Ongelezen 07-08-2012, 23:08
Little Phoebe
23V - Forumbaas+
Little Phoebe is offline
Hoi CG bezoekers,

ik heb de laatste tijd erg vaak telefoonnummers uit posts gehaald voor jullie privacy. Niet alleen 06 nummers voor whatsapp, maar ook huisnummers. Ik vind het eerlijk gezegd te idioot voor woorden dat ik dit zo vaak moet uitleggen, maar vooruit, nog een keer dan.

De reden dat ik telefoonnummers niet toesta, is omdat dit een openbaar forum is. Dat betekent dat de hele wereld in principe mee kan kijken. Waarom zou je het gemakkelijk maken voor iemand die kwaad in de zin heeft?

Ik heb het niet alleen over telefoonnummers, maar natuurlijk ook over emailadressen met voor- en achternaam (al moet je dit natuurlijk helemaal zelf weten verder), details over de woonplaatsen enz.. Met de combinatie van al die informatie en dan ook nog eens een telefoonnummer kan iemand heel veel schade aanrichten.

Daarom, nogmaals, zet nooit je telefoonnummer online, als je per se nummers wilt uitwisselen, doe dit via de PM.

En wees in het algemeen ook gewoon voorzichtig met MSN (wat je doet en zegt) en afspreken.

Oh, en als jullie toch aan het lezen zijn, iets minder offtopic zou ook een hele hoop werk schelen voor ons (nutteloze reacties als 'ik ben te oud/te jong' of 'je kunt beter dit of dit doen' kun je dus laten).

Kusjes van jullie forumbazen!
Ongelezen 08-08-2012, 14:46
Example
15M - Lid
Example is offline
Heb al zovaak gezien op dit forum dat je telefoonnummers e.d. moest weghalen.
Misschien als men niet luistert gewoon een ban voor een paar dagen?
Met citaat reageren
Ongelezen 08-08-2012, 14:55
Little Phoebe
23V - Forumbaas+
Little Phoebe is offline
Dat vind ik ook een beetje overdreven maar ik vind wel dat mensen tegenwoordig maar makkelijk met hun gegevens omgaan en dat ze daar zelf ook wel een beetje op mogen letten.
Ongelezen 08-08-2012, 16:11
Example
15M - Lid
Example is offline
Citaat:
Dat vind ik ook een beetje overdreven maar ik vind wel dat mensen tegenwoordig maar makkelijk met hun gegevens omgaan en dat ze daar zelf ook wel een beetje op mogen letten.
Ja tegenwoordig kan je van iedereen gegevens vinden op het internet.
Maar ik vindt een ban niet overdreven, misschien leert men zo af om gegevens op het internet zomaar te dumpen.
Niet iedereen is zo lief en aardig op de wereld, als je begrijpt wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Ongelezen 09-08-2012, 11:57
Geel
20M - Lid
Geel is offline
Citaat:
Ja tegenwoordig kan je van iedereen gegevens vinden op het internet.
Maar ik vindt een ban niet overdreven, misschien leert men zo af om gegevens op het internet zomaar te dumpen.
Niet iedereen is zo lief en aardig op de wereld, als je begrijpt wat ik bedoel.
(Telefoon)nummers posten is niet tegen de regels, enkel heel erg onverstandig. Daarom kunnen we er geen bans voor geven.
Ongelezen 09-08-2012, 13:49
Chris95
17M - Lid
Chris95 is offline
Klopt het mag wel maar is heel onverstandig,

daarintegen is het wel weer verstandig dat jullie ze weg halen
Met citaat reageren
Ongelezen 10-08-2012, 08:04
Sri Agni
25 - Lid
Sri Agni is offline
Is inderdaad heel onverstandig om zomaar een telefoon nummer op het web te zetten.
Misschien is het een idee om met een of ander scriptje telefoonnummers te vervangen door sterretjes, zodat ze niet meer zomaar op het forum gepost kunnen worden ?
Ongelezen 10-08-2012, 11:46
Little Phoebe
23V - Forumbaas+
Little Phoebe is offline
Goed idee! Ik heb het gelijk nagevraagd
Ongelezen 11-08-2012, 10:05
Little Phoebe
23V - Forumbaas+
Little Phoebe is offline
Helaas, niet mogelijk. Jullie zullen dus voorlopig zelf na moeten blijven denken over wat je online zet en wat niet!
Ongelezen 23-10-2012, 19:18
Verwijderd
Het is toch je eigen verantwoordelijkheid als je je 06 ofzo op deze site zet?
Met citaat reageren
Ongelezen 23-10-2012, 20:28
Verwijderd
Als het misgaat is het huilen. Je kunt je adresgegevens e.d. kwijt op je Facebook of wat dan ook, maar scholieren.com wil hier (terecht) geen deel aan hebben.
Met citaat reageren
Ongelezen 23-10-2012, 21:10
Little Phoebe
23V - Forumbaas+
Little Phoebe is offline
Citaat:
Het is toch je eigen verantwoordelijkheid als je je 06 ofzo op deze site zet?
Dat klopt, maar je kunt van pubers niet verwachten dat ze verantwoordelijkheid nemen voor dat soort dingen (of er überhaupt wat langer over nadenken). Daarom moet ik dat maar doen, want ik voel me (en ben) toch een beetje verantwoordelijk voor jullie. Eens op internet, altijd op internet.
Ongelezen 24-10-2012, 13:45
piemellove
M - Lid
piemellove is offline
Vind het goed dat jullie het initiatief nemen om 06-nummers weg te halen!
Met citaat reageren
Ongelezen 24-10-2012, 21:14
Little Phoebe
23V - Forumbaas+
Little Phoebe is offline
Dank je
Ongelezen 22-04-2013, 16:05
WhiteBlossom
V - Lid
WhiteBlossom is offline
De beste methode is natuurlijk voor diegene om op de blaren te zitten, maar dat gun je ze ook weer niet.
Sturen jullie ook een PM naar diegene die dat doet? (nummer online zetten)
Of je belt ze om uit te leggen dat het niet de bedoeling is dat dit gebeurt, daar schrik je dan ook wel even van
Met citaat reageren
Ongelezen 22-04-2013, 16:19
Little Phoebe
23V - Forumbaas+
Little Phoebe is offline
Hahaha dat is wel een goed idee maar nee, we halen het nummer weg en zetten met grote letters in het topic dat dat niet de bedoeling is.
Ongelezen 22-04-2013, 16:40
WhiteBlossom
V - Lid
WhiteBlossom is offline
Dat kan natuurlijk ook
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten