Oud 25-11-2004, 18:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb al een poosje last van snel bloedend tandvlees of teruggetrokken tandvlees. Ik slik de laatste tijd al extra vitamine C, eet veel fruit, eet veel zuivelproducten (voor m'n tanden en kiezen), poets mijn tanden voorzichtig en duw niet te hard en spoel mijn mond na het poetsen met mondwater. Nu vraag ik me af wat ik verder nog kan doen om te zorgen dat mijn tandvlees gezond blijft?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 18:04
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
speciale tandpasta gebruiken...

ik ben de naam even kwijt
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 18:05
bench140
Avatar van bench140
bench140 is offline
Een goede tandenborstel gebruiken(gebruik desnoods de zachtste). Je tandvlees masseren met je vingers. Het kan ook komen door veel drugs/alcohol gebruik, misschien is dit de oorzaak.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 18:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Speciale tandpasta wordt lastig want ik 'moet' al met Sensodyne poetsen omdat ik hele gevoelige tanden heb. Ik gebruikte ook altijd een soft tandenborstel maar volgens de tandarts was dat niet goed en moest ik een medium gebruiken Misschien ga ik die nou toch maar weer gebruiken tot mn tandvlees weer wat gezonder is.

Ik drink niet en gebruik geen drugs dus dat kan de oorzaak niet zijn
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 18:35
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-11-2004 @ 18:17 :
Speciale tandpasta wordt lastig want ik 'moet' al met Sensodyne poetsen omdat ik hele gevoelige tanden heb. Ik gebruikte ook altijd een soft tandenborstel maar volgens de tandarts was dat niet goed en moest ik een medium gebruiken Misschien ga ik die nou toch maar weer gebruiken tot mn tandvlees weer wat gezonder is.

Ik drink niet en gebruik geen drugs dus dat kan de oorzaak niet zijn
Ik baal juist dat er geen 'harde' tandenborstels meer zijn. Ik poets nu met medium maar heb het idee dat er veel meer tandplak blijft zitten dan voorheen, wat natuurlijk ook niet ten goede komt van je tandvlees.

Wat je nog meer kunt doen is regelmatig flossen, rauwe wortelen en zo eten om je tandvlees te stimuleren. Als je tandvlees bloedt kun je je mond spoelen met Bocasan, dan kan het in ieder geval niet gaan ontsteken.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 20:08
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Goed flossen dat is het besten.
Het is wel eventjes pijnlijk maar na een tijdje valt het wel mee.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Juist hard poetsen volgens mijn tandarts.
Doordat je je tandvlees zo soft behandelt, wordt het heel gevoelig. Als je je tandvlees af en toe wat harder behandelt door hard te poetsen of te flossen (waarbij die draad ook wel eens tegen je tandvlees aan komt) ontstaat er een soort eelt (niet letterlijk natuurlijk, maar zo'n werking dus) waardoor je tandvlees niet meer zo gevoelig is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 23:11
mirnie
mirnie is offline
parodontax(tandpasta met mineraalzout)!!!! ik had laatst mn hele mond volzitten met blaren door medicijngebruik. Alles geprobeerd. Iemand gaf me dat spul en 2 dagen later was ik het kwijt.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 00:08
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
mirnie schreef op 25-11-2004 @ 23:11 :
parodontax(tandpasta met mineraalzout)!!!! ik had laatst mn hele mond volzitten met blaren door medicijngebruik. Alles geprobeerd. Iemand gaf me dat spul en 2 dagen later was ik het kwijt.
ja die bedoelde ik

blijkt erg goed te zijn
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 01:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Myuki schreef op 26-11-2004 @ 00:08 :
ja die bedoelde ik

blijkt erg goed te zijn
klopt. altijd als ik aften heb (en gezien mijn zeer lage weerstand is dat vrij vaak) gebruik ik die tandpasta en gaat het veel sneller over dan met alle andere tandpasta's. Het is wel vies, maar na verloop van tijd wen je aan de smaak.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar als ik dat zou gaan gebruiken, worden mijn tanden dan weer niet heel erg gevoelig? Ik poets nu met sensodyne en als ik dan een weekend met andere tandpasta poets dan merk ik wel verschil.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:23
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Alles wat hier voor genoemd is, en eventueel kun je ook "harder" voedsel gaan eten. Ik las het ooit eens dat wanneer je veel/zwaar kauwt het tandvlees zich steviger om de tanden hecht.

En uit ervaring merk ik wel dat wanneer ik oats eet ( van die harde taaie havermout ) dat het achteraf een beetje tintelt aan mijn tandvlees en ik heb tegenwoordig ook nooit meer last van bloedend tandvlees, hoe hard ik ook schuur met poetsen. Alles mooi strak en roze
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 20:26
mirnie
mirnie is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-11-2004 @ 12:04 :
Maar als ik dat zou gaan gebruiken, worden mijn tanden dan weer niet heel erg gevoelig? Ik poets nu met sensodyne en als ik dan een weekend met andere tandpasta poets dan merk ik wel verschil.
Nope want ik heb ook erg gevoelige tanden enzo. Dit is voor mij het beste middeltje. En je kunt het natuurlijk altijd proberen. Zo duur is zo'n tube nou ook alweer niet en als het helpt is het mooi meegenomen toch?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 16:31
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Voor 2e keer van flossen krijg je sterke tandvlees niet met paradontax of een andere super tandpasta, dat zal elke tandarts zeggen.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 12:23
Verwijderd
Parodontax is wel heel erg smerig, het smaakt niet naar tandpasta maar naar kruiden... en dat is raar.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 12:32
Verwijderd
Combinatie van dingen; goede tandpasta (Parodontax werkt goed bij veel mensen, je hebt nu ook een versie met mint-smaak ), flossen (kan helpen), masseren met vingers/tandenborstel, stevige dingen eten (eet niet alleen zachte dingen, maar ook bv. brood met een harde korst, rauwe wortelen etc, spul waar je goed op moet kauwen dus).
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 02-12-2004 @ 12:23 :
Parodontax is wel heel erg smerig, het smaakt niet naar tandpasta maar naar kruiden... en dat is raar.
Je moet er even aan wennen, ik vind het nu best lekker smaken (die originele versie dus he, niet de mint-versie).
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 12:34
Verwijderd
als je toch sensodyne nodig hebt, kun je bijvoorbeeld 's ochtends met sensodyne en 's avonds met parodontax poetsen
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 02-12-2004 @ 12:33 :
Je moet er even aan wennen, ik vind het nu best lekker smaken (die originele versie dus he, niet de mint-versie).
Wij hebben iets met citroen-kruiden-viezigheid
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Bloed in de mond zonder reden!
sebastiaan133
13 13-01-2013 22:37
Lichaam & Gezondheid plekje op tandvlees
hmm-hmm
10 01-05-2009 17:38
Lichaam & Gezondheid Verstandskiezen onder tandvlees
anjali
45 16-04-2009 21:15
Lifestyle Piercing- en tattootopic #20
Verwijderd
500 31-08-2006 13:38
Lichaam & Gezondheid Je echte leeftijd test
Koning
88 29-06-2003 23:04
De Kantine Wat is je echte leeftijd?
Jon
188 06-06-2003 09:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.