Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2002, 07:12
Hermes
Hermes is offline
Wat is nu wijsheid? Stel dat een meisje erg onzeker is en zichzelf steeds neerhaalt. Als ze om de zoveel tijd geeft te kennen dat ze zichzelf lelijk vindt, uit het niets zichzelf dom vindt, enz.

Is het dan wel zo goed om erop in te gaan en te zeggen dat het niet zo is? Of kun je er beter niet op ingaan?

Nu weet ik wel dat sommigen van hun gewoon aandacht willen en dus graag horen van "je bent helemaal niet lelijk" en dergelijke, maar wat te doen als een meisje daar ook wantrouwend op reageert? Zo van "dat meen je toch niet", hoe zou je dan op de beste manier kunnen reageren?

Zou je haar eigenlijk kunnen confronteren? Dus haar erop wijzen dat ze zichzelf aanstelt of ben je dan fout bezig?

Groeten,
Hermes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2002, 07:52
TechXP
TechXP is offline
Ik zou haar overtuigen. Een spiegel voor houden en zeggen "Als dit plaatje lelijk is, dan snap ik de definitie van het woord lelijk niet meer!"


TechXP
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 08:38
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Wat versta je precies onder 'een meisje' eigenlijk?
Ik ga er even vanuit dat je jou vriendin, of je (hopelijk) toekomstige vriendin bedoelt.

Mij lijkt het nog steeds het beste om complimentjes te geven. En eens goed de tijd met haar er voor nemen wat ze precies niet zo mooi, of leuk vind aan haar zelf, en daar over praten. Maar vooral gelovend overkomen. Een beetje sarcasme kan geen kwaad overigens. Kijk haar in de ogen, en zeg haar dat jij voor haar hebt gekozen om de volgende punten....
Nou ja, die punten moet je dan zelf even bedenken, dat is vast voor iedereen weer anders.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 12:51
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
oejj tja is lastig..
want als je niks zegt dan kan ze dat opvatten als een bevestiging, dat je haar inderdaad lelijk ofzo vindt..
En als je wel wat zegt (dus dat het niet zo is) dan kan het weer zo zijn dat ze je toch niet geloven..

Ik ga er ook even vanuit dat je het nu over je (toekomstige?) vriendin hebt.. dus dan ga ik er gelijk ook een beetje vanuit dat ze het niet zegt om complimentjes te vangen en aandacht te trekken...
Dan zou ik gewoon, als ze nog eens zegt dat ze lelijk was, zeggen dat als ze echt zo lelijk was als ze zelf zegt je haar vast niet als vriendin had (hoewel dat wel een beetje cru klinkt op de een of andere manier, nu ik dat zo lees..)
Kijk haar in de ogen en zeg dat je haar leuk vindt en wat je zo leuk aan haar vindt en waarom jij haar als vriendin wilde..
Natuulijk moet je dat niet te vaak zeggen want anders dan komt het gewoon ongeloofwaardig over...
Geef haar af en toe eens een complimentje over hoe ze eruit ziet, dat haar haar leuk zit, dat die broek of trui (enz) haar zo mooi staat.. enz enz..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 13:22
Hermes
Hermes is offline
De situatie als die nu is, komt erop neer dat ik een meisje van internet leuk vindt en we met elkaar MSN-en en SMS-en. We hebben elkaar ook al een keer ontmoet

Nu ben ik zelf ook erg onzeker, vooral over het feit of ze mij eigenlijk wel leuk vindt, maar ik heb voor mezelf besloten dat ik het gewoon blijf proberen (ze zegt wel dat ze me leuk vindt, maar ik vind het allemaal zo stroef lopen, vandaar mijn twijfels).

Wat PardonMe schrijft, klopt wel. Als ik niets zeg, ziet ze het als een bevestiging en als ik haar complimenten geef, gelooft ze het niet.

Dilemma

Ik wil dat ze me gelooft, maar 't is zo moeilijk.

Groeten,
Hermes
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 14:10
CoolJessy
CoolJessy is offline
vraag haar gewoon waarom zeg je dat?
gewoon praten kan helpen misschien kom je er dan wel uit
tweifels zullen ook niet helpen aan een relatie overigens..
suc7 ermee
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 14:53
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Hermes schreef:

Ik wil dat ze me gelooft, maar 't is zo moeilijk.

Groeten,
Hermes
Maak spontaan een keer een leuke opmerking tegen haar, wanneer ze het niet verwacht.. (dus niet als ze net zelf zegt van "ik ben lelijk" ofzo.. ) Gewoon op een onverwacht moment een leuk klein complimentje maken..

Ik weet niet of het helpt, maar zo geeft het haar geen gevoel van bevestiging van haar eigen gevoelens (dus dat ze lelijk is) en zo komt het ook niet over alsof je het niet meent...
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 15:13
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
TechXP schreef:
Ik zou haar overtuigen. Een spiegel voor houden en zeggen "Als dit plaatje lelijk is, dan snap ik de definitie van het woord lelijk niet meer!"


TechXP
ohhh jij bent lieeeeeef
__________________
zien doe je met je hartje, niet met je oogjes
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 09:29
Yamyam
Yamyam is offline
In elk geval erg goed op haar letten, want meisjes die dat probleem hebben zijn erg bezig met hun uiterlijk en hebben grote kans op anorexia of zoiets. Maak haar enorm duidelijk dat jij haar hartstikke mooi vind, en vraag jezelf af of jij haar zou steunen en bijstaan als het verder misging.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 12:15
pienie
kijk eerst eens wenneer ze zoiets zegt?!...
over wat hebben jullie besproken voordat ze op ziets komt?!...
is ze altijd down als ze zoiets zegt?!...
misschien dat iemand net iets lelijks of on-aardigs tegen haar gezegd hebt ofzo...

ik denk namelijk niet dat het helpt om steeds maar weer te zeggen: ow maar je bent juist WEL mooi, je bent niet lelijk, wat zit je haar prachtig bla bla blaaaaaaat...

je kunt eerder nagaan WAAROM ze zoiets zegt, dan haar elke keer ophemelen terwijl je niet weet waarom ze het zegt...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 12:19
Verwijderd
Mh... Ik zeg het niet, ik vind het alleen. Maar als je dingen gaat zeggen als 'natuurlijk ben je mooi' en zo geloof ik het niet. Als je nou zegt 'maar IK vind je mooi' is het wel goed (is geloofwaardiger )
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 12:39
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik ben zelf een erg onzeker meisje...

mijn vriend reageert meestal zo van.. doe niet zo onzeker... Jah wat heb ik daar nou aan?
Als je in een onzekere bui bent is het fijn te horen dat je vriend je wel mooi vindt en van je houdt...
Niet negeren dus want inderdaad is dat makkelijk als een bevestiging op te vatten...
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 13:22
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Heb ook een meisje dat ik ken dat vrij onzeker is... maar dat wordt minder... je moet haar gewoon het gevoel geven dat ze speciaal is.. hoef je niet eens iets te zeggen, maar haar gewoon aankijken en blijven aankijken ofzo, of je zegt spontaan, je ziet er mooi uit, vragen waarom ze zoiets zegt helpt vaak ook omdat ze de reden vaak niet eens weten... maar als je complimentjes maakt moet je wel oprecht zijn en een meisje weet wel wanneer je dat bent...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 17:54
Hermes
Hermes is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
In elk geval erg goed op haar letten, want meisjes die dat probleem hebben zijn erg bezig met hun uiterlijk en hebben grote kans op anorexia of zoiets.
Ze wil juist zwaarder worden!

Citaat:
Maak haar enorm duidelijk dat jij haar hartstikke mooi vind, en vraag jezelf af of jij haar zou steunen en bijstaan als het verder misging.
Ik denk niet dat het verder mis zou gaan met haar, maar als dat het geval zou zijn - niet per se om uiterlijk, maar iets anders - dan zou ik haar wel ondersteunen voor zover ik dat kan. Ongeacht of ze mij nou echt leuk vindt of niet (ben zelf ook onzeker ), want ik wil haar ook houden als gewone vriendin. Ik geef gewoon om haar.

Citaat:
pienie schreef:
kijk eerst eens wenneer ze zoiets zegt?!
Elk moment dat het onderwerp uiterlijk of zelfbeeld naar boven komt. Of wanneer haar iets niet lukt. Echt down is ze op zulke momenten niet (denk ik).

Ze werd vroeger gepest. Dat heeft er ook wel mee te maken.

Citaat:
Morgan schreef:
Als je nou zegt 'maar IK vind je mooi' is het wel goed
Dat heb ik al geprobeerd. Dan krijg ik ook een groot "jaa ja" terug

Ik heb overigens al een foto op Seksualiteit van jou gezien Morgan en je bent zeker niet lelijk. Ook het meisje waarover ik schrijf, is helemaal niet lelijk.

Waarom vind je jezelf eigenlijk lelijk?

Is dit gewoon vrouwelijk perfectionisme wat mijn pad kruist?

ABrules heeft ook wel een punt, althans laat mij over het moment waarop ik iets zeg nadenken. Ik maakte tot nu toe alleen complimenten als het onderwerp ter sprake kwam en dan lijkt het waarschijnlijk ook ongeloofwaardig.

Eens aan mijn timing werken

Bedankt voor het reageren,
Hermes
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 19:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
PardonMe schreef:

Maak spontaan een keer een leuke opmerking tegen haar, wanneer ze het niet verwacht.. (dus niet als ze net zelf zegt van "ik ben lelijk" ofzo.. ) Gewoon op een onverwacht moment een leuk klein complimentje maken..
ja, hier ben ik het mee eens!! als je het spontaan doet en maar vaak genoeg, dan gelooft ze vanzelf wel dat jij dat vindt en misschien dat ze dan ook anders naar zichzelf gaat kijken. gewoon spontaan, zodat het van jezelf komt en niet omdat zij het zegt.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 20:14
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Ik heb ook wel 's van die buien (elk meisje denk ik) en m'n ex zei dan dat ik dat niet moest denken want hij vindt/vond mij leuk, knap lief enz. En dat was het belangrijkste.

Maar als hij af en toe iets liefs uit zichzelf zou zeggen, had ik me niet onzeker gevoeld en zou ik ook geen last hebben van die 'buien'.

Dus zeg gewoon 's een keertje uit jezelf iets liefs. Maakt niet uit wat, iets liefs wordt altijd gewaardeerd!
__________________
a.k.a. Roze Lila
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 20:16
mavoklantje
mavoklantje is offline
dat onzekere...zit bij meisjes zelf...
en daar kunnen alleen hun uitkomen...het maakt nie uit wat je zegt het is altijd fout...

hun moeten zelf zien dat ze nie lelijk zijn...
want wat is lelijk?

liefs
__________________
I don't need a ring on my finger, I kinda like being single...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 16:09
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Ben r zelf ook zo 1 maar het slechtste wat je kunt doen is juist nix zeggen echt!!!
T is geen aanstellerij, t voelt écht zo en als je vriend maar blijft herhalen dat je mooi sexy lief aardig en de enige in zijn leven bent etc, dan voelt dat op n gegeven moment echt wel beter hoor!! Jij kunt je vriendin ook meer zelfvertrouwen geven, zij is niet de enige die daarvoor hoeft te 'zorgen'. Ik heb ook zo'n vriend gehad die inderdaad nix zei en niet snapte dat ik dat wél nodig had en met hem is het dus ook gewoon uitgegaan omdat ik me af en toe wanhopig 'ondergewaardeerd' voelde en hij het slechts afdeed als 'zeuren' 'want ik zag er toch leuk uit en dat wist ik zelf toch ook' .. Owja btw, gooi t niet alleen op r uiterlijk, t gaat r vooral om dat je haar als persooon waardeert.
suc6 xxx
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-08-2002, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Hermes schreef:
Ik heb overigens al een foto op Seksualiteit van jou gezien Morgan en je bent zeker niet lelijk. Ook het meisje waarover ik schrijf, is helemaal niet lelijk.

Waarom vind je jezelf eigenlijk lelijk?
Whehehehe, ik krijg dat veel te vaak, ik moet er toch eens een andere foto opzetten. Anders kom ik straks een keer op een meeting en is iedereen teleurgesteld

Waarom ik dat vind? Geen idee, te vaak gehoord. Het wisselt af, hoor. Soms denk ik "afgriiiijjjjselijk!!" en soms denk ik "mh, zo slecht nog niet". Ik wéét alleen gewoon dat ik niet algemeen mooi gevonden word (niet een standaard mooi gezicht heb, whatever), en daarom neem ik het ook niet snel serieus als iemand dat tegen me zegt. Uit ervaring is gebleken dat ze a) of iets van me willen, of b) verliefd zijn. Er zitten er een paar tussenin waarvan ik niks zeker kan zeggen, die zullen wel een vreemde smaak hebben of zo

Als je maar vaak genoeg naar je kop krijgt dat je lelijk bent geloof je dat vanzelf...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 20:57
Hermes
Hermes is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Als je maar vaak genoeg naar je kop krijgt dat je lelijk bent geloof je dat vanzelf...
Als je dit inzicht hebt, waarom zou je er dan nog in geloven?

Groeten,
Hermes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Zeker de moeite waard om dit te lezen!
Je89
12 26-10-2014 14:10
Liefde & Relatie Vrijgezel en durf geen meiden te versieren
Verwijderd
48 12-11-2011 13:55
De Kantine Weerwolfspel #57
Biertank 52
500 24-03-2009 21:01
Psychologie onzekerheid die uit de hand loopt.
meisje-xx
3 08-09-2008 21:08
Liefde & Relatie Vage situatie (wat te doen?)
useful_idiot
34 12-08-2005 23:00
Liefde & Relatie wat te doen
SomeDay
22 22-06-2003 17:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.