Oud 02-03-2004, 14:17
Ocelot
Ocelot is offline
Wat is een goede moederbord? Welke merk is het best of maakt dat weinig uit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2004, 15:10
Agamemnon
Avatar van Agamemnon
Agamemnon is offline
D'r zijn zoveel goede moederborden, dat is voor elke processor weer anders. Elke processor heeft namelijk een ander moederbord nodig. Ook maakt het uit wat je er verder nog mee wilt doen. Kortom: we hebben meer informatie nodig voordat iemand hier een zinnige uitspraak over kan doen. En kijk anders eens op www.tomshardware.com of www.anandtech.com, daar staan ook zat testen van moederborden. En anders is er altijd google nog.
__________________
"War is a crime. Ask the infantry and ask the dead."
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:16
Verwijderd
Ik zou persoonlijk voor MSI of Gigabyte gaan als je wilt overclocken..
Abit is verder ook erg goed voor gewoon gebruik en simpel clocken..


Maar voor mij echt nooit meer Anus Asus :r
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:30
Ocelot
Ocelot is offline
Citaat:
********** schreef op 02-03-2004 @ 15:16:
Ik zou persoonlijk voor MSI of Gigabyte gaan als je wilt overclocken..
Abit is verder ook erg goed voor gewoon gebruik en simpel clocken..


Maar voor mij echt nooit meer Anus Asus :r
ik heb zelf ECS.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:51
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Ocelot schreef op 02-03-2004 @ 14:17:
Wat is een goede moederbord? Welke merk is het best of maakt dat weinig uit?
ik heb zelf de beste ervaring met Asus borden. MSI en Gigabyte maken duidelijk tweedegraads hardware, ookal hadden deze bordjes ook wel redelijke features (ze zijn namelijk overleden)

Het beste mobo voor een Athlon XP; de Asus A7N8X (2.0)
Het beste mobo voor een P4; de Asus P4C800-E

Asus is niet voor niets marktleider
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 16:26
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Misschien handig als je vertelt wat voor processor er op moet? Dan valt er al wat heel meer zinnigs te vertellen.

Ik ben sinds een tijd fan van Asrock mobo's, gezien hun keuze voor de SiS 746/748 chipset. Vooral de Asrock K7S8XE en de + versie met SATA gooit hoge ogen, zeker gezien zijn prijs.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 17:05
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Wat is er beter aan die SiS chipset dan bijvoorbeeld de VIA KT800 of nVidia nForce (behalve de prijs natuurlijk)? Asrock is een devisie van Asus of niet?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 20:10
Dumbass
Dumbass is offline
Soyo zijn goed
die zijn al unlockt dus heel simpel te overclocken

Mak weet da alleen van amd 64
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 21:01
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Dumbass schreef op 02-03-2004 @ 20:10:
Soyo zijn goed
die zijn al unlockt dus heel simpel te overclocken
Maar heel lastig te krijgen in Nederland, sinds kort.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 21:02
LB06
LB06 is offline
Citaat:
]{ing schreef op 02-03-2004 @ 17:05:
Wat is er beter aan die SiS chipset dan bijvoorbeeld de VIA KT800 of nVidia nForce (behalve de prijs natuurlijk)? Asrock is een devisie van Asus of niet?
De nForce draait afaik niet op een 800MHz HT-bus, maar op 533. Dit merk je uiteraard ook in de performance. Wat precies het verschil is tussen VIA en SIS, weet ik zo niet, maar ik heb wel wat slechte ervaringen met de wat oudere VIA bordjes. Over SIS weet ik verder niks zinnigs te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 21:12
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
LB06 schreef op 02-03-2004 @ 21:02:
De nForce draait afaik niet op een 800MHz HT-bus, maar op 533. Dit merk je uiteraard ook in de performance. Wat precies het verschil is tussen VIA en SIS, weet ik zo niet, maar ik heb wel wat slechte ervaringen met de wat oudere VIA bordjes. Over SIS weet ik verder niks zinnigs te vertellen.
NForce 2 bedoelde ik. Maar die is voor Athlon Xp's, en bovendien Dual channel 400. Ik heb zelf wel goede ervaring met VIA bordjes (Apollo Pro 133A en hun mini-itx Eden oplossing)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 21:28
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
]{ing schreef op 02-03-2004 @ 17:05:
Wat is er beter aan die SiS chipset dan bijvoorbeeld de VIA KT800 of nVidia nForce (behalve de prijs natuurlijk)? Asrock is een devisie van Asus of niet?
SiS was vroeger duidelijk een B-merk met hun crappy chipsets, maar iedereen is klein begonnen om later uit te groeien tot een gerespecteerd fabrikant. SiS heeft dit in elk geval zeker waargemaakt, evenals ECS en VIA. Alhoewel de laatste grote faam behaalde met de Apollo KT133 chipset familie, is de reputatie van VIA blijven steken door de magere performance van nieuwere chipsets evenals bugs in de VIA chipset, zoals de southbridge corruption bug.

SiS heeft veel succes behaald met de SiS 735 en 745 chipsets, welke voor zijn tijd uitstekende prestaties neerzette voor een absoluut lage prijs. De meest recente chipset, de 748, doet nauwelijks onder voor de nForce 2. Dit terwijl het een single channel chipset is, en nForce 2 dual channel DDR geniet. Dit in combinatie met zijn prijs maakt het een ideale chipset. Zeker gezien het feit dat SiS chipsets absoluut stabiel zijn, en zonder bugs AFAIK. Dit in tegenstelling tot iig VIA.

SiS 755 kán hoge ogen gaan gooien. Lees deze review maar eens:
http://www.tweakers.net/nieuws/30847/?highlight=sis+755

De nieuwe SiS 756 northbridge zal over PCI Express 16x beschikken, en de bijbehorende southbridge over PCI Express 4x als (uiteindelijke) vervanger van PCI. SiS zal de eerste chipset leveren met laatstgenoemde optie, een primeur die ze goed kunnen gebruiken. Uiteraard zal PCI als legacy optie over zal blijven.

Gezien de prestaties van de SiS chipsets én de prijs, maakt het voor mij een geliefde chipset. Het nadeel van SiS is dat ze niet of weinig aan promotie doen, wat toch altijd weer belangrijk blijft. SiS is een stille fabrikant, die vooral aan OEMs leveren. De potentie van SiS' chipsets wordt helaas veelvuldig onderschat.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)

Laatst gewijzigd op 02-03-2004 om 21:35.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 21:34
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
LB06 schreef op 02-03-2004 @ 21:02:
De nForce draait afaik niet op een 800MHz HT-bus, maar op 533.
nForce 3-150 heeft een HyperStreaming-bus lopend op 600MHz. De nForce 3-250 chipset, daarintegen, zal wel over een 1000MHz HS-bus beschikken. Net als VIA's KT880 overigens. SiS' 756 welke in mei beschikbaar zal zijn, zal ook over 1GHz HS-bus beschikken.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 12:35
Tuinkabouter !!
Avatar van Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Ik zou iig geen MSI leveren. Heb 2 exact dezelfde setjes draaien met als enige verschil het moederbord: een MSI k7n2 delta ilsr tegenover een ASUS a7n8x deluxe rev 2, ongeveer gelijk in prijs en o.b. zooi, maar de MSI laat zich echt niet klokken, terwijl de Asus nergens moeilijk over doet
__________________
Wie typefouten vindt in bovenstaande post, mag ze houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Dell] computer upgraden
Verwijderd
24 15-12-2008 00:42
Software & Hardware [Nieuw systeem] Algemene vragen
Verwijderd
33 30-07-2006 19:28
Software & Hardware Aanschaf nieuwe PC
Verwijderd
114 26-05-2006 13:28
Software & Hardware [Upgrade] Geheugen, Moederbord & Proc
`CrazY G
19 10-05-2003 15:26
Software & Hardware [PC] Nieuwe systeem.
Phreak
57 04-02-2003 09:15
Software & Hardware Computer geschikt?
Mara
36 04-01-2003 02:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.