Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2005, 10:04
Evil creature
Avatar van Evil creature
Evil creature is offline
Ik heb heel vaak dat ik ineens iets voel bewegen onder mijn huid. Als ik kijk zie ik het ook trillen. Volgens mij zijn het kleine spiertjes die zo trillen maar ik weet het niet zeker. Het doet geen pijn ofzo maar is wel irritant. Heeft iemand een verklaring hiervoor?
__________________
V.N.W.D.A.B

Laatst gewijzigd op 04-08-2005 om 10:06.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 10:25
niempje..
niempje.. is offline
ik heb het ook regelmatig.. ook in mijn oog. maar ik dacht dat het wat te maken kon hebben met de vermoeidheid?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 10:26
Evil creature
Avatar van Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
niempje.. schreef op 04-08-2005 @ 11:25 :
ik heb het ook regelmatig.. ook in mijn oog. maar ik dacht dat het wat te maken kon hebben met de vermoeidheid?
Je oog zelf of je oogleden? Bij mij ook wel eens de oogleden namelijk.
__________________
V.N.W.D.A.B
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 10:45
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik heb dat ook wel eens met mijn oogleden, geen idee hoe het komt.
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 11:03
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Tja, kan vanalles zijn. Het kan zijn dat je een vitamine B12 tekort hebt. Het kan zijn dat je een (sterkere) bril nodig hebt omdat je je ogen teveel inspant. Het kan oververmoeidheid in het algemeen zijn. Het kunnen (begin-)verschijnselen van een spierziekte zijn. Misschien zijn dit verschijnselen van bijv een hoog cholesterol-gehalte of een bloeddruk-probleem, maar dat laatste weet ik absoluut niet zeker.

Hoe dan ook, ga eens bij jezelf te rade of je wel genoeg en gezond eet, rust/slaap krijgt, voldoende beweging krijgt en probeer daar waar nodig verbeteringen in aan te leggen. Je oogarts of de opticien kan de druk op je ogen controleren en kan kijken of je een (sterkere) bril nodig hebt. Zo'n onderzoek is geheel vrijblijvend. Voor B12-tekort moet je even op het Eten + Drinken forum kijken.

Met deze beperkte gegevens en het missen van je medische achtergrond is sowieso weinig aan te vangen. Neem het zekere voor het onzekere: neem contact op met uw huisarts.
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 11:10
Evil creature
Avatar van Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 04-08-2005 @ 12:03 :
Tja, kan vanalles zijn. Het kan zijn dat je een vitamine B12 tekort hebt. Het kan zijn dat je een (sterkere) bril nodig hebt omdat je je ogen teveel inspant. Het kan oververmoeidheid in het algemeen zijn. Het kunnen (begin-)verschijnselen van een spierziekte zijn. Misschien zijn dit verschijnselen van bijv een hoog cholesterol-gehalte of een bloeddruk-probleem, maar dat laatste weet ik absoluut niet zeker.

Hoe dan ook, ga eens bij jezelf te rade of je wel genoeg en gezond eet, rust/slaap krijgt, voldoende beweging krijgt en probeer daar waar nodig verbeteringen in aan te leggen. Je oogarts of de opticien kan de druk op je ogen controleren en kan kijken of je een (sterkere) bril nodig hebt. Zo'n onderzoek is geheel vrijblijvend. Voor B12-tekort moet je even op het Eten + Drinken forum kijken.

Met deze beperkte gegevens en het missen van je medische achtergrond is sowieso weinig aan te vangen. Neem het zekere voor het onzekere: neem contact op met uw huisarts.
Bril? Opticien? Denk niet dat dat helpt tegen spiertrillingen over mijn hele lichaam. Ik heb het vooral op mijn armen, benen en rug. Heeeeeeeeeeel af en toe eens mijn oogleden.

edit: Voor de rest eet ik wel gezond. Misschien is het wel slaaptekort idd. Naar de dokter ga ik niet zo snel. Ik laat liever mensen met dringerende problemen voorgaan. Ik ga pas naar de dokter als ik bijna bezwijk. En ik denk niet dat dat gaat gebeuren door wat irritante spiertjes.
__________________
V.N.W.D.A.B

Laatst gewijzigd op 04-08-2005 om 11:14.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 11:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb het bij m'n armen en benen altijd als ik teveel kracht heb gezet. En met m'n ogen als ik moe ben. In beide gevallen een soort van oververmoeidheid dus. Ik denk dat je zelf wel kunt nagaan of je toevallig ook die lichaamsdelen teveel hebt belast.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 11:16
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 04-08-2005 @ 12:03 :
Tja, kan vanalles zijn. Het kan zijn dat je een vitamine B12 tekort hebt. Het kan zijn dat je een (sterkere) bril nodig hebt omdat je je ogen teveel inspant. Het kan oververmoeidheid in het algemeen zijn. Het kunnen (begin-)verschijnselen van een spierziekte zijn. Misschien zijn dit verschijnselen van bijv een hoog cholesterol-gehalte of een bloeddruk-probleem, maar dat laatste weet ik absoluut niet zeker.

Hoe dan ook, ga eens bij jezelf te rade of je wel genoeg en gezond eet, rust/slaap krijgt, voldoende beweging krijgt en probeer daar waar nodig verbeteringen in aan te leggen. Je oogarts of de opticien kan de druk op je ogen controleren en kan kijken of je een (sterkere) bril nodig hebt. Zo'n onderzoek is geheel vrijblijvend. Voor B12-tekort moet je even op het Eten + Drinken forum kijken.

Met deze beperkte gegevens en het missen van je medische achtergrond is sowieso weinig aan te vangen. Neem het zekere voor het onzekere: neem contact op met uw huisarts.
Sorry hoor, maar dit hele verhaal vind ik eerlijk gezegt nogal overdreven.

Die spiertrilinkjes die de TS beschrijft, zijn een heel normaal en veel voorkomend verschijnsel, bijna iedereen heeft er wel eens last van. Ikzelf ook, ik voel af en toe ook wel eens wat trillen in mijn been, in mijn buik, in mijn arm, bij mijn oogleden en op nog wel meer plaatsen. Dit zijn inderdaad kleine spiertjes die ongecontroleerd samentrekken wat een beetje een zenuwachtig gevoel kan geven op die plek, maar wat totaal niet schadelijk is. Spietrekkingen komen in alle soorten en maten voor en bij iedereen. Bij babytjes zie je het bijvoorbeeld heel vaak als ze slapen, en zo komt het ook voor bij andere mensen die in slaap aan het vallen zijn. Vaak zijn deze spiertrekkingen nog groter ook dan wat de TS beschrijft, maar ook dit is onschuldig. Net als dus die kleine trillinkjes die je af en toe kan voelen.

Dus ik zou me maar geen zorgen maken, ookal geeft het een beetje een irritant gevoel
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 11:20
Evil creature
Avatar van Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 04-08-2005 @ 12:16 :
Sorry hoor, maar dit hele verhaal vind ik eerlijk gezegt nogal overdreven.

Die spiertrilinkjes die de TS beschrijft, zijn een heel normaal en veel voorkomend verschijnsel, bijna iedereen heeft er wel eens last van. Ikzelf ook, ik voel af en toe ook wel eens wat trillen in mijn been, in mijn buik, in mijn arm, bij mijn oogleden en op nog wel meer plaatsen. Dit zijn inderdaad kleine spiertjes die ongecontroleerd samentrekken wat een beetje een zenuwachtig gevoel kan geven op die plek, maar wat totaal niet schadelijk is. Spietrekkingen komen in alle soorten en maten voor en bij iedereen. Bij babytjes zie je het bijvoorbeeld heel vaak als ze slapen, en zo komt het ook voor bij andere mensen die in slaap aan het vallen zijn. Vaak zijn deze spiertrekkingen nog groter ook dan wat de TS beschrijft, maar ook dit is onschuldig. Net als dus die kleine trillinkjes die je af en toe kan voelen.

Dus ik zou me maar geen zorgen maken, ookal geeft het een beetje een irritant gevoel
Oke thanx, goeie uitleg. Dan weet ik iig dat het inderdaad gewoon spiertjes zijn.
__________________
V.N.W.D.A.B
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 13:03
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
Evil creature schreef op 04-08-2005 @ 12:10 :
Bril? Opticien? Denk niet dat dat helpt tegen spiertrillingen over mijn hele lichaam. Ik heb het vooral op mijn armen, benen en rug. Heeeeeeeeeeel af en toe eens mijn oogleden.
Het verhaal mbt ogen is meer bedoelt voor diegene die 't alleen of met name bij hun ogen hebben. Het kan nl. zijn dat de druk op de ogen (te) hoog is of dat de ogen nodeloos worden ingespannen.

Heb je daarnaast andere klachten zoals rugpijn of pijn in andere gewrichten? Zijn er situaties waarin het zich eerder danwel heviger lijkt voor te doen dan andere situaties? Zo ja, welke?

Citaat:
edit: Voor de rest eet ik wel gezond. Misschien is het wel slaaptekort idd. Naar de dokter ga ik niet zo snel. Ik laat liever mensen met dringerende problemen voorgaan. Ik ga pas naar de dokter als ik bijna bezwijk. En ik denk niet dat dat gaat gebeuren door wat irritante spiertjes.
Voorkomen is beter dan genezen. Dok heeft heus tijd voor een consult en je krijgt professioneel advies. Zelf weten... ik raad je iig aan het in de gaten te houden ipv het te negeren.
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 13:20
Verwijderd
Na 't sjouwen van boodschappen heb ik dat wel eens in m'n armen, of na een dag wandelen in m'n benen wanneer ik in bed lig. Volgens mij kan 't geen kwaad, 't voelt soms alleen een beetje raar
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.