Oud 10-03-2010, 19:21
real-bacardi
het onderwerp zegt het denk ik al. Wat zijn de verschillen tussen het boek en de film van; er komt een vrouw bij de dokter.

mvg Sander,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2010, 20:10
Kim
Avatar van Kim
Kim is offline
Het boek gaat over Stijn, die vreemdgaat terwijl zijn vrouw kanker heeft. De film gaat veel meer over Carmen, die kanker heeft terwijl haar man ondertussen vreemdgaat.

Daarnaast heeft de film het boek behoorlijk uitgedund: veel stukken over Carmen in 't ziekenhuis en een feestende/vrijende Stijn zijn niet verfilmd. Oh, en hun dochter Luna is een stuk ouder in het film dan in het boek (film-Luna is ±5 jaar, de Luna uit het boek ongeveer 2).
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 21:29
real-bacardi
hoi kim, '

heel erg bedankt. maar heb je niet meer diepgaande dingen? Ik had bijvoorbeeld gehoord dat stijn in het boek niet naar de discotheek ging. ik weet neit of het waar is maar ok. Kan je meer details geven? alvast bedankt

grtz sander,
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 12:10
Marlo
In de film gaat het ook gewoon nog om stijn, want hij verteld de meeste stukjes in de film.
verschillen tussen de film en het boek:

Het boek gaat meer op dingen in, legt dingen meer uitgebreid uit.
Luna is in de film ouder.
Het begin van de film is anders dan het begin van het boek. (de film begint met stijn zijn auto die wegrijdt van het strand)
Het einde van de film is anders dan het boek ( het boek eindigt met stijn die carmen haar schoenen aandoet, de film gaat dan nog een stukje door en laat zien dat Luna samen met Stijn de kist openmaakt en dingen bekijkt van Carmen, en dat ze samen op het strand zijn met de kist)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 19:38
Karlynn
Karlynn is offline
Citaat:
hoi kim, '

heel erg bedankt. maar heb je niet meer diepgaande dingen? Ik had bijvoorbeeld gehoord dat stijn in het boek niet naar de discotheek ging. ik weet neit of het waar is maar ok. Kan je meer details geven? alvast bedankt

grtz sander,
Dat is volgens mij ook niet echt diepgaand.
Maar leven ze in het boek niet in ''hartje Amsterdam''?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 21:22
ikke2010
Wat ik ontzettend jammer vind is dat Luna in de film veel ouder is dan in het boek. Het was in het boek juist zo zielig voor Carmen dat Luna haar dan niet meer kan herinneren later, omdat ze zo jong is. Als je een jaar of 5 bent, kan je dat natuurlijk wel! Daarnaast vind ik het sowieso jammer dat een film vaak veel weg laat uit wat er in het boek staat. Vaak zelfs belangrijke dingen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen referendum EU-verdrag
Verwijderd
151 27-09-2007 17:55
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekverslag meisje niemand.... HELP!
flipkip
2 13-06-2003 09:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.