Oud 28-08-2007, 09:07
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-08-2007 @ 03:55 :
Omdat je dan allerlei goedbedoelende maar domme dozen moet aanhoren die zeggen dat je het moet houden. De oplossing is gewoon een abortus, want er zijn al genoeg kinderen op de wereld van jonge ouders die zelf geen oplkeiding hebben gehad en die min of meer een foutje waren, terwijl de wereld juist behoefte heeft aan kinderen van hoger opgeleide ouders met enige levenswijsheid zodat er niet steeds méér waardeloze mensen komen. Daar zijn er al genoeg van.
Alsof een jonge moeder geen opleiding meer kan volgen
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 09:19
Verwijderd
Toch jammer dat mensen mensen met een andere mening meteen afdoen als 'domme dozen', 'waardeloze mensen', enzovoorts en meteen hun eigen mening op willen leggen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Ilona1 schreef op 28-08-2007 @ 09:07 :
Alsof een jonge moeder geen opleiding meer kan volgen
Enig idee hoe zwaar het is om én alleenstaand ouder te zijn en voltijd een opleiding te volgen? En dan ook nog te werken aangezien een kind ook nog duur is?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 10:35
Verwijderd
Opleiding en werk valt vrij aardig te combineren, met dank aan de BBL.

Maar zwaar is het idd wel.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 10:47
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Poggy schreef op 28-08-2007 @ 10:30 :
Enig idee hoe zwaar het is om én alleenstaand ouder te zijn en voltijd een opleiding te volgen? En dan ook nog te werken aangezien een kind ook nog duur is?
Tuurlijk, ik zeg toch niet dat het niet zwaar is...
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 14:32
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
Hoi,
Allereerst heel veel sterkte! Ik weet niet of je al een beslissing genomen hebt want heb geen zin om het hele topic door te lezen .
Ik ben zelf 19 jaar en ben over 2 weken uitgerekent van mijn eerste kindje. Ik heb tijdens de zwangerschap mn diploma gehaald. Nou zijn de omstandigheden bij jou wel net even anders, ik heb al 4 jaar dezelfde vriend, we hebben een huis en allebei een vaste baan.
Toch wil ik je even zeggen dat je als je nu al bang bent dat je spijt krijgt van een abortus, je ook zeker spijt gaat krijgen!
Er zijn zoveel mensen die geen kinderen kunnen krijgen,
kan jij het dan gewoon weglaten halen?
Ik heb een echo gehad toen ik zover zwanger was als jij nu bent..en toen was het al een compleet mensje, met een kloppend hartje en aan elk handje 5 vingertjes!
Een vriendin van mij heeft een abortus gehad en heeft het daar nog elke dag heel erg moeilijk mee!
Ik vind het trouwens heel onverantwoordelijk van je vriend dattie wel onveilige seks heeft maar de conseqenties niet wil dragen..
Wij hebben het financieel ook niet erg breed en het zal voor ons ook niet makkelijk worden, maar geloof me dat er voor alles een oplossing is.
Ik heb geloof ik van 7 mensen het aanbod gehad om op de baby te passen als ik moet werken. En geloof me je komt er echt niet alleen voor te staan, er zijn zoveel mensen die je hierbij willen en kunnen helpen..
Heel veel succes met het maken van deze beslissing, en ik kan alleen maar zeggen denk er goed over na en doe wat jij wilt en niet wat een ander wil.
Als je vragen hebt dan PM je me maar..
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day

Laatst gewijzigd op 28-08-2007 om 14:40.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 14:35
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-08-2007 @ 03:55 :
Omdat je dan allerlei goedbedoelende maar domme dozen moet aanhoren die zeggen dat je het moet houden. De oplossing is gewoon een abortus, want er zijn al genoeg kinderen op de wereld van jonge ouders die zelf geen oplkeiding hebben gehad en die min of meer een foutje waren, terwijl de wereld juist behoefte heeft aan kinderen van hoger opgeleide ouders met enige levenswijsheid zodat er niet steeds méér waardeloze mensen komen. Daar zijn er al genoeg van.
Ik verwacht niet dat het anders is op een "volwassenen" forum hoor. Sterker nog, daar vind je nog meer mensen die principieel TEGEN abortus zijn.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Ilona1 schreef op 28-08-2007 @ 10:47 :
Tuurlijk, ik zeg toch niet dat het niet zwaar is...
Dan is de kans dat een alleenstaande moeder een opleiding af rond dus een stuk kleiner dan bij de gemiddelde student (scholier). De opmerking dat het kind dan met een jonge niet opgeleide moeder zit is dus niet zo gek.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 18:32
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Je hebt geen sex gehad met de bedoeling zwanger te worden, dan moet je ook je eigen woord nakomen en het weg laten halen.

en verder denk ik bij mezelf, als je niet eens verantwoordelijk genoeg bent om op een fatsoenlijke manier ervoor te zorgen dat je niet zwanger wordt (zoals sex zonder anticonceptie)

dan ben je zeker niet verantwoordelijk genoeg om een kind te krijgen (of iig op te voeden)
maar trek je het niet aan, dat is alleen mijn mening
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 28-08-2007 @ 18:32 :
dan moet je ook je eigen woord nakomen en het weg laten halen.
Je zegt zoveel dingen onder het motto 'als' en 'stel' maar dat is toch heel wat anders dan dat je het daadwerkelijk overkomt. Om nou daarom abortus te plegen, omdat je ooit 'als het ooit gebeurt' gezegd hebt, is wel een waardeloze reden in mijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 19:26
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Nala schreef op 28-08-2007 @ 19:06 :
Je zegt zoveel dingen onder het motto 'als' en 'stel' maar dat is toch heel wat anders dan dat je het daadwerkelijk overkomt. Om nou daarom abortus te plegen, omdat je ooit 'als het ooit gebeurt' gezegd hebt, is wel een waardeloze reden in mijn ogen.
mijn vriendin hoefde me zoiets dus niet te flikken he. Als ze zegt dat als ze zwanger is het weg te laten halen moet ze ook woord houden. Oké ze hadden niet zonder anticonceptie moeten sexen mja daar is het nu te laat voor.

ff voor de *ahum* dit is echt te erg
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 20:35
Southtown
Avatar van Southtown
Southtown is offline
Dat TS' vriendje niet klaar is om een kind op te voeden, zeker zo vroeg in de relatie, vind ik meer dan begrijpelijk. Maar langs de andere kant is een abortus geen zaak van "even binnen en zó gedaan". Als beiden vinden dat ze niet klaar zijn voor een baby, dan is de keuze snel gemaakt (hoewel het daarom niet eenvoudiger wordt).

Maar de relatie is zowieso nog niet rijp en stevig genoeg en ik denk dat het heel waarschijnlijk is dat als TS besluit het kind te houden, dat haar vriendje zal afhaken. Ik denk dat het het best is om het kind een kans te geven in een stabielere relatie, maar de keuze is natuurlijk geheel die van TS en haar vriend.

Citaat:
Warsocket schreef op 28-08-2007 @ 18:32 :
en verder denk ik bij mezelf, als je niet eens verantwoordelijk genoeg bent om op een fatsoenlijke manier ervoor te zorgen dat je niet zwanger wordt (zoals sex zonder anticonceptie)
Seks heb je met z'n twee, als ik het mij goed herinner.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Charlesworth999 schreef op 28-08-2007 @ 20:35 :




Seks heb je met z'n twee, als ik het mij goed herinner.
Zijn ze allebei dus niet verantwoordelijk genoeg voor een kind.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 23:34
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Als je vriend echt nog liever zijn eigen arm opeet dan dat 'ie jou dat kind laat baren, dan had hij zelf óók voor een condoompje kunnen zorgen. Er zijn twee mensen voor nodig om een kind te maken! Niet dat zijn mening er helemáál niet toe doet, maar je eerste ingeving is vaak de beste. 20 is jong, maar valt nog wel mee en met school kan je vast wel iets regelen. Zoek hulp bij instanties voor jonge moeders en geniet gewoon lekker van je zwangerschap

(en laat je op SOA's testen, je hebt 2x onveilig gevreeën, maar 1x is al voldoende)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 16:01
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Hoi,
Allereerst heel veel sterkte! Ik weet niet of je al een beslissing genomen hebt want heb geen zin om het hele topic door te lezen .
Ik ben zelf 19 jaar en ben over 2 weken uitgerekent van mijn eerste kindje.
Ik ben blij dat jij gelukkig bent met je keuze, maar ik vind dat je een aantal argumenten noemt die erg manipulatief zijn, zoals:

"Toch wil ik je even zeggen dat je als je nu al bang bent dat je spijt krijgt van een abortus, je ook zeker spijt gaat krijgen!"

"Er zijn zoveel mensen die geen kinderen kunnen krijgen, kan jij het dan gewoon weglaten halen?"

"Ik heb een echo gehad toen ik zover zwanger was als jij nu bent..en toen was het al een compleet mensje, met een kloppend hartje en aan elk handje 5 vingertjes!"

"Een vriendin van mij heeft een abortus gehad en heeft het daar nog elke dag heel erg moeilijk mee!"


Vooral het feit dat veel mensen geen kinderen kunnen krijgen, mag natuurlijk geen reden zijn om tegen beter weten in een kind te houden. Ook het beeld dat je schetst van een levend kindje met 'aan elke hand 5 vingertjes' (na 8 weken?) vind ik niet eerlijk.
Als laatste; volgens mij zijn er minstens evenveel mensen die tevreden zijn met hun keuze voor een abortus, niet iedereen heeft het er achteraf erg moeilijk mee. Natuurlijk is het goed om te bedenken dat je er geen spijt van moet krijgen, maar dit is geen vastliggend gegeven, het verschilt per persoon.

TS, weet je al wat je gaat doen?
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 16:12
Verwijderd
Ik heb de indruk (door ervaringen van bekenden) dat de meeste vrouwen die een abortus laten uitvoeren, het daar wél moeilijk mee hebben (niet vreemd, want het is geen beslissing die je zomaar neemt), maar uiteindelijk wel tot de conclusie komen dat het zo beter was.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 16:33
Verwijderd
Citaat:
mijn vriendin hoefde me zoiets dus niet te flikken he. Als ze zegt dat als ze zwanger is het weg te laten halen moet ze ook woord houden. Oké ze hadden niet zonder anticonceptie moeten sexen mja daar is het nu te laat voor.

ff voor de *ahum* dit is echt te erg
Dan hoop ik dat je vriendin dan verstandig genoeg is om niet in van die loze praatjes te geloven, maar gewoon anticonceptie gebruikt. Maar dat punt was nu ondertussen allang duidelijk en TS 'zit er nu maar mooi mee.'
Een relatie heb je met z'n tweeën, seks heb je met z'n tweeën. Ik vind het dan niet kunnen om jouw wil door te drukken, want je hebt nog steeds te maken met twee personen. Hier moet je over praten, overleggen, de kaarten op tafel hebben. Maar als je meteen pissig wordt dan stap je maar op hoor.
Je kan iemand naar mijn mening alleen niet dwingen tot een abortus omdat ze een keer 'stel nou dat' en 'als' heeft gezegd.
Als je dat wel wil, moet je gewoon vertrekken. Ik zou dan persoonlijk liever geen relatie hebben met de biologische vader, ook al zou ik uiteindelijk kiezen voor een abortus. Een relatie draait om communicatie, niet om de ander jouw wil op te leggen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 17:16
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Als ik in jouw schoenen stond zou ik abortus plegen. (Sowieso zou ik het nooit onveilig doen.) Ik ben nog druk bezig met m'n studie, de vader vast ook, en ik ben zeker van plan dat af te maken. Lijkt hypocriet, maar een kind past daar niet bij. Er is niet genoeg geld en er is niet genoeg tijd om voor het kind te zorgen. Ik wil dat mijn kind later opgroeit in een zekere omgeving. Met ouders die een studie hebben afgerond, een goede baan hebben en zo min mogelijk financiele problemen. Als ik een kind heb gekregen wil ik die voldoende aandacht kunnen geven. En dat lijkt me nou niet gaan met een universitaire studie.

Laatst gewijzigd op 29-08-2007 om 18:32.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Ik wil dat mijn kind later opgroeit in een zekere omgeving. Met ouders die een studie hebben afgerond, een goede baan hebben en zo min mogelijk financiele mogelijkheden.
Eh?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 17:36
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Als ik in jouw schoenen stond zou ik abortus plegen. (Sowieso zou ik het nooit onveilig doen.) Ik ben nog druk bezig met m'n studie, de vader vast ook, en ik ben zeker van plan dat af te maken. Lijkt hypocriet, maar een kind past daar niet bij. Er is niet genoeg geld en er is niet genoeg tijd om voor het kind te zorgen. Ik wil dat mijn kind later opgroeit in een zekere omgeving. Met ouders die een studie hebben afgerond, een goede baan hebben en zo min mogelijk financiele mogelijkheden. Als ik een kind heb gekregen wil ik die voldoende aandacht kunnen geven. En dat lijkt me nou niet gaan met een universitaire studie.

En waarschijnlijk dacht TS er precies hetzelfde over voordat ze zwanger werd
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 18:21
PardonJaPaarden
Avatar van PardonJaPaarden
PardonJaPaarden is offline
Ik denk dat als je abortus zult plegen later spijt zult krijgen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 18:32
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Eh?
Uh, grapje. Problemen moet het zijn.

Ja, misschien dat sommige mensen er anders over gaan denken. Maar ik vind abortus zeker goed, om de redenen die ik gaf. En dat zal mij, als ik zwanger ben, er vast van overtuigen dat ik het beter niet kan doen. Tuurlijk zal ik het er dan moeilijk mee hebben, maar het is vast verstandig.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 22:41
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Je hebt geen sex gehad met de bedoeling zwanger te worden, dan moet je ook je eigen woord nakomen en het weg laten halen.

en verder denk ik bij mezelf, als je niet eens verantwoordelijk genoeg bent om op een fatsoenlijke manier ervoor te zorgen dat je niet zwanger wordt (zoals sex zonder anticonceptie)

dan ben je zeker niet verantwoordelijk genoeg om een kind te krijgen (of iig op te voeden)
maar trek je het niet aan, dat is alleen mijn mening
Mij lijkt als je sex hebt je beide van te voren weet waarom dat is,
om kinderen te maken
of om het gewoon samen gezellig te hebben

mocht het dan toch ongehoopt fout gaan (door schur in condoom)
of omdat je heel slim gewoon anticonceptie in generaal weglaat

dan ga je de volgende dag naar de dokter voor een MA pil

en als het daarvoor te laat is neem je een abrotus
dat lijkt mij het wijze om te doen, ipv high worden van je eigen zwangerschapshormonen en daarom ineesns te beslissen het kind te laten zitten terwijl je dus eerder eigelijk al overeen gekomen bent dat het sex was voor de lol zonder de bedoeling er zwanger van te worden
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 23:48
Verwijderd
Citaat:
Als ik in jouw schoenen stond zou ik abortus plegen. (Sowieso zou ik het nooit onveilig doen.) Ik ben nog druk bezig met m'n studie, de vader vast ook, en ik ben zeker van plan dat af te maken. Lijkt hypocriet, maar een kind past daar niet bij. Er is niet genoeg geld en er is niet genoeg tijd om voor het kind te zorgen. Ik wil dat mijn kind later opgroeit in een zekere omgeving. Met ouders die een studie hebben afgerond, een goede baan hebben en zo min mogelijk financiele problemen. Als ik een kind heb gekregen wil ik die voldoende aandacht kunnen geven. En dat lijkt me nou niet gaan met een universitaire studie.
Ja weet je... aan de ene kant denk ik dat ook, aan de andere kant zie ik nou niet bepaald dat mensen met een vaste baan meer tijd hebben dan studenten. Meer geld, dat wel. Maar meer tijd? Ik in ieder geval niet.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 23:53
Verwijderd
Citaat:
Ja weet je... aan de ene kant denk ik dat ook, aan de andere kant zie ik nou niet bepaald dat mensen met een vaste baan meer tijd hebben dan studenten. Meer geld, dat wel. Maar meer tijd? Ik in ieder geval niet.
Naja, als je met zijn tweeen bent kan er natuurlijk altijd 1 minder/niet gaan werken. Dus dan heb je en geld en tijd.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 23:59
Vuur_Sterretje
Vuur_Sterretje is offline
Hey iedereen, ja ik heb toch maar besloten om een abortus te doen. Ik ben natuurlijk heel erg gaan twijfelen. Voornamelijk omdat ik geen geld,diploma,woning etc heb. Ik vind dat ik dit kind GEEN! zekere toekomst kan bieden (voor nu)
__________________
Je moet schijt hebben
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 00:08
Verwijderd
Mooi dat je een keus hebt kunnen maken. Succes en sterkte nog.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 11:10
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
Citaat:
Ik ben blij dat jij gelukkig bent met je keuze, maar ik vind dat je een aantal argumenten noemt die erg manipulatief zijn, zoals:

"Toch wil ik je even zeggen dat je als je nu al bang bent dat je spijt krijgt van een abortus, je ook zeker spijt gaat krijgen!"

"Er zijn zoveel mensen die geen kinderen kunnen krijgen, kan jij het dan gewoon weglaten halen?"

"Ik heb een echo gehad toen ik zover zwanger was als jij nu bent..en toen was het al een compleet mensje, met een kloppend hartje en aan elk handje 5 vingertjes!"

"Een vriendin van mij heeft een abortus gehad en heeft het daar nog elke dag heel erg moeilijk mee!"


Vooral het feit dat veel mensen geen kinderen kunnen krijgen, mag natuurlijk geen reden zijn om tegen beter weten in een kind te houden. Ook het beeld dat je schetst van een levend kindje met 'aan elke hand 5 vingertjes' (na 8 weken?) vind ik niet eerlijk.
Als laatste; volgens mij zijn er minstens evenveel mensen die tevreden zijn met hun keuze voor een abortus, niet iedereen heeft het er achteraf erg moeilijk mee. Natuurlijk is het goed om te bedenken dat je er geen spijt van moet krijgen, maar dit is geen vastliggend gegeven, het verschilt per persoon.

TS, weet je al wat je gaat doen?
Ik zal zeker niet ontkennen dat het niet manipulatief is wat ik gepost had. Natuurlijk mag het feit dat andere mensen geen kinderen kunnen krijgen geen reden zijn om je eigen kindje te houden. Maar het is wel goed om over na tedenken. Ik ken ook iemand die een abortus heeft gehad en later toen ze wel aan kinderen toe was, lukte het niet meer om ze te krijgen...dat is het een erg pijnlijke zaak. Natuurlijk zijn dit soort gevallen maar heel zeldzaam gelukkig. Ik denk dat het ook niet mogelijk is om niet manipulatief te reageren op dit onderwerp als je zelf op dat moment een kostbaar kindje bij je draagt. Je weet hoe het voelt om iets levends bij je te dragen en hoe het is als dat in je groeit. Natuurlijk krijgt niet iedereen spijt van een abortus, maar een heel groot percentage wel!! Zeker als ze later wel kinderen hebben of krijgen, dan worden ze nieuwsgierig naar hun eerst kindje..


De TS heeft iniedergeval haar beslissing gemaakt. Waar ik respect voor heb, het is toch geen makkelijke keuze.
Ik wens je dan ook heel veel sterkte!
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 13:02
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Hey iedereen, ja ik heb toch maar besloten om een abortus te doen. Ik ben natuurlijk heel erg gaan twijfelen. Voornamelijk omdat ik geen geld,diploma,woning etc heb. Ik vind dat ik dit kind GEEN! zekere toekomst kan bieden (voor nu)

Succes meid, enne... niet die soa test vergeten, he? ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat je later helemáál geen kinderen meer kan krijgen
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 13:03
Verwijderd
Goeds dat je een beslissing hebt genomen
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 14:55
Verwijderd
Heb je het ook al met je ouders besproken? Of met een vriendin ofzo? Het is een heftige beslissing die je maakt, wat steun uit je omgeving krijgen is dan zeker geen luxe.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 18:11
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Heb je het ook al met je ouders besproken? Of met een vriendin ofzo? Het is een heftige beslissing die je maakt, wat steun uit je omgeving krijgen is dan zeker geen luxe.
Idd. mja goed van je dat je een keuze hebt en succes en sterkte!
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat haar vriend het niet kan maken om haar te dwingen tot abortus Dat zij veel vergooit, daar kiest ze zelf voor. Als zij niet de behoefte heeft om elke week 5x uit te gaan maar evengoed thuis voor een kind wilt zorgen, dan is dat toch haar keuze? Het is moeilijk ja, maar je leven is niet voorbij als je een kind hebt. En fatsoenlijke ouders, liever ouders met minder financiële middelen maar met genoeg liefde voor hun kind dan rijke mensen die zich niet interesseren in hun kind. TS is geen 15 meer.

Beetje bekrompen post van je, vind ik
ja, ik ben vast enorm bekrompen. En daarmee vast ook heel veel mannen die (nog) geen kind van zichzelf op de aardbol willen zetten. Haar vriend kan haar idd niet dwingen, maar ze ken hem tegelijkertijd ook niet 'dwingen' zo vader te worden.

Maargoed, ik lees dat ze al een besluit heeft, dus dat is mooi
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 20:38
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Hey iedereen, ja ik heb toch maar besloten om een abortus te doen. Ik ben natuurlijk heel erg gaan twijfelen. Voornamelijk omdat ik geen geld,diploma,woning etc heb. Ik vind dat ik dit kind GEEN! zekere toekomst kan bieden (voor nu)
Ben je opgelucht dat je een beslissing hebt gemaakt?
Heel veel succes en sterkte.
Heb je iemand die met je meekan naar de kliniek? Ik denk nl dat het best zwaar is...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 13:12
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
Citaat:
Hey iedereen, ja ik heb toch maar besloten om een abortus te doen. Ik ben natuurlijk heel erg gaan twijfelen. Voornamelijk omdat ik geen geld,diploma,woning etc heb. Ik vind dat ik dit kind GEEN! zekere toekomst kan bieden (voor nu)
Op dit moment voor jou inderdaad de verstandigste keuze denk ik. Denk er wel aan dat het misschien verstandig is om nog iets van psychologische hulp te regelen voor achteraf. Niet dat je spijt gaat krijgen, maar voor het (eventuele) verwerkingsproces wel een goed idee misschien. Succes (k)
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 13:38
Verwijderd
Citaat:
ja, ik ben vast enorm bekrompen. En daarmee vast ook heel veel mannen die (nog) geen kind van zichzelf op de aardbol willen zetten. Haar vriend kan haar idd niet dwingen, maar ze ken hem tegelijkertijd ook niet 'dwingen' zo vader te worden.

Maargoed, ik lees dat ze al een besluit heeft, dus dat is mooi
Dat hoeft toch ook niet? Als een kerel er geen zin in heeft, kan hij zich er volkomen buiten houden.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 14:31
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Dat hoeft toch ook niet? Als een kerel er geen zin in heeft, kan hij zich er volkomen buiten houden.
idd want als ze niet getrouwd zijn is de vader wél de biologinsche vader, maar niet de wettelijke vader
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 15:54
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Wat je doet, is volledig jouw keuze.

Ik zou ook niet zo vrolijk tegen abortus staan...

Máár!

Ik heb vandaag op een baby gepast, en weet, voordat je eraan begint, dat je (bijna) nergens meer aan toe komt. Dit is vantevoren niet in te schatten, en weet dat als je nog wilt gaan studeren, je constant een baby om je heen hebt. Ook al heb je geweldige mensen om je heen om op te passen. Het is erg tijdrovend laten we maar zeggen.

Heeel veeeel sterkte!!!!

Ik hoop dat je eruit komt.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 15:57
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Wat je doet, is volledig jouw keuze.

Ik zou ook niet zo vrolijk tegen abortus staan...

Máár!

Ik heb vandaag op een baby gepast, en weet, voordat je eraan begint, dat je (bijna) nergens meer aan toe komt. Dit is vantevoren niet in te schatten, en weet dat als je nog wilt gaan studeren, je constant een baby om je heen hebt. Ook al heb je geweldige mensen om je heen om op te passen. Het is erg tijdrovend laten we maar zeggen.

Heeel veeeel sterkte!!!!

Ik hoop dat je eruit komt.

ff scrollen helpt...TS heeft al een besluit gemaakt
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 20:55
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Hallo,

heel veel sterkte, waarschijnlijk is het een heel moeilijke keuze geweest, maar ik denk dat je rationeel gezien het beste besluit hebt gemaakt, niet alleen in je eigen belang, maar ook in het belang van het kind. Maar zoals zo vaak is het niet omdat het een verstandige beslissing is, dat je dat ook zomaar zal kunnen verwerken.

Ergens kan ik mij inbeelden dat je al van in het prille begin van dat kleine wezentje houdt, maar besef dan anderzijds dat je zo'n kindje nu niet alles kan geven wat het verdient, en dat je eerst jezelf nog verder moet ontwikkelen...

Hopelijk heb je voldoende mensen rondom je heen die je steunen bij je beslissing.

Liefs,

Anaïs
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 21:19
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
idd want als ze niet getrouwd zijn is de vader wél de biologinsche vader, maar niet de wettelijke vader
Zelfs dan moet je nog gewoon voor dat kind dokken. Dit is dan wel offtopic maar zodra bewezen is dat jij de vader bent moet je alimentatie betalen al is dat kind niet erkend door de vader.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 22:33
yuck fou
Avatar van yuck fou
yuck fou is offline
Citaat:
Omdat je dan allerlei goedbedoelende maar domme dozen moet aanhoren die zeggen dat je het moet houden. De oplossing is gewoon een abortus, want er zijn al genoeg kinderen op de wereld van jonge ouders die zelf geen oplkeiding hebben gehad en die min of meer een foutje waren, terwijl de wereld juist behoefte heeft aan kinderen van hoger opgeleide ouders met enige levenswijsheid zodat er niet steeds méér waardeloze mensen komen. Daar zijn er al genoeg van.
mee eens
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 15:40
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Zelfs dan moet je nog gewoon voor dat kind dokken. Dit is dan wel offtopic maar zodra bewezen is dat jij de vader bent moet je alimentatie betalen al is dat kind niet erkend door de vader.
nou....een ex van me heeft dus nooit betaald gekregen he....... Mja die pa had dan ook geen geld want dat had hij nodig om drank te kopen.....
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 16:01
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Hoi,
Ik ben zelf 19 jaar en ben over 2 weken uitgerekent van mijn eerste kindje.
Nou gecondoleerd maar he. En ook met je spelling.

Citaat:
Toch wil ik je even zeggen dat je als je nu al bang bent dat je spijt krijgt van een abortus, je ook zeker spijt gaat krijgen!
Er zijn zoveel mensen die geen kinderen kunnen krijgen,
kan jij het dan gewoon weglaten halen?
En alsof je geen spijt zou krijgen als je wel gewoon dat geval er uit zou laten kruipen?
Verder heeft nare man gelijk, er zijn toch al teveel kinderen.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 16:14
Verwijderd
Citaat:
nou....een ex van me heeft dus nooit betaald gekregen he....... Mja die pa had dan ook geen geld want dat had hij nodig om drank te kopen.....
Zodra ze hem voor de rechter had geslepen en er met een DNA test was bewezen dat hij de vader was had hij gewoon moeten betalen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 16:23
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Nou gecondoleerd maar he. En ook met je spelling.



En alsof je geen spijt zou krijgen als je wel gewoon dat geval er uit zou laten kruipen?
Verder heeft nare man gelijk, er zijn toch al teveel kinderen.
Jij bent geen 27 he?
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 20:17
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Omdat je dan allerlei goedbedoelende maar domme dozen moet aanhoren die zeggen dat je het moet houden. De oplossing is gewoon een abortus, want er zijn al genoeg kinderen op de wereld van jonge ouders die zelf geen oplkeiding hebben gehad en die min of meer een foutje waren, terwijl de wereld juist behoefte heeft aan kinderen van hoger opgeleide ouders met enige levenswijsheid zodat er niet steeds méér waardeloze mensen komen. Daar zijn er al genoeg van.
Ik sta hier compleet achter, al zij het wat bot uitgedrukt.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 22:15
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Jij bent geen 27 he?
Nee, stiekem ben ik 44.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 15:48
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Nee, stiekem ben ik 44.
Jeetje, ik doelde meer op 13.
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 16:39
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Hallo,
Ik heb het topic een beetje gevolgd en gelezen dat je een beslissing genomen hebt. Ik wilde je veel sterkte wensen.
Liefs,
Lilium
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfsaai #730
Dark Phoenix
500 25-10-2009 22:42
Films, TV & Radio Baby te huur op vakantie
Verwijderd
97 09-09-2009 21:02
Lichaam & Gezondheid verschijnselen bij zwangerschap
Verwijderd
22 05-01-2003 03:23
Psychologie seroxat?
shy girl
15 08-10-2002 21:26
Software & Hardware Ericsson T20s
miss sunshine1986
18 04-07-2002 00:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.