Oud 18-09-2008, 22:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Rare titel

Ik ben op zoek naar vissoorten die niet echt een typische vissmaak hebben.
Vis is natuurlijk gezond en ik wil dat wat vaker eten, maar ik hou echt niet van die typische vissmaak. Nu eet ik heel af en toe panga filet en ik vraag me af of er nog meer vissoorten zijn die ik zou kunnen proberen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2008, 02:02
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Gerookte zalm en tonijn smaken niet naar vis, maar ik neem aan dat je die wel kent.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2008, 09:32
Larry Flint
Larry Flint is offline
ik vind dat juist wel een typische vissmaak hebben eigenlijk..ik zou eerder iets van simpele witvis proberen, zoals kabeljauw of koolvisfilet?
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2008, 11:08
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
ik vind dat juist wel een typische vissmaak hebben eigenlijk..ik zou eerder iets van simpele witvis proberen, zoals kabeljauw of koolvisfilet?
Dat vind ik ook. Mijn vriend eet eigenlijk ook geen vis, vanwege de vissmaak en tonijn en zalm krijgt hij dus echt niet weg.
Wel kabeljauw, koolvisfilet, panga, talapia ofzo (?) je hebt ook van die ovenschotels, die smaken ook niet naar vis.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2008, 11:24
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Witvis inderdaad ja, alleen bevatten die niet zoveel visvetzuren (EPA/DHA) en ik neem aan dat het je daar om gaat als je zegt dat je vis wilt eten omdat dat gezond is?
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 19-09-2008, 11:27
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Dat vind ik ook. Mijn vriend eet eigenlijk ook geen vis, vanwege de vissmaak en tonijn en zalm krijgt hij dus echt niet weg.
Wel kabeljauw, koolvisfilet, panga, talapia ofzo (?) je hebt ook van die ovenschotels, die smaken ook niet naar vis.
Tilapia ja, vroeger hield ik ook niet van vis, maar toen m'n moeder dat een keer voorzette, kreeg ik het makkelijk weg

En anders eerst vis verwerken in een pasta-sausje of een rijstprutje, dan heb je niet alleen een vissmaak.
__________________
Neti gaat studeren <3
Met citaat reageren
Oud 19-09-2008, 11:54
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Tilapia, , wat een onzin is dat. Smakeloze troep, bijna allemaal gekweekt in de Vietnamese visindustrie dus nooit vers te krijgen, goedkoop paupervoer. Het smaakt inderdaad niet naar vis, maar het smaakt dan ook gewoon nergens naar.

Je kunt trouwens ook in Nederland gekweekte tilapia krijgen, die is iets duurder en veel beter, en ook gezonder, omdat ie gewoon planten te eten krijgt, zijn natuurlijke voeding, terwijl de vaker verkrijgbare tilapia uit Vietnam alleen maar vismeel krijgt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2008, 12:42
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Je zou ook zeewolf kunnen proberen, beetje bloem aan de buitenkant en ff opbakken.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2008, 16:05
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Tilapia, , wat een onzin is dat. Smakeloze troep, bijna allemaal gekweekt in de Vietnamese visindustrie dus nooit vers te krijgen, goedkoop paupervoer. Het smaakt inderdaad niet naar vis, maar het smaakt dan ook gewoon nergens naar.

Je kunt trouwens ook in Nederland gekweekte tilapia krijgen, die is iets duurder en veel beter, en ook gezonder, omdat ie gewoon planten te eten krijgt, zijn natuurlijke voeding, terwijl de vaker verkrijgbare tilapia uit Vietnam alleen maar vismeel krijgt.

Ojee, ik vrees dat ik nu nooit meer tilapia ga eten
__________________
Neti gaat studeren <3
Met citaat reageren
Oud 19-09-2008, 16:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Gerookte zalm en tonijn smaken niet naar vis, maar ik neem aan dat je die wel kent.
Ik heb tot dusver vrijwel nooit vis op, omdat ik er zo'n afkeer van had dat het idee van vis eten me al enorm tegenstond.
Zalm heb ik trouwens wel op, dat vond ik echt heel goor.
En tonijn stinkt in elk geval heel erg, maar ik geloof niet dat ik dat geproeft heb

Citaat:
Witvis inderdaad ja, alleen bevatten die niet zoveel visvetzuren (EPA/DHA) en ik neem aan dat het je daar om gaat als je zegt dat je vis wilt eten omdat dat gezond is?
Nou ja, hoeft niet ubergezond. Gewoon eens een alternatief hebben voor kip is voldoende
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2008, 20:40
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ojee, ik vrees dat ik nu nooit meer tilapia ga eten
Moet je ook niet doen. Je kunt net zo goed een visstick zonder korst eten, nog goedkoper ook.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 00:17
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Tongetjes, scholletjes en natuurlijk kibbeling, want daar zit een laag deeg omheen
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 13:06
Verwijderd
ik wilde tilapia zeggen, maar nu durf ik dat niet meer..
verder is pangasius( panga? ) of huhm tonijn ook wel prima, echt tonijn is heel donker en wat meer vlezig als viszijn..

verder zjin de meeste witte vissoorten wel oke en inderdaad gewoon met een andere overheersende smaak bereiden helpt sowieso!1
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 16:17
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Tilapia is prut inderdaad, massagekweekte rotzooi.
Wel geinig dat het vaak 'vers' verkocht wordt, terwijl het bijna allemaal import is uit Vietnam.

Forel, Koolvis, Kabeljauw en Schol of Schar kan ik je wel aanraden.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 20:07
blablatje
blablatje is offline
Als je toch eens zalm wil proberen kun je het wel "toegankelijk" klaarmaken door een zalmfilet in te smeren met grove milde mosterd en een beetje citroensap en het dan in de grillpan te bakken. Gerookte zalm smaakt juist extra vissig dus dat lijkt me niet zo handig.
Wat je ook kunt doen is de visboer vragen of hij je een stevige vissoort kan aanraden en die paneren of in een beslagje doen en dan in de koekenpan bakken. Dan krijg je meer een visstick/kibbeling idee en dat vinden "vis-beginners" vaak lekkerder.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 22:23
Verwijderd
ik heb vandaag zeeduivel gegeten, een heel klein beetje maar.. Het was best oke
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 10:40
knir
Avatar van knir
knir is offline
verse tonijn, als in tonijnsteak, vind ik niet echt naar vis smaken
__________________
i am not a nugget
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 14:44
PrudentSmile
PrudentSmile is offline
Met alle respect denk ik dat je nog nooit echt goede vis hebt gegeten. De meeste mensen die 'niet van vis houden' hebben ooit een keer of 3 goedkoop vis gekocht op een shabby marktkraampje.
Das dan ouwige vis, en dat heeft die typische vissmaak.

Je moet eens in een goed (/aardig) restaurant gaan eten en daar een visgerecht bestellen, zoals bij http://clearsensembp.goudengids.nl/hollywok
(1 van mijn favorieten). Dan heb je echt verse vis waarbij er een engeltje over je tong...errrh...zwemt (eentje met kieuwen enzo, zie je het voor je?)

Een beetje goede vis van de appie hijn en en een willekeurig receptje van smulweb helpt je ook aardig op weg.

Dan merk je wat een rijke, volle, haast frisse smaak vis eigenlijk heeft.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-09-2008, 21:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Klopt, ik ben nooit verder gekomen dan het plaatselijke viskraampje en vond dat vreselijk smerig, dus misschien ligt het daar aan.
Alleen jouw oplossing is dan niet erg toegankelijk; ik ga niet naar een restaurant om daar iets te bestellen wat ik waarschijnlijk niet lekker vind. Dat is nogal zonde van mijn geld. Daarom zoek ik eigenlijk toch naar vissoorten die ik wel bij dat viskraampje of bij de supermarkt kan kopen.

Oh ik heb trouwens wel eens zalm op in een restaurant en vond het echt vreselijk vies.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 22:05
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Zalm vies?! Hm, probeer eens gerookte zalmfilet. Lekker op de boterham met een dun laagje roomkaas. Is niet duur.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 22:14
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Citaat:
Met alle respect denk ik dat je nog nooit echt goede vis hebt gegeten. De meeste mensen die 'niet van vis houden' hebben ooit een keer of 3 goedkoop vis gekocht op een shabby marktkraampje.
Das dan ouwige vis, en dat heeft die typische vissmaak.

Je moet eens in een goed (/aardig) restaurant gaan eten en daar een visgerecht bestellen, zoals bij http://clearsensembp.goudengids.nl/hollywok
(1 van mijn favorieten). Dan heb je echt verse vis waarbij er een engeltje over je tong...errrh...zwemt (eentje met kieuwen enzo, zie je het voor je?)

Een beetje goede vis van de appie hijn en en een willekeurig receptje van smulweb helpt je ook aardig op weg.

Dan merk je wat een rijke, volle, haast frisse smaak vis eigenlijk heeft.
Maak je daar nu een account voor aan?
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 09:15
Verwijderd
ik vind PrudentSmile's post sowieso zinloos en ben het er niet mee eens, als dat helpt voor balance
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 10:05
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Hoe vis smaakt hangt heel erg af van de bereidingswijze. Je kunt een en dezelfde vis iedere keer heel anders bereiden en dan zal hij iedere keer heel anders smaken. Ga eens experimenteren met verschillende vissoorten en bereidingswijzen. Er bestaat eigenlijk niet echt zoiets als een typische vissmaak. Mensen die dat wel geloven hebben inderdaad maar een paar keer vis gegeten die dan niet fatsoenlijk bereid was. Kijk op internet voor recepten . En haak niet meteen af na de eerste tegenvaller. Er zijn zo belachelijk veel verschillende soorten vissen en smaken dat er echt wel iets tussen moet zitten dat je lekker vindt.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 13:14
Verwijderd
gegrilde tonijn smaakt bijna net als vlees
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 17:27
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
gegrilde tonijn smaakt bijna net als vlees
Gegrilde tonijn is echt heerlijk als je het marineerd met een mengsel van sojasaus, sake, gember, knoflook en wat andere prut.
En dan een paar lente-uitjes erbij grillen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2008, 15:56
Verwijderd
In mijn ervaring ruikt tonijn héél wat sterker dan het smaakt. Ik wilde het vroeger nooit eten om de geur, maar ik vind het eigenlijk de lekkerste vis. Mede ook omdat de structuur van tonijn veel steviger is dan van de meeste vis, en ik hou niet zo van week vlees. Beetje jammer alleen dat tonijn overbevist wordt en je het dus beter kunt laten staan.

Zalm staat of valt trouwens met hoe je het klaarmaakt. Je zou es een pastasaus kunnen maken met een beetje zalm erin, dan is het niet zo overheersend en kun je rustig aan de smaak wennen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 16:22
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Thuis aten we wel's viscuisine, ik weet niet of je dat kent? Dat is koolvis (bij elke volgens mij) met een sausje/laagje wat je in de oven doet waardoor het knapperig wordt. De smaak van het korstje is vaak sterker dan de vissoort, aangezien koolvis heel zacht is. Misschien is dat een idee?
Verder werd er al vissticks/kibbeling genoemd, maar je kunt ook bv zelf visburgers maken met koolvis oid (De vis in de blender/keukenmachine malen, daarna mengen met ei, paneermeel, kerrie, peper en ui. Dan burgers van vormen en dan gewoon bakken in de pan met boter.) Maar je hebt in de winkel ook kant en klaar kabeljauwburgers dacht ik.
En eigenlijk weet ik verder niets nieuws, ik dacht ook al aan de pastasaus met tomaten, olijven, italiaanse kruiden en dan de vis in stukjes (al zal ik niet voor zalm, tonijn gaan)..
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 16:39
Verwijderd
een vissalade (tonijn is echt wel lekker)?! gewoon met sla,tomaat en dat soort dingen of met pasta en dille (wacht dat is lekker dat recept ga ik achterhalen)O
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 23:08
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Citaat:
gegrilde tonijn smaakt bijna net als vlees
Inderdaad, op bepaalde manieren klaargemaakt is het alleen herkenbaar aan de structuur. Zo heb ik het ook eens ongewild gegeten
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 15-10-2008, 12:44
Planet2
Planet2 is offline
Citaat:
Ik ben op zoek naar vissoorten die niet echt een typische vissmaak hebben.
Vis is natuurlijk gezond en ik wil dat wat vaker eten, maar ik hou echt niet van die typische vissmaak.
Ik snap niet waarom je vis wilt eten als je er helemaal niet van houdt. Vis is helemaal niet zo gezond, hoor. Dat wordt vooral beweerd door de mensen die er geld mee verdienen. Van de week stond nog in de kranten dat veel vis verontreinigd is met dioxine. Ook kwik wordt regelmatig in vis gevonden. Voor de gezonde omega-3 vetzuren kun je ook walnoten, lijnzaad of soja-olie eten. Hier zit tenminste geen dioxine en kwik in!

En wist je dat een heleboel vissoorten met uitsterven bedreigd worden, zoals kabeljouw en tong? Dit komt door overbevissing. Daarnaast worden vissen op een wrede manier gedood: door de dieren levend op te snijden en hun ingewanden er uit te halen, of door ze levend te bevriezen. Vissen hebben ook gevoel, net als alle andere dieren. En ze willen ook leven, net als wij!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2008, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Ik snap niet waarom je vis wilt eten als je er helemaal niet van houdt. Vis is helemaal niet zo gezond, hoor. Dat wordt vooral beweerd door de mensen die er geld mee verdienen. Van de week stond nog in de kranten dat veel vis verontreinigd is met dioxine. Ook kwik wordt regelmatig in vis gevonden. Voor de gezonde omega-3 vetzuren kun je ook walnoten, lijnzaad of soja-olie eten. Hier zit tenminste geen dioxine en kwik in!

En wist je dat een heleboel vissoorten met uitsterven bedreigd worden, zoals kabeljouw en tong? Dit komt door overbevissing. Daarnaast worden vissen op een wrede manier gedood: door de dieren levend op te snijden en hun ingewanden er uit te halen, of door ze levend te bevriezen. Vissen hebben ook gevoel, net als alle andere dieren. En ze willen ook leven, net als wij!
de hoeveelheid dioxine is alleen schadelijk als je meer dan 5 kilo vis per week eet en dat een lange tijd volhoudt
met het onderste ben ik het wel eens, maar dat is niet de discussie want balance is geen vegetariër.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2008, 13:57
Planet2
Planet2 is offline
Citaat:
met het onderste ben ik het wel eens, maar dat is niet de discussie want balance is geen vegetariër.
Ik kom met dit argument omdat ik het des te erger vind dat vissen lijden en gedood worden, als iemand vis ook nog niet eens lekker vind! Dan kun je dus beters iets anders eten...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2008, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Ik kom met dit argument omdat ik het des te erger vind dat vissen lijden en gedood worden, als iemand vis ook nog niet eens lekker vind! Dan kun je dus beters iets anders eten...
Wie en waarom ben jij?

Maar ik zl er even op ingaan(??)
1. Dan moet je duidelijk zeggen waarom je iets zegt ipv dat je lukraak post dat het sielug is om vis te eten.
2. Dan moet je een topic openen over dat mensen geen vis/vlees moeten eten (of iig niet als ze er niet van houden. Want dit was offtopic
3. Het zal een vermoorde vis niet uitmaken of hij is vermoord voor balance of voor iemand die wel van vis houdt.
4. Wie ben jij?
5. Ben je vegetariër?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Probleem met eten
reffear
20 23-07-2012 10:37
Eten & Drinken Vis eten
Verwijderd
3 25-08-2009 14:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.