stops it!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2013, 19:36
quinzds
Avatar van quinzds
quinzds is offline
Citaat:
Alleen als het om drugs gaat? Enig idee hoeveel tieners drugs gebruiken? En wat nou als het kind steelt van de ouders om zijn shopverslaving te bekostigen? Of toevallig gevaarlijk voor zichzelf en de rest van het gezin is? Niet zo kortzichtig, quinzds.
Het is maar een voorbeeld, natuurlijk niet alleen daarom
Met citaat reageren
Oud 19-07-2013, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Het is maar een voorbeeld, natuurlijk niet alleen daarom
Citaat:
tenzij het om drugs gaat kan ik me niet voorstellen dat ongeacht hoeveel ruzies je hebt als je je kind het huis uit wilt zetten
Met citaat reageren
Oud 19-07-2013, 22:34
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Het is maar een voorbeeld, natuurlijk niet alleen daarom
Maar een voorbeeld? Praktisch alle tieners gebruiken drugs.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2013, 00:40
kv-user
kv-user is offline
Je ouders hebben nog steeds een zorgplicht, je kan dus niet 'zomaar uit huis worden geplaatst'. Je ouders krijgen geld (kinderbijslag) om jou te onderhouden, en als je 18 bent kun je een studiefinanciering aanvragen. Er zijn zeker mogelijkheden om op jezelf te wonen als je dat wilt, een vriend van me was 15 en had een eigen kamer in de stad waar wij op school zaten, Mogelijkheden zijn er dus
Met citaat reageren
Oud 20-07-2013, 07:16
Verwijderd
Studiefinanciering krijg je als je een studie doet.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2013, 12:35
babybby
Avatar van babybby
babybby is offline
Werk zoeken en op een kamer gaan wonen is ook een optie ?
daar kan je al op vanaf je 16e.

Je moet alleen wel de douche,keuken en toilet delen
xx
__________________
##
Met citaat reageren
Oud 02-08-2013, 12:46
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Op je 17e alleen wonen is perfect mogelijk. Althans, in België.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2013, 23:31
onbekendieman
onbekendieman is offline
Wauw 17 en uit huis worden geplaatst.ik zou graag iets voor je doen, maar kan niks anders als je sterkte wensen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Wil WEG van huis!!!!
FERNANDEZ
12 08-03-2010 09:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Verwijderd
488 20-08-2005 23:14
Psychologie UIt huis door problemen thuis.
Verwijderd
12 08-06-2005 21:10
Psychologie [GEZ] Mensen die uit huis geplaatst zijn
MisterDJ
12 16-05-2005 15:33
Psychologie Uit huis geplaatst en het gaat helemaal niet goed...
metallica
27 30-05-2004 19:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.