Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2003, 16:57
aquilo
aquilo is offline
Naar aanleiding van al die krantestukken en al die tv blaat programma's ben ik mij af gaan vragen waar zijn de filosofische onderbouwingen voor veiligheid, wat is dat, is dat weer lekker normaal gezien, de afwezigheid van gevaar en onveiligheid of is dat, ja of is dat....
Nog specifieker, zodat iedereen die puntjes kan invullen, welke filosofen van deze tijd, of van de twintigste eeuw (yuk, leven we daar echt niet meer in? waar leven we nu dan in hemeslnaam in, de nulties van de eenentwintigste?) hebben nagedacht over de veiligheid, en dan niet alleen politicologen... ik zou erg blij zijn als iemand hier een antwoord op zou willen verzinnen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2003, 18:56
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
veiligheid=ontbreken van gevoelens van angst. en politici verstaan eronder de oorzaken van die angst weg te nemen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
veiligheid=ontbreken van gevoelens van angst. en politici verstaan eronder de oorzaken van die angst weg te nemen.
Lijkt me een beetje kort door de bocht. Wat als je volledig zonder angst bent en het volgende moment onverwacht overvallen wordt (criminaliteit) of een ongeluk krijgt (onveilig verkeer) of buikkrampen krijgt (onveilig voedsel).

Om de vraag van de topicstarter te beantwoorden welke filosofen het over veiligheid hebben gehad. Dat waren bijvoorbeeld de positivisten Auguste Comte en Theodor Adorno.
De filosoof Jan Vis heeft over het onderwerp ook interessante zaken geschreven (aanrader!), te vinden op:
http://home01.wxs.nl/~rwvanes/filoso...opdetakno1.htm - punt 198 en 199 om precies te zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 19:12
aquilo
aquilo is offline
Dank je wel! waarschijnlijk zit er ook een snufje debat maakbare samenleving in, denken jullie ook niet?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 12:40
Verwijderd
Citaat:
aquilo schreef:
Dank je wel! waarschijnlijk zit er ook een snufje debat maakbare samenleving in, denken jullie ook niet?
Als je die hier wil beginnen, ga je gang.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.