Oud 09-03-2004, 18:53
eeytje
Avatar van eeytje
eeytje is offline
Mijn moeder heeft heel erg last van clusterhoofdpijn (soort van migraine). Heeft iemand dit ook, tips, of gewoon iets erover te melden? Ik hoor het graag...
__________________
Fok man, die is entellegent! ♪

Laatst gewijzigd op 10-03-2004 om 15:08.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 19:13
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Met de zoekfunctie kan je volgens mij wel wat dingen vinden over klusterhoofdpijn en migraine. Tips heb ik niet, want ik heb er geen last van...

Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 19:14
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
k heb ook vaak migraine... al voor dat t begint (dat merk je meestal aan flikkeringen voor je ogen) dan meteen heel erg veel water drinken en 2 pijnstillers slikken, zo kun je t af en toe onderdrukken... maar meestal is gewoon wachten tot t overgaat
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 22:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 09-03-2004 @ 19:13:
Met de zoekfunctie kan je volgens mij wel wat dingen vinden over klusterhoofdpijn en migraine. Tips heb ik niet, want ik heb er geen last van...

als je de zoekfunctie gebruikt zou ik clusterhoofdpijn wel met een c schrijven, volgens mij is dat namelijk de gangbare spelling en dan zul je misschien ook meer resultaten krijgen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 05:42
Eleentje
Eleentje is offline
Zelf heb ik een hele tijd spanningshoofdpijn gehad. Ik heb toen heel wat info. meegekregen van de dokter over hoofdpijnen, daar stond ook clusterhoofdpijn in.
Wat ik er nog van weet is dat het de meest pijnlijke hoofdpijn is die er bestaat. Er is eigk maar heel weinig bekend over deze hoofdpijn, jammer genoeg. Alchohol zou deze hoofdpijn wel kunnen uitlokken en het inademen van zuivere zuurstof zou tegen de hoofdpijn helpen. Er bestaan al wel middelen om de hoofdpijn te voorkomen gelukkig.
Migraine is trouwes anders dan clusterhoofdpijn. Migraine heeft vaak langer durende aanvallen, terwijl clusterhoofdpijn aanvallen heeft die maar 15 min. tot 3 uur duren. Vaak zijn er dan ook meerdere aanvallen achter elkaar (clusters).
Met m'n spanningshoofdpijn was ik af en toe echt radeloos, omdat je dan continu hoofdpijn hebt. Veel steun van mensen uit je omgeving is dan heel erg fijn, vooral omdat je dan iemand hebt die je begrijpt en niet uitlacht ofzo.
Suc6 met je mam.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 15:16
eeytje
Avatar van eeytje
eeytje is offline
Alvast bedankt voor alle reacties!
Ik (en mijn mama) heb al heel veel erover opgezocht, maar misschien dat jullie nog zelf tips hadden enz. Migraine is idd anders, maar ik weet niet hoe ik het anders duidelijk moet maken.

*aan Eleentje*: Dank je wel en heel veel succes met je spanningshoofdpijn!
__________________
Fok man, die is entellegent! ♪
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 15:23
eeytje
Avatar van eeytje
eeytje is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-03-2004 @ 22:22:
als je de zoekfunctie gebruikt zou ik clusterhoofdpijn wel met een c schrijven, volgens mij is dat namelijk de gangbare spelling en dan zul je misschien ook meer resultaten krijgen.
Je hebt gelijk, ik kwam er na het posten van het bericht achter, maar dat kun je niet meer veranderen...
__________________
Fok man, die is entellegent! ♪
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 16:53
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Citaat:
eeytje schreef op 09-03-2004 @ 18:53:
Mijn moeder heeft heel erg last van clusterhoofdpijn (soort van migraine). Heeft iemand dit ook, tips, of gewoon iets erover te melden? Ik hoor het graag...
Mijn zus heeft het ook... Verder weet ik er eigenlijk weinig over te melden.. je kan dr een pm'tje sturen (Mira Dos Santos)
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat:
eeytje schreef op 10-03-2004 @ 15:23:
Je hebt gelijk, ik kwam er na het posten van het bericht achter, maar dat kun je niet meer veranderen...
Binnen een bepaalde tijd (5 minuten voor titels en 1400 minuten (oid) voor berichten, als ik me niet vergis) kan dat wel, met het icoontje waar 'wijzig' onderstaat.

Ik heb wel migraine gehad...nu nog wel eens gewoon heel erge koppijn...maar geen echte echte migraine-aanvallen meer, gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 15:25
eeytje
Avatar van eeytje
eeytje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-03-2004 @ 21:17:
Binnen een bepaalde tijd (5 minuten voor titels en 1400 minuten (oid) voor berichten, als ik me niet vergis) kan dat wel, met het icoontje waar 'wijzig' onderstaat.

Ik heb wel migraine gehad...nu nog wel eens gewoon heel erge koppijn...maar geen echte echte migraine-aanvallen meer, gelukkig.
Ja, ik merk het... Ik kon het in de titel niet meer veranderen, maar in het bericht zelf wel
Gelukkig dat je geen migraine-aanvallen meer hebt... Heb je nog tips om het te onderdrukken, te verlichten of wat fijn is wat andere mensen voor je doen als je zo'n aanval hebt?
__________________
Fok man, die is entellegent! ♪
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 15:29
Verwijderd
Citaat:
eeytje schreef op 12-03-2004 @ 15:25:
Gelukkig dat je geen migraine-aanvallen meer hebt... Heb je nog tips om het te onderdrukken, te verlichten of wat fijn is wat andere mensen voor je doen als je zo'n aanval hebt?
Er was bij niks dat het onderdrukte, heel soms slapen wanneer ik het aanvoelde komen, maar soms maakte dat het ook juist erger. In een donkere kamer plat op bed liggen met iets nats op je hoofd en absoluut geen geluiden: het standaard verhaal dus. Andere mensen 'moeten' dan steeds dat natte doekje opnieuw nat/koud maken en soms wat te drinken voor me halen ofzo en verder vooral geen herrie maken en lief zijn. Ook het standaard verhaal, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 12:16
eeytje
Avatar van eeytje
eeytje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-03-2004 @ 15:29:
Er was bij niks dat het onderdrukte, heel soms slapen wanneer ik het aanvoelde komen, maar soms maakte dat het ook juist erger. In een donkere kamer plat op bed liggen met iets nats op je hoofd en absoluut geen geluiden: het standaard verhaal dus. Andere mensen 'moeten' dan steeds dat natte doekje opnieuw nat/koud maken en soms wat te drinken voor me halen ofzo en verder vooral geen herrie maken en lief zijn. Ook het standaard verhaal, denk ik.
Oke, bedankt Ik zal mijn best doen om eens lief te zijn voor de verandering
__________________
Fok man, die is entellegent! ♪
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 14:47
Coral
Avatar van Coral
Coral is offline
k Ging vanmorgen naar de dokter want ik had pijn aan mn oog en heel veel hoofdpijn rond mijn oog en erboven enzo. En mn ene oog traande ook vaak. Dus ik dacht: effe oogdruppeltjes halen ofzo.. Na lang praten en onderzoeken zei hij dat ik clusterhoofdpijn heb. Nu heb ik medicijnen gekregen die ik 3 x per dag moet slikken. En k mag geen alcohol (en k heb volgend weekend 2 feestjes ) Ik vraag me af of t een vorm van hoofdpijn is dat ook over kan gaan, of dat je t ook voor altijd kan hebben.. t schijnt ook vrij zeldzaam te zijn, maar 6000 mensen in NL hebben er last van. En daarvan 90% mannen.. Wow, ben wel uniek zeg

Zijn er op dit forum nog meer mensen met clusterhoofdpijn?
__________________
Therapy has taught me nothing's my fault

Laatst gewijzigd op 15-04-2004 om 15:02.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic!
Nona
500 08-04-2004 18:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.